[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Bent u ook zo lekker ingewerkt via het uitzendbureau?


jdinverbazing

Vraag

  • Forumlid

Bent u ook zo lekker ingewerkt via het uitzendbureau?

Ik wil nu toch es weten hoe andere beginnende chauffeurs hun werk zijn begonnen want, mijn start was ronduit bagger te noemen.

Voor een niet nader te noemen uitzendbureau ben ik in juli dit jaar als chauffeur begonnen en een aantal dingen vielen mij direct op;

Mij werd niets gevraagd qua rij-ervaring door de inhuurder en dat herhaalde zich bij de diverse verschillende werkgevers waar ik werd gedetacheerd.

Ik meldde mij, kreeg de sleutels, ritlijsten en succes verder!?:confused:

U kunt zelf al wel raden welke gevolgen dat o.a. heeft gehad en eigenlijk allemaal te wijten zijn aan beginnersfouten. Ik heb zo dus razendsnel geleerd hoe het niet moet. En voor u het vraagt, ja.., ik heb deze ervaringen ook direct aan het uitzendbureau meegedeeld met het verzoek mij alsjeblieft wel goed te laten inwerken door de volgende werkgever.

Wat mij het meest verbaast heeft is de nonchalance van de diverse en alle werkgevers door mij zomaar een auto mee te geven van gemiddeld tussen de 80 en 100.000 euro (excl. de lading).

Het uitzendbureau zelf heeft mij als gevolg van de toch, vele schades aan de auto zelf, niet meer willen aanbieden aan transporteurs. En daar sta ik dan, volledig bevoegd maar niet ervaren chauffeur die nu thuis zit.

Het is dat ik geen belangrijke directeurs positie heb bekleed maar anders had ik met een beroep op het afbreukrisisco met een 'gouden handdruk' naar huis gestuurd kunnen worden. Want wie neemt zo iemand als ik nu nog in dienst met die ervaringen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Maar dat soort bemoeienis is zeker niet alleen verzekeraars voorbehouden hoor.

...

Dat was niet de vraag;)

Ik geloof u honderd procent dat er bij de verzekeraars zoiets bestaat als een "zwarte lijst" voor chauffeurs. En ook wel begrijpelijk ook. Maar dit houden ze allemaal zo geheim dat er geen tastbare bewijzen voor te vinden zijn. Misschien heeft u ernaar gezocht, maar niet gevonden?

Bij zoeken kom ik niet verder dan een oud topic op dit mooie topic: http://www.chauffeursforum.nl/vraagbaak-voor-de-beginnende-chauffeur/21546-zwarte-lijst-schadechauffeurs.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het hoeft niet per se een "grote" verzekeraar te zijn hoor.

Indirect zeker.

Maar dat soort bemoeienis is zeker niet alleen verzekeraars voorbehouden hoor.

Ik las een stukje terug in deze discussie dat u de econoom John Maynard Keynes erbij haalde. Dus de normale economische wetmatigheden binnen de marktsector zullen u niet helemaal moeten verbazen.

En ziedaar dan toch !

Van iemand anders hier op dit forum had ik ook al meegekregen dat er wellicht een 'zwarte lijst met chauffeurs' bij Verzekeraars zou circuleren.

U heeft het dan overwegend wel over 'financiers' maar daarmee kan dan dus ook bedoeld worden dat "Verzekeraars" in een soortgelijke rol meespelen.

Hoedanook, blijft mij een erg onwenselijke situatie zijn en geef ik u dan ook gelijk. Ook hier is sprake van IJzeren Economische Wetmatigheden binnen de marktsector.

Die slaan dus ook nog steeds op het 'maar niet willen stijgen van de chauffeurslonen door inschakeling van goedkope buitenlandse chauffeurs'.

Ook ik (en ik denk velen met mij), ben en blijf een exponent van deze wetmatigheden (zie mijn inbreng als leraar Geschiedenis en chauffeurs).

Het is allemaal waar maar nu gaat de discussie voorbij aan het begin van mijn vraag nl; Mijn verbazing over de gebrekkige inwerkprocedures van uitzendkrachten en de gevolgen daarvan. Het ene hangt dan wel weer samen met het andere . Ik noem dat zelf 'de vervlakking van omgangsvormen, werkinhoud en de snelle in-en uitschakeling (inzet van ) van uitzendkrachten'.

Waar je vroeger met veel meer geduld en tijd werkt ingewerkt, wordt de nieuwe (uitzendkracht) werknemer verondersteld vreemde werkprotocollen zich razendsnel eigen te maken.

Ik begrijp nu ook wel dat ik met mijn oproep, er niet op hoef te rekenen , dat de bedrijfstak (inclusief iedereen) , zich dit zal gaan aantrekken en serieus werk zal gaan maken met een professionele aanpak.

Het zij zo.

Jammer vind ik het wel want het kan zo leuk zijn .

bewerkt door Marotrans
Tekst overeind geduwd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Voor mensen zoals u en de uwen hebben wij hier dan ook de term 'stuurvasthouder' bedacht. Iemand met een rijbewijs, die dus legaal met een vrachtwagen de weg op mag, maar die verder alle affiniteit met 'het vak' ontbeert.

Daarom ben ik ook eigenlijk bijzonder blij dat u weer behoorlijk actief aan dit forum deelneemt. U personificeert de werkloze kansarme stuurvasthouder voor mij. En zelfs mensen als Routier die normaal (in iets andere bewoordingen) het hardste roept van "eigen chauffeurs eerst" zal toe moeten geven dat een werkgever beter af is met een goede gemotiveerde pool of bulgaar dan met iemand als u die toevallig wel in goed nederlands over economie kan lullen met zijn klant maar verder nog niet in staat is om fatsoenlijk met een vrachtwagen overweg te gaan.

Ik kan het toch niet laten om ook hierop nog even te willen reageren.

Met de typering dat al eerder met 'dreigende tekorten aan chauffeurs' het maar voor iedere kansloze , uitkeringstrekkende loser vrouw of postbode, het mogelijk werd een groot-rijbewijs te halen, zie ik dat u zich met deze uitlating flink op "rechts" op het politieke spectrum plaatst.

Ik zou eerder denken ( en dat doe ik ook) dat veel van die "kansloze uitkeringstrekkerslosers" het in meerderheid helemaal niet zo fijn vinden om in zo'n uitzichtsloze uitkeringssituatie zitten. En dienaangaande graag gebruik maken van de aangeboden mogelijkheden zich door (om-)scholing dan wel aan een baan te geraken. De praktijk zal dan , zoals altijd, moeten uitwijzen of de keuze van dit nieuwe beroep, wel de juiste is geweest.

Of deze groep 'werkeloze losers' dan ook nog es daadwerkelijk substantieel bijdraagt aan de verloedering van het , door u zo mooi gevonden 'beroep of levenswijze in de transport' , dat waag ik ook nog wel te betwijfelen.

Mijn constatering dat veel ondernemers en bedrijven (en daarmee bedoel ik dan ook die mensen die daadwerkelijk moeten communiceren met die Oost-blokkers), er eerder de voorkeur aan geven in gewoon normaal nederlands met een chauffeur te kunnen overleggen of discussiëren, het niet eens zijn met de staat van de geleverde goederen enzovoorts enzovoorts , ipv. een taalanalfabete Oost-blokker, zal daar toch niet licht over verbaasd zijn ?

En nee, ik sta daar bij die schoenenwinkelier echt niet elke keer te lullen over de economie maar ik kan u wel zeggen dat ik bij tijd en wijle best vaak even gesproken heb met deze en gene ondernemer over de huidige staat van de economie. En dat vaak tot zeer aangename verassing van zo'n ondernemer. Er zijn dus toch ook chauffeurs die over meer zaken kunnen praten dan alleen 'hun auto', voetbal en/of lekkeruhh wijven. Me dunkt...

Ik begrijp zelfs van u , dat u er ook geen moeite mee heeft te moeten communiceren met Oostblokkers die je te woord staan in gebrekkig duits of engels in de vele nederlandse magazijnen en distributiecentra (zie de stukjes over Roemeense en Poolse ingehuurde uitzendkrachten).

Ik denk sowieso; Ieder z'n ding en ik gun ieder zijn mening maar ik laat me hier natuurlijk niet wegzetten als een "kansloze uitkeringstrekkende loser die eigenlijk niks te zoeken heeft in de transportwereld als Stuurvasthouder".

If anything, in plaats van op m'n (overigens welgevormde) reet te blijven zitten en te blijven klagen dat niemand mij kansen geeft omdat ik óf te oud ben óf omdat men vindt dat ik (voor zowat elke baan) niet de juiste ervaring of diploma's heb, heb ik mijn kansen gegrepen en ben ik de uitdaging aangegaan.

Dat lijkt mij ook een zeer goede instelling. Maar dat denk ik.

bewerkt door jdinverbazing
context
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



Leuk topic dit om weer even terug op te graven. 
 
Voor de nieuwere leden die de Heer In den Verbazing nog niet konden misschien een goede introductie.



De teksten van deze heer zijn nog steeds erg lang van stof rob(ga alles maar niet teruglezen)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 8-12-2008 om 18:30 zei Amadeus:

 

Ik moet de Firma Heisterkamp toch prijzen met zijn methodiek, volgens mij is hij ook één van de weinige die het zo doet.

En dat mogen er wat mij betreft wel wat meer zijn.

HKP. Mijn werkgever voor een x aantal uur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
5 uur geleden zei RobNiat:

universitair geschoold is

Wie zegt dat hij Nederlands heeft gestudeerd? Menig professor maakt zelfs taalfouten in een brief/mail. 

 

Wat taal betreft is niemand perfect. Dit is geen taal-forum. 

 

Ik zou het op prijs stellen als je je slakken op eet, ipv er zout op te strooien. 

 

Sowieso is taal ook aan ontwikkeling onderhevig, dus uiteindelijk wordt "es" mogelijk de correcte vorm. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 20-8-2013 om 16:13 zei jdinverbazing:

Daar sla je toch de spijker weer es op z'n bekende rotkop nl. , ik voel en voelde me opgejaagd (en dat heeft o.a. tot de bekende beginnersmalheurtjes geleid). Gelukkig heb ik dan wel (en velen denk ik met mij) , de ervaring dat je idd. aan collega-chauffeurs vanalles en nog wat kunt vragen en ze helpen je bijna ook allemaal. De collegialiteit is uitmuntend te noemen.

Ook heb ik es een paar dagen bij Heisterkamp in Oldenzaal gewerkt en mijn ervaringen daar waren niet best te noemen. Zo moest ik es een lege trailer naar Zaandam brengen, afkoppelen en een volle weer mee nemen naar Oldenzaal. Ontdek ik tot mijn stomme verbazing dat de draaikruk om de poten omlaag te krijgen , niet aanwezig op de trekker is !

Ik kon godzijdank gebruik maken van een kruk op het bedrijf aldaar maar anders had ik daar maar mooi gestaan met m'n goeie gedrag. Bij Heisterkamp wil ik derhalve niet meer te werken.

Hahaha. Jeetje das me ook wat. De slinger van de poten weg.  Dan pak je toch een oude schroevedraaier en draai je ze daarmee op . En in elke trekker schijnt een slinger te liggen moet je alleen wel zorgen dat je een bout bij je hebt.  Dit is echt mijn minst grote zorg bij hkp. Die poten komen wel naar boven. Hoe dan ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei Nagamiji:

Wie zegt dat hij Nederlands heeft gestudeerd? Menig professor maakt zelfs taalfouten in een brief/mail. 

 

Wat taal betreft is niemand perfect. Dit is geen taal-forum. 

 

Ik zou het op prijs stellen als je je slakken op eet, ipv er zout op te strooien. 

 

Sowieso is taal ook aan ontwikkeling onderhevig, dus uiteindelijk wordt "es" mogelijk de correcte vorm. 

Ik denk dat je nu voorbij gaat aan hetgeen Rob bedoelt. Iemand die heeft gestudeerd (ongeacht welke studie) zal toch wijs genoeg moeten zijn om na zoveel jaren te weten hoe het wereldje werkt, wat indenverbazing duidelijk niet weet/wil weten. Hetgeen erop duidt dat deze heer duidelijk niet zo begaafd is als hij graag doet voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Dan pak je toch een oude schroevedraaier en draai je ze daarmee op .

 

Ja, dat zal zo makkelijk gaan.. jij hebt er ervaring mee?

 

Lijkt mij toch wel wat een korte hefboom .. het is niet alleen het laatste kromme stukje dat je moet overbruggen, d8 ik.

 

2 uur geleden zei andremast:

Ik heb het topic een stukje terug gelezen ,begrijp rob zijn opmerking wel.

 

Ik niet, het komt pesterig op mij over. Speciaal een topic 'zoeken' om nog ff door te gaan. :confused:

 

Het gezegde 'onze lieve heer heeft vreemde kostgangers' zal ook op dit forum van toepassing zijn. Het zij zo, sommige mensen begrijpen misschien wel een regel maar kunnen of willen zich er niet direct bij  neerleggen. Is met de snelheid toch ook? Een 'streep 80 rijder' ... daar is in het algemeen weinig begrip voor (tenzij het midden in de nacht is en niemand opgehouden wordt..:zegtniets:)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Durashift:

 

Ja, dat zal zo makkelijk gaan.. jij hebt er ervaring mee?

 

Lijkt mij toch wel wat een korte hefboom .. het is niet alleen het laatste kromme stukje dat je moet overbruggen, d8 ik.

 

 

 

 

Helaas heb ik er ervaring mee ja, Tweede keer koppelen kwam ik voor deze uitdaging te staan en heb me gered zonder te bellen of te zeiken Pootjes helemaal opgedraait in de lichte stand, duurt even maar het lukt wel. Later nog een keer gehad en pas maar eens een collega gevraagd hoe hun handelen in die situatie. Vandaar dat ik nu dus ook weet dat er in elke trekker een slinger moet liggen. of dit klopt weet ik uiteraard nog niet.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei Durashift:

^^ dan zou ik zelf een slinger regelen en in de tas meezeulen.

 

Maar, prima dat je je eigen gered hebt. :ok:. Aan de lichtste stand had ik inderdaad ff niet gedacht.

Dan nam ik toch een tolletje op accu mee met bijpassende dop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei iveco 35c17:

Helaas heb ik er ervaring mee ja, Tweede keer koppelen kwam ik voor deze uitdaging te staan en heb me gered zonder te bellen of te zeiken Pootjes helemaal opgedraait in de lichte stand, duurt even maar het lukt wel. 

Zie dat je ook een blok hout bij de hand hebt. 

Als je een mega trekker hebt en ze hebben de trailer heel hoog afgezet in de haven.. 

Blok op je schotel leggen, trailer opheffen middels luchtvering, poten stukje indraaien, laten zakken en blok hout weghalen en normaal aankoppelen. 

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei ELZEN106:

Dan nam ik toch een tolletje op accu mee met bijpassende dop

Bijpassende dop voor een ronde as?  Dan zou je iets moet maken dat om die stang heen valt en je kunt borgen doormiddel van een bout door het gat te steken [ net als hoe de slinger normaal vast zit]  En daar een dop of boutkop voorlassen zodat je hem met een accu slagmoeraanzetter of iets dergelijks rond kan draaien. Een accuboormachine is denk ik te licht daarvoor. Een accu slagmoeraanzetter heb ik wel maar om die telkens mee te zeulen voor de keren dat dit voorkomt. Ik red me dan wel met een oude schroevendraaier of iets dergelijks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb het wel eens voorgehad, dat ik wel een slinger en een bout had maar dat deze te dik was voor het gat. Toen ook een schroevendraaier gebruikt ter vervanging van de bout. Dit was echter geen succes. De schroevendraaier brak en schoot met grote kracht weg ,gelukkig richtig het chassis en niet richting mijn lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei _alain_:
Zie dat je ook een blok hout bij de hand hebt. 
Als je een mega trekker hebt en ze hebben de trailer heel hoog afgezet in de haven.. 
Blok op je schotel leggen, trailer opheffen middels luchtvering, poten stukje indraaien, laten zakken en blok hout weghalen en normaal aankoppelen. 

 


Beter is ,als de tuckmasters daar rond rijden even zo'n man/vrouw vragen of ze de trailer ff kun optillen en voor jou in een gunstige stand afkoppelen.
En voor wat betreft de slinger (draaikruk nog nooit van gehoord)
Meestal is er wel iemand die dat bij de hand heeft gewoon ff vragen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor het weer verzandt in een afzeik/opdemanspeeltopic ga ik maar eens ontopic:

 

Het verschilt per opdrachtgever. Bij een grote bloemenboer reed ik dubbelbemand dus dan heb je altijd een vraagbaak bij je als beginnend chauffeur. Daarna kwam ik bij een transportbedrijf terecht waar ik zelf op stap mocht. Naar een krap adres. Ik heb zeker twintig minuten staan pielen terwijl er allemaal andere chauffeurs keken, maar ik heb hem schadevrij op zijn plek gekregen.

In de supermarktdistributie ga je wel een dagje mee om te kijken of je het een beetje kunt.

 

Maar het liefst ga ik alleen weg.  Als iemand me op de vingers kijkt word ik onzeker en ga ik juist fouten maken. Leg me de papierwinkel uit, dan vermaak ik me wel in mijn uppie, dat werkt voor mij het best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Die papierwinkel heb ik idd ook de meeste zorgen over. met koppelen is dat totaal niet spannend. want dan moet je kijken of de papieren erbij zitten en mag je verder de postbode uithangen.

Maar met laden/lossen is het een heel ander verhaal en moet het wel kloppen wat je invult of meekrijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben nu zelf net een half jaar bezig en bij ons ga je gewoon 1 week mee met een mentor uiteraard ook zelf rijden laden lossen en BC/ bijbehorende administratie leren te gebruiken en in te vullen. (soms als het nodig is schijnt het dat ze er wel eens een weekje aanplakken)

Daarna ga je zelf op pad en heb je geregeld (het zij aan het begin of einde van de dag) contact of het allemaal goed gaat. (ik krijg nog steeds mijn wagen op tijd leeg en uiteraard weer gevuld retour).

Na een maand of 2 nog een dagje met een andere mentor mee geweest om het gebruik van de  BC en admin nog wat beter af te handelen.

Dus ik heb alleen deze ervaring om met jullie te delen, en het bevalt me nog steeds, en zoals ik al in andere topics gezegd heb had dit 30 jaar eerder moeten doen

 

  

  • Like 7
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden