[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nova duikt in de wereld van de digitale tachograaf


Harrie76

Recommended Posts

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Als je het Dossier van de FNV doorleest weet je dat de NOVA uitzending is gebasseerd op slechts 1 geval ... daarna heeft de FNV even hier en daar snel wat vragen gesteld aan chauffeurs (en die houden zoals wij weten wel van een beetje visserslatijn) en vrachtwagensdealers.

Waar het MIJ vooral om gaat is dat deze uitzending COMPLEET in de verkeerde tijd valt === CAO onderhandelingen.

En dat de FNV bij NOVA had moeten aankloppen NIET voor een item rond de digitale tachograaf MAAR wegens de CAO.

En dat is mijn grootste bezwaar.

De FNV heeft wederom weer iets totaal buiten proporties weten neer te zetten.

Nou,

ik vind dat het wel aangeeft dat er nogal wat misstanden voorkomen in de sector.

Op zo'n manier zullen er wel niet veel nieuwe chauffeurs in gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is nu het probleem.

Sommige rijden met een magneet om een rit gedaan te krijgen,

Andere doen een rit en komen een half uurtje later thuis.

Dan zijn er nog die 2 of 3 weken van huis zijn en dan een uurtje (of 2/3) doorrijden om eens een weekendje thuis te zijn.

Misschien is het een beetje raar voor de binnenlanders en maandag tot vrijdag chaufffeurs onder ons,maar dat zijn ook vaak mensen met een gezinnetje en vaak kinderen.

Waar is de FNV en de politiek dan op dat moment.

.....en United Truckers.

Er wordt door 99% van ons wel eens gerommeld,of over je uren gegaan voor de baas.

En als ik hier en op die wereldomroep iedereen moet geloven zijn we allemaal lieverdjes.

Het SPIJT me niks,maar ik niet !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laten we niet vergeten dat iedereen die zondagavond voor tien uur de grens overschiet en duitsland in gaat ook de regels overtreed en aan concurrentievervalsing doet.

Of die op zondagmorgen nog even door duitsland naar huis rijden.

biertjeAls ik van al die gasten een eurootje zou krijgen ging ik vanavond nog eens flink op stap.biertje

Wat ik wil zeggen is,geef niet op een ander af,kijk ook even naar je eigen situatie.

Verder wil ik graag iedereen straks of morgen of overmorgen een goede reis wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Laten we niet vergeten dat iedereen die zondagavond voor tien uur de grens overschiet en duitsland in gaat ook de regels overtreed en aan concurrentievervalsing doet.

biertjeAls ik van al die gasten een eurootje zou krijgen ging ik vanavond nog eens flink op stap.biertje

Wat ik wil zeggen is,geef niet op een ander af,kijk ook even naar je eigen situatie.

Kijk, ook ik ging nog weleens zondagavond om 21.00 de grens over,was in principe wel in overtreding,maar kon dan wel rond middernacht mijn mandje in om s'ochtends op tijd te kunnen lossen en dezelfde dag kunnen terugladen.

Maar ik probeerde dit dan ook in mijn voordeel en ook wel mijn baas zijn voordeel te doen.

De zondag was in principe toch al gedeeltelijk kapot doordat je op tijd weer weg moest,maar tegenover stond wel dat je vrijdags al op tijd thuis was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De FNV heeft deze hele uitzending opgehangen aan het verhaal van EEN chauffeur!!! De FNV wist zogezegd nog niets van de magneet-mogelijkheid af ... en dat lijkt mij kolder want ze staan ook met hun kraampjes bij het Truckstarfestival en/of de Einde Jaarsmarkt.

Hoeze. wordt op dit soort festivals magneet fraude gepromoot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Gemusejager

Het rommelen met de digi wordt op festivals NIET gepromoot.

Het is de FNV ... de oude mannen (vrijwilligers?) van de FNV verteld hoe het zit met die magneet.

M.i. kan de FNV dus NIET claimen dit nooit geweten te hebben.

@Spieker

Wat is er nou met jouw aan de hand zeg?

Moet je een bewijs dat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd of zo?

Is dat het???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als een vakbond die achter de chauffeurs zou moeten staan zulke achterbakse, idiotistische acties durft te ondernemen, weet ik gelijk weer waarom ik GEEN lid ben van een vakbond en dat ook NOOIT zal worden.

Geld vangen en hard schreeuwen kunnen ze wel.

Denk dat de chauffeurs zelf een moeten organiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden