[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

DAF topic


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

Afgelopen week apk gedaan in Spanje,controle verlichting,als alles brand is het goed meneer ? Mooie bull bar (ja is met tuv keuring)ik zie u kentekenplaat slecht meneer,tja zeg ik tegen die man daar heeft u gelijk in (hangt achter de bull bar).

Maar u mag hal 2 in voor verdere controle,remmenbank op en die schuifplaat ter controle wiellagers en andere torsie krachten,controleur gaat vervolgens nog even onder de truck door,en komt naar een minuutje weer boven en zegt zit veel uitlaat onder meneer.

Ik denk nu zal het komen maar niets is minder waar graag met dit papier naar de balie,goedgekeurd en binnen twee uurtjes heeft u op de mail u APK formulier rechtsgeldig voor Nederland binnen !

Oja voor € 67,- inc btw.

 

Kortom weer een reden om geen apk te doen in NEEderland ? Kost bijna drie keer zoveel en is altijd gezever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei 1934:

ik denk heeft hij dat nu niet in de gaten ? Maar nee hoor perfect in orde hoor meneer ?

 

^^  Da's dus een verschil met ons land. Hier zal je d'r niet zo makkelijk mee weg komen.. én terecht wat mij betreft.

 

Maar goed, fijn dat er een EU is én dát je dus een rechtsgeldige APK in een ander land mag laten uitvoeren. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei HendrikJansen:

Maar als je de NGD groep leest dan zijn er meerdere die problemen hebben met de verstuivers. En die tanken niet allemaal bij de schelp.  Auto met 80.000 km op de teller en al 12 nieuwe verstuivers gehad bijvoorbeeld.

 

Zal de Schelp dan een speciale dope toevoegen aan de (vrachtwagen) diesel? Lijkt mij sterk dat het brandstofmerk afhankelijk is, weigerende verstuivers.

 

Het speelt dus al een tijdje.. ánders zou ik zeggen: komt door het gebrek aan Russische (ruwe)dieselolie. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn smaak is het ook niet.

 

Zoals het bij 1934 zit.. kan de kentekenplaat niet van voren op de camera gezet worden, lijkt mij.

Reden voor sloop of de plaat óp het kippengaas monteren. :p

 

Maar goed, hier in de regio rijdt er een rijschool met zo'n rek voorop..  mag kennelijk gewoon ..

Waar is het 'goede voorbeeld'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Durashift:

Mijn smaak is het ook niet.

 

Zoals het bij 1934 zit.. kan de kentekenplaat niet van voren op de camera gezet worden, lijkt mij.

Reden voor sloop of de plaat óp het kippengaas monteren. :p

 

Maar goed, hier in de regio rijdt er een rijschool met zo'n rek voorop..  mag kennelijk gewoon ..

Waar is het 'goede voorbeeld'?

Het mag officieel niet volgens artikel 5.3.48, 3e lid van de APK-eisen, maar daar wordt niet op gekeurd tijdens de APK. Je komt dus wel door de apk, maar je kunt er ook een bekeuring voor krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
12 uur geleden zei RobNiat:


Begrijp me niet verkeerd. Ik heb niets tegen deze rekken. Al zie ik het nut er niet van in. 
 

Maar die van Oldenburger nu zijn echt spuuglelijk. Stijlloos. 

Voor mij hoeft het ook niet, wel eens geprobeerd olie te peilen met zo'n wasrek ervoor?

Maar, ivm bambi's rendieren en elands hiero kan de schade minder groot zijn aan de cabine indien je er eentje voor de snuit krijgt....

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-1-2023 om 11:49 zei Wijnand 1974:

Watals er een nieuw type verstuiver wordt ontwkkeld en getest en dat gaat goed in alle temperaturen en met alles soorten diesel  dit is dan geen serie product maar handgemaakt. Dus minder toleranties dan bij serie productie. Misschien dat er dan zoiets kan ontstaan. Geloof niet dat er een fabrikant is die bewust zoits op de markt brengt. Misschien heeft de schelp wel iets veranderd aan de manier waarop zei diesel produceren waardoor er bij daf nu problemen opduiken en een nieuw product heeft altijd kinderziektes.

Speelt al minimaal 10 jaar bij DAF. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Murphy:

Voor mij hoeft het ook niet, wel eens geprobeerd olie te peilen met zo'n wasrek ervoor?

Maar, ivm bambi's rendieren en elands hiero kan de schade minder groot zijn aan de cabine indien je er eentje voor de snuit krijgt....

De beide Daf's van Oldenburger gaan ook Noorwegen rijden (de 1e is al weer retour, meen ik).

Laten we het er maar op houden dat het functioneel is (dank voor je bevestiging, Murphy) en dat smaken verschillen ;)

 

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei ayla:

De beide Daf's van Oldenburger gaan ook Noorwegen rijden (de 1e is al weer retour, meen ik).

Laten we het er maar op houden dat het functioneel is (dank voor je bevestiging, Murphy) en dat smaken verschillen ;)

 

 

Groet Ron

Kwam er vanmiddag eentje tegen op de E4 zonder voerhek voorop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En toch he, Rob....

Als ik ze eerdaags een keertje tegenkom (liefst met z'n 2 tegelijk), maak ik voor jou een serie foto's 😜

Van alle zijden....wil je ze op d email, Messenger of op canvas LOL

 

Groet Ron

 

Geintje RobLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
58 minuten geleden zei ayla:

Het paardje.....met ponypower van dit weekend....

 

Groet ron 20230114_144830.jpg.15289dd6f483bc330783da435327f120.jpg

Stond je hiermee bij Jeager vanmiddag?  

 

Ze zoeken nog chauffeurs las ik.

 

Zit nog een beetje te dubben, heb afgelopen week een vast contract gekregen.  

Maar voor Oldenburger rijden lijkt me toch ook wel gaaf, net als bij het bedrijf op Urk waar een ex forumlid rijd.

 

Ik ben nog wel van het trappen. en word zeker in deze maanden bij ons nogal "geremd"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

<knip>

Ze zoeken nog chauffeurs las ik.

 

Zit nog een beetje te dubben, heb afgelopen week een vast contract gekregen.  

<knip>

Ik ben nog wel van het trappen. en word zeker in deze maanden bij ons nogal "geremd"

Coevorden > Assen is de afstand niet en jij hebt ervaring met grondverzetmachines en buitenland. Wil je trappen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei ayla:

Speciaal voor Rob :banaan:, de nieuwste. Beginnend aan de maiden trip.....

 

Groet ron 20230113_140605.jpg.c73cfbbb7811e44f0737f5d226ec5303.jpg

 

Het rek eindigt te laag, naar mijn mening. Zou tot de rand van de voorruit moeten doorlopen, dan is het wat meer in verhouding met de totale cabine, lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei HendrikJansen:

Stond je hiermee bij Jeager vanmiddag?  

 

Ze zoeken nog chauffeurs las ik.

 

Zit nog een beetje te dubben, heb afgelopen week een vast contract gekregen.  

Maar voor Oldenburger rijden lijkt me toch ook wel gaaf, net als bij het bedrijf op Urk waar een ex forumlid rijd.

 

Ik ben nog wel van het trappen. en word zeker in deze maanden bij ons nogal "geremd"

 

Nee, daar kwam ik pas ver na middernacht langs.....

 

Ja, ze zoeken nog chauffeurs, eigenlijk altijd wel......

Maar dat is, naar mijn mening, een beetje inherend aan het werk en de daarbij behorende (K.U.T) tijden....

-vijdagnacht racen om de boot te halen

-feestdagen

-etc....

Die tijden passen mij wel, zo kan ik mooi 2 banen combineren....een soort van.

Als ik het dagelijks moest doen, had ik denk eerder naar het werk van Albertvv gekeken.....

 

Maar ook bij Oldenburger merk ik dat het wat rustiger wordt, zeker deze tijd van het jaar (na kerst heeft iedereen alles nog wel in huis), tel daarbij de wereldsituatie en kosten voor kwekers bij op, etc.

 

En dat bedrijf op Urk kom ik meestal op zaterdagavond tegen, hun naar de boot, als ik retour kom uit Zweden....

Zijn volgens mij nog slechtere tijden om te werken.

 

Groet Ron

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 15-1-2023 om 01:55 zei albertvv:

Coevorden > Assen is de afstand niet en jij hebt ervaring met grondverzetmachines en buitenland. Wil je trappen?

Ook het werk bij jouw werkgever lijkt me zeker mooi om te doen. Echter dan zou ik wel het “kleinere” werk willen doen. Dumpers, rupskranen en shovels. Dat werk. 
 

hoe werkt dat eigenlijk met die spertijden in dat werk Albert?

 

oja, sorry voor het late antwoord maar volgens iemand hier heb ik in het weekend flink aan de toog gezeten. Dus dan weet je het wel🤣🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Ook het werk bij jouw werkgever lijkt me zeker mooi om te doen. Echter dan zou ik wel het “kleinere” werk willen doen. Dumpers, rupskranen en shovels. Dat werk. 
 

hoe werkt dat eigenlijk met die spertijden in dat werk Albert?

In Assen doen we alleen maar dat "kleinere" werk (behalve dan de diepladers binnenland en de paar diepladers buitenland). Dat grotere werk wordt gedaan vanuit Groot-Ammers.

 

Spertijden en vergunningroutes heb je als je begint nog (vrijwel) niets mee van doen, je krijgt er al wel meteen een beetje uitleg over. Pas als je de overstap maakt van 2om3 naar 3om3 (aantal assen van trekker/oplegger) krijg je er dagelijks mee te maken. D'r zijn ook genoeg collega's die de overstap niet willen maken en op 2om3 blijven, die keus is aan jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden