[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vastzetten zware lading


CATpower

Recommended Posts

  • Forumlid

Vraagje:

Bij het vastzetten van ladingen is heel vaak de chf aansprakelijk,

maar ik kan me voorstel dat bv. voor hele zware ladingen

(ik heb meegemaakt een zware scheepsmotor) daar bepaalde

voorschriften voor zijn, als je dan als chf onwetend bent en je

zekerd de vracht met een paar spanbanden en het gaat fout..........

Nogmaals heeft iemand hier ervaringen mee, of zijn hiervoor standaard

voorwaarden ?? ps het ging hierbij om een 20 ton motorblok die naar

voren is geschoven, was onvoldoende gezekerd, maar chf heeft geen enkele instructie gekregen HOE te zekeren......

bvd alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is de planner van die chf ontsnapt uit een gesticht of zo? Om dergelijke schades te moeten regelen is praktisch onmogelijk en de verzekering kijkt alleen maar naar de AVC/CMR vergoedingen en verwijtbaarheid . Dit soort dingen kost een bedrijf klanten. (ik geef de chauffeur niet de schuld maar vind het wel oerstom van de bedrijfsleiding)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje:

Bij het vastzetten van ladingen is heel vaak de chf aansprakelijk,

maar ik kan me voorstel dat bv. voor hele zware ladingen

(ik heb meegemaakt een zware scheepsmotor) daar bepaalde

voorschriften voor zijn, als je dan als chf onwetend bent en je

zekerd de vracht met een paar spanbanden en het gaat fout..........

Nogmaals heeft iemand hier ervaringen mee, of zijn hiervoor standaard

voorwaarden ?? ps het ging hierbij om een 20 ton motorblok die naar

voren is geschoven, was onvoldoende gezekerd, maar chf heeft geen enkele instructie gekregen HOE te zekeren......

bvd alvast

denk dat het ook een beetje eigen gevoel/inzicht/ervaring is.....je kunt beter 10 spanbanden teveel trekken dan 1 te weinig!

soms dan zegt de afzender ach 1 of 2 bandjes is genoeg (vooral die fransozen)...als dat voor mijn gevoel te weinig is trek ik er gewoon nog een paar bij totdat het voor mij genoeg is!

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
bv. voor hele zware ladingen........ en je

zekerd de vracht met een paar spanbanden...... een 20 ton motorblok

Sorry dat ik het zeg, maar iedereen kan toch op zijn klompen aan voelen dat je 20 ton niet met een paar spanbandjes in bedwang kan houden. Daar zijn minimaal een paar kettingen met spanners voor nodig.

Ik zie me al met onze kleine rupskraan (22 ton) op de dieplader rijden en met een paar spanbandjes vast gezet. Hoef je niet veel fantasie voor te hebben om te bedenken wat er gebeurt als je eens over een drempelgaat of wat enthousiast door een kuil.

Zelfs een lege cementsilo (3,5 ton) zet ik vast met 2 kettingen. Geen denken aan on dat met een spanbandje, of een paar meer te doen.

Als je geen kettingen bij je hebt, of de beschikking over kan krijgen, moet je de lading weigeren. Je bent zelf verantwoordelijk. Wat dacht je wie er de pisang is als zo'n ding er afdondert en er rijd net een auto langs? Niet de planner of de baas aan de andere kant van de telefoon die zegt dat het wel kan.

bewerkt door Teddybeer
punt, komma, spatie vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden