[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waarom mistlampen?!


bergingstrucker

Recommended Posts

  • Reacties 169
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

pfffff, wat een moeilijk besluit.

lampen aan, of lampen uit.

als er mensen last van hebben pas je je toch aan?

als er mensen gaan seinen zullen ze wel bedoelen dat ze het erg vervelend vinden.

doen ze dat niet, dan staan de lampen waarschijnlijk goed afgesteld,

of je bent de mistlampen vergeten aan te zetten. dat kan natuurlijk ook....

ik probeer zelf het overige verkeer niet, of zo min mogelijk te hinderen.

(ze hebben wel eens pech)

als er iemand tegen je zegt dat hij/zij last van je mistlampen heeft, zet ze dan niet meer aan als het niet hoeft.

schroef eens wat minilampjes op de gril. staat ook wel leuk, en heeft niemand bezwaar tegen. (behalve oom agent)

en nogmaals, als er niemand last van heeft, laat ze lekker branden.

maar dat is mijn persoonlijke mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik irriteer mij meer aan die stoere jongens die het prachtig vinden om 's ochtends vroeg rond 4 uur of zelfs vroeger met die lekke uitlaten te gaan rijden over de parkings zodat je wakker word.... owja het zijn brulpijpen maar ik noem het lekkende uitlaten...

daar stoor ik mij meer aan... en laten dat meestal (let op ik zeg meestal) scania rijders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik irriteer mij meer aan die stoere jongens die het prachtig vinden om 's ochtends vroeg rond 4 uur of zelfs vroeger met die lekke uitlaten te gaan rijden over de parkings zodat je wakker word.... owja het zijn brulpijpen maar ik noem het lekkende uitlaten...

daar stoor ik mij meer aan... en laten dat meestal (let op ik zeg meestal) scania rijders.

inderdaad. laten ze dan gewoon de mistlampen aanzetten. daar wordt je niet zo snel wakker van. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad. laten ze dan gewoon de mistlampen aanzetten. daar wordt je niet zo snel wakker van. ;)

ach mistlampen aan tja als die persoon zich prettig erbij voelt en bang is overdag dat die misschien niks ziet... moet die zelf weten hoor. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
brave jongen je zou natuurlijk ook zelf je verstand kunnen gebruiken daar staan die belgen nu eenmaal niet om bekend.[/QUote]

Klopt. Ik gebruik juist mijn verstand en hou mij aan de regels. Vandaar ook het gebrek aan zogenaamde onterechte boetes :tu:

Trouwens je maakt jezelf alleen maar belachelijk met dat soort verwijzingen richting onze zuiderburen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt. Ik gebruik juist mijn verstand en hou mij aan de regels. Vandaar ook het gebrek aan zogenaamde onterechte boetes :tu:

Trouwens je maakt jezelf alleen maar belachelijk met dat soort verwijzingen richting onze zuiderburen.

met andere woorden als je in belgie die schijnwerpers niet aan zet krijg je een prent.dan zou ik al een berg moeten hebben.en als de belgen niet tegen kritiek hebben over de belgenmoppen hebben wij het maar niet meer over hollandse zuinigheid.en die vrolijke belg die reageerde ben al 38 jaar chauffeur en rij elke dag door belgie maar dan wel zo snel mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kijk zie hier de tegenwoordige metaliteit!

'

nee meneer de amerikaanse snoepjesman die betaal je maar lekker zelf, maar dat neemt niet weg dat je iets doet wat verboden is, en wat overlast veroorzaakt bij andere weggebruikers!

overlast ?? wat is dat ?? is dat waar een ander last van geeft en ikke niet , als het dat is , dan heb ik wikwijls overlast hoor LOL, maar dan zeg ik gewoon voor mijn part als die een boete krijgt moet ik het niet betalen , ja , en dat zal ook wel dan de meNtaliteit zijn zekers van tegenwoordig LOL, het is allemaal hoe erg je het u aantrekt , en als ik er één zie komen met mistlampen aan en die hinderen mij dan draai ik gewoon mijn hoofd efkens weg en dan heb ik er geen last meer van , maar normaal gezien als je lichten staan afgesteld zoals ze moeten kan je daar geen last van hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mag ik even samenvatten??

Mensen die overdag met mistlampen aanrijden?? Moeten ze helemaal zelf weten, waarom niet, ze doen er geen mens kwaad mee...

In het donker?? Enkel als je je medeweggebruikers niet hindert... Als het zicht slecht is door regen en slechte markering van de weg, maak het dan niet extra moeilijk door tegenliggers met mistlampen aan tegemoet te treden... Zet ze af als er een tegenligger aan komt en daarna weer aan, net als met grootlicht...

Dank U!!

Ben net even heen en weer naar St John geweest, gezellig even shoppen... Tachtig km donkere tweebaansweg met motregen/regen en voor Canadese maatstaven vrij druk verkeer... Eigenlijk niet de mogelijkheid om met grootlicht te rijden... En echt... Mistlampen bij dimlicht KAN heel erg irritant zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tegenwoordig kan alles elektronisch geregeld worden en voor alles zijn er ogen en infrarood en weet ik wat al niet meer

nog steeds kunnen ze niet mistlampen voor en achter inbouwen die zelf bepalen wat 50 meter zicht is en dan zou het voor velen gemakkelijk zijn

ze zouden alleen werken als het idd mistig is.

ikzelf heb de grootste hekel aan die idioten die bij regen hun mistachterlichten aanzetten.

hij lijkt vaak net of ze remmen dus daar mogen van mij ook van die ogen op die het zelf bepalen.

moet toch kunnen in deze tijd en lichten gaan ook al zelf aan en uit, ruitenwissers doen het vanzelf en de laatste vw passat parkeert zichzelf al in een parkeervak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik irriteer mij meer aan die stoere jongens die het prachtig vinden om 's ochtends vroeg rond 4 uur of zelfs vroeger met die lekke uitlaten te gaan rijden over de parkings zodat je wakker word.... owja het zijn brulpijpen maar ik noem het lekkende uitlaten...

daar stoor ik mij meer aan... en laten dat meestal (let op ik zeg meestal) scania rijders.

ja dat is ook irritant ben ik helemaal met je eens

maar een scania is dan ook de enige met een goeie brul dat dan weer wel:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt. Ik gebruik juist mijn verstand en hou mij aan de regels. Vandaar ook het gebrek aan zogenaamde onterechte boetes :tu:

Trouwens je maakt jezelf alleen maar belachelijk met dat soort verwijzingen richting onze zuiderburen.

kijk petje na jou komen er eindelijk normale discussies over ik gaf alleen maar aan waarom geen MISTlampen bij regen .in plaats van een normaal antwoord gelijk van reacties van wij hebben gelijk en jij bent een zeurpiet.en dan kan je ook zulk soort reacties terugverwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat met name de personenwagens met mistlampen zich als anders willen onderscheiden van de massa.

Maar wat mij dan weer opvalt zijn het vooral bestuurders die nogal veel en gehaast over de linkerbaan vliegen...en zo indruk proberen te maken op andere linkerbaan gebruikers om toch vooral aan de kant te gaan.

Bij vrachtwagens?Sommigen zijn eenmaal gek van lampjes?Soms lijkt het alsof er een soort van gebouw aankomt maar is het een truck met een overdaad aan verlichting.

Maar gezien de aanwezigheid (afwezigheid) van blauw op straat komen ze er gewoon heel vaak mee weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar wat mij dan weer opvalt zijn het vooral bestuurders die nogal veel en gehaast over de linkerbaan vliegen...en zo indruk proberen te maken op andere linkerbaan gebruikers om toch vooral aan de kant te gaan.

Volgens mij zijn mensen die geen haast hebben een uitstervend ras... Volgens mij zijn mensen met verstand ook een uitstervend ras... Ze zijn allemaal gefocust op IKKE!!

[off topic]Voorbeeldje... Drukte in Toronto.. Maar de file bleef in beweging... Beetje afstand houden en ik kon rustig in z'n 4 meehobbelen... Achter me een collegatrucker te douwen en scheef te hangen... Eindelijk vond hij een gaatje en kwam er rechts langs, een kwade blik in mijn richting werpend... Vlak voor me terug naar links en vervolgens duikt hij op de bumper van m'n voorligger... Constant remlichten en scheef hangen... Wat een idioot...[/off topic]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
meneer vw93, wie ik ben weet ik , wie jij bent interesseert mij niet net zo min wat jij denkt van mij.als ik met die mistlampen aan rij en ik krijg een boete moet jij die toch niet betalen , dus nogmaals , wat jij vind van mij interesseert mij niet.

Het gaat mij niet om de boete het gaat mij om de veiligheid, en jouw hoop ik dus nooit tegen te komen. Jij brengt je collega's in gevaar en als jij aangehouden word word je daarvoor bekeurt omdat jij niet veilig bent. Jij brengt mij in gevaar als ik je tegen hou. Het is gewoon beter je van de weg te halen in je rijbewijs in te leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik denk dat met name de personenwagens met mistlampen zich als anders willen onderscheiden van de massa.

Maar wat mij dan weer opvalt zijn het vooral bestuurders die nogal veel en gehaast over de linkerbaan vliegen...en zo indruk proberen te maken op andere linkerbaan gebruikers om toch vooral aan de kant te gaan.

Bij vrachtwagens?Sommigen zijn eenmaal gek van lampjes?Soms lijkt het alsof er een soort van gebouw aankomt maar is het een truck met een overdaad aan verlichting.

Maar gezien de aanwezigheid (afwezigheid) van blauw op straat komen ze er gewoon heel vaak mee weg.

helemaal goed gezegd!!!!:tu: nu is taak voor politie....helaas pindakaas zijn ze veel te lui voor die klusjes!!!

Meeste truckchauffeurs met vele lampjes zijn gewoon te bang in het donker:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de meeste chauffeurs zonder extra lampjes zijn stiekum jaloers dat hun het niet hebben;)

Geloof dat maar niet.....;)

Als ik veel lampjes wil zien ga ik wel naar de kermis....:D

Ik heb veel liever dat mijn poen klopt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gaat mij niet om de boete het gaat mij om de veiligheid, en jouw hoop ik dus nooit tegen te komen. Jij brengt je collega's in gevaar en als jij aangehouden word word je daarvoor bekeurt omdat jij niet veilig bent. Jij brengt mij in gevaar als ik je tegen hou. Het is gewoon beter je van de weg te halen in je rijbewijs in te leveren.

en jij doet nooit iets verkeerd , jij bent de veiligheid zelf ?? jongen toch , ik moet de eerste echte veilige chauffeur nog tegen komen , dus jij bent ALTIJD reglementair bezig , nooit geen seconde te lang gereden of gewerkt , altijd op het juiste moment uw lichten aangezet en dan nog wel de juiste verlichting , altijd richtingsaanwijzer gebruiken, nooit niet door een oranje licht gereden, altijd de voetgangers rustig laten oversteken aan een zeebrapad en wat weet ik al nog wat meer , jij zal mij niet tegen houden als je niet een rijkswachter bent, dus ik zou niet weten hoe ik u in gevaar kan brengen dan . En ik denk niet dat ze iemand van de weg gaan halen omdat er gewoon teveel verlichting brand op uw vrachtwagen.

@routier ,ik zie enorm graag verlichting op een wagen , maar heb ook graag veel poen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid
ik irriteer mij meer aan die stoere jongens die het prachtig vinden om 's ochtends vroeg rond 4 uur of zelfs vroeger met die lekke uitlaten te gaan rijden over de parkings zodat je wakker word.... owja het zijn brulpijpen maar ik noem het lekkende uitlaten...

daar stoor ik mij meer aan... en laten dat meestal (let op ik zeg meestal) scania rijders.

Het is al van een tijd geleden maar ik moet hier toch even op reageren.

jij bent er ook zo een die over open uitlaten en scania loopt te zeiken zoals zovelen,maar wel stiekum op v8power of youtube filmpje:ja:

bekijken!!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dafxf is inmiddels geen lid meer op het forum, maar als zijn collega weet ik wel een beetje hoe hij over deze dingen denkt.

Het is al van een tijd geleden maar ik moet hier toch even op reageren.

jij bent er ook zo een die over open uitlaten en scania loopt te zeiken zoals zovelen,maar wel stiekum op v8power of youtube filmpje:ja:

bekijken!!:ja:

nee dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Niks minderwaardigs over Scania, mij om het even. En wel of geen pijp, over smaak valt niet te twisten natuurlijk.

Alleen kan ik me niet voorstellen dat het comfortabel rijd, de hele dag die herrie aan je kop.

Lijkt mij meer iets voor op truckshows e.d

Scania...? Zijn dat niet die automatische dingen, zonder chauffeur? Zie er nooit 1 inzitten wanneer ik ze voorbij rij!

Zolang ik hier alleen rij, heb ik in het donker alles aan wat de wagen heeft. Niet omdat ik het mooi vind, maar omdat ik graag op tijd wil weten wat er uit de bossen komt huppelen. Toen ik nog vanuit NL reed, had ik een MAN met daglicht installatie, af fabriek. Dat is dat de mistlampen op cirka half vermogen branden zodra de motor loopt. In Scandinavie is het verplicht om overdag met licht op te rijden en om de "normale" verlichting overdag te sparen, rijden er dus veel met mistlampen op. De MAN heeft hierop besloten om bovengenoemde installatie te gebruiken. Is in NL een uitzondering, je ziet het niet veel, maar de politie heeft mij nooit een bekeuring gegeven, nadat ik heb uitgelegd wat dat voor lampen waren. Je kon ook duidelijk een verschil zien in lichtsterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 
En die mistachterlichten? Allemaal de bol er uit, kan dat? 

neen , in belgie ben je verplicht van een achtermistlicht te hebben , en wat ik vind rijden met mistlicht vooraan , mag iedereen het doen , heb ik geen probleem mee, dat is toch niet lang dat je die lichten vor u ziet van die wagen , wat ivb met die achtermistlichten , als het niet nodig is , dan rij ik met mijn grootlichten aan tot ze hun mistlicht uitdoen , heb wel nog geweest dat ik ging vragen of er soms mist in hun ogen zat , kijken ze wel verwonderd en zeggen zo van , neen, wel waarom rij je dan met dat stom mistlicht aan op uw wagen is mijn volgende vraag, en dan zie je zo die handjes naar dat knopje gaan en uitdoen .

Ik weet niet precies de regels voor het voeren van dergelijke verlichting in België, maar in Nederland mag ALLEEN maar dimlicht gevoerd worden (dus géén mistlampen/breed stralers) als het weer dit niet toestaat (mist/zware regenval/sneeuw). De achter mistlamp(pen) mag/mogen alleen branden bij zicht minder dan 50 meter. Volgens mij mogen de achter mistlampen in België ook bij regen gebruikt worden (dwaze regel!!!!). Zelf gebruik ik de breedte stralers alleen in het donker als er geen openbare straat verlichting aan is.

Het is in Nederland DUS STRAFBAAR om met mistlampen (al dan niet in combinatie met dimlicht) aan te rijden als er geen noodzaak voor is. Bij mijn vorige werkgever had ik ook een collega die "het mooi vond staan" als die breedte stralers aan waren, en had ze dus ook altijd aan. Hij heeft al meerdere keren een bekeuring hiervoor gehad dus.........

Gr. Cor

bewerkt door Cortrans
aanpassing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze mogen gewoon niet gebruikt worden als het niet nodig is en je kan er ook gewoon een bekeuring voor krijgen. Gek word je ervan. Bij vrachtautó's heb ik er niet zoveel problemen mee maar personenauto's word je er doodmoe van. Gewoon stoerigheid. Laat de politie daar maar eens meer aan doen, de personenauto's van de weg halen dan ons maar constant pesten.

Grt Ingo

Wat is het verschil dan tussen vrachtauto's en personenauto's (en dan bedoel ik NIET de afmeting), waarom meer problemen met een personen auto met mist lampen aan, dan een vrachtauto ?????

Dit snap ik niet helemaal.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samen met dimlicht vind ik niet kunnen, wel met stadslicht.

En voor het waarom... toch licht voeren en daarbij een mistlamp gaat langer mee dan die van het dimlicht.

Ohhhh, dit is nieuw voor mij??? Zitten hier dan "speciale" lampen in dan???? Wat een onzin verhaal.

"vroeger":D, mocht ik op een Volvo FL6 rijden met in de koplamp maar een (duplo) lamp (dus combinatie dimlicht/grootlicht) toen had ik ook altijd de mistlampen (in de bumper) aan, omdat ik dan altijd dacht dat als ik met mijn lichten seinde (naar bv een collega aan de overzijde) hij dit niet zag omdat mijn dimlicht al aan stond. Tegenwoordig heeft bijna iedere truck deze dimlichten en groot licht gescheiden (dus gaat mijn verhaal niet meer op. De Scania 94d combi waar ik nu mee rijd heeft ook een duplo lamp (dus dimlicht/groot licht ineen) maar bij groot licht gaan er in de bumper ook 2 verstralers mee branden dus...... (geen reden meer om met mistlampen aan te rijden:angel:).

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden