[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

DAF topic


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
49 minuten geleden zei HendrikJansen:

Bij ons staan alle 10  nieuwe types XF stil totdat DAF het probleem heeft opgelost.  En ik geloof dat vanaf volgende week de eersten van een lichting van 40 XG  binnenkomen. Als die dan ook na een 15 a 20000 km weer beginnen te hakkelen gaan ze niet vrolijk worden denk ik.

Correctie, ik hoor net dat de XG s voorlopig niet gaan komen totdat DAF het probleem heeft opgelost.

 

Het terrein in Eindhoven zal aardig vol komen te staan als er wel door geproduceerd word maar niet afgenomen voorlopig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei RobNiat:


Wat hebben ze dat ding verkloot zeg! Een lelijke beugel op dak. En een echt foeilelijk rek voor de grille. 
Wie verzint zoiets?

 

Smaken verschillen, Rob....

Inmiddels is de 2e ook geleverd.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei sprinter 516:

toegestane lengte

Dat, en ook: waar komt dat ding vandaan? Het is geen werktuig, als die niet goed is ontworpen kan dat ook een afkeur op scherpe delen opleveren.
Overigens meerder bullbars op pick-upjes gezien die na een ongeluk te sterk bleken te zijn, bullbar helemaal heel, chassis verbogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

^^ Ook ik zie het nut totaal niet in van zo'n "koeien vanger" hoor Ron, sterker nog, het lijkt mij dat je mogelijk zelfs strafbaar bent als jij buiten de toegestane lengte komt.

Datzelfde hadden we vroeger met die torpedo's bij de Bontrans met die 40 ft containers

 

Cor, ik zeg ook niet dat het mijn smaak is, alhoewel ik het ook niet echt lelijk vind....

Betreffende de lengte weet ik het niet, de XG+ mag natuurlijk wel 30cm langer zijn, volgens de EU regelgeving (stroomlijn verbetering, geeft de chauffeur extra ruimte).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Eeweep:

Dat, en ook: waar komt dat ding vandaan? Het is geen werktuig, als die niet goed is ontworpen kan dat ook een afkeur op scherpe delen opleveren.
 

 

Ik kan je vertellen, die is echt niet door de plaatselijke smit gecreeerd vanuit een omgebogen lantaarnpaal.....

Dit onderdeel is geleverd door een gerenomeerd bedrijf, waar ik ervan overtuigb ben dat er ook netjes een TUV-goedkeuring opzit.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
32 minuten geleden zei ayla:

 

Ik kan je vertellen, die is echt niet door de plaatselijke smit gecreeerd vanuit een omgebogen lantaarnpaal.....

Dit onderdeel is geleverd door een gerenomeerd bedrijf, waar ik ervan overtuigb ben dat er ook netjes een TUV-goedkeuring opzit.

 

Groet Ron

Wat is er mis met een knap omgebogen lantaarnpaal?  Heb er nog wel twee te koop voor de prijs😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 6-1-2023 om 17:52 zei volvofh12:

Hoorde laatst ook al zoiets. Kennis van mij al aardig gezeur met de verstuivers van zo’n xg. DAF leert het niet. 

Volgens mij maakt DAF zelf geen verstuivers maar koop deze in bij een toeleverancier. Wat kan een fabrikant er aan doen als er een defect/niet goed functionerend component wordt geleverd? Niets meer dan druk leggen bij de toeleverancier dat er een oplossing moet komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Wijnand 1974:

Volgens mij maakt DAF zelf geen verstuivers maar koop deze in bij een toeleverancier. Wat kan een fabrikant er aan doen als er een defect/niet goed functionerend component wordt geleverd? Niets meer dan druk leggen bij de toeleverancier dat er een oplossing moet komen. 

DAF maakt ze zelf niet, dat weet ik. Maar dit is een probleem wat ook bij de xf 106 veel voor kwam, zelf ondervonden. 
En dan nu bij een nieuw type weer hetzelfde gezeur, van daar ze leren het ook niet. 
Ik ken geen ander merk die al jaren zo veel problemen heeft met verstuivers. 
Nu komen de Shell gebruikers als eerste boven drijven, maar over een paar jaar volgt de rest. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-1-2023 om 15:06 zei volvofh12:

DAF maakt ze zelf niet, dat weet ik. Maar dit is een probleem wat ook bij de xf 106 veel voor kwam, zelf ondervonden. 
En dan nu bij een nieuw type weer hetzelfde gezeur, van daar ze leren het ook niet. 
Ik ken geen ander merk die al jaren zo veel problemen heeft met verstuivers. 
Nu komen de Shell gebruikers als eerste boven drijven, maar over een paar jaar volgt de rest. 
 

wat met de scania v8  met verstopte adblue nozzels en volgens mij hebben deze problemen ook gespeelt bij de andere grote merken maar goed het is iets Nederlands om te schoppen tegen iets wat uit eigen land komt.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei ayla:

Ik kan je vertellen, die is echt niet door de plaatselijke smit gecreeerd vanuit een omgebogen lantaarnpaal.....

Dit onderdeel is geleverd door een gerenomeerd bedrijf, waar ik ervan overtuigb ben dat er ook netjes een TUV-goedkeuring opzit.

 

Ik kan je vertellen, dat als je een zeikerd treft in Frankrijk dat je gelijk met je setje steek -en ringsleutels aan de gang kunt om die koeievanger er ter plekke af te draaien en met een dikke prent op zak naar huis kunt. In België niet anders trouwens. En of die bull-bar nou TÜV gekeurd is of niet, dat heeft niks van doen met de toegestane wettelijke afmetingen van het betreffende voertuig.

 

Het is een beetje hetzelfde verhaal als bijvoorbeeld lampjes in de grille of achter de voorraam. Het is geen 'voertuig-eigen verlichting' en is niet toegestaan, net zoals zo'n bull-bar, zij het dat met een bull-bar mogelijk de wettelijk toegestane grenzen worden overschreden . Er rijden legio vrachtwagens rond met allerlei flauwekul op hun grille, met led-lampjes in hun spoilers die pijn doen aan je ogen of b.v. met die foeilelijke bollen aan hun spiegels. Dat gaat jaren goed tot er gericht op word gecontroleerd. Dan is het opeens heel verontwaardigd reageren en janken en zijn plots die agenten de schuld van alles...

 

Even een voorbeeldje van een Frankrijk-site geplukt; een Belgische collega die bij een controle bij Valenciennes zijn koeienvanger er af mocht sleutelen en op zijn traanplaat kon monteren om richting huiswaarts te mogen keren en blijkbaar stomverbaasd is zonder precies te beseffen wat nu de werkelijke reden is waarom dit niet is toegestaan. Samen met een collega uit Nederland die ook met zo'n " buffel-bumper" op zijn auto in de rondte reed...


Gisteren op de A2 aan de peage net voor Valenciennes’….
Franse controleur vond dat een koevanger niet kon….
Waarschijnlijk omdat er geen koeien loslopen op de Franse wegen….
Nu swat
Bij deze weg wil ik de Nederlandse chauffeur van stam transport met die rode kipper en Volvo bedanken voor de collegialiteit
Die daar ook zijn buffelbumper stond af te knutselen
Zonder denken helpen en materiaal uitdelen
Anders stond ik daar
Beer van een kerel ..opzijn eentje da lomp ding op de Traanplaat bijna….
Bij deze thanks ooit komen we elkaar nog tegen en dan heb je een bak koffie eeen pils of meervoud tegoed
 

95926008_bullbar.jpg.4e84138f85d8a0b4b03ac412019143b7.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ qua verlichtingskleur is het nu wel aardig correct. Geel en wit door elkaar kom ik toch steeds minder tegen aan de voorzijde. 'Deense lampen' branden dan single.. dat er dan geen verlichting op de trailer achter brand, overdag, maakt ze dan kennelijk niks uit. Och, naar de letter van de wet is dat  in NL ook niet verplicht. Verstandig is wat anders, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Wijnand 1974:

Volgens mij maakt DAF zelf geen verstuivers maar koop deze in bij een toeleverancier. Wat kan een fabrikant er aan doen als er een defect/niet goed functionerend component wordt geleverd? Niets meer dan druk leggen bij de toeleverancier dat er een oplossing moet komen. 

Zelf maakt DAF die verstuivers idd niet nee. DAF maakt zelf eigenlijk helemaal niks. Het word allemaal bij elkaar gesleept uit landen als Zweden, Denemarken, Duitsland  en jawel Syrië.

 

Maar als je dan een nieuwe auto bouwt zou je toch mogen verwachten dat die door en door getest is. Ook met brandstof van de schelp.

 

Jaren geleden heeft DAF dit probleem idd ook gehad zoals  volvofh12 idd al schrijft.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-1-2023 om 07:24 zei jean3:

niet alleen in Eindhoven,kwam v/d week langs de Daf dealer in Helmond,staan  ook zeer veel (witte kleur)op het terrein.

Transporteurs die de trailerparking in Eindhoven gebruiken hebben al bericht gekregen hun trailers daar weg te halen en voorlopig ergens anders te stallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Durashift:

^^ qua verlichtingskleur is het nu wel aardig correct. Geel en wit door elkaar kom ik toch steeds minder tegen aan de voorzijde. 'Deense lampen' branden dan single.. dat er dan geen verlichting op de trailer achter brand, overdag, maakt ze dan kennelijk niks uit. Och, naar de letter van de wet is dat  in NL ook niet verplicht. Verstandig is wat anders, vind ik.

Het lijkt nu wel weer een nieuwe trend te zijn om zo veel mogelijk "gele"verlichting te hebben en dan zonder dimlicht in het donker rond te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

^^

Dat dus, je haalt me de woorden uit de mond.

Rare gewoonte, om toch vooral maar te laten zien waar er allemaal geel licht gemonteerd is of zo....

Tot iemand dat vage schijnsel verkeerd inschat qua afstand en een baantje opschuift, dan kan de discussie beginnen wie er fout is en dus gaat betalen :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Wijnand 1974:

wat met de scania v8  met verstopte adblue nozzels en volgens mij hebben deze problemen ook gespeelt bij de andere ggrote merken maar goed het is iets Nederlands om te schoppen tegen iets wat uit eigen land komt.

Als "iets" niet deugt, mag dat toch zeker wel gezegd worden of niet?

Dat heeft niets met een /nederlands product te maken.

Betrof het Volvo of Mercedes dan zou hetzelfde gezegd worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
34 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Het lijkt nu wel weer een nieuwe trend te zijn om zo veel mogelijk "gele"verlichting te hebben en dan zonder dimlicht in het donker rond te rijden.

Klopt, ik kom die rode auto's van Jasperse expeditie uit IJmuiden dagelijks tegen (laden dagelijks bij Tata steel) maar ik heb ze nog nooit met hun dimlichten aan zien rijden, maar wel een grote batterij met oranje/gele lampjes aan (om maar een voorbeeld te stellen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Pierre:

 

Ik kan je vertellen, dat als je een zeikerd treft in Frankrijk dat je gelijk met je setje steek -en ringsleutels aan de gang kunt om die koeievanger er ter plekke af te draaien en met een dikke prent op zak naar huis kunt. In België niet anders trouwens. En of die bull-bar nou TÜV gekeurd is of niet, dat heeft niks van doen met de toegestane wettelijke afmetingen van het betreffende voertuig.

 

Het is een beetje hetzelfde verhaal als bijvoorbeeld lampjes in de grille of achter de voorraam. Het is geen 'voertuig-eigen verlichting' en is niet toegestaan, net zoals zo'n bull-bar, zij het dat met een bull-bar mogelijk de wettelijk toegestane grenzen worden overschreden . Er rijden legio vrachtwagens rond met allerlei flauwekul op hun grille, met led-lampjes in hun spoilers die pijn doen aan je ogen of b.v. met die foeilelijke bollen aan hun spiegels. Dat gaat jaren goed tot er gericht op word gecontroleerd. Dan is het opeens heel verontwaardigd reageren en janken en zijn plots die agenten de schuld van alles...

 

Even een voorbeeldje van een Frankrijk-site geplukt; een Belgische collega die bij een controle bij Valenciennes zijn koeienvanger er af mocht sleutelen en op zijn traanplaat kon monteren om richting huiswaarts te mogen keren en blijkbaar stomverbaasd is zonder precies te beseffen wat nu de werkelijke reden is waarom dit niet is toegestaan. Samen met een collega uit Nederland die ook met zo'n " buffel-bumper" op zijn auto in de rondte reed...


Gisteren op de A2 aan de peage net voor Valenciennes’….
Franse controleur vond dat een koevanger niet kon….
Waarschijnlijk omdat er geen koeien loslopen op de Franse wegen….
Nu swat
Bij deze weg wil ik de Nederlandse chauffeur van stam transport met die rode kipper en Volvo bedanken voor de collegialiteit
Die daar ook zijn buffelbumper stond af te knutselen
Zonder denken helpen en materiaal uitdelen
Anders stond ik daar
Beer van een kerel ..opzijn eentje da lomp ding op de Traanplaat bijna….
Bij deze thanks ooit komen we elkaar nog tegen en dan heb je een bak koffie eeen pils of meervoud tegoed
 

95926008_bullbar.jpg.4e84138f85d8a0b4b03ac412019143b7.jpg

Niet alleen in frankrijk zijn er al geweest die dat lompe ding hebben moeten verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Zelf maakt DAF die verstuivers idd niet nee. DAF maakt zelf eigenlijk helemaal niks. Het word allemaal bij elkaar gesleept uit landen als Zweden, Denemarken, Duitsland  en jawel Syrië.

 

Watals er een nieuw type verstuiver wordt ontwkkeld en getest en dat gaat goed in alle temperaturen en met alles soorten diesel  dit is dan geen serie product maar handgemaakt. Dus minder toleranties dan bij serie productie. Misschien dat er dan zoiets kan ontstaan. Geloof niet dat er een fabrikant is die bewust zoits op de markt brengt. Misschien heeft de schelp wel iets veranderd aan de manier waarop zei diesel produceren waardoor er bij daf nu problemen opduiken en een nieuw product heeft altijd kinderziektes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Pierre:

 

Ik kan je vertellen, dat als je een zeikerd treft in Frankrijk dat je gelijk met je setje steek -en ringsleutels aan de gang kunt om die koeievanger er ter plekke af te draaien en met een dikke prent op zak naar huis kunt. In België niet anders trouwens. En of die bull-bar nou TÜV gekeurd is of niet, dat heeft niks van doen met de toegestane wettelijke afmetingen van het betreffende voertuig.

 

 

 

 

Rustig maar Pierre, het ging over scherpe delen op de bullbar, waar Eeweep aan twijfelde.

Daar ben ik van overtuigd dat een gerenomeerd accesoire leverancier wel zorgt dat z'n spullen geen gevaarlijke delen bevat.

 

En betreffende lengte, ik heb geen idee hoe lang het spul is.

En eraf mogen sleutelen als je een foute diender treft, dat is met vele zaken zo, elk korps heeft een letterneuker en dan is het maar net hoe men daarmee omgaat.....

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei Wijnand 1974:

Watals er een nieuw type verstuiver wordt ontwkkeld en getest en dat gaat goed in alle temperaturen en met alles soorten diesel  dit is dan geen serie product maar handgemaakt. Dus minder toleranties dan bij serie productie. Misschien dat er dan zoiets kan ontstaan. Geloof niet dat er een fabrikant is die bewust zoits op de markt brengt. Misschien heeft de schelp wel iets veranderd aan de manier waarop zei diesel produceren waardoor er bij daf nu problemen opduiken en een nieuw product heeft altijd kinderziektes.

Eens, ik geloof ook niet dat een fabrikant dat bewust doet, want dan zou die zijn eigen handel kapot maken idd.

 

Maar als je de NGD groep leest dan zijn er meerdere die problemen hebben met de verstuivers. En die tanken niet allemaal bij de schelp.  Auto met 80.000 km op de teller en al 12 nieuwe verstuivers gehad bijvoorbeeld.

 

Ik geloof ook wel dat DAF dit gaat oplossen, maar dat heeft zijn tijd nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden