[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

DAF topic


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 17-1-2023 om 23:20 zei albertvv:

In Assen doen we alleen maar dat "kleinere" werk (behalve dan de diepladers binnenland en de paar diepladers buitenland). Dat grotere werk wordt gedaan vanuit Groot-Ammers.

 

Spertijden en vergunningroutes heb je als je begint nog (vrijwel) niets mee van doen, je krijgt er al wel meteen een beetje uitleg over. Pas als je de overstap maakt van 2om3 naar 3om3 (aantal assen van trekker/oplegger) krijg je er dagelijks mee te maken. D'r zijn ook genoeg collega's die de overstap niet willen maken en op 2om3 blijven, die keus is aan jezelf.

Na een week als afgelopen week  de moeite waard om te overdenken. Ik ga het topic van Gerrit Piel nog eens lezen dit weekend, Die reed voor ik dacht Boonstra vanaf Assen.

 

Vaste auto is bij jullie ook echt vast? Geen koppelaars die in het weekend je senseo onder in het zijvak gooien omdat de hele familie mee moet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei HendrikJansen:

 

Vaste auto is bij jullie ook echt vast? Geen koppelaars die in het weekend je senseo onder in het zijvak gooien omdat de hele familie mee moet?

 

Koppelaars is toch geen probleem op zich?


Bij zaken zoals bovenstaand, kan je de persoon gewoon op aanspreken. Ik (als ook zo'n soort tijdelijke overal ingezette strijder) vind dat men mij daar gewoon naar kan vragen (op een normale toon).

Ikzelf ben me bewust dat ik met het 'huis' van een ander op pad ben en probeer dit dan ook net zo (of bij sommigen zelfs schoner) achter te laten als gevonden. Echter een ander rijd en gebruikt het gereedschap iets anders en bij geen uitleg naar besten dunk....

Ikzelf vind het ook wel prettig, als de vaste chauffeur in het weekend z'n dekbed, kussen en overtrek meeneemt naar huis ofzo, of minstens op het bovenste bed gooit (ik hoef weinig in de auto te slapen, maar af en toe komt het weleens voor).

 

Daar kan communicatie een heel verschil maken.

 

Groet Ron

(die dus zelf al z'n spulletjes meeneemt; slaapzak, kussen en een kist met allerlei spulletjes voor schoonmaken en documentatie (CMR, formulier pont, leeggoed formulier, borstel, natte doeken, etc)

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei ayla:

 

Koppelaars is toch geen probleem op zich?


Bij zaken zoals bovenstaand, kan je de persoon gewoon op aanspreken. Ik (als ook zo'n soort tijdelijke overal ingezette strijder) vind dat men mij daar gewoon naar kan vragen (op een normale toon).

Ikzelf ben me bewust dat ik met het 'huis' van een ander op pad ben en probeer dit dan ook net zo (of bij sommigen zelfs schoner) achter te laten als gevonden. Echter een ander rijd en gebruikt het gereedschap iets anders en bij geen uitleg naar besten dunk....

Ikzelf vind het ook wel prettig, als de vaste chauffeur in het weekend z'n dekbed, kussen en overtrek meeneemt naar huis ofzo, of minstens op het bovenste bed gooit (ik hoef weinig in de auto te slapen, maar af en toe komt het weleens voor).

 

Daar kan communicatie een heel verschil maken.

 

Groet Ron

(die dus zelf al z'n spulletjes meeneemt; slaapzak, kussen en een kist met allerlei spulletjes voor schoonmaken en documentatie (CMR, formulier pont, leeggoed formulier, borstel, natte doeken, etc)

Daar zit nu net het verschil Ron. Er zijn er bij ons genoeg die gewoon normaal met je spullen omgaan. Er zijn er ook genoeg die even een appje sturen  van "Hej ik heb jouw auto mee gehad en ik heb hem daar geparkeerd op het terrein"

Ideaal want dan hoef ik zondagsavonds niet te zoeken naar de auto Maar er zijn er ook enkele die het geen zier interesseert hoe ze met de spullen van een ander omgaan. En als je net die een paar weken achter elkaar op je auto hebt gehad dan zakt je de moed soms wel in de schoenen.

 

Ik haal mijn senseo er nu maar uit elk weekend. Dan weet ik zeker dat ik niet op zoek hoef naar onderdelen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei ayla:

Koppelaars is toch geen probleem op zich?

 

Koppelaars, is dat wat ze vroeger springers noemden? In de werkplaats was er vroeger nooit een vaste chauffeur die een ongelukje met zijn wagen kreeg, als je vroeg waar dat krasje/deukje door was veroorzaakt was dat altijd gedaan door een springer op de vrije dag van de vaste chauffeur ;-)

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei Eeweep:

Koppelaars, is dat wat ze vroeger springers noemden? In de werkplaats was er vroeger nooit een vaste chauffeur die een ongelukje met zijn wagen kreeg, als je vroeg waar dat krasje/deukje door was veroorzaakt was dat altijd gedaan door een springer op de vrije dag van de vaste chauffeur 😉

Ik weet ook zeker dat dat in 90 procent van de gevallen zo is. Je wil niet weten wat je bij ons na het weekend kan aantreffen aan  rechter zijschades en voorbumperschades.  Hebben ze weer zo een geel blok in de haven over het hoofd gezien of in de baustelle in de barrier gehangen om toch maar die luxe auto s er langs te laten.

 

Collega kwam pas op maandagochtend om 3,30 uur bij de auto  was zijn hele rechter voorschild aan puin. Bijrijdersdeur niet open te krijgen.  Ligt er een briefje in. Sorry. Was de handrem vergeten.  Collega heeft gewacht tot 7,00 uur en is toen eerst naar garage gegaan  alwaar hij een nieuw voorschild heeft gekregen en ze de bevestigingspunten een beetje weer in model hebben gezet en is toen pas vertrokken voor zijn rit. Die was er toen even goed zat van. Auto van 2 maand oud.

  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei HendrikJansen:

Na een week als afgelopen week  de moeite waard om te overdenken. Ik ga het topic van Gerrit Piel nog eens lezen dit weekend, Die reed voor ik dacht Boonstra vanaf Assen.

 

Vaste auto is bij jullie ook echt vast? Geen koppelaars die in het weekend je senseo onder in het zijvak gooien omdat de hele familie mee moet?

Vaste auto en trailer, koppelen kan (zo goed als) niet vanwege de vergunning op de auto, die is in combinatie met de trailer. De enigen die in het weekend je auto "gebruiken" zijn de jongens van de garage om onderhoud te doen en af en toe de laadploeg om een machine bij te laden of te lossen en dat gebeurd allemaal op eigen terrein. In principe laad je zelf einde van de week om dat ook weer zelf de week erop te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Heb je je daar dan wat op verkeken HJ? Ik bedoel die werkwijze is niet nieuw natuurlijk.

Nee hoor. Eigen werkgever is het probleem ook niet. Het is de opdrachtgever, wij draaien mee in die planning en we worden gewoon keihard genaaid als we voor de NL/BE planning rijden.  Afgelopen donderdagavond dacht ze me ook een mooi trailertje te doen. Heb dr maar even duidelijk gemaakt dat ik gekke Henkie niet ben. Toen kreeg ik een andere trailer met uiteraard nog minder uren. Maar daar was ik afgelopen week alweer aan gewend natuurlijk. Je zou de rug doorliggen.

 

Zondagavond gelukkig weer naar DK. Die planner snapt het verhaaltje tenminste wel. Kon ik daar maar vast voor rijden, maar helaas dat doen ze niet meer.

 

En wat betreft de koppelaars op de auto. Zo heb je een half jaar goede mensen op je auto zitten en is er niks aan de hand. En zo zit er 3 weken een jojo op die even fijn met zijn baggerpoten over je motortunnel wandelt en als klap op de vuurpijl ook nog even met diezelfde modderhakken op je matras gaat liggen. [werkelijk meegemaakt vorig jaar][ En als je dan vraagt wie er op je auto heeft gezeten dan weten ze het niet. Staat niet meer in de pc. Jaja. Dat weten ze bewust niet want ze zijn veel te bang dat je verhaal gaat halen bij dat figuur. Wat dat betreft hebben ze wel geleerd van het verleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

 En als je dan vraagt wie er op je auto heeft gezeten dan weten ze het niet. Staat niet meer in de pc. Jaja. Dat weten ze bewust niet want ze zijn veel te bang dat je verhaal gaat halen bij dat figuur. Wat dat betreft hebben ze wel geleerd van het verleden.

Bij een controle vragen wie er op gereden heeft, staat ook in de tacho.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei HendrikJansen:

een jojo op die even fijn met zijn baggerpoten over je motortunnel wandelt en als klap op de vuurpijl ook nog even met diezelfde modderhakken op je matras gaat liggen. [werkelijk meegemaakt vorig jaar][ En als je dan vraagt wie er op je auto heeft gezeten dan weten ze het niet. Staat niet meer in de pc. Jaja. Dat weten ze bewust niet want ze zijn veel te bang dat je verhaal gaat halen bij dat figuur. Wat dat betreft hebben ze wel geleerd van het verleden.

Dat hebben wij redelijk snel kunnen afleren (bij ons was het vaak de kuisploeg), gewoon smaandags ipv op tijd te vertrekken naar de garage gaan en de wagen door hun laten uitkuisen. En bonnetjes van beschadigde goederen binnenbrengen. 

Dat heeft snel effect gehad bij ons..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei _alain_:

vertrekken naar de garage gaan en de wagen door hun laten uitkuisen

Dan zul je toch naar een andere garage dan die van jullie bedrijf zijn gegaan, neem ik aan? Toen ik bij een transportbedrijf in de werkplaats werkte kwam je met die wagen en die vraag nieteens de garage binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
32 minuten geleden zei Eeweep:

Dan zul je toch naar een andere garage dan die van jullie bedrijf zijn gegaan, neem ik aan?

Euhh, neen. Er is geen andere oplossing. Zolang de wagen niet proper is wordt er ook niet vertrokken. 

Het was ook geen vraag maar een eis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei steenhaas1:

Bij een controle vragen wie er op gereden heeft, staat ook in de tacho.

Dan zal ik wel eerst aangehouden moeten worden. In de tijd dat ik nu op de auto zit slechts 1 x aan de kant gezet in Zweden en die man had nog geen interesse in de tacho, Enkel voor het feit dat ik ADR borden voerde hield hij me staande en ging daar wat dieper op in.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei _alain_:

Euhh, neen. Er is geen andere oplossing. Zolang de wagen niet proper is wordt er ook niet vertrokken. 

Het was ook geen vraag maar een eis. 

Als ze het heel bont maken bij ons kan het zo zijn dat de auto op kosten van de chauffeur die erop gezeten heeft gereinigd word door een professioneel bedrijf. Echter heeft de vaste chauffeur daar alleen maar ellende van want die krijgt dan een andere auto mee en kan dan eerst al zijn spullen gaan overpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Eeweep:

Dan zul je toch naar een andere garage dan die van jullie bedrijf zijn gegaan, neem ik aan? Toen ik bij een transportbedrijf in de werkplaats werkte kwam je met die wagen en die vraag nieteens de garage binnen.

Dat dus, bij mijn vorige werkgever werd je bijna uitgelachen (bij wijze van spreken). In het gunstigste geval, als je goed met de werkplaatschef kon, kreeg je een flesje schoonmaakmiddel van hem met de woorden "succes, wij zijn monteur en geen poetsbedrijf"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei _alain_:

Het was ook geen vraag maar een eis. 

Bij ons was er geen monteur te vinden die een vrachtwagen ging schoonmaken. We hadden wel wat beters te doen, als de wagen niet defect is zijn de vertrektijden voor de planner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei HendrikJansen:

Als ze het heel bont maken bij ons kan het zo zijn dat de auto op kosten van de chauffeur die erop gezeten heeft gereinigd word door een professioneel bedrijf. Echter heeft de vaste chauffeur daar alleen maar ellende van want die krijgt dan een andere auto mee en kan dan eerst al zijn spullen gaan overpakken.

Dus jullie gaan dan toch maar zelf aan de slag... Waarom denk je dat et dan iets zou veranderen?

Steek die andere wagen dan ook maar ergens waar de zon niet schijnt want daar vertrek ik ook niet mee. 

Ik heb het geluk dat er nog collega's zijn met dezelfde mentaliteit en we ook durven actie te nemen. 

Ik kan voorbeelden geven waar je bij een ander bedrijf gewoon je C4 voor zou krijgen maar wat bij ons bespreekbaar is. 

 

En ja, ik weet wat reputatie ons bedrijf heeft, en het past idd niet voor iedereen. Maar als het je past is het een super bedrijf waar je nog een mens bent als chauffeur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei albertvv:

Dat dus, bij mijn vorige werkgever werd je bijna uitgelachen (bij wijze van spreken).

Geweldig, dus je moet je bek maar houden als iemand jouw toevertrouwd materieel beschadigd en je moet dan ook maar zelf alles terug in orde zetten.

 

Ik ben dan misschien een impulsieve idioot die op zulke momenten niet verder denkt dat zijn neus lang is, maar waarom zou ik respect moeten opbrengen voor het bedrijf als dat niet wederkerig is?

 

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden