[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nova duikt in de wereld van de digitale tachograaf


Harrie76

Recommended Posts

  • Forumlid

Waarom al die punten behandelen in Nova? Als je chauffeur wordt weet je wat de grenzen zijn. Je weet wat de risico's zijn en hoeveel uur je mag werken.

Als de spelregels je niet bevallen moet je het spel niet spelen dan moet je ander werk zoeken. Vrachtwagens zijn niet populair in Nederland.

Lang geleden heb ik voorgesteld om eens na te denken over manieren om het imago op te poetsen maar iedereen schiet in een stuip als er een negatief artikel wordt geplaatst.

Iedereen, nou bijna iedereen, geeft af op De Telegraaf. Misschien wel terecht maar waarom leest iedereen die rotkrant dan.

Het lijkt wel alsof iedereen zoekt naar een artikel om zich over op te winden. Een dag is niet geslaagd als er niet iets is waar je je aan kunt ergeren.

Als je zit te wachten tot het volk je een veer in je reet gaat steken omdat je God´s gift to humanity bent kun je lang wachten.

Probeer uit te dragen hoe belangrijk je werk is en doe dat op een manier waarbij je op sympathie kunt rekenen.

Je kunt ook gaan bleren dat je alles dicht moet gooien en daarmee zelf je volgende ergernis in de Telegraaf creeèren.

Terug naar het begin, het onderwerp was fraude met de digitale tachograaf.

Ze hadden mischien ook beter aandacht kunnen besteden aan het paargedrag van de oei oeivlinder. Wat ze hadden kunnen doen is niet belangrijk. Het gaat om beeldvorming. Het gaat om fraude en ik heb niemand horen bestrijden dat er gefraudeerd wordt.

Stel je voor dat het bericht in Nova was geweest, dames en heren, in Nederland wordt door 70 procent van de chauffeurs niet gefraudeerd met de digitale tachograaf. Ja en?

40 % heeft moeite om op tijd een parkeerplaats te vinden voor zijn verplichte rust. Hoe komt dat zult U zich afvragen. Dat komt omdat veel mensen de maximale rijtijd liever als minimale rijtijd willen zien, een verschijnsel dat ook geldt voor de snelheid.

Verbetering van het imago van de chauffeur moet van jezelf komen, net als verbetering van je werkomstandigheden.

Prettig weekend allemaal.

:kiss:

Argus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Misschien wel freddie maar dit bedrag is dus voor alle 3 parketten dus verkeer / arbeidconflict en rechtsbijstand voor het hele gezin ;) en altijd nog beter dan ik geloof 15.00 € naar de FNV

Heeeee, ik mis wat. :confused:

Regelt die verzekering nu ook jou CAO? Of daar maak je nu geen aanspraak meer op...:o

Het valt me op dat veel mensen zich aangesproken voelen, terwijl er niemand persoonlijk wordt genoemd. Het is volgens mij zo: óf je fraudeert en voelt je aangesproken of je houdt je zoveel mogelijk aan de wet en maakt er geen probleem van.

Het gaat er toch om dat er gezegt wordt dat er collega's zijn die 'gedwongen' worden te frauderen op straffe van eigen auto kwijt, k*tritten of iets dergelijks. Daar draait het om. Waarom nu weer direct de FNV de schuld geven terwijl de oorzaak ergens anders ligt? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En wie van ons kan er nu in alle eerlijkheid zeggen:

Mijn baas betaald 100% volgens de (geldende) Cao?

Ik hoef de rijtijdenwet/Arbeidstijdenbesluit niet te overtreden om de Mij opgedragen werkzaamheden te verrichten

En weet zeker: Als het toch fout loopt betaald de Baas wel , i.p.v. te failleren en door te starten

Nou dat kan ik dus.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:kiss:hebben jullie een ander onderwerp gezien dan datgene wat ik heb gezien ?

of is datgene wat jullie gezien hebben niet datgene geweest wat jullie hadden verwacht?

het onderwerp was "fraude met de digitale tachograaf" en niet zoals verwacht "mistanden veroorzaakt door de digitale tachograaf".

ik persoonlijk vond het een zeer goede reportage waarin ze lieten zien hoe gemakkelijk een digitale tachograaf te manipuleren is met iets simpels als een magneet.

en ook de gevolgen van deze mogelijkheid werd breed uitgelicht, en zeer terecht.

er werd melding gemaakt door de fnv van mistanden die hierdoor onstaan, met name het door planners/bazen eisen van het gebruik van deze magneet.

en met bewijs dat het van de chauffeur geeist word om het te doen, ja een collega was zelfs ontslagen omdat hij weigerde een magneet te gebruiken.

er werd dan ook terecht gesteld dat de invoering van de digitale tachograaf helemaal verkeerd uitpakt omdat de mogelijkheden om te frauderen nu veel gemakkelijker is geworden.

ook heel erg mooi en interesant om te zien was dat er maar 0,04% van alle transporten gecontroleerd worden.

dit gaf het ivw zelf toe!

dat feit roept bij mij heel wat meer vraagtekens op dan de rest van de reportage.

want kijk nou eens naar de werkelijkheid, het is toch eigenlijk van de zotte dat als een chauffeur naar belgie of frankrijk moet, hij heel anders met de rijtijdenwet omgaat dan in zijn eigen land.

als de chauffeur naar frankrijk moet dan is hij verdomde voorzichtig en waakt ervoor om dit soort overtredingen niet te maken. waarom is dat zo?

is de pakkans en de boete daar hoger?

is het daarom dat werkgevers in eigen land hun chauffeurs maar laten rotzooien met de rijtijdenwet?

ik heb het al vaker gezegd, de controles in nederland stellen totaal niks voor, het is hier wat dat betreft gewoon een bananenrepubliek.

in het buitenland plukken ze volgens velen hier de nederlandse chauffeur kaal, nou laten we hier dan ook maar de controles opvoeren en kaal plukken.

al met al vond ik het een goede reportage waarin enkele misstanden zoals het dreigen met ontslag en daadwerkelijk onstlaan van chauffeurs die niet de wet willen overtreden, eens goed uitgelegd werd.

ik ben dan ook blij dat er nu eens werd getoond dat chauffeurs door hun werkgevers gedwongen worden om wetten te overtreden.

en dat als ze dat niet doen ze ontslagen worden.

ook vond ik het geweldig goed dat de ivw vertelde dat de controles in nederland eigenlijk niks voorstellen.

maar het allermooiste vind ik nog dat er aangetoond werd dat een door europese wetgevers bedacht en ingevoerd apparaat, na jaren van miljoenen euro's verslindende ontwikkelingskosten.

en ondanks bedenkingen van de branche zelf, dat uitgerekent dit apparaat dat bestand moest zijn tegen elke vorm van fraude.

dat dit apparaat door iets simpels als een magneet buiten werking gezet kan worden!

ik raad iedereen aan om de reportgae nog eens te bekijken via uitzendinggemist, en kijk dan objectief waarover de reportage gaat.

het ging over fraude en niet over mistanden als gevolg van de digitach!

Strikt genomen heb je wellicht gelijk, maar de uitzending begon -op de radio overigens- dat er op GROTE SCHAAL gerotzooid wordt en dat is niet zo. Ook die 30% is larie! Als het werkelijk zo is dat er chauffeurs onder druk worden gezet, open dan een anonieme klik-lijn hiervoor!

Nova en nhet FNV dienen voor smaad te worden aangeklaagd. Wellicht dat Han V... oh, nee, toch maar niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan nog even dit: Hoe wil men dit zien? Ik krijg de opdracht snel naar spanje te gaan. Om e.e.a. te doen gebruik ik, pakweg, tussen Toukl en Lyon de magneet op de bak. hij registreerd dus een uur of 3 niet.

De pakkans (twee keer) op de parkeerplaats dat ik een magneet aanbreng is gering, maar bij pakken desastreus, en je moet ook niet tussen toul en lyon worden aangehouden.

en dan, kom ik aan in spanje en krijg controle in Barcelona, na ca 18 uur aneen kachelen. En ca 1200 kilometer gereden kilometers. Zelfs een blonde b-agent kan weten dat a: de kilometers niet kloppen, en b: de tijd niet klopt. Je bent dus helemaal de klos!

Geen werkgever die er aan begint en geen chauffeur die dit risico neemt!

Op natuurlijk een hele enkeling na (maar daar moeten we dan maar een anonieme kliklijn voor openen).

DAN: 2: Ik rijd van Berlijn naar Amsterdam, waar ik, bijvoorbeeld, woon.

Normaal red ik dat binnen mijn 10 rij-uren, zij het net aan, want ik heb die dag al wat eerder rondgereden.

Helaas, kom bij Hanover in de file, verlies 25 minuten. Vervolgens kom ik in amersfoort en merk dat ik nog maar een kwartiertje heb.

Nu dan de keus. Ik blijf om 5 uur bij de tweede steeg staan en ga pas zaterdagmorgen verder dat laatste half-uurtje rijden of ik meen ook recht te hebben op een sociaal week einde. Is het dan logisch, dat, omdat de wetgever hier niet in heeft voorzien en hier de rij tijd een ASOCIAAL karakter heeft, dat ik dan bij Naarden voor de laatste 20 kilometer even een magneetje gebruik? En is dat dan OP GROTE SCHAAL fraude??

PS: Afgezien van het feit dat er toch wel wordt geregistreerd en b: hiervoor een ander deugdelijker middel is. Haal gewoon je kaart er uit, rijdt verder zonder kaart die laatste 15 minuten en zet bij thuiskomst die laatste 15 minuten op de kaart van een kaarthoudende loodsmedewerker.

Ben jij het weekeinde thuis en van het probleem af.

Misschien weer een leuk nieuwtje voor de volgende chauffeursdenigrerende uitzending van Nova.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mijn baas betaald precies volgens cao en wil absolut niet heben dat we over de uren gaan en frauderen is er ook niet bij hij heeft ook gezecht dat als je over je uren gaat en er volgt een procesverbaal hij hem niet betaald en dat vind ik terecht want hij heeft het verteld toen ik ben aangenomen maar ja zo als altijd moeten zewat te zeiken heben over het vrachtvervoer wij doen altijd alles verkeerd en andere niet maar van de goede dingen die wij doen (zoals het organizeren van een truckrun) word door een beperkt aantal mensen gewaardeerd dat zijn de mensen waar wij het voor doen die bij ons meerijden in onze cabine en er een leuke dag aan overhouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan nog even dit: Hoe wil men dit zien? Ik krijg de opdracht snel naar spanje te gaan. Om e.e.a. te doen gebruik ik, pakweg, tussen Toukl en Lyon de magneet op de bak. hij registreerd dus een uur of 3 niet.

hier de rij tijd een ASOCIAAL karakter heeft, dat ik dan bij Naarden voor de laatste 20 kilometer even een magneetje gebruik? En is dat dan OP GROTE SCHAAL fraude??

PS: Afgezien van het feit dat er toch wel wordt geregistreerd en b: hiervoor een ander deugdelijker middel is. Haal gewoon je kaart er uit, rijdt verder zonder kaart die laatste 15 minuten en zet bij thuiskomst die laatste 15 minuten op de kaart van een kaarthoudende loodsmedewerker.

Ben jij het weekeinde thuis en van het probleem af.

Misschien weer een leuk nieuwtje voor de volgende chauffeursdenigrerende uitzending van Nova.

De wet is niet asociaal; Dat is die chauffeur die voorstelt om de laatste minuten op de kaart van een loodsmedewerker te zetten.

Dat is ook die chauffeur die vrijwillig een magneet plaatst.

Kennelijk heeft de FNV niet ongelijk met hun uitzending en is het probleem nog groter. Niet alleen de werkgevers zijn hier debet aan, jij geet ook een stevige impuls aan het "goede" imago van de chauffeurs.

Maar wel vooral blijven janken oop de bonden die dit probleem aankaarten!!:eek:

Jij staat het hier met dit soort opmerkingen en voorstellen te verkloten voor je eigen collega's.

Als het om maar 15 minuten gaat zoals jij zegt zal niemand daar moeilijk over doen. Als je al 2 uur over de tijd bent en je moet dan nog een kwartier, dan heb je pech. Maar dat weet je als je chauffeur wordt.

Argus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het IVW over fraude met de Digitale Tachograaf

Tien procent van de chauffeurs overtrad, voor invoering van de digitale tachograaf, de rij- en rusttijdenregels. En dat is nog steeds zo.

De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) meent niet dat er op grote schaal fraude plaatsvindt met de digitale tachograaf. "Een enkele keer" wordt een chauffeur betrapt op fraude met een magneet waarmee het signaal tussen versnellingsbak en tachograaf wordt onderbroken.

En één keer is bij een bedrijfscontrole gebleken dat dit middel werd gebruikt om de rij- en rusttijdenwetgeving te omzeilen. Woordvoerder W. Elissen van de IVW: "Vóór de invoering van de digitale tachograaf hield 10% van de chauffeurs zich niet aan de regels. Kleine overtredingen van een paar minuten rekenen we daar overigens niet onder. En na de invoering van de digitale tachograaf is dat nog steeds zo. Als zo'n magneet een effectief middel zou zijn om je overtredingen te verbergen, zou het aantal geconstateerde overtredingen wel zijn afgenomen."

Verder bestrijdt de IVW de opmerkingen van de FNV dat een magneetfraude bij een staandehouding niet zichtbaar is. "Het is inderdaad zo dat bij een oppervlakkige controle met de laptop, de gegevens er normaal uitzien. Maar met een paar keer doorklikken is de fraude toch zichtbaar. De tachograaf houdt namelijk bij of de toevoer van signalen uit de versnellingsbak ononderbroken plaatsvindt. Als dat zo is, kun je dat zien."

De Nederlandse inspectiedienst wordt van de lopende fraudetechnieken op de hoogte gehouden via Tachoweb. Dat is een berichtennetwerk van de Europese instanties die zich bezighouden met controles van rijtijden. IVW wist dus al in een vroeg stadium van het bestaan van "de magneet". Elissen: "En als een buitenlandse controleur zo'n magneet aantreft bij een Nederlandse truck, geeft hij dat door aan ons. Dan volgt er altijd een bedrijfsbezoek waarbij het hele bedrijf wordt doorgelicht.

Momenteel wordt op Europees niveau gewerkt aan een nieuwe versie van de tachograaf, die minder gevoelig zou zijn voor fraude. Volgens de website TTM.nl is de fraude overigens niet mogelijk bij alle merken trucks: bij sommige typen wordt de ABS-software geactiveerd als het signaal vanuit de versnellingsbak niet aanwezig is. De computer "denkt" dan dat de achteras niet draait waardoor automatisch gas wordt teruggenomen. Truckfabrikanten denken erover om de fraude — die ook kan leiden tot misgelopen inkomsten bij leasemaatschappijen — electronisch te bestrijden door bij een ontbrekend signaal de brandstoftoevoer af te sluiten. Mercedes-Benz heeft de oplossing al gevonden: de nieuwe Actros is weer uitgerust met een mechanische pulsgever, net als vroeger.

IVW vindt de berichtgeving van FNV nogal overdreven en denkt dat deze vooral is gericht op één bedrijf, waar inderdaad een chauffeur zou zijn geïntimideerd die boos naar de bond is gestapt. De hele branche wordt door de FNV afgeschilderd als een wild-west branche waar fraude en intimidatie hoogtij vieren. "Terwijl de gemiddelde chauffeur in Nederland gewoon netjes zijn brood verdient. In de gevallen waar fraude plaatsvindt, gebeurt dat meestal als een soort stilzwijgend akkoord tussen werkgever en chauffeur, omdat beide ervan profiteren, en niet in een sfeer van bedreiging en intimidatie. En mocht er een chauffeur zijn die zich onder druk gezet voelt om te frauderen, dan moet hij zich maar even bij ons melden", aldus IVW-woordvoerder Elissen.

(22 oktober 2008)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gaat dus om zo'n 10%

De FNV heeft deze hele uitzending opgehangen aan het verhaal van EEN chauffeur!!! De FNV wist zogezegd nog niets van de magneet-mogelijkheid af ... en dat lijkt mij kolder want ze staan ook met hun kraampjes bij het Truckstarfestival en/of de Einde Jaarsmarkt.

Het FNV heeft een DOSSIER opgesteld en naar de Minister gestuurd.

Het is dan ook de FNV die dit onderwerp bij NOVA heeft aangebracht en niet andersom.

*** Daarbij speelt er nu een VEEEELLLL belangrijker onderwerp en daarvoor had de FNV bij NOVA aandacht moeten vragen ***

Maar dat is slechts mijn bescheiden mening ...

En ja, mijn opzegbrief van de bond is dus nu echt in de Oranje TNT straatbrievenbus terechtgekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurinopstand
Het gaat dus om zo'n 10%

De FNV heeft deze hele uitzending opgehangen aan het verhaal van EEN chauffeur!!! De FNV wist zogezegd nog niets van de magneet-mogelijkheid af ... en dat lijkt mij kolder want ze staan ook met hun kraampjes bij het Truckstarfestival en/of de Einde Jaarsmarkt.

Het FNV heeft een DOSSIER opgesteld en naar de Minister gestuurd.

Het is dan ook de FNV die dit onderwerp bij NOVA heeft aangebracht en niet andersom.

*** Daarbij speelt er nu een VEEEELLLL belangrijker onderwerp en daarvoor had de FNV bij NOVA aandacht moeten vragen ***

Maar dat is slechts mijn bescheiden mening ...

En ja, mijn opzegbrief van de bond is dus nu echt in de Oranje TNT straatbrievenbus terechtgekomen.

Ik zal maandag even vragen of ze hem ontvangen hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

magneet gebruiken is fraude en ook bij een grotere controle wel te achterhalen. ik blijf op vrijdag niet een half uur voor thuis staan dan gaat er gewoon een half uurtje te lang op mijn schijf of pas.

en zolang de schijven/pas van de andere dagen goed zijn, dan heb je nergens last van bij een controle.

zelfs een gendarme snapt wel dat je weekends thuis wil zijn.

en als je wel een probleem krijgt dan krijg je een boete omdat je een overtreding begaan hebt[half uurtje te lang gereden] en dat is stukken goedkoper dan fraude want fraude is een misdrijf en dan krijg je dus een strafblad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De wet is niet asociaal; Dat is die chauffeur die voorstelt om de laatste minuten op de kaart van een loodsmedewerker te zetten.

Dat is ook die chauffeur die vrijwillig een magneet plaatst.

Kennelijk heeft de FNV niet ongelijk met hun uitzending en is het probleem nog groter. Niet alleen de werkgevers zijn hier debet aan, jij geet ook een stevige impuls aan het "goede" imago van de chauffeurs.

Maar wel vooral blijven janken oop de bonden die dit probleem aankaarten!!:eek:

Jij staat het hier met dit soort opmerkingen en voorstellen te verkloten voor je eigen collega's.

Als het om maar 15 minuten gaat zoals jij zegt zal niemand daar moeilijk over doen. Als je al 2 uur over de tijd bent en je moet dan nog een kwartier, dan heb je pech. Maar dat weet je als je chauffeur wordt.

Argus

Ik schrijf niet dat de rijtijdenwet asociaal is. Ik schrijf dat in dit geval de wet een asociaale uitwerking heeft, omdat de wetgever er niet in voorziet dat je na lange tijd van huis, eindelijk eens thuis kan komen maar doordat de thuishaven nu net een kwartiertje danwel een half uurtje te ver is, je in principe moet blijven staan. Ik tracht alleen een verschil aan te duiden. Een halve zool die enkele uren ten koste van zijn nachtrust van hier naar Spanje rijdt, en een normale weldenkende chauffeur die zich altijd aan de rijtijden houdt en met dit probleem wordt geconfronteerd. Daar zit wel degelijk een verschil in. Zelf maak ik de laatste tijd mee dat ik altijd ruim binnen mijn uren thuis kan komen op vrijdag-avond, maar door de toenemende file druk tussen Brussel en mijn huis bij Utrecht ik thans regelmatig toch in de problemen kom. Ik gebruik geen magneet, rijdt nog op schijven, maar het is toch van de gekke dat ik die laatste avond nog even op Hank moet blijven staan om daarna op za-morgen om3 uur op de laatste 40 minuten moet gaan afleggen. Dat is wel degelijk een a-sociale uitwerking van de rijtijdenwet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik schrijf niet dat de rijtijdenwet asociaal is. Ik schrijf dat in dit geval de wet een asociaale uitwerking heeft, omdat de wetgever er niet in voorziet dat je na lange tijd van huis, eindelijk eens thuis kan komen maar doordat de thuishaven nu net een kwartiertje danwel een half uurtje te ver is, je in principe moet blijven staan. Ik tracht alleen een verschil aan te duiden. Een halve zool die enkele uren ten koste van zijn nachtrust van hier naar Spanje rijdt, en een normale weldenkende chauffeur die zich altijd aan de rijtijden houdt en met dit probleem wordt geconfronteerd. Daar zit wel degelijk een verschil in. Zelf maak ik de laatste tijd mee dat ik altijd ruim binnen mijn uren thuis kan komen op vrijdag-avond, maar door de toenemende file druk tussen Brussel en mijn huis bij Utrecht ik thans regelmatig toch in de problemen kom. Ik gebruik geen magneet, rijdt nog op schijven, maar het is toch van de gekke dat ik die laatste avond nog even op Hank moet blijven staan om daarna op za-morgen om3 uur op de laatste 40 minuten moet gaan afleggen. Dat is wel degelijk een a-sociale uitwerking van de rijtijdenwet!

Wiens probleem is het als je niet op tijd thuis kunt komen. Als je chauffeur bent weet je dat je je aan de uren moet houden. Als je geen zin hebt om je aan de spelregels te houden moet je het spel niet spelen.

Voor jou gaat het om 40 minuten, de volgende vindt een uur redelijk en weer iemand anders zegt dat 2 uur wel redelijk is. Er is een grens en die is duidelijk.

Wat je daarvan vindt is niet interessant die grens is er gewoon.

Als je na lange tijd wel eens naar huis wilt dan kan dat toch? Het wordt soms wat later dan jij wilt en dat vind ik geen asociale uitwerking van de wet. Files zijn een algemeen probleem en daar moet je dus maar mee leven. Jij ben niet de enige die daar last van heeft en als je als gevolg daarvan wat later thuis komt, dan zij het zo. Ik vind er nog steeds niet asociaal aan.

Opmerkingen als: dan plaats ik een magneet, of ik laat de uren op de kaart van een loodsmedewerker zetten vind ik asociaal. Je blijft hiermee zelf het imago van de chauffeur verkloten en daar neem ik niets van

terug. Ik denk nog steeds, eigenlijk weet ik het wel, dat niemand moeilijk zal doen als je een kwartier over je uren gaat. Ze zullen wel moeilijk doen als je al over de uren bent en dan nog eens 40 minuten moet rijden. Dan heb je gewoon pech.

Iiets anders dat ik me afvraag is: wat is het verschil tussen die halve zool waar je het over hebt en die normale werkende chauffeur die over zijn uren gaat. Waarom moet je je argumenten kracht bijzetten met typeringen als halve zool en dergelijke. Waarin onderscheid jij je van de typeringen die je voor anderen gebruikt?

" Misschien weer een leuk nieuwtje voor de volgende chauffeursdenigrerende uitzending van Nova."

Je roept het over jezelf af.

Ga als een volwassen kerel de discussie aan in plaats van Calimerogedrag te vertonen. Er zijn genoeg mogelijkheden om te reageren op de uitzending van Nova. Er is een ombudsman bij de NOS die je daarvoor kunt benaderen, er zijn genoeg mogelijkheden anders dan hier verongelijkt te gaan doen.

Argus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan beter die 1 minuut teveel rijden of je auto verplaatsen dan fraude plegen, krijg je die boete jammer dan. Moet je die van je baas zelf betalen zit je gewoon bij een klotebaas! Aan de reacties hier maak ik op dat niemand hier al dan niet gedwongen fraude pleegt dus waar maken we ons druk om?

En dat de FNV (of welke vakbond dan ook) er niet voor ons is.... Heeft lang geduurd voordat jullie erachter kwamen. Wederom ophef over niks.

Ben het overigens wel eens dat de betreffende bedrijven wel eens genoemd mogen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij MRC was ik wel eens 7 weken achter elkaar weg, weekenden inbegrepen.Moest ik dan nog een keer op vrijdagavond bij Het Anker slapen omdat mijn rij-uren er op zaten dan was dat gewoon normaal.

Maar ja...misschien ben ik wel niet normaal?

Als je op je tien rij uren zit en je moet dan overnachten om de volgende dag nog 40 minuten te rijden, misschien heb je dan verkeerd gepland en misschien had je gewoon ergens in Frankrijk of België moeten over blijven staan?

Mij maakt het niks uit wanneer ik thuis kom.1 voordeel, ik heb geen gezin, geen hobbies en geen vrienden....Oh nee...dat zijn drie voordelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al die duizenden regels en wetten zijn er zeer zeker niet om het leven van een chauffeur te verbeteren of het verkeer veiliger te maken, het is een bron van inkomsten, en een zeer grote.

Als dat niet zo is, waarom lees ik hier constant dat ze de oost europeaanen maar laten gaan, zij hebben immers geen geld.

Dat is socialisme, wij(de regering) denken en beslissen voor je, wij weten beter dan jij zelf wanneer je moet slapen, eten en wat nog meer. Iedereen hetzelfde.............Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zou die éne minuut nou werkelijk tot een boete leiden als de rest van de rij- en rusttijden van de afgelopen 28 dagen netjes in orde is ???

Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar.....kom met ervaringen.

Voor 2 weken in Frankrijk controle gehad op de schijven van de afgelopen 28 dagen, er zaten wel wat foutjes tussen.Volgens mij ook wel een schijf met 10,5 rijuren! Ik rij ook elke week ca 3000 km. Moet er wel bij zeggen dat ik meer nachten van 12 uur maak als van 9uur! Waar oom agent over viel was eerst een half uur pauze en daarna een kwartiertje pauze. Dat kostte normaal 750 euro en die dag 135 euro. Of ik zoveel bij me had? Nee, nog nooit zoveel geld bij elkaar gezien meneer!

Ik kon vertrekken zonder betalen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Al die duizenden regels en wetten zijn er zeer zeker niet om het leven van een chauffeur te verbeteren of het verkeer veiliger te maken, het is een bron van inkomsten, en een zeer grote.

Als dat niet zo is, waarom lees ik hier constant dat ze de oost europeaanen maar laten gaan, zij hebben immers geen geld.

Dat is socialisme, wij(de regering) denken en beslissen voor je, wij weten beter dan jij zelf wanneer je moet slapen, eten en wat nog meer. Iedereen hetzelfde.............Barf

Altijd fijn om een goed onderbouwde bijdrage te lezen.

Als je iets wil bijdragen zorg dan dat je weet waar je het over hebt.

" Als dat niet zo is, waarom lees ik hier constant dat ze de oost europeaanen maar laten gaan, zij hebben immers geen geld." Einde citaat.

Hoe kom je daar nou bij. Je zult het gelezen hebben maar of wat je leest ook waar is? Het is verleidelijk om met de wolven in het bos mee te huilen omdat dat nou goed uitkomt. Ik heb zelf geïnformeerd en er is geen sprake van dat ze Oost-Europeanen, of welke andere nationaliteit dan ook, laten gaan omdat ze geen geld hebben. Hier in de socialistische heilstaat Nederland geldt dat buitenlanders bij overtredingen van de rijtijden direct moeten betalen. Veel geschreeuw en weinig wol.

En over socialisme gesproken: Ik kan het toch niet laten om te wijzen op het resultaat van de vrije markt economie die nu met socialistische maatregelen gered moet worden.

Argus:kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is ook wel het probleem voor de werkgever, als je vrijdagmiddag/avond bij Hank gaat staan als je rijtijd op is. Dan kom je minimaal negen uur later aan op zaterdag, in de praktijk langer dan 9u dus, zit je weer met je weekendrust kun je misschien pas maandag(middag) weer op pad, en wat zegt de planning dan hierover??

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zou die éne minuut nou werkelijk tot een boete leiden als de rest van de rij- en rusttijden van de afgelopen 28 dagen netjes in orde is ???

Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar.....kom met ervaringen.

Controleurs zijn ook maar mensen en die kunnen ook een slechte dag hebben. Omdat ik zelf vrijwel altijd s'nachts rij heb ik sowieso weinig last van controles.

Er is eigenlijk ook geen touw aan vast te knopen wat die controleurs doen, collega van mij werd laatst niet bekeurd terwijl hij die week 3 keer 10 i.pv. 2 keer had gereden, een ander kon 250 euri neerleggen voor 2 minuten pauze te weinig. Dit was allebei in Frankrijk trouwens.

En wat Herman aangeeft heb ik ook al vaker gehoord, zorgen dat je zo min mogelijk cash bij je hebt. Beetje zielig erbij kijken en ze krijgen al snel medelijden met je :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden