[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Bent u ook zo lekker ingewerkt via het uitzendbureau?


jdinverbazing

Vraag

  • Forumlid

Bent u ook zo lekker ingewerkt via het uitzendbureau?

Ik wil nu toch es weten hoe andere beginnende chauffeurs hun werk zijn begonnen want, mijn start was ronduit bagger te noemen.

Voor een niet nader te noemen uitzendbureau ben ik in juli dit jaar als chauffeur begonnen en een aantal dingen vielen mij direct op;

Mij werd niets gevraagd qua rij-ervaring door de inhuurder en dat herhaalde zich bij de diverse verschillende werkgevers waar ik werd gedetacheerd.

Ik meldde mij, kreeg de sleutels, ritlijsten en succes verder!?:confused:

U kunt zelf al wel raden welke gevolgen dat o.a. heeft gehad en eigenlijk allemaal te wijten zijn aan beginnersfouten. Ik heb zo dus razendsnel geleerd hoe het niet moet. En voor u het vraagt, ja.., ik heb deze ervaringen ook direct aan het uitzendbureau meegedeeld met het verzoek mij alsjeblieft wel goed te laten inwerken door de volgende werkgever.

Wat mij het meest verbaast heeft is de nonchalance van de diverse en alle werkgevers door mij zomaar een auto mee te geven van gemiddeld tussen de 80 en 100.000 euro (excl. de lading).

Het uitzendbureau zelf heeft mij als gevolg van de toch, vele schades aan de auto zelf, niet meer willen aanbieden aan transporteurs. En daar sta ik dan, volledig bevoegd maar niet ervaren chauffeur die nu thuis zit.

Het is dat ik geen belangrijke directeurs positie heb bekleed maar anders had ik met een beroep op het afbreukrisisco met een 'gouden handdruk' naar huis gestuurd kunnen worden. Want wie neemt zo iemand als ik nu nog in dienst met die ervaringen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 1
  • Forumlid
Planning weer mopperen dat ik al twee keer te laat ben. Ik zeg dat ik heb moeten wachten op Tilburg zegt hij : anderen halen het wel....???

persoonlijk vind ik dat ze dat niet kunnen zeggen(maar wie ben ik)

gr mathijs

Hey Mathijs,

Je moet ze gewoon laten mopperen, en met zo,n opmerking van anderen halen het wel, daar moet je gewoon in de toekomst wat assertiever mee omgaan, en zeggen;

Dan had je die anderen moeten sturen!!

Gewoon voor jezelf opkomen!!!!

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • Forumlid

ik heb zelf voor payroll in son gereden pfff ik ben blij dat ik er vanaf ben uitbetalen van de laatste uren doen ze nu nog moeilijk over, omdat Jos Ham waar ik voor gereden heb opdracht heeft gegeven om niet te betalen omdat die laaielichter mij nog wil spreken , ja ik hem ook over gemaakte telefoonkosten vanuit buitenland. Ik ben blij dat ik weer voor een normaal transportbedrijf rij met een normaal contract. Dus heren en dames kijk uit voor uitzendburo's, en vraag terloops ook even hoe de verzekeringen voor de mensen geregeld zijn mocht er onderweg iets gebeuren, wees gewaarschuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja, zo gaat dat vaak, hier zijn de sleutels en daar staat hij. Voor de rest wordt je in het diepe gegooid.

Het enige wat helpt is rustig blijven, en voorzichtig zijn.

Als je gaat haasten omdat je het schema niet haalt komen er vaak brokken van.

Als je voor een uzb werkt wordt er ook vaak vanuit gegaan dat je al meer hebt gereden.

Bij de grotere bedrijven gebeurt het vaker dat je wel wordt ingewerkt (ook niet overal) maar de kleinere hebben hier meestal geen mensen voor. De auto staat stil en die moet zo snel mogelijk weer rijden.

Succes verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb dat ook wel gehad hoor. Bij het ene bedrijf ging er wel iemand mee om de rit te begeleiden en bij de ander kreeg ik ook gewoon sleutels, ritlijst en veel plezier. (is niet om te pochen) maar ik had dan geen schades gereden maar ik was wel vreselijk laat terug. En daar moest een andere chauffeur weer op wachten omdat hij mijn goederen mee moest nemen. Dat vond ik vreselijk. Zo'n boos gezicht iedere keer. De planning zelf was nooit echt boos maar de chauffeur die stond te wachten was minder blij. Maar naarmate de tijd vorderde werd ik er uiteraard wel handiger in en ging het steeds beter maar ik ben toen in het begin ook in het diepe gegooid.

Ik ben er wel altijd open in geweest dat ik niet veel ervaring had, juist om te voorkomen dat mensen hoge verwachtingen van me zouden hebben.

Wat ik wel geweldig vond was dat ik via het uitzendbureau ook bij dat bedrijf kon oefenen met trailer rijden. Ik had m'n rijbewijs met een wipkar gehaald en wilde toch ook eens met een trailer gereden hebben voor het geval je inene daarvoor wordt ingezet. Ik ben toen 3 dagen met iemand meegeweest naar oa, Belgie en naar het Oosten van het land (voor mij toen heel ver) En daar heb ik veel van opgestoken. Vlak erna ben ik bij m'n huidige werkgever terechtgekomen en daar ben ik ook verder goed ingewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jouw verhaal komt mij niet geheel onbekend voor.

Met name uitzendbureau's verhuren 'zogenaamd' ervaren chauffeurs aan werkgevers. Die werkgevers (inleners) vragen ook naar ervaren chauffeurs omdat ze op dat moment omhoog zitten en die wagen toch moet rijden.

Ik heb alleen ervaren dat je voor de betonmixer wel wordt ingewerkt.

Hooguit één of twee dagen het is maar net zosnel als je het oppikt.

Voor de rest is het inderdaad zo hier zijn de sleutels, dit is het werk en daar staat de auto ... hahaha ... (sorry) in de meeste gevallen mag je zelf gaan uitzoeken waar de wagen staat namelijk.

Wat je m.i. het beste kunt doen is op zoek gaan naar een werkgever die een onervaren chauffeur WEL zal willen inwerken. Daarvoor moet het ook van jouw kant komen namelijk = en kun je niet een volledig loon verwachten gedurende je opleidingstijd ... en dat moet je maar in jezelf willen investeren is mijn mening.

Zelf rij ik al sinds 1995/1996 (weet niet meer precies). Ik heb dus meegemaakt dat je hooguit een dag met een andere chauffeur op pad mag om te leren waar je moet laden (distributiecentrum) en hoe het daar dus werkt. Voor de rest mag je het dus allemaal zelf uitzoeken.

En dat zal voor een (jonge / leeftijd) beginner niet gemakkelijk zijn.

Je moet de rust en kalmte zien te bewaren .. hoewel de druk die op je wordt uitgeoefend groot is. Kalm aan en als je het ergens niet vertrouwd = inschatten of je ergens wel doorheen kunt of onderlangs of weet ik veel wat STAP UIT EN GA KIJKEN!!! Dan doe je er maar wat langer over en neem je desnoods wat adressen mee terug.

Over welke rijbewijzen beschik je?

Alleen C of ook E-achter-C??? (met E-achter-C is Heisterkamp misschien wel iets voor je = die leiden wel goed op voor zover ik gehoord heb).

En alle begin is moeilijk.

Nu moet je gewoonweg doorbijten en dat zal in deze tijd niet gemakkelijk zijn aangezien de banen niet voor het opscheppen liggen.

In 1995/1996 was het ook niet gemakkelijk wat dat betreft en bij mijn allereerste werkgever heb ik voorgesteld dat ik de proeftijd gratis zou werken. Dit aangezien ik over al nul op request kreeg (geen openstaande vacatures ... oeps net 1sec is die vacature net vervuld en van dat soort ongein) Je moet domweg volhouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ze (rijscholen) zeggen inderdaad dat je het auto/vrachtwagen-rijden pas in de praktijk leert.

En (bij de luxe) dat de meeste fouten plaatsvinden als je er al ?0.000 km op hebt zitten of zo??? (kan me niet meer herinneren welke kmstand hij noemde hoor) maar je gaat je steeds ervarener voelen, wordt misschien wel iets te gemakkelijk in je doen&laten en daardoor is de kans groot dat je toch fouten gaat maken.

Zo af&toe weer de puntjes op de ï zetten in de vorm van een rijvaardigheidscursus of zo kan m.i. geen kwaad dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zit ook met een uitzendburo in zee gegaan

Het helaas de 1ste keer het roze briefje niet kunnen halen, anders had ik het zelfde meegemaakt als jij.

Ik zit daarintegen weer met ander leuk geintje van het uitzendburo.

Er was werk beloofd, ook al zou ik het roze briefje nog niet hebben.

Ik had bij mijn baas een jaar contract, dat liep op 30 november af, maar helaas zit ik al een week thuis, omdat het uitzendburo helaas ff niks heeft voor mensen zonder C-Rijbewijs :(:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kan daar zeer kort in zijn, ben bij mijn UZB op een plek terrecht gekomen,

<==

waar ik eerst 3 dagen met een andere chauffeur mee ging. Om en om een stuk rijden. Samen laden en lossen.

Daarna alleen op pad, en gewoon kunnen bellen met vragen en als het allemaal wat langer duurt door wat dan ook, melding van maken en verder gaan. Tot nu toe nog nooit een probleem.

Sterkte met je zoektocht!

grtz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja, wat kan je hierop antwoorden?

Gewoon logisch beredenerend te werk gaan, vooral niet haasten ( en vooral niet opgejaagd voelen ).

Val je een keer op je b%k, gewoon opstaan en weer door gaan, kom je ergens te laat waar een quasie boze collega op je staat te wachten, denk dan gewoon dat OOK HIJ het heeft moeten leren.

En waar zit dan de zogenaamde volprezen ervaring?

Een stuk ervaring noem ik ook het omgaan met jonge cq nieuwe chauffeurs/collega's.

Als je een keer iets niet weet, kun je altijd vragen.

Even reageren op een vorige antwoord,

Ik moet de Firma Heisterkamp toch prijzen met zijn methodiek, volgens mij is hij ook één van de weinige die het zo doet.

En dat mogen er wat mij betreft wel wat meer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben via uitzendbureau HEBU geplaatst voor een paar jaar bij Reining. Daardoor onder begeleiding van een mentorchauffeur ingewerkt. Tijdje opslag gereden. Paar maal met collega mee het buitenland in en daarna zelfstandig aan het werk. Kwam ik er niet uit, mentor bellen of collega aanschieten. Heel veel adviezen van collega's gekregen. Dat is het voordeel van een stabiele werkomgeving. Als er teveel van je wordt verwacht wordt de druk op je schouders erg groot en ga je gegarandeerd de fout in. Is voor veel bedrijven met beginnende chauffeurs zelfs een ingecalculeerd risico. Het klinkt afgezaagd en is al eerder genoemd maar het is vooral een kwestie van rustig blijven. Je hebt nog geen routines dus probeer alle regelmatig terugkerende handlingen in een bepaalde volgorde af te werken. Het is goed om aan te geven dat je weinig ervaring hebt. Zeker wanneer je wat ouder bent is er vaak de verwachting dat je al jaren rijdt. Mijn ervaring is dat wanneer men weet dat je beginnend chauffeur bent, er rekening mee wordt gehouden en de adviezen over tafel vliegen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan mag ik blijkbaar niet klagen met mijn werkgever.

Heb eerst een week moeten meerijden met iemand, dan 3 dagen gereden terwijl er iemand bij zat en dan pas alleen de baan op.

Tot nu toe nog geen brokken gemaakt maar wel enkele 'verkeerde' of slechte leveringen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben als bakwagen chauffeur werkzaam. Momenteel zit ik op de planning facturen e.d. te maken omdat ik al voor het halen van mijn rijbewijs daar ging werken. Nu heb ik m'n rijbewijs al bijna 4 maanden inmiddels en ik had nog niet gereden omdat het in december te druk is en ik moet ook iemand inwerken die mijn werk overneemt. Dus heb ik geregeld dat ik een ritje doe op zaterdag om wat ervaring te krijgen. Tussen 8 en 9 bij AH Tilburg zijn, tussen 11 en 12 bij Zwolle gelost zijn en tussen 13 en 14 in Zaandam. Ik heb totaal geen ervaring ook niet met koelmotor en laden/ lossen, zekeren enzo en ik was daar ook nog nooit geweest.

Eerste keer te laat aangekomen in Tilburg dat maakte ik niet meer goed. Moest ook zoeken ondanks navigatie. Planning mopperen. Afgelopen zaterdag, tweede keer, wel op tijd in Tilburg wordt ik in de wacht gezet en kon pas om 10:30 weer weg. Net einde bloktijd in Zwolle (stevige mistbank dus ik kon niet zo snel) en weer te laat voor Zaandam.

Planning weer mopperen dat ik al twee keer te laat ben. Ik zeg dat ik heb moeten wachten op Tilburg zegt hij : anderen halen het wel....???

Ik baal want ik ben al blij dat ik geen schade heb gereden en alles netjes heb afgeleverd en de boordcomputer, tacho en koelmotor goed heb gedaan en goed heb geladen en gelost.

Tja, ik wordt ook niet ingewerkt dus doe ik het zelf maar... heb afgesproken komende vrijdag met een ervaren bakwagen chauffeur mee te gaan, kan ik gelijk een hoop vragen over de auto.

Ik weet alleen niet of ze me er na een tijdje uitkiepen want ze verwachten gelijk de eerste keer dus al dat ik alles goed doe.Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Planning weer mopperen dat ik al twee keer te laat ben. Ik zeg dat ik heb moeten wachten op Tilburg zegt hij : anderen halen het wel....???

persoonlijk vind ik dat ze dat niet kunnen zeggen(maar wie ben ik)

Heb zelf ook op de planning gezeten en de 1 is gewoon sneller dan de ander of heeft meer geluk met laden/lossen,file of weer.

Ik ben tussen mijn 16e en 18e met veel chauffeurs meegeweest om ze de auto uit te leggen of het laden en lossen met een walkingfloor of kipper en wist alle adressen uit mijn hoofd.

En toen ik mijn rijbewijs had gehaald stond er een auto voor mij klaar

om te lossen in duitsland en wat normaal 5 uur rijden was ben ik 9 uur

mee bezig geweest.

Ik was zo bezig met rijden en opletten dat ik volgens mij wel 1000x

verkeerd gereden was.

Met zweet in mijn handen belde ik mijn baas om te vertellen dat ik leeg was en had een hoop gescheld verwacht

EN WAT ZEI HIJ TOT MIJN VERBAZING goed gedaan jonge drink een bak koffie en morgen weer laden en zo heb ik de eerste week wat rond gekachelt.

Zo zie je maar weer dat iedereen anders reageert

gr mathijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even reageren op een vorige antwoord,

Ik moet de Firma Heisterkamp toch prijzen met zijn methodiek, volgens mij is hij ook één van de weinige die het zo doet.

En dat mogen er wat mij betreft wel wat meer zijn.

Ik weet dat ook Rotra in Doesburg goed begeleidt... ik was er al half aangenomen, maar bedrijf nummer 2 kwam precies tegelijk voorbij...daar heb ik voor gekozen.

En ja, liefst hadden ze mij toendertijd gisteren al op de stilstaande wagen gehad :o

Kon niet eens, ik moest eerst nog op mijn oude werk uitwerken.

En heb zelf gezegd, ik ga eerst 1 dag mee in m'n eigen tijd (gewoon een klein beetje reilen/zeilen zien van dat bedrijf en had nog verlof zat).

Daarna wilde ik het alleen wel proberen.

En ja ik heb ook wat kleine schades gemaakt...bumpertje op een paaltje...overkapping bedrijf waar ik moest lossen geraakt.

Dit jaar wel 2 aanrijdingen van opzij, maar beiden buiten mijn schuld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Na voor een aantal uitzendbureaus te hebben gereden kwam ik terecht bij mijn huidige werkgever. Ik weet nog heel goed... ik dacht dat ik zou beginnen met bakwagenwerk (uiteraard niks negatiefs over bakwagen hoor!! maar dat is wel iets makkelijker als je nog nooit alleen op een trailer hebt gereden ;) ) , maar nee..ik ging meteen mee met de trailer (waar ik dus nog nooit alleen mee had gereden).

3 dagen meegeweest, waarbij de 2 laatste dagen ook zelf gereden en toen alleen op pad. Ik mocht nog even een rondje met de trekker rijden om te kijken of ik alles wist te vinden (het was namelijk een ander als waarmee ik de eerste 3 dagen mee op pad was geweest) En ik had een ritje met 4 adressen Hengelo. M'n collega had ze helemaal in m'n stratenboek uitgestippeld, dus dat kon niet fout gaan. Ik weet niet meer hoelang ik erover gedaan had maar ik was apetrots dat het gelukt was :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt Matthijs,

Dat steuntje had ik ff nodig. Ik moet zaterdag weer het zelfde ritje doen en het zweet staat nu al in m'n handen dat ik 't weer 'niet haal' om op tijd in Zwolle en Zaandam te zijn, zeker nu met de kerstdrukte. Mooi dat jij mensen op de auto begeleid. Ik heb gelest op een Volvo, rij nu een scania. Er is niks aan te verstellen en ik ben niet zo groot. Koelmotor heb ik ook nog nooit gehad, tanken, breder omdat ik een koelauto ben, lossen, laden zekeren papieren, ik weet er allemaal niks van. Ik zou er wat voor geven om iemand naast me te hebben de eerste paar keer om me tips en trucks te geven en 'dit zit hier en dat zit daar en dat werkt zo'

Kunnen ze nog wat van leren!

Morgen ga ik een dag mee met een ervaren bakwagen chauffeur dus ik ga de oren van z'n hoofd vragen en vanavond ga ik een Tomtom lenen bij iemand anders zoek ik me weer de blubber in de mist ofzo.

Maar bedankt voor je reactie. Ik voelde me echt mega stom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Hoi Transprtsmurf

Volgens mij mag je bij de A.H lossen als ik het zo hoor.Heb je geen Tom-tom voor nodig hoor.

En als ze zeggen die ander haalt het wel mag je inderdaad zeggen dat ze die ander maar moeten sturen.Ik zei altijd als het sneller moet mag je zelf gaan.

Een koeler breder?Zou kunnen is me nooit opgevallen eerlijk gezegd en ik rij er al mijn hele loopbaan mee(ongeveer een 16 jaar).Als mijn spiegels ergens tussendoor kunnen komt de rest ook :D

Let wel op met de open deuren met aandocken bij de A.H De deuren zijn dus ook dikker en bij sommige docks is het dan best krapjes achter.Of je moet een roldeur hebben dan heb je nergens geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi Transportsmurf,

Ik wil je in ieder geval veel succes wensen zaterdag en het gaat je wel lukken! Wie weet kom ik je nog tegen want ik zit ook op de weg :)

Ik kan me wel goed voorstellen hoe frusterend het is als iemand zegt dat iemand anders sneller/beter is dan jij. Maar bedenk dat ze het allemaal hebben moeten leren. Ik ben ook nog steeds langzamer dan m'n collega die het al zo'n 16 jaar doet... ja vind je het gek... :rolleyes:

Probeer voor jezelf de rust en de controle te houden, dan maar iets later en correct, dan dat je heen en weer moet gaan rijden omdat er spullen bij de verkeerde klanten staan.

Succes he!! ;) :tu: en laat je het ff weten hoe het is gegaan? :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou jongens, ik weet niet wat de poule doet deze week maar Transporsmurf was op tijd hoor...

Moest alleen een spierballen trucker zoeken want alle bei m'n deuren hingent uit 't lood en ik kreeg ze aan 't einde van de dag niet meer dicht.

Maar goed, als ze nu nog ietst te zeiken hebben...

En ja, was idd AH ritje. Docks op Zaandam zijn best smal als je deuren open zijn maar ik ga gewoon rustig naar achter, dan komt 't goed.

:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

planning moppert altijd.Twee uur om van tilburg naar zwolle te rijden lijkt veel tot je iets tegenkomt,en dat doe je heel dikwijls, en dan begint de ervaring mee te spelen.Hou het gewoon rustig en als anderen het wel kunnen moet hij die anderen maar opsturen vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden