[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nova duikt in de wereld van de digitale tachograaf


Harrie76

Recommended Posts

1 voordeel, ik heb geen gezin, geen hobbies en geen vrienden....Oh nee...dat zijn drie voordelen

Noem je dat een voordeel???:confused:

Die hobby's.....ok....., maar de rest heeft een mens toch wel nodig lijkt me....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Dat werkte daar dus niet, een Italiaan voor me kon ook gaan pinnen.........!

Kijk en dat is dus ook een probleem, we zeuren wel allemaal over de vele controles en hoge boetes etc. maar bij controles blijkt vaak wel dat er een hoop "mis" is. Dus de verontwaardiging van onze kant uit is soms ook niet helemaal terecht.

In ieder geval mooi dat ze jou wel gematst hebben toch :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In ieder geval mooi dat ze jou wel gematst hebben toch :tu:

Tja, alle nachten waren goed en wat maakt het dan uit of je eerst een kwartier of eerst een half uur pakt?

Wie weet trouwens waarom die regel is en waarom dat zo belangrijk is voor de verkeersveiligheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Altijd fijn om een goed onderbouwde bijdrage te lezen.

Als je iets wil bijdragen zorg dan dat je weet waar je het over hebt.

" Als dat niet zo is, waarom lees ik hier constant dat ze de oost europeaanen maar laten gaan, zij hebben immers geen geld." Einde citaat.

Hoe kom je daar nou bij. Je zult het gelezen hebben maar of wat je leest ook waar is? Het is verleidelijk om met de wolven in het bos mee te huilen omdat dat nou goed uitkomt. Ik heb zelf geïnformeerd en er is geen sprake van dat ze Oost-Europeanen, of welke andere nationaliteit dan ook, laten gaan omdat ze geen geld hebben. Hier in de socialistische heilstaat Nederland geldt dat buitenlanders bij overtredingen van de rijtijden direct moeten betalen. Veel geschreeuw en weinig wol.

En over socialisme gesproken: Ik kan het toch niet laten om te wijzen op het resultaat van de vrije markt economie die nu met socialistische maatregelen gered moet worden.

Argus:kiss:

Ik weet dat jij het niet kan laten om alles hier af te kraken, dat is OK met mij.

Een zeer goede vriend van mij reed in Tilburg over de spoorlaan, 52 km per uur, krijgt een prent voor twee km te hard rijden.............

Ik lees iets meerdere malen, dus er zal toch wel waarheid achter zitten, plus het is algemeen bekend dat de wets dienaren in NL altijd achter het makkenlijke geld gaan, echte criminelen laten ze liever met rust.

Vertel ons nou eens wat voor werk je doet Argus, ik vermoed dat je voor de RVWD (of zoiets) werkt.

En ja, als chauffeur weet je dat je een bepaald aantal uren mag rijden, en de meeste files staan iedere dag op dezelfde plaats tijdens de zelfde tijd. Maar ik vind als er een ongeluk is, niet te voorzien, dat ze een chauffeur dan wat extra uren moeten kunnen geven.

En dan dit 48 uur gedoe, ik heb er niks van geschreven maar vind als je 48 uur wilt werken, dan doe je dat, maar als iemand anders 65 uur wilt werken, laat dat dan ook toe. Al die regels, het is alleen om het geld te doen, niet de veiligheid............. niemand kan mij overtuigen dat het niet zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, alle nachten waren goed en wat maakt het dan uit of je eerst een kwartier of eerst een half uur pakt?

Wie weet trouwens waarom die regel is en waarom dat zo belangrijk is voor de verkeersveiligheid?

ze waren volgens mij die regel met 3 keer 15 min zat , want je kon het zelfs zo indelen dat je ruim 8.5 rijuur kon maken met een keer 15 min pauze ertussen!!

daarom moet NU de laatste pauze als je het wilt opdelen minimaal 30 min zijn

ik zal een voorbeeld geven van vroeger

je gaat 15 min rijden

je neemt 31 min pauze

je rijdt weer 4 uur en 15 min

en je maakt je laatste pauze van 16 min

nu mag je onmiddelijk weer max 4,5 rijuur maken.

bovenstaande is hoe het vroeger kon zijn.

NU moet je minimaal 30 minuten gestaan hebben voordat je aan de nieuwe 4,5 uur wilt beginnen

ik hoop dat het duidelijk is

bewerkt door sindaco
was niet erg duidelijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ze waren volgens mij die regel met 3 keer 15 min zat , want je kon het zelfs zo indelen dat je ruim 8.5 rijuur kon maken met een keer 15 min pauze ertussen!!

daarom moet nu de laatste pauze als je het wilt opdelen minimaal 30 min zijn

ik zal een voorbeeld geven van vroeger

je gaat 15 min rijden

je neemt 31 min pauze

je rijdt weer 4 uur en 15 min

en je maakt je laatste pauze van 16 min

nu mag je onmiddelijk weer max 4,5 rijuur maken.

dus kom je op een totaal van 8 uur en 45 min rijtijd met een keer 15 min pauze ertussen

nu moet je minimaal 30 minuten gestaan hebben voordat je aan de nieuwe 4,5 uur wilt beginnen

ik hoop dat het duidelijk is

Leuk bedacht, maar zo is het dus niet. Er wordt namelijk 4.5 uur terug gekeken. En zo als jij het stelt, heb je wanneer je 4.5 uur terugrekent, maar een half uur pauze, en dus geen 45 minuten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk bedacht, maar zo is het dus niet. Er wordt namelijk 4.5 uur terug gekeken. En zo als jij het stelt, heb je wanneer je 4.5 uur terugrekent, maar een half uur pauze, en dus geen 45 minuten.

er is een pauze van 31 min aan het begin en een pauze van 16 min na de 4,5 rijuur dus dat klopt

je moet kijken naar een tijdsbestek van 5 uur en 15 min

ik had misschien het woord NU in de laatste zin groot moeten typen

daarmee geef ik aan dat NU ( HET HEDEN ) die regel van vroeger niet meer geldt.

het voorbeeld wat ik gaf klopt voor 100% en de laatste zin moet je los zien van het voorbeeld, dat gaat over NU

ik heb het origineel ook veranderd, sorry dat het onduidelijk stond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hij reed 52 km?

52 km + 3km correctie = 55km gemeten snelheid;)

En die op de Spoorlaan staan altijd aan !!!

(Bij een gemeten snelheid van minder dan 100 km/uur bedraagt de correctie 3 kilometer; bij een snelheid van meer dan 100 km/uur is het 3% van de gemeten snelheid. Op de acceptgiro staat zowel de gemeten als de gecorrigeerde snelheid vermeld.)

Er reed een agent achter hem, maar zelfs 5 km is toch niks?

Vind het maar pietleutig.

Ik kreeg er ooit 1 voor 150 km per uur op de weg van Gilze naar Tilburg, maar reed harder, echter hun auto kon alleen maar 150:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Tja, alle nachten waren goed en wat maakt het dan uit of je eerst een kwartier of eerst een half uur pakt?

Wie weet trouwens waarom die regel is en waarom dat zo belangrijk is voor de verkeersveiligheid?

Ik denk dat het is gedaan, om met name de distributie binnenland ook pauze te laten maken.

Vóór deze tijd werkte ik ook zo: tijdens het lossen hier en daar de klok een kwartiertje omzetten, dus altijd de schijf schoon. Vervolgens auto leeg, de file's richting huis voorbij (die er dan vaak nét niet staan) en dan pauze pakken! Voordeel: tijdig terug, laden voor de volgende dag en op een redelijke tijd thuis. Niet om mee te eten, wel om de kinderen naar bed te brengen:tu:

Maar nu met die nieuwe splitsregel, kom je daar niet mee weg. Het eerste kwartiertje lukt altijd wel, iets te vroeg bij de eerste en je hebt 'm. Maar dat halve uur is toch vaak echt gaan staan... en dat was het doel denk ik!

Bij een grote klant met ruimte om te blijven staan doe ik dan vaak half/half schrijven, maar echt voordeel heb je er niet van. Helemaal niet wanneer je voor zessen weg rijdt: dan moet je vaak in een rit twee keer dat halve uur pakken:mad:

Dus het zal wel goed bedoeld zijn, blij ben ik er niet mee! Vorige week de eerste week digitaal gereden: gelijk al een overschrijding:( Ik stond met 4 u 29 rijtijd stil voor het halve uurtje. Handrem er op, motor uit en het knipper- en rode balk-circus begon: RIJTIJDOVERSCHRIJDING!! Leuk begin op de derde dag... 's Avonds maar eens een printje gemaakt, en gelukkig op de bon geen overschrijding vermeld:sjalom:

Al met al wordt het steeds minder werkbaar, maar dat wisten we al:cool: Het op tijd thuis verhaal vergeet maar rustig zo!

Misschien dat er daarom wel wat gerommeld wordt, om die minutenbekeuringen te voorkomen...

bewerkt door Marotrans
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wiens probleem is het als je niet op tijd thuis kunt komen. Als je chauffeur bent weet je dat je je aan de uren moet houden. Als je geen zin hebt om je aan de spelregels te houden moet je het spel niet spelen.

Voor jou gaat het om 40 minuten, de volgende vindt een uur redelijk en weer iemand anders zegt dat 2 uur wel redelijk is. Er is een grens en die is duidelijk.

Wat je daarvan vindt is niet interessant die grens is er gewoon.

Als je na lange tijd wel eens naar huis wilt dan kan dat toch? Het wordt soms wat later dan jij wilt en dat vind ik geen asociale uitwerking van de wet. Files zijn een algemeen probleem en daar moet je dus maar mee leven. Jij ben niet de enige die daar last van heeft en als je als gevolg daarvan wat later thuis komt, dan zij het zo. Ik vind er nog steeds niet asociaal aan.

Opmerkingen als: dan plaats ik een magneet, of ik laat de uren op de kaart van een loodsmedewerker zetten vind ik asociaal. Je blijft hiermee zelf het imago van de chauffeur verkloten en daar neem ik niets van

terug. Ik denk nog steeds, eigenlijk weet ik het wel, dat niemand moeilijk zal doen als je een kwartier over je uren gaat. Ze zullen wel moeilijk doen als je al over de uren bent en dan nog eens 40 minuten moet rijden. Dan heb je gewoon pech.

Iiets anders dat ik me afvraag is: wat is het verschil tussen die halve zool waar je het over hebt en die normale werkende chauffeur die over zijn uren gaat. Waarom moet je je argumenten kracht bijzetten met typeringen als halve zool en dergelijke. Waarin onderscheid jij je van de typeringen die je voor anderen gebruikt?

" Misschien weer een leuk nieuwtje voor de volgende chauffeursdenigrerende uitzending van Nova."

Je roept het over jezelf af.

Ga als een volwassen kerel de discussie aan in plaats van Calimerogedrag te vertonen. Er zijn genoeg mogelijkheden om te reageren op de uitzending van Nova. Er is een ombudsman bij de NOS die je daarvoor kunt benaderen, er zijn genoeg mogelijkheden anders dan hier verongelijkt te gaan doen.

Argus

Ik laat alleen een verschil zien tussen die zogenoemde halve zool en iemand die een kwartier van huis staat. Ik vind daar wel degelijk verschil in zitten. Maar in principe heb je gelijk als je stelt dat dit de spelregels zijn.

Toch lijkt het mij voor de hand liggen dat de wetgever eens gaat kijken of voor dit soort gevallen geen oplossing mogelijk is. Overigens even ter verduidelijking: Ik rommel niet met magneten. Ik heb zelfs nog steeds geen chauffeurskaart, want ik rijdt nog ouderwets met schijven. Het ging en gaat mij om de discussie. Aangaande je opmerking over de ombudsman, bedankt voor deze tip. United Truckers zullen hier eens naar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ze waren volgens mij die regel met 3 keer 15 min zat , want je kon het zelfs zo indelen dat je ruim 8.5 rijuur kon maken met een keer 15 min pauze ertussen!!

daarom moet NU de laatste pauze als je het wilt opdelen minimaal 30 min zijn

ik zal een voorbeeld geven van vroeger

je gaat 15 min rijden

je neemt 31 min pauze

je rijdt weer 4 uur en 15 min

en je maakt je laatste pauze van 16 min

nu mag je onmiddelijk weer max 4,5 rijuur maken.

bovenstaande is hoe het vroeger kon zijn.

NU moet je minimaal 30 minuten gestaan hebben voordat je aan de nieuwe 4,5 uur wilt beginnen

ik hoop dat het duidelijk is

Wat jij hier schrijft was destijds in nederland mogelijk, volgens de nederlandse uitleg, maar in Frankrijk was je direct de klos. Na het laatste kwartiertje mocht je in dit geval niet langer dan een kwartiertje rijden en dan 1/2 uurtje pauze. In vijf uur en een kwartier moest altijd 3/4 uur pauze zitten. En ik spreek uit eigen ervaring!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jij hier schrijft was destijds in nederland mogelijk, volgens de nederlandse uitleg, maar in Frankrijk was je direct de klos. Na het laatste kwartiertje mocht je in dit geval niet langer dan een kwartiertje rijden en dan 1/2 uurtje pauze. In vijf uur en een kwartier moest altijd 3/4 uur pauze zitten. En ik spreek uit eigen ervaring!

de wet is overal hetzelfde en lees toch eens goed

15min rijden

31 min pauze

4uur en 15 min rijden

16 min pauze ...... alles opgeteld 5 uur en 17 min!!!!!! waarvan 47 min rijtijdonderbreking

ook de fransoos kreeg daar geen speld tussen

en je mocht dan na dat laatste kwartiertje gewoon weer 4,5 uur rijden

ook in frankrijk

maar het was een antwoord op een vraag van herman en laat de discussie maar verder on topic gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat een kolder allemaal !!! als je fraude pleegt dan pleeg je fraude en daarmee basta! en als je netjes en op een eerlijke manier je centjes verdient dan doe je lekker je eigen ding, fijn voor jou. maar hou nou alsjeblieft op om mekaar af te kammen?? en ja ik weet al lang van die truck met een magneet, bij dat merk uit Zwolle schijnt dat ding standaard bij een nieuwe auto meegeleverd te worden? maar de truuk is dat er gebeurd wat je denkt, ja er worden geen rij of werkuren geschreven maar net als bij een analoge tachograaf word je afgelegde afstand WEL DEGELIJK opgeslagen, oh enne wel opgeslagen in dat gedeelte wat in de auto zit en die kan dat HEEL lang opslaan, volgens een monteur bij de daf tot wel 5jaar, dus doe maar lekker een magneet op je bak leggen, als je zonodig moet. mij NIET gezien, ik rij wel gewoon door als het nodig is, heb ik altijd al gedaan en zal ik blijven doen, want die bekeuring is gewoon het voordeligst. en zoals je nu dus wel heb gelezen ook ik ben NIET roomser als de paus.

gr,Kees

Helemaal mee eens!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat het is gedaan, om met name de distributie binnenland ook pauze te laten maken.

Vóór deze tijd werkte ik ook zo: tijdens het lossen hier en daar de klok een kwartiertje omzetten, dus altijd de schijf schoon. Vervolgens auto leeg, de file's richting huis voorbij (die er dan vaak nét niet staan) en dan pauze pakken! Voordeel: tijdig terug, laden voor de volgende dag en op een redelijke tijd thuis. Niet om mee te eten, wel om de kinderen naar bed te brengen:tu:

Maar nu met die nieuwe splitsregel, kom je daar niet mee weg. Het eerste kwartiertje lukt altijd wel, iets te vroeg bij de eerste en je hebt 'm. Maar dat halve uur is toch vaak echt gaan staan... en dat was het doel denk ik!

Bij een grote klant met ruimte om te blijven staan doe ik dan vaak half/half schrijven, maar echt voordeel heb je er niet van. Helemaal niet wanneer je voor zessen weg rijdt: dan moet je vaak in een rit twee keer dat halve uur pakken:mad:

Dus het zal wel goed bedoeld zijn, blij ben ik er niet mee! Vorige week de eerste week digitaal gereden: gelijk al een overschrijding:( Ik stond met 4 u 29 rijtijd stil voor het halve uurtje. Handrem er op, motor uit en het knipper- en rode balk-circus begon: RIJTIJDOVERSCHRIJDING!! Leuk begin op de derde dag... 's Avonds maar eens een printje gemaakt, en gelukkig op de bon geen overschrijding vermeld:sjalom:

Al met al wordt het steeds minder werkbaar, maar dat wisten we al:cool: Het op tijd thuis verhaal vergeet maar rustig zo!

Misschien dat er daarom wel wat gerommeld wordt, om die minutenbekeuringen te voorkomen...

Het is duidelijk dat ik er al een tijdje uit ben in Nederland... Ik deed de laatste vijf jaar daar ook distributie en de kwartiertjes waren best wel bij elkaar te sprokkelen... Begrijp ik het goed dat je nu eerst een kwartier moet hebben en dan een halfuur?? Drie keer een kwartier mag niet meer???

Mens, wat een ergernissen...

Jouw laatste opmerking is de beste... Regels zoals deze is gewoon vragen om rommelen... En ook al noemen ze het fraude... ik zie het meer als een oplkossing zoeken om op een redelijke manier je werk te kunnen doen...Als je 20 minuten hebt en je kunt dat verlengen tot een half uur door een magneet ergens bij te houden.. uhmmm, ik vrees dat Fland dan ook een magneet bij zich zou hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach, dat magneetverhaal is al zo oud, maar nu haalt de FNV het uit de kast om ons samen met de media weer in een verkeerd daglicht te stellen.

Daardoor heeft "de burger" straks helemaal geen goed woord meer over voor "dat uitschot" en "criminelen" met die "vrachtwaggels" die straks MOETEN gaan staken.

Ja, dat moet toch echt denk ik. Niet alleen hebben we al een loonachterstand van 12%, maar voor dat financiële spelletje, waarmee de rijken zich verrijkt hebben, kunnen wij nu gaan betalen.

Daardoor komen wij weer in de problemen, mede doordat ze met die 48 uur zitten te donderjagen.

Zoals ik het zie is het gewoon een partijtje schaak met de regering>de vakbonden (lopers) en pionnen. Die laatsten worden geofferd en dat zullen wij dus wel zijn.

En, is er bij ons iemand die de capaciteit heeft om daar verandering in te brengen?

Ja, wij allemaal samen, maar dat zie ik niet zomaar gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als dit geen reden is om massaal je lidmaatschap op te zeggen weet ik het ook niet meer.

Altans, die paar chauffeurs die nog lid zijn van de FNV.

Jacques van Asch is niet voor niks "voormalig chauffeur".

:tu:top

Halloooooooooooooooooooooo, de FNV fraudeert niet, ze stelt alleen aan de kaak dat het 'onding', de digitale tachograaf, de instanties wel een vrijbrief geeft om ons gigantische boetes op te leggen omdat het zo'n presicieapparaat is. Dat blijkt dus niet zo te zijn :angel: en er zijn teveel bedrijven die de chauffeur pushen om door te rijden, vaak op eigen kosten en vervelende gevolgen als ze het niet doen. Volgens mij zijn de meesten van julie wel zo slim om dat nog te snappen.

Daarbij komt nog dat veel werkGevers zich terugtrokken vlak voor de uitzending. Gek hè :stom:, maar wel natrappen in een persbericht dat zij het zo goed met de sector en het imago voor hebben en de FNV de Zwarte Piet toeschuiven in de media. Jullie trappen er ook nog allemaal in. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Het is duidelijk dat ik er al een tijdje uit ben in Nederland... Ik deed de laatste vijf jaar daar ook distributie en de kwartiertjes waren best wel bij elkaar te sprokkelen... Begrijp ik het goed dat je nu eerst een kwartier moet hebben en dan een halfuur?? Drie keer een kwartier mag niet meer???

Mens, wat een ergernissen...

Jouw laatste opmerking is de beste... Regels zoals deze is gewoon vragen om rommelen... En ook al noemen ze het fraude... ik zie het meer als een oplkossing zoeken om op een redelijke manier je werk te kunnen doen...Als je 20 minuten hebt en je kunt dat verlengen tot een half uur door een magneet ergens bij te houden.. uhmmm, ik vrees dat Fland dan ook een magneet bij zich zou hebben...

Helemaal goed gezien helaas...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Helemaal goed gezien helaas...

Ik vond sowieso die rusttijd belachelijk in distributietransport... totaal onzinnig...

In Canada, voor alle transporten die plaatsvinden binnen 100 mijl (160 km) van de standplaats is geen logboek vereist......

Ik reed voor de RET in Utrecht... Zou betekenen dat ik bijna heel Nederland door kon zonder tacho...:D

Ik leef met jullie mee... Wat meer dan triest dat gedoe met die digitacho... Pffff..:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ach ja, hoe kleiner de club (EG), hoe beperkter de vrijheid zullen we maar zeggen... Of: hoe meer mensen zich bemoeien met het komen tot een eenheid in de regels, hoe belachelijker het wordt!! Als ik maar jonger was...

Even off topic: RET Utrecht gingen wij altijd laden voor België. Heb daar verschillende uurtjes liggen slapen:( Maar ook dat is voorbij: gaat allemaal via Gorinchem nu, enkele RET-mensen zie ik nog wel eens lopen daar:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat ik nu het raren aan dit verhaal vind.

je vind de bond onbetrouwbaar.

informatie verschaft

Als je het Dossier van de FNV doorleest weet je dat de NOVA uitzending is gebasseerd op slechts 1 geval ... daarna heeft de FNV even hier en daar snel wat vragen gesteld aan chauffeurs (en die houden zoals wij weten wel van een beetje visserslatijn) en vrachtwagensdealers.

Waar het MIJ vooral om gaat is dat deze uitzending COMPLEET in de verkeerde tijd valt === CAO onderhandelingen.

En dat de FNV bij NOVA had moeten aankloppen NIET voor een item rond de digitale tachograaf MAAR wegens de CAO.

En dat is mijn grootste bezwaar.

De FNV heeft wederom weer iets totaal buiten proporties weten neer te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAROM zou de FNV dat nou doen? Vertel me dat nou eens...

Ik zou het niet weten!

Die vraag moet je aan het FNV stellen!

Wat ik denk is, dat ze dan straks kunnen zeggen:

Wij kunnen er ook niets aan doen dat de onderhandelingen zijn stuk gelopen.

Wij gaan voor dat tuig verder onze nek niet meer uitsteken

Of zoiets.

Daarbij, je hoeft de bonden niet constant te beschermen hoor, daar hebben ze hun juristen voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zou het niet weten!

Die vraag moet je aan het FNV stellen!

Wat ik denk is, dat ze dan straks kunnen zeggen:

Wij kunnen er ook niets aan doen dat de onderhandelingen zijn stuk gelopen.

Wij gaan voor dat tuig verder onze nek niet meer uitsteken

Of zoiets.

Daarbij, je hoeft de bonden niet constant te beschermen hoor, daar hebben ze hun juristen voor!

Nee dat hoef ik niet aan de FNV te vragen, want die komt op voor zijn leden. Ter vergelijking: Een voetbalclub scoort toch ook niet met opzet een tegendoelpunt om zijn fans te pakken :confused:

Jij/ jullie zijn misschien lid van een voetbalclub, FNV is mijn club en heeft mij alleen nog maar goed geholpen. :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden