[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waarom mistlampen?!


bergingstrucker

Recommended Posts

  • Reacties 169
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik heb ze ook overdag aan samen met stadslicht en als anderen het hebben, geen probleem mee. heb nog nooit gehad datik er door verblind werd.

's avonds is het wel minder prettig en doe dit zelf niet(tenzij ik ze vergeet)

Voor de rest moet iemand het zelf weten of ie t wel of niet doet.

al riskeer je wel een boete van oom agent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik rij altijd met mistlichten aan , en waarom , zou het niet weten , wat ik wel weet is , wanneer ze goed afgesteld staan dat je meer zicht hebt voor uw wagen , en of de anderen daar last van hebben trek ik mij niks van aan want hier zijn er veel die met hun grote faren oprijden en ze ook niet uitdoen als er een tegenligger komt , ik weet als ik ooit eens een vrachtwagen hier ga kopen dat er 9 lampen meer gaan opstaan , 4 puntstralers met elk 100 watt in en 5 gewone verstralers met ook 100 watt in en dat zijn de die van helle de 3000 type

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik rij altijd met mistlichten aan , en waarom , zou het niet weten , wat ik wel weet is , wanneer ze goed afgesteld staan dat je meer zicht hebt voor uw wagen , en of de anderen daar last van hebben trek ik mij niks van aan want hier zijn er veel die met hun grote faren oprijden en ze ook niet uitdoen als er een tegenligger komt , ik weet als ik ooit eens een vrachtwagen hier ga kopen dat er 9 lampen meer gaan opstaan , 4 puntstralers met elk 100 watt in en 5 gewone verstralers met ook 100 watt in en dat zijn de die van helle de 3000 type

Jij behoort dan tot de gasten die niet in het verkeer thuis horen. Jij interesseert je totaal niet in de veiligheid voor een ander. Mistlampen gebruik je in de mist en niet voor de leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:oIk heb vooral 's avonds mijn breedtestralers aan. Dan kan ik beter de middenstreep zien. Nee, nachtblind ben ik niet, maar vooral als het geregent heeft of als het regent, kan ik het wel beterder zien. Vooral als de belijning flink weggesleten is (rondom Alphen aan de rijn). De geel/oranje straatverllichting doet ook geen goed om de belijning te zien. Vandaar dat ik mijn breedtestralers aan heb.

Ik ben al verschillende keren politie tegen gekomen, maar die reden gewoon door.

Stoerdoenerij, nee, ik doe het voor mijn eigen veiligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik geef daarom ook alleen maar antwoord op de meneer boven mij die het zich niet kan interesseren of een ander last van hem heeft. Sorry hoor maar dan ben je voor mij geen professioneel chauffeur. Je zorgt er juist voor dat je zo veilig mogelijk bent voor een ander, als iedereen zo denkt zouden de ongelukken ook minder worden. Maar goed als je door zo'n snuiter, die zich het niet interesseerd, als automobilist of als collega met je wiel in de berm komt door verblinding en daarna het niet meer kan navertellen vind ik een ernstige kwalijke zaak. Grt Ingo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:oIk heb vooral 's avonds mijn breedtestralers aan. Dan kan ik beter de middenstreep zien. Nee, nachtblind ben ik niet, maar vooral als het geregent heeft of als het regent, kan ik het wel beterder zien. Vooral als de belijning flink weggesleten is (rondom Alphen aan de rijn). De geel/oranje straatverllichting doet ook geen goed om de belijning te zien. Vandaar dat ik mijn breedtestralers aan heb.

Ik ben al verschillende keren politie tegen gekomen, maar die reden gewoon door.

Stoerdoenerij, nee, ik doe het voor mijn eigen veiligheid.

:mad:En juist bij regen zijn 't echte k.tlampen voor een tegenligger. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:mad:En juist bij regen zijn 't echte k.tlampen voor een tegenligger. :mad:

Groot gelijk Bergingstrucker, ik heb er ook een KLERE hekel aan! :mad: Deze week 's avonds in Denemarken binnendoor gereden met regen........Daar hebben ze die krengen ongeveer allemaal aan, hoeveel Watt er daar in zit weet ik niet?? :hamer:

Bij deze een oproep aan alle collega's die mistlampen, breedtestralers, bermlichten of hoe je die troep ook noemt, uitlaten alstublieft!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij behoort dan tot de gasten die niet in het verkeer thuis horen. Jij interesseert je totaal niet in de veiligheid voor een ander. Mistlampen gebruik je in de mist en niet voor de leuk!

:D

zegt de man die zijn digitacho wil manipuleren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien moeten de mensen die last hebben van dat weerkaatsende licht er maar eens over nadenken hun stuur in de wilgen te hangen.

Ik rij met een beperking op mijn rijbewijs voor mijn ogen. Behalve dat ze gewoon slecht zijn zijn mijn ogen extreem lichtgevoelig. Ook als het dichtbewolkt is kun je mij in mijn zonnebril treffen, puur omdat ik anders "verblind" wordt door het daglicht.

Van mistlampen heb ik echter geen last. Heb je daar wel last van ben je of een zeikerd of je hebt nog slechtere ogen dan mij. En dan mag je van geen enkele arboarts meer rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus omdat jij geen last hebt van mistlampen zijn al die gene die dat wel hebben zeikerds of hebben nog slechtere ogen? Waar baseer jij dit op?

Je neemt jezelf als graadmeter wat wel of niet acceptabel is.....Jammer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moeten de mensen die last hebben van dat weerkaatsende licht er maar eens over nadenken hun stuur in de wilgen te hangen.

Ik rij met een beperking op mijn rijbewijs voor mijn ogen. Behalve dat ze gewoon slecht zijn zijn mijn ogen extreem lichtgevoelig. Ook als het dichtbewolkt is kun je mij in mijn zonnebril treffen, puur omdat ik anders "verblind" wordt door het daglicht.

Van mistlampen heb ik echter geen last. Heb je daar wel last van ben je of een zeikerd of je hebt nog slechtere ogen dan mij. En dan mag je van geen enkele arboarts meer rijden.

Waarom is dan er dan een wet die dit verbied? Omdat het verwarrend werkt maar ook verblindend.

En nee, ik heb geen last van lichtgevoeligheid, maar die lampen kunnen dus wel ontzettend verblinden. Zeker bij nieuw asfalt en nattigheid.

Dit wordt weer zo´n roken/niet roken verhaal.

Ik hinder er niemand, jawel dat doe je wel. Nietes en ik zal en ik moet in beide gevallen mijn gelijk halen door er van alles bij te slepen.

Terwijl het allemaal wettelijk keurig geregeld is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien moeten de mensen die last hebben van dat weerkaatsende licht er maar eens over nadenken hun stuur in de wilgen te hangen.

Ik rij met een beperking op mijn rijbewijs voor mijn ogen. Behalve dat ze gewoon slecht zijn zijn mijn ogen extreem lichtgevoelig. Ook als het dichtbewolkt is kun je mij in mijn zonnebril treffen, puur omdat ik anders "verblind" wordt door het daglicht.

Van mistlampen heb ik echter geen last. Heb je daar wel last van ben je of een zeikerd of je hebt nog slechtere ogen dan mij. En dan mag je van geen enkele arboarts meer rijden.

Now breaks my wooden shoe...:rolleyes:

Wat een totaal onzinnige posting....:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even terzijde, ik vind het ook nutteloos om buiten mist met mistlampen aan te rijden. Ik vind het zoals eerder aangegeven niet irritant maar het is gewoon dom omdat het niet mag dus de kans vergroot dat oom agent jou uitkiest met je mistlampjes als hij zich weer eens verveelt.

Ik heb zelf trouwens een flinke ledbalk, die zie je van veul verder :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb overdag meestal mijn mistlampen aan. Zonder dimlicht dan... is een ingesleten gewoonte. Maar mij zal je 's avonds nooit kunnen betrappen met dimlicht en mistlamp als het niet nodig is. Wel bij zware regen en uiteraard mist. In een zeldzaam geval ook achter.

Wat mij dus wel mateloos irriteert is dat de Belgen (voornamelijk hun) de achtermistlampen aangooien als het ook maar iets mistig is en die dan gewoon niet uitzetten. Dat is pas verblindend.

ook niet zo bijdehand om met regen licht of zwaar je MISTlampen aan te zetten en je MISTachterlicht.daar deze juist verblindend werken door de druppels op je ruiten en spiegels,en op het wegdekwaardoor je het dubbelop krijgt.lees nog maar eens goed door waar die lampen voor zijn en waarom ze zo heten.MISTlampen en MIST achterlicht.MISTachterlichten alleen bij zicht minder dan 50 meter,daar zijn ze voor gemaakt.conclusie ligt voor de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ook niet zo bijdehand om met regen licht of zwaar je MISTlampen aan te zetten en je MISTachterlicht.daar deze juist verblindend werken door de druppels op je ruiten en spiegels,en op het wegdekwaardoor je het dubbelop krijgt.lees nog maar eens goed door waar die lampen voor zijn en waarom ze zo heten.MISTlampen en MIST achterlicht.MISTachterlichten alleen bij zicht minder dan 50 meter,daar zijn ze voor gemaakt.conclusie ligt voor de hand.

Tja en toch dicteert de wet in Belgie bijvoorbeeld dat je vanaf middel tot zware regenval je mistachterlichten moet voeren. Ik doe dat dan ook altijd braaf :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja en toch dicteert de wet in Belgie bijvoorbeeld dat je vanaf middel tot zware regenval je mistachterlichten moet voeren. Ik doe dat dan ook altijd braaf :cool:

brave jongen je zou natuurlijk ook zelf je verstand kunnen gebruiken daar staan die belgen nu eenmaal niet om bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en freddy doe jij alleen maar dingen die van de wet dan mogen , dus jij doe niks dat verboden is ?? waaw brave jongen seg .

dus old lion jij bent een slimme jongen , rijdt niet met de vrachtwagen ( want anders ben je niet meer slim) , en dat wij als belg niet slim zijn weten we , maar sommige mensen old lion denken dat ze slim zijn en zijn nog dommer dan andere , zal maar geen namen noemen zeker old lion, zou zeggen , ik ga er eens naar kijken , maar dat lukt niet , je zit iets te ver van mij vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden