[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tranportsector op z'n gat


Zovacani

Recommended Posts

  • Forumlid

Als ik het zo allemaal hoor gaat het de laatste tijd niet best in de sector.

Het vervoer van food gaat nog maar rest hoor ik slecht verhalen.

Charters er uit bij verschillende bedrijven, autos staan stil, rustig in de havens, export Engeland 30% minder.

Wat horen jullie zo onderweg is het echt zo slecht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, het is helaas echt zo slecht.

Meer kun je hier en daar lezen op het forum.

Ik heb de meeste vrienden in de zeecontainers. En daar gaat het niet echt best. De meesten die voorheen de hele week onderweg waren zijn nu iedere avond thuis. Sommigen hebben nu door de weeks een vrije dag en dat wordt dan zo ingedeeld dat iedereen wel aan zijn 40 uur of een klein beetje in de overuren terecht komt.

* Polen zijn naar huis gestuurd bij diverse firma's

* tijdelijke contracten zijn niet verlengd ... chauffeurs dus ook naar huis

* auto's worden bij firma B in de hoek gezet ... en worden ook voorlopig nog niet gekeurd indien ze daaraan toe waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel degelijk rustiger. :(

Wij zitten voornamelijk in de grondstoffen.

Wij staan dus redelijk vooraan in de produktie-keten, en voelen het dus snel als er minder geproduceerd wordt.

De groupage-vrachten zijn behoorlijk in elkaar gedonderd.

Wij rijden normaal gesproken met zo'n 3 tot 15 adressen in het buitenland.

Maar de bedrijven doen niet zo snel meer aan kleine leveringen.

Gevolg, wij rijden nu met 1 of 2 losadressen.

Iets wat normaal geproken uit besteed wordt, doen we nu meer zelf.

En zefs dat is niet voldoende, want er worden nu geregeld mensen thuis gehouden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als de bank geen vertrouwen in je bedrijf heeft draaien ze tegenwoordig gelijk de geldkraan dicht, hierdoor krijg je natuurlijk een kettingreactie waardoor ook gezonde bedrijven in nood komen.

Lekker hoor die banken....maken dr eerst zelf een zooitje van, worden gered door de overheid en vervolgens draaien ze het bedrijfsleven de nek om:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik het zo allemaal hoor gaat het de laatste tijd niet best in de sector.

Het vervoer van food gaat nog maar rest hoor ik slecht verhalen.

Charters er uit bij verschillende bedrijven, autos staan stil, rustig in de havens, export Engeland 30% minder.

Wat horen jullie zo onderweg is het echt zo slecht?

ja het is erg rustig kunnen aan de gang blijven

maar dan is ook alles gezegd

af en toe wel lekker een keer optijd thuis maar brengt zo

weinig op he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vooral de retouren zijn slecht, al is dat vanuit Frankrijk al veel langer zo, daar kom ik het meeste. Opgaand kan ik niet zeggen dat er heel veel minder te doen is, alhoewel er wel meer tvt opgemaakt wordt. Wat ik wel gemerkt heb is dat veel meer zaken die vervoerd worden vooruit betaald moeten zijn wat eerder niet het geval was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bij ons is het druk genoeg wij brengen dus levensmiddelen naar bejaardenhuizen / gevangenissen / instellingen

Dat is werk dat wel doorgaat .....de mensen moeten eten

Op moment is het zo dat er 3 klanten zijn vertrokken naar de concurent en we 5 klanten terugkrijgen

Wat we wel merken is dat het volume iets afneemt bijv. we hebben een klant in Zwolle ( ja met die vrachtwagens) die heeft dus alle uitzendkrachten eruit gegooid .........we moeten er wel heen maar met minder handel !!!

Maar al met al kan ik net als mijn collega's de weken nog goed vol krijgen !!!:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ook zijn ze druk bezig met vreemd werk binnen te halen en das dan wel weer leuk

En dat is nou ook weer een nadeel van zo'n periode Alberto. Vreemd werk krijg je alleen maar binnen als je het goedkoper doet dan je collega. En die hebben vaak ook al scherpe prijzen. Gevolg is vaak dat deze bedrijven 'vreemd' werk binnen halen voor zo'n prijs dat de chauffeur de financiele 'Kop van Jut' wordt.

Ik zeg niet expliciet dat jouw baas zo is Alberto - ik denk zelfs verre van dat - maar zo werkt t vaak wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dat is nou ook weer een nadeel van zo'n periode Alberto. Vreemd werk krijg je alleen maar binnen als je het goedkoper doet dan je collega. En die hebben vaak ook al scherpe prijzen. Gevolg is vaak dat deze bedrijven 'vreemd' werk binnen halen voor zo'n prijs dat de chauffeur de financiele 'Kop van Jut' wordt.

Ik zeg niet expliciet dat jouw baas zo is Alberto - ik denk zelfs verre van dat - maar zo werkt t vaak wel.

weet wel zeker van niet ze kunnen wel redelijk goed rekenen bij ons

ze gaan niet voor een appel en een ei rijden , laat staan voor gasolie prijs ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
weet wel zeker van niet ze kunnen wel redelijk goed rekenen bij ons

ze gaan niet voor een appel en een ei rijden , laat staan voor gasolie prijs ;)

Daar ga ik ook wel van uit ja. Maar ik bedoel eigenlijk dat in deze 'magere' periode heel veel bedrijven dit te wachten staat. Weinig kadavers maakt gieren hongerig (zelf verzonnen:D)'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wij rijden naar engeland en ik rij sinds kort zweden. nu ga ik het bootje op(ja in de boot)en ga 1adres losse en vervolgens laten ze mij bijna 2dagen staan ,en dan terug laden en weer 9uur varen en 2/a3uur wachten. nu hebben we van de week te horen gekregen dat de wachtijden nog maar voor 50% betaalt worden. zo ook vrijdag losse in lisse belle en dan geen laadadres en dan na de zaak belle of ik dan maar naar huis mag. het antwoord hierop was het volgende;kom maar naar de zaak ,haal je auto maar leeg dan zette we er 1pool op die wel wil werken ????????LOL

Als ze dat tegen mij moesten zeggen , ging ik gelijk 2 weken de ziektewet in. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wij rijden naar engeland en ik rij sinds kort zweden. nu ga ik het bootje op(ja in de boot)en ga 1adres losse en vervolgens laten ze mij bijna 2dagen staan ,en dan terug laden en weer 9uur varen en 2/a3uur wachten. nu hebben we van de week te horen gekregen dat de wachtijden nog maar voor 50% betaalt worden. zo ook vrijdag losse in lisse belle en dan geen laadadres en dan na de zaak belle of ik dan maar naar huis mag. het antwoord hierop was het volgende;kom maar naar de zaak ,haal je auto maar leeg dan zette we er 1pool op die wel wil werken ????????LOL

Pooolen verdienen toch hetzelfde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wij rijden naar Engeland en ik rij sinds kort Zweden. Nu ga ik het bootje op (ja in de boot) en ga 1 adres lossen en vervolgens laten ze mij bijna 2 dagen staan. En dan terug laden en weer 9 uur varen en 2à3 uur wachten. Nu hebben we van de week te horen gekregen dat de wachttijden nog maar voor 50% betaalt worden. Zo ook vrijdag. Lossen in Lisse, bellen en dan geen laadadres. Dan naar de zaak bellen of ik dan maar naar huis mag. Het antwoord hierop was het volgende:

"Kom maar naar de zaak, haal je auto maar leeg, dan zette we er een Pool op die wel wil werken." ????????LOL

ik snap dat LOL eigenlijk niet, als dit serieus bedoeld was had ik idd de koets uitgepakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

maar nu weer back on topic?? ook bij ons word het wat minder en ja ik zit in de food, en overal waar ik kom hoor ik het zelfde "mensen houden de hand op de knip" hahaha ga zaterdag maar eens de stad in en kijk eens rond zwart van het volk en meeste beladen met tassen aan de wandel. dan vraag ik mij af wie houd er dan z,n hand op de knip :confused:

Het is ook niet dat de consument de hand op de knip houdt, het probleem voor de transportsector is dat de winkeliers vandaag bestellen en de spullen morgen in huis hebben. Maw voorraden die in de afgelopen periode zijn ingekocht moeten op dit moment eerst de deur uit voordat er nieuwe handel besteld wordt dus minder transport nodig naar de winkels. Dat merken wij vooral. Aan de andere kant worden er minder grote investeringen gedaan door de bedrijven omdat het nu eenmaal economisch wat minder gaat waardoor er minder krediet verstrekt wordt aan de bedrijven.

Dit merkt de transportsector als een van de eersten, uitzondering hierop is het transport naar de supermarkten, alhoewel de grote jongens wel kijken of er ipv 2 wagens naar bijv. Maastricht rijden dat niet met 1 wagen kan.

Ik spreek uit ervaring, heb dit al eens in 2001 meegemaakt toen het ook minder ging.

Al met al rustig af wachten en idd geen oude schoenen weggooien voordat je de nieuwe hebt:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

consumenten houden echt wel de hand op de knip. eten moeten we allemaal. maar inplaats van uit eten zal er vaker thuis gegeten worden. inplaats van biefstuk, een balletje. ook worden er minder vakantie's geboekt. hier hebben we 15% minder boekingen van de toeristen.

nu zijn dat de dingen waar het transport niet veel van merkt. maar mensen kopen in deze tijd niet zosnel een nieuwe auto. ook die plasma tv kan nog wel even wachten. die nieuwe bank hebben ze toch niet direct nodig.

nu met de sinterklaas en kerst in aantocht zullen de mensen best kado's kopen, echter zullen het wel minder dure kado's zijn, en minder in aantal.

straks met oud en nieuw zal men inplaats van 50euro pp aan vuurwerk, voor 35euro pp aan vuurwerk kopen.

was de wachttijd voor een nieuwe vrachtwagen 6maanden geleden 1jaar. tegenwoordig kunnen ze hem bijna uit voorraad leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
consumenten houden echt wel de hand op de knip....

straks met oud en nieuw zal men inplaats van 50euro pp aan vuurwerk, voor 35euro pp aan vuurwerk kopen.

.....

Daar zou ik niet te zeker van zijn... het besteedde bedrag stijgt bijna ieder jaar, ook in mindere tijden. Hoe is mij ook een raadsel, maar het gebeurt wel! Ik mag het graag zien, graag zelf afsteken; maar als het niet meer kan lig ik er ook niet van wakker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden