Spring naar bijdragen

Rest.Treurenburg

Gast jan putter

Recommended Posts

• Forumlid

Ik snap niet dat er in die branche iets te verdienen valt. Volgens mij is het ook veelal een soort hobby of manier van leven van de uitbater.

Dat kun je goed merken in Frankrijk;het begint ermee dat vrijdag na t middageten de tent dicht gaat tot maandag ochtend,vervolgens word er weinig meer aan onderhoud gedaan,de tent verpaupert z.g,de porties worden kleiner en het glaasje"van de zaak"verdwijnt ook.

En na een tijdje gaat de deur op vrijdag op slot en gaat nooit meer open.

Resultaat is dat er mensen zoals een serveuse en een kok,ook de baas zelf natuurlijk, zonder werk komen te zitten,ook een toeleverancier zoals bakker,slager,drankhandel enz, lopen omzet mis,

zodat ook daar ontslagen zullen vallen en de koopkracht daalt,met het gevolg dat,wat hun niet kopen,wij niet hoeven te vervoeren.

Ik denk dat,als iedereen alleen koopt wat hij nodig heeft,en niet meer dan dat,onze economie nog verder instort en we snel van de file's af zullen zijn(omdat,wie niet naar z'n werk hoeft,ook niet met de auto de weg op moet.)

Vreemd is het dat sommigen het volkomen terecht vinden dat men beter de cola van de Aldi kan kopen voor 69 cent dan er in de kroeg 2 euro voor te betalen,maar dat daar tegenover een bedrijf, dat zijn heil zoekt in een land waar de lonen wat lager liggen,volkomen word afgebrand.

De cijfers liggen op een ander niveau,een bedrijf of een fles cola kost niet hetzelfde,maar het principe is hetzelfde.

Gr Peter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Echt? Dat snap ik niet.    Oké, het is te groot om ‘persoonlijk’ te zijn. Maar het parkeerterrein is meer dan oké. De douches staan nog altijd wagenwijd open voor iedereen. Geen gezeik over Oos

De vraagsteller deed niet een enkel ritje hè. Hij was de hele dag onderweg voor dezelfde opdrachtgever. En schijnbaar is er op de los- en laadadressen geen goede gelegenheid om pauze te nemen.   

Tipje:  

Posted Images

• Forumlid
op het eten word niet veel verdiend de uitbater

moet het hebben van wat er gedronken word

daar ligt voor hem de winst.

Dat was een gevleugelde uitspraak van de hoogste baas van die restaurant keten met de kakatou op het dak:

Ze vreten me arm,maar ze zuipen me rijk.:D:D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Nou nou,,beetje kortzichtig hoor,

In die 20 euro zit ook een stuk afschrijving van die man zijn pand,word het salaris van de kok en de serveuse met de grote tieten betaald,zit ook een stukje van de vervoerskosten voor de aanvoer van dit alles,een stukje werkgelegenheid za'k ma'zegge.

Verder zorgt dit ervoor dat je als chauffeur echt je rust kunt nemen,je hoeft niet eerst zelf te koken en daarna de afwas te doen,je bent ook eerder klaar met het schoonmaken van je cabine,omdat je ruiten niet dichtslaan van de vettigheid en je hoeft de afwas niet te doen.

Als je nog wat om t milieu geeft is het ook mooi meegepakt dat je minder verpakkingsmateriaal weggooit,een restaurant houder koop in t groot in dus is er minder verpakkingsmateriaal nodig.

En...last but not least: ook de investering van de toiletten,waar je gratis gebruik van maakt als klant,worden hiermee gefinanciert.hoef je ook niet onder je trailer of in het groen aan de grens in Zevenaar of De Poppe te gaan zitten sch**ten.

:D:D:D:p:p:p

Hoe doen ze dat in Germanië dan, daar heb je een "maaltijd" en 2 keer een halve liter frisdrank tesamen voor een eurootje of 12 a 13. Daar moet ook de kok, de serveerster met sileconen, het pand, het vervoer en de plee van betaald worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Hoe doen ze dat in Germanië dan, daar heb je een "maaltijd" en 2 keer een halve liter frisdrank tesamen voor een eurootje of 12 a 13. Daar moet ook de kok, de serveerster met sileconen, het pand, het vervoer en de plee van betaald worden.

Een maaltijd,vergelijkbaar met die van Treurenburg(daar hadden we t over,geen appels met peren vegelijken)voor een prijs van € 12 a 13 ??? graag het bonnetje hier als bewijs en de adressen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
.

nou de lidl levert dat wel, gewoon netjes in een bakkie, 5 minuten in de ping ping en je eet voor 3 euro.

hachee met rode kool en aardappelpuree, weet iemand waa rje dat nog kunt krijgen onderweg?

de lidl levert dat ook voor 3 euro per portie.

Eigenlijk moet je helemaal niet gaan vergelijken tussen restaurant prijzen en thuis/magnetron prijzen. Het probleem is natuurlijk dat elke dag 20 Euro aftikken wat prijzig wordt.

Maar als ik gemiddeld 1 keer in de week met vrienden of collega's in een restaurant zit, vind ik het belangrijker dat je netjes behandeld wordt en het eten lekker is, dan dat het onder de 20 (of 30) Euro blijft.

Uitgaande van een budget van bijv 70 Euro voor voor 5 maaltijden per week, zul je keuzes moeten maken tussen kwaliteit en kwantiteit van restaurantbezoek. Leuker wordt het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar als ik gemiddeld 1 keer in de week met vrienden of collega's in een restaurant zit, vind ik het belangrijker dat je metjes behandeld wordt en het eten lekker is, dan dat het onder de 20 (of 30) Euro blijft.

Ben ik het aardig mee eens. Tijd terug was er hier een gozer die wou een truckstop beginnen in de buurt van Heerlen. Weet het topic niet meer, maar hij vroeg wat wij graag wilden zien in een goede truckstop. Daar had ik het toen ook over de bediening. Gewoon een spontaan vrolijk meisje/vrouwtje. Niet zo'n chagrijnige doos die met tegenzin haar werk doet. Ook voor een chauffeur is het wel eens fijn om gewoon een keer positief behandeld te worden. Als de serveerster goed is, en het eten ook, stop ik er zeker weer. Maar het eten kan door de beste kok van Nederland gemaakt zijn, als de serveerster klote is, smaakt me het eten ook al niet meer...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je helemaal gelijk in Marnix.

Iedereen heeft recht op zijn/haar mening over prijzen in de rest.

Feit is ook nog eens dat men hier in Ned. allerlei onzin belastingen hebben verzonnen voor deze branche.

Ben de hele week van huis en weet dat je in B. voor zo'n 14,00 euro een menu hebt, in D. ook zoiets voor een gerecht, en in F. voor 17,00 euro met een strakke p*ns en half zat je cabine inrolt.

Het is mijn keuze om een fatsoenlijke maaltijd te willen, en de cabine een poosje niet van binnen te zien.

Wat ik daarbij/na of vooraf drink is ook een eigen keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Een maaltijd,vergelijkbaar met die van Treurenburg(daar hadden we t over,geen appels met peren vegelijken)voor een prijs van € 12 a 13 ??? graag het bonnetje hier als bewijs en de adressen.

Eilsleben, Haselune, Breuna, Gotha, Visbeck, Sinsheim, plaidt (ligt alleen onder een hoogtezon helaas), Medenbach, Wertheim, Rheinbollen, Gau Bickelheim, Enz, Enz, Enz. En aangezien de maaltijden hier in NL steeds kleiner worden, of de borden groter, verrot ik het om hier in NL zo'n tent binnen te stappen. Ik geef Freddie groot gelijk in deze topic, 20 euro is gewoon te duur. Toen ik 15 jaar geleden begon kon ik de week door met 100 gulden, nu heb je aan 100 euro al te kort voor hetzelfde (minder) voer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Eilsleben, Haselune, Breuna, Gotha, Visbeck, Sinsheim, plaidt (ligt alleen onder een hoogtezon helaas), Medenbach, Wertheim, Rheinbollen, Gau Bickelheim, Enz, Enz, Enz. En aangezien de maaltijden hier in NL steeds kleiner worden, of de borden groter, verrot ik het om hier in NL zo'n tent binnen te stappen. Ik geef Freddie groot gelijk in deze topic, 20 euro is gewoon te duur. Toen ik 15 jaar geleden begon kon ik de week door met 100 gulden, nu heb je aan 100 euro al te kort voor hetzelfde (minder) voer.

Rheinbollen en Gau bickelheim ken ik van recent,maar als je daar een maaltijd neemt ben je altijd tussen de 10 en 12 euri kwijt,en daar komt hetdrinken dan bij en mijn ervaring is als je daar eenhalve liter frisdrank neemt,je ook een euro,tje of 4 kwijt bent.

Of je moet een bockwurst met kartoffelsalat ook als een maaltijd zien.

Ieder ziet het op zijn manier,maar mijn OKV mag verbruikt worden voor mijn eten,ik reken dat niet als salaris,dat wil duys niet zeggen dat ik prijs/kwaliteit verhouding niet in de gaten hou,ik weet echt wel wanneer men mij probeert te bedonderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
en zo denk ik er etegenwoordig ook over karel, elke euro die je uitgeeft die ben je kwijt en moet je terug verdienen.

en nou gaat het me niet om dit restaurant maar ik vind 20 euro veel te duur voor het geleverde.i

hie rin de buurt heb je reataurants die een compleet 3 gangen menu serveren voor 7.50, buffetten waar je een vorkje mee mag prikken voor 12.50.

en ook daar loopt bedienend personeel en koks rond.

Daar ga ik volgend weekend eten ;) gratis ;) weer ff wat gewonnen op de radio....... :D:D:D Maar dan vraag ik mij af waarom kunnen zij dat wel......

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

100 euro, daar doet de vrouw ruim 1 week de dagelijkse boodschappen van. En elke avond vers op tafel. Net ff shoarma gehaald voor 3 personen ook ff 30 pleuro's kwijt, en als je ziet wat je hebt valt het toch nog tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk zou Lidl gewoon een keten van truckstops moeten beginnen. Zelfde principe: goede kwaliteit voor weinig geld.

Lidl cola smaakt trouwens niet eens zo slecht. Vroeger had je bij Aldi ook cola, River Cola heette dat, dat was wel een soort rioolwater. Maar die van Lidl is zo slecht nog niet.

Als Lidl nu gewoon een truckstop keten uit de grond stampt, europa-weit, want de winkels zitten ook door heel Europa, en dan wel met vriendelijke serveersters (:cool:), en ze zouden gewoon redelijk eten met glaasje drinken erbij voor 8 euro kunnen aanbieden, ging ik er misschien wel elke dag eten. Maar een cordonbleu met wat friet en 4 cola voor 20 euro... Koop ik in de winkel voor 3,50-4,00 euro. Hoeft toch echt geen 20 euro te kosten he.

Blok doet normeren, ik doe ook normeren. 8 euro vind ik geld zat voor eten en drinken. Dan maar wat minder marge voor de restauranthouder. Voor dat de euro er kwam, was je in Duitsland in een autohof 16 mark kwijt voor schnitzel met friet en groot glas drinken. En 16 Mark is precies 8 euro. Maar 20 euro, da's de halve dagvergoeding. En daar moet ik ook nog van ontbijten, lunchen, douchen en naar de club.... Dat gaat echt niet lukken... :nee:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik m'n posting nog effe doorlees, kom ik eigenlijk op het volgende: dagvergoeding per week 7x40 euro=280 euro.

En ik tel dagvergoeding niet bij m'n salaris, daar wil ik van leven he. Beetje sociale contacten onderhouden enzo.

Dan kom ik op:

7xdouchen=15 euro. Blijft over 265 euro.

3xwarm eten=55 euro. Blijft over 210 euro.

Dan haal ik voor 60 euro boodschappen bij Lidl voor ping-ping enzo,

kan ik nog 2x naar de club voor 150 euro.

Ja, vind ik strak plan... Zal het eens naar de Nibud mailen, kijken wat die ervan zeggen :banaan:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Als ik m'n posting nog effe doorlees, kom ik eigenlijk op het volgende: dagvergoeding per week 7x40 euro=280 euro.

En ik tel dagvergoeding niet bij m'n salaris, daar wil ik van leven he. Beetje sociale contacten onderhouden enzo.

Dan kom ik op:

7xdouchen=15 euro. Blijft over 265 euro.

3xwarm eten=55 euro. Blijft over 210 euro.

Dan haal ik voor 60 euro boodschappen bij Lidl voor ping-ping enzo,

kan ik nog 2x naar de club voor 150 euro.

Ja, vind ik strak plan... Zal het eens naar de Nibud mailen, kijken wat die ervan zeggen :banaan:

Kunnen ze bij de Lidl-truckstops niet gelijk een FKK-club openen? Vind ik altijd lekker hoor zo na het eten. Even helemaal natuur bijkomen na een dag hard sturen. :cool:

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kunnen ze bij de Lidl-truckstops niet gelijk een FKK-club openen? Vind ik altijd lekker hoor zo na het eten. Even helemaal natuur bijkomen na een dag hard sturen. :cool:

LOL:D...

Ik stop 2x per week bij die club tussen Martelange en Arlon aan de N4 aan de rechterkant. Met die blauwe led-lampjes. Weet niet hoe die heet, alleen hoe die eigenaar heet. Sjef Bef. Heeft zo'n Amerikaanse pooiersbak buiten staan, een goudkleurige Chevrolet Beretta 2.2 liter ofzo...

Maar de Lidl Truckstop... Het is toch een idee. Gewoon goed eten en douchen voor een faire prijs. Beetje net zoiets als dat in Malden, maar dan net wat anders... :cool:

Link naar bericht
Deel via andere websites
hier in de buurt heb je reataurants die een compleet 3 gangen menu serveren voor 7.50, buffetten waar je een vorkje mee mag prikken voor 12.50.

een mooi voorbeeld is motel woudenberg aan de A12, daar moesten mijn collega's en ik wel eens overdag gaan slapen.

zat ik aan de bar tegen 10 uur in de morgen en bestelde 2 fricandellen speciaal.

de serveerster keek me met een minderwaardige blik aan en sprak de gedenkwaardige woorden, "mijnheer, wij zijn een restaurant en geen snackbar, wij serveren geen fricandellen speciaal!".

waarop de kok die het hoorde vroeg, wie wil er nog meer een fricandel speciaal mannen, en vervolgens de keuken in dook en terug kwam met 4 borden met elk 2 van die heerlijke versnaperingen er op.

die serveerster zat toen al bij de baas op kantoor en hebben we later nooit meer terug gezien!

Niet om Freddie aan te vallen of persoonlijk te worden. Maar bij vetgedrukte tekst heb ik toch m'n vraagtekens...

Alhoewel, de eerste eigenlijk geen vraagteken, maar die snap ik niet:

3 gangen buffet 7,50 en mag je vorkje meeprikken voor 12,50?!? Wat is het nou, 7,50 of 12,50?

7,50 gaat nog wel (voor vooraf kopje cup-a-soup, dan gepofte aardappel met slavink, en achteraf een raket-ijsje).

Maar 12,50, dan kun je weer beter bij "de Treur" gaan eten...

Maar als ik nu dus bij motel Woudenberg stop kan ik daar gewoon een frikandel speciaal bestellen dan? Ook om 10:00 uur 's-ochtends?

(dan heb ik eigenlijk nog een vraag waarom jullie daar met 4 man overdag moesten slapen. Is neem ik aan in het anologe tijdperk, bij Transterra gok ik. Maar waarom moet je daar dan met 4 man overdag slapen? Of was dat gewoon één keer dat dat is voorgekomen?)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Niet om Freddie aan te vallen of persoonlijk te worden. Maar bij vetgedrukte tekst heb ik toch m'n vraagtekens...

Alhoewel, de eerste eigenlijk geen vraagteken, maar die snap ik niet:

3 gangen buffet 7,50 en mag je vorkje meeprikken voor 12,50?!? Wat is het nou, 7,50 of 12,50?

7,50 gaat nog wel (voor vooraf kopje cup-a-soup, dan gepofte aardappel met slavink, en achteraf een raket-ijsje).

Maar 12,50, dan kun je weer beter bij "de Treur" gaan eten...

Maar als ik nu dus bij motel Woudenberg stop kan ik daar gewoon een frikandel speciaal bestellen dan? Ook om 10:00 uur 's-ochtends?

(dan heb ik eigenlijk nog een vraag waarom jullie daar met 4 man overdag moesten slapen. Is neem ik aan in het anologe tijdperk, bij Transterra gok ik. Maar waarom moet je daar dan met 4 man overdag slapen? Of was dat gewoon één keer dat dat is voorgekomen?)

Volgende week kan ik je waarschijnlijk meer vertellen over dat restaurant, als m'n dochters niet ziek meer zijn, zou gister heen maar een van de kleine dames was ziek, dus moest afzeggen. Heb er al wel goede verhalen over gehoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...
  • 8 years later...
  • Forumlid

Iemand enig idee of ze hier op dit moment ook Take a way doen en of dat ook op zondag geopend is nu? Moet morgen wat pendelritjes tussen Den Bosch en Almere doen  en ik vermoed zo dat ik wel een keer wat zal lusten. Vandaar de vraag. En anders misschien iemand een ander idee richting Almere?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
33 minuten geleden zei iveco 35c17:

Iemand enig idee of ze hier op dit moment ook Take a way doen en of dat ook op zondag geopend is nu? Moet morgen wat pendelritjes tussen Den Bosch en Almere doen  en ik vermoed zo dat ik wel een keer wat zal lusten. Vandaar de vraag. En anders misschien iemand een ander idee richting Almere?

Helaas voor jou;vandaag open,maar morgen gesloten:

https://www.truckfly.com/nl/truck-stop-chauffeurcafes-parkeerplaatsen-tankstations/11922/chauffeurs-cafe-treurenburg/#hours

Link naar bericht
Deel via andere websites