Spring naar bijdragen

Hier rij ik voor.

corydon
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
ben ik niet met je eens,

het heeft met totale lengte maken

opl zijn daar korter dan hier

maar hier wil men juist ruimt

je mag ook hier met zo,n truck rond rijden

als men maar aan de totalen lengte houd.

maar hier willen we veel paletten laden en denk men niet al te veel aan de chauffeur.

gelukkig is de afgezaagde cabine met op het dak slapen

verboden hier in europa.

ook dagcabine met hang opklapbed zijn verboden

en dat heeft de europese uni toch maar voor elkaar gekregen.

ben het vaak niet met ze eens maar wil ze ook weer niet overal

de schuld van geven.

Ik meen dat de verlengde scania's zijn afgekeurd omdat ze te lang waren ? Dan zal een dikke amerikaan het zonder ontheffing toch lastig krijgen, DENK IK. Ik ben niet erg thuis in de wetgeving maar ik meen dit eens opgevangen te hebben.

En als ik het mis heb: Waarom zijn die scania's dan uit productie gehaald?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
Ik meen dat de verlengde scania's zijn afgekeurd omdat ze te lang waren ? Dan zal een dikke amerikaan het zonder ontheffing toch lastig krijgen, DENK IK. Ik ben niet erg thuis in de wetgeving maar ik meen dit eens opgevangen te hebben.

En als ik het mis heb: Waarom zijn die scania's dan uit productie gehaald?

Zo'n verlengde Scania op zich is niet te lang, alleen wel wanneer er een 13.60 trailer achter gehangen wordt:ja:. Dus hier zul je er hooguit een city mee mogen trekken, en dat levert inderdaad te weinig laadruimte (dus geld) op!

En naar mijn idee is dit ook de reden dat ze uit produktie zijn: te weinig afzet om het lonend te krijgen om deze naast de serie te produceren!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Zo'n verlengde Scania op zich is niet te lang, alleen wel wanneer er een 13.60 trailer achter gehangen wordt:ja:. Dus hier zul je er hooguit een city mee mogen trekken, en dat levert inderdaad te weinig laadruimte (dus geld) op!

En naar mijn idee is dit ook de reden dat ze uit produktie zijn: te weinig afzet om het lonend te krijgen om deze naast de serie te produceren!

Maarten

Ik hoorde dat de trekker zelf te lang was ? iets van een paar centimeter ?

Kan het mis hebben en als Marotrans gelijk heeft dan is het dus een showtruck eigenlijk want dat hij te lang zou worden moeten ze toch van te voren al geweten hebben lijkt mij. Dus heeft die wagen nooit geld kunnen opbrengen.

(zei de leek vanop z'n stoel :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
  • Forumlid

Even terug naar af:p, en speciaal voor Matthieu, en wie wie anders weer op t oude formaat.

Bij Lucas mag je alles doen met de truck om hem op te laten vallen..... Ik ben de enige die niks heeft veranderd, mij niet gezien met al dat poetsen, plus, mijn truck is het minste in de garage.

Hier wat Peterbilt fotoos, kun je het verschil tussen de oude en nieuwe zien.

Had deze dus mee naar California, maar even laten polijsten.

1003612.jpg

En dan een portret onder een palmboom:p.

1003624.jpg

Foto van de zijkant, de volgende foto is ook een Peterbilt, maar deze is twee jaar oud, de witte is 20 jaar oud.

1003623.jpg

1003637.jpg

De cabine en de sleeper zijn een stuk groter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Deze roode heeft Lucas net gekocht van een eigen rijder, bijna nieuw. Hij betaalde er $58.000 voor, wat is nogal ver onder de markt waarde.

1003638.jpg

1003640.jpg

Er ligt een 475 pk cummins in, 13 versnellingen.

1003642.jpg

En dit is wat onze chauffeurs doen met de trekker, baasje betaald alles.

1003649.jpg

elfs de spatborden zijn custom made.

1003646.jpg

1003651.jpg

Dashbord heeft dat houten spul, er zit ook een parket vloer in de truck..................:stom::stom::stom::D, ieder zijn meug zal ik maar zeggen.

1003648.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ben tijdens de truckshow ook nog even naar binnen geweest en naar de Lucas oil stand geweest, en wie is daar aan t werk?

1003685.jpg

Juist ja, Forest Lucas, de eigenaar, kan me werkenlijk geen betere baas bedenken, hgij kent iedereen bij naam, ook de rest van de familie.

1003682.jpg

69 jaar, zou je niet zeggen dus. Hij heeft jaren zonder een cent te makken gewerkt, maar bleef altijd stug doorgaan, ik heb best wel respect voor hem. Hij zorgt ook zeer goed voor zijn personeel, je mag bijna alles hier, verzekeringen zijn allemaal 100% betaald, zeer on Amerikaans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • Forumlid

Had van de week een pallet met olie voor 1 van de verkoop stands die bij een motorcross aan t werk was. Ze hebben twee van deze trailers, de andere staat bij alle drag races.

1004308k.jpg

Hij neemt dit ding ook altijd mee, gewoon een show truck, die het echter wel doet.

1004309.jpg

1004310.jpg

Dit is Josh, mister tattoo, een echt heel aardige gast die normaal gesproken op het kantoor in Corona werkt, hij begon voor Lucas toen ie 16 was en op straat leefde.....

Hij is 1 van slechts 4 personen die de samenstelling weet van de lucas injector cleaner.

1004306w.jpg

1004307.jpg

En 1 van de nieuwste trailers, achter de truck van een duffe chauffeur....

1004304z.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Een machtig mooie truck heb je, echt waar!!

Ik mocht deze week even in een Kenworth van 16 jaar achter het stuur zitten. Die enorme rechte neus, je hebt echt geen idee wat er achter die neus staat/zit! Er kan een compleet circus achter staan, je ziet het niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • Forumlid

We hebben twee opkeggers waar ze een beetje overboord zijn gegaan met de lampies, chickenlights noemen ze die hier.

Heb er 1 bij van de week.

1004781i.jpg

Je mag er zoveel opschroeven als je wilt hier, maar ze moeten allemaal wel branden, anders kunnen ze je er een prent voor geven.

1004783.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Schitterende foto's, en tekst erbij.

Erg leuk om te zien hoe het er daar aan toe gaat.

Ik vraag me soms wel eens af hoe het rijcomfort van zo'n auto is, en de ruimte in de cabine van die auto's met vierkante neus..

Lijkt me nou niet bepaald erg breed, of vergis ik me daarin?

En op je laatste foto, die trailer met al die lampjes, assen helemaal achteraan, waarom is dat? Mag je de bochten wel erg ruim nemen lijkt me..

Ga zo door met de foto's :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Sommige modellen zitten de stoelen inderdaad bijna tegen elkaar.

Ze rijden zo goed als de auto is,maw, onderhoud en met welke opties is tie gekocht.

Ikzelf vind de klassieke Peterbilt een fijne wagen.

Deze Kenworth die ik rij heeft echter veel meer ruimte van binnen.

Had de oplegger net uit t dock getrokken. We parkeren ze altijd met het tandem helemaal naar achteren, dan veert ie niet zo als ze m aan t laden zijn.

We hebben ook onze eigen weegbrug. Daarom zie je mij om het gebouw rijden soms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
  • Forumlid

Die rode cabover begint langzaam maar zeker steeds meer op een Lucas truck te lijken.

1004919.jpg

Ze hebben ook een Pete gekocht van de zoon van de chauffeur met die adelaar op de spoiler.

Was nogal uit geleeft.

Hier wat fotoos van de buiten kant.

1004920.jpg

Het rode is net nieuw gespoten, en natuurlijk wat chroom spullen vernieuwd.

1004931.jpg

Hij is precies 10 1/2 meter van bumper tot achterlicht.

1004921.jpg

Lucas heeft nu een tv kanaal, en die truck gaat de studio en al het materiaal rond slepen.

1004922a.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

En de binnenkant.

Vergrendelknopje in de vorm van een zuiger.......

1004923.jpg

En de dash. Het is niet klein, maar wel smal van links naar rechts, wat niet echt tof is met achteruit rijden. Als je je hoofd uit t raam steekt zie je niet veel.....

1004929.jpg

En de sleeper, links, van de truck, zit een wastafel en een douche.

1004930g.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites