Spring naar bijdragen

Hier rij ik voor.

corydon
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
  • 2 months later...
  • Forumlid
Ja, maar 1 Nederlander vinden ze toch wel meer dan genoeg.....

Had vandaag een nieuwe oplegger mee, eerste trip. Ze hebben ook een andere reclame er op. Weet nog niet wat ik ervan vind.

Oordeel zelf.

1005122.jpg

En de andere kant.

1005123e.jpg

Ik zie dat jullie daar nog steeds een reservewiel onder de trailer hebben hangen:D:D:D:D:D:D.

kennen ze daar het fenomeen"bandenboer" niet?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Oh ja. En niet zo heel veel bedrijven geven een reserve mee.

Maar veel bendenboeren hebben alleen gebruikte reserve banden, rotzoi dus.

Heb geen krik bij me, kost tussen 15 en 50 dollar om het te verwisselen.

Wij hebben altijd nieuwe banden op truck en trailer, geen op gesneden of andere rotzooi.

Ook kunnen we zo vaak als we willen de truck uitlijnen en de shop doet highspeed balance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Oh ja. En niet zo heel veel bedrijven geven een reserve mee.

Maar veel bendenboeren hebben alleen gebruikte reserve banden, rotzoi dus.

Heb geen krik bij me, kost tussen 15 en 50 dollar om het te verwisselen.

Wij hebben altijd nieuwe banden op truck en trailer, geen op gesneden of andere rotzooi.

Ook kunnen we zo vaak als we willen de truck uitlijnen en de shop doet highspeed balance.

Aan gebruikt heb je i.d.d. niks,hier is het zo dat een band gerepareerd word en als ze onderweg naar je toe komen is het nieuw wat gemonteerd word.

Wij rijden uitsluitend op nieuw en de laatste millimeters word de band nog even"ge-herprofileerd"(is een netter woord voor snijden)

Ikzelf heb de laatste 12/13 jaar zonder reservewielen gereden en slechts 1 keer de bandenboer nodig gehad,dat was in Pesaro met een inrijding,stuk ijzer op straat.

Op de buitenste band van de trekas,ik kon het restaurant bij de steenbakkerij mooi bereiken en terwijl ik zat te eten legde hun een nieuwe band erop.

Wat ik ook een voordeel vind van de bandenboer is dat,als je onderweg staat,op de vluchtstrook b.v

ze achter je komen staan met een klein vrachtwagenje,vol verlicht en voorzien van de nodige zwaailampen,veel veiliger dus.

Ik heb ooit eens een klapper gehad op de vooras,dat gebeurde net voorbij de betaling van Villefrance bij Lyon,s,morgens om een uur of 4-4.30 .

Daar lag ik onder de trekker het reservewiel los te draaien en dan zie je de camions aankomen,tegen de witte lijn aan komen ze zo op je af.

ik kan je verzekeren dat je er snel onderuit wilt,ik ben ook meteen gestopt en eerst de service van de autoroute gebeld en gewacht tot die achter me stond.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Was gisteren bij de buurman van Morgan Lucas racing. Even naar binnen geweest en wat fotoos genomen.

Het is een hobby.......:rolleyes::D van mister Lucas.

Ze bouwen de wagen helemaal zelf, dit is het begin van een funny car.

1005879.jpg

De oplegger is ook de werkplaats tijdens de race.

1005880.jpg

Even naar binnen gekeken.

1005883m.jpg

Was helaas wat donker binnen. Dat is de top fueler van Morgan.

1005885c.jpg

De motor heeft een bijnaam, The bomb.

1005887.jpg

En de cockpit. Dat ding zit helemaal vol met electronica.

1005886.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Nog eentje van het blok. De bougies hebben hun eigen oversize powerplant.

1005888.jpg

Dat is de catering truck.

Veel teams verkopen kaartjes en dan kun je 1 sandwich ofzo iets eten met het team. Bij Lucas mag iedereen naar binnen en eten en drinken wat ze willen.

1005889.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Cd, als jij zo goed bent met meneer Lucas, waarom rijd jij nog steeds niet met de race-/ of catering truck? :p

grt'n Joost

Zal je even uit je droom helpen mister Joost.;)

Als je voor zo een race team werkt ben je er eigenlijk mee getrouwd. Het team gaat voor alles en zijn soms 2 maanden weg.

Als de vrouw een kleine heeft, die zie je misschien 6 weken nadat ie geboren is.

Tijdens de race werk je van s'ochtens heel vroeg tot s'avonds heel laat.

Als het team in de shop is kun je naar huis als je vlakbij woont, maar de meeste leven over het hele land.

Ook zijn de verdienste, als je naar het aantal uren kijkt, niet echt grandioos.

En alles moet altijd pico bello schoon zijn, je hebt nooit echt tijd voor jezelf.

Nee, laat maar.

Mister Lucas mag mij wel, maar hij mag al zijn personeel. Als hij iemand niet mag, ligt ie er gelijk uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Helemaal te gek!! Goeie info,zo weet je wat daar aan de overkant speelt.:ok:

Ik las dat je aan het dock de assen naar achteren zet? Is dat een schuifsysteem zoals de Engelse Containerchassis? 2"chassis"die over elkaar schuiven?

Ergens is een draadje waar ik dat probeer uit te leggen, zal eens zoeken.

Of misschien kan Midweek het vinden, hij is daar altijd heel snel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 months later...
  • Forumlid

Niet slecht voor een man die 18 jaar geleden vaak niet wist hoe voor de volgende maaltijd te betalen.

Hij betaald altijd eerst zijn personeel en alle uit staande rekeningen.

Vorige week leunde hij nog tegen de bumble bee, we buurten soms serieus.....

http://www.fox59.com/videobeta/?watchId=95dbe157-4c24-42ac-b09a-b24c95e7150a

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
  • Forumlid
we hadden een amerikaan gehuurd, een peterbilt of kenworth of zoiets. een knalgele. maar het ding kwam gewoon niet mooi op de foto:D. ik schaamde me de pleuris om er alleen al voor te staanLOL je zult met zo'n ding moeten werken, ik reed alleen nog 130 en harder om maar niet gezien te wordenLOL

Is een roode OK dan Frankie??

1006224n.jpg

1006221.jpg

1006222.jpg

Net achter de tank zie je een soort box. Daar zit een generator in, zodat je de motor niet hoeft te laten draaien voor AC of warmte.

Ook heb je stroom voor je spulletjes.

1006223.jpg

Hij houd ook de accu's op de juiste spanning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites