[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Scania


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
27 minuten geleden zei ayla:

Tsjah HJ, dat niet iedereen hetzelfde mooi vind, weten we ondertussen.

Bij Oldenburger houd de baas van mooie auto's en zijn de Noorwegen-rijders ervan overtuigd dat het ding functioneerd. Sommigen hebben deze overtuiging uit ervaring (helaas).

 

Groet Ron

Ik begrijp het wel hoor. Persoonlijk vind ik deze "voerhekken"geen porum op welke auto dan ook. maar dat is een kwestie van smaak idd. Ik vind eigenlijk een kale auto zoals die uit de fabriek komt het mooist. niks teveel poespas erop zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ alles aan de buitenzijde wordt door de werkgever betaald, chauffeur leverdt niets in.

(Enige waar ik niet helemaal zeker van ben, is de cabinebekleding. Kan zijn dat de vaste chauffeurs dat zelf betalen.)

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Bij een oud werkgever van mij hadden we ook zo'n collega, die voor het eerst een nieuwe XF Superspece cab kreeg.

Wou er ook van alles op en aan, mocht maar dan wel door de dealer ingebouwd op eigen kosten.

Van lampjes achter de cabine, een dure stereo, tot Chrome wieldoppen aan toe.

4 weken nadat de auto geleverd werd, en ging het bedrijf failliet, en was ie alles kwijt, omdat het leasebedrijf de auto in beslag nam........

Weg 6000,- Euro....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • Forumlid
1 uur geleden zei ayla:

Volgens mij mag de trailer 13,6m zijn....

En totaal 16,5m....

 

Past net dus.....:angel:

 

Groet Ron

Pak je ff de kenteken bewijzen
Achterzijde oplegger tot hart kingpen
Hart kopschotel tot voorzijde trekker, en je weet het.

Zoo werd het op de LZV cursus geleerd als je bv motorwagen had met 2 wipkarren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een trailer mag langer zijn dan 13,60 zolang de kopstraal maar niet meer is als 2,04m en hart kingpin tot achterzijde max 12,00m (theoretisch dus 14,04m)

Diverse stenentrailers zijn 13,75/13,78 het chassis steekt door om het kopschot te schoren om stevigheid te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb jaren geleden via bedrijf voor Sligro het KW gebeuren naar fillialen gereden.
Oplegger konden 28 blok pal in of 37 euro pal.
Bak zat wel vast met twistlocks op het chassis.

Voor die Sligro,s geen probleem, die zitten bijna allemaal op een industrie terrein, maar als 
je er ander vreemd werk mee ging doen, wel goed opletten ivm uit zwaai achter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 uur geleden zei kiepenboer:

Heb jaren geleden via bedrijf voor Sligro het KW gebeuren naar fillialen gereden.
Oplegger konden 28 blok pal in of 37 euro pal.
Bak zat wel vast met twistlocks op het chassis.

Die heeft Loos ook gehad,dat was een maasje in de wet. Laadbak was ook lading op die manier dús mocht uitsteken.

Tot er een paar fikse bekeuringen zijn gevallen: meteen die dingen ingekort!

 

Vroeger waren ze vooral te herkennen aan de naam die helemaal achterop de zijkant stond; tegenwoordig zitten er nieuwe bakken op de laatste paar die nog resten.

De assen staan wel extreem ver naar achteren nu en dus moet je ondanks 'n voorloper nog oppassen met de druk op de trek- as.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Zo maakte het bedrijf waar ik in 2011 na mijn Jumbo carriere weer in het transport van jonge
leghennen begon jaren geleden 2 combi,s die in een keer 10 containers eieren van 5400 stuks meer
konden laden, normaal geblokt 52 en toen 62
gewicht was wel 45 ton totaal, en dus iets te zwaar naar Duitsland waar de meeste eieren voor export 
naar toe gingen, maar daar hebben ze hun nooit mee gepakt

Die containers waren 90 cm bij 60 cm en werden normaal geblokt geladen
blokken van 8 of van 7.
In die combi,s konden er 4 in de lengte of wat hun deden was 2 rijen breed en 1 lang omdat
hun een van de eerste in NL waren die een vaste verlengde electrische pompwagen op de
auto hadden om deze per 2 de klep op te rijden tijdens het laden bij de boer.
Karren waren per stuk tussen de 450 en 500 kg en werden normaal met de hand op de laadklep
geladen.

Bakken waren 267 cm buitenwerks, omdat men er  ook stevige bakken moest hebben, en die auto,s
waren ook gekeurd zonder bakken erop, ( minder leeg op kenteken ) en met twistlocks vast mocht
het ooit problemen geven.

Heeft 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei kiepenboer:

Pak je ff de kenteken bewijzen
Achterzijde oplegger tot hart kingpen
Hart kopschotel tot voorzijde trekker, en je weet het.

Zoo werd het op de LZV cursus geleerd als je bv motorwagen had met 2 wipkarren

Zo is het op rijles ook uitgelegd, maar het grote opperhoofd reed net weg.....kon dus niet meer controleren....

 

Groet ron 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Ik snap je vraag, dat was mij zo nog niet opgevallen maar nee hoor. Die mast staat achter mijn wagen. Iets van een omroepinstallatie op het marktplein oid. 

 

Op deze foto zie je het beter.

 

image.jpeg.4860561e85b067e7f0ea6765d97aa84f.jpeg

bewerkt door minuteman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden