[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Christian Salvesen


Marotrans

Recommended Posts

  • Administrators

BOXTEL - Bij transportbedrijf Christian Salvesen in Boxtel en IJsselmuiden worden 59 chauffeurs ontslagen. Dat zegt vakbond CNV. Volgens de bond hebben de ontslagen te maken met een ruzie tussen Christian Salvesen en vleesproducent Distrifresh in Boxtel. Christian Salvesen zelf zegt dat het zo erg niet is.

Het transportbedrijf zou per oktober een vervoersopdracht van Distrifresh niet meer voor dezelfde prijs willen uitvoeren. Daardoor zitten de chauffeurs nu zonder werk.

De vakbond wil dat de ruzie wordt opgelost en heeft woensdag als ultimatum gesteld. Als er dan nog geen duidelijkheid voor de chauffeurs, dreigen er acties bij het transportbedrijf Christian Salvesen. Distrifresh is een dochter van de Vion Food Group in Boxtel.

Volgens het transportbedrijf worden de 59 chauffeurs niet ontslagen. De chauffeurs kunnen tot april 2009 blijven werken. Het bedrijf is druk bezig om de werknemers vanaf dan intern te herplaatsen.

Bron: Omroep Brabant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk het kan dus wel... poot stijf houden over de vrachtprijs...

dat heeft coca cola ook gedaan tegen de albert heijn. Toen stond er een tijd lang geen coca cola meer in de schappen. Mooi he. Hoe dat verder is afgelopen en wie er water bij de wijn deed is mij nooit duidelijk geworden.

Zouden andere bedrijven een voorbeeld aan moeten nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmm bij mijn weten ligt het verhaal enigzins anders...

2 jaar geleden ging de Joint-venture van Vion en Salvesen uit elkaar.

Salvesen had bedongen dat ze nog 2 jaar het vervoer zouden verzorgen.

In maart of april zijn die 2 jaar voorbij.

En per maart zou het werk al ophouden voor Salvesen.

Zo is het mij verteld toen ik er nog werkte, en zo heb ik het ook laatst nog gehoord van een chauffeur daar.

Maar goed, dingen veranderen snel, dat blijkt elke dag weer tegenwoordig...:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

alsjeblieft hou op over ND/ salvesen en DF/vion.

ik ben er zelf ook chauffeur en ik weet dat DF mensen van salvesen aan herplaatsen is dat is volgens mijn niet de taak van DF maar van salvesen.

en ik vind dat het persbericht wat nu is uitgegeven veel te veel is aangedikt door de bonden.

en wat die onderhandelingen tussen ND en Df betreft zelfs wij weten het nog niet ja het word niet verlengt ja het word wel verlengt maar dan in afgeslankte vorm hou erover op en laat ND en DF het lkkr zelf uitvechten.

1 ding zeg ik en ik denk dat ik dan voor meer van onse chauffeurs spreek het is al heel erg wat hier gebeurd vooral voor de jongens die er al 35 jaar of meer werken maar ik ben nu aan het zoeken bij een charter van DF dus we wachten af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

FNV Bondgenoten dreigt met acties bij Distrifresh

Vakbond FNV Bondgenoten eist dat de nieuwe vervoerder die Distrifresh, de transportdochter van vleesconcern Vion, zich aan de cao Beroepsgoederenvervoer conformeert en dat Distrifresh er voor zorgt dat de werknemers zeker zijn van werk en hun arbeidsvoorwaarden behouden. De bond geeft de bedrijven tot 17 december, 16.00 uur om schriftelijk te bevestigen aan de eis van de bond te voldoen. Gebeurt dat niet, dan gaat de bond met zijn leden praten over acties vóór de kerstdagen.

FNV Bondgenoten heeft een brandbrief aan de directies van vervoersbedrijf ND Logistics/ Christian Salvesen en logistiek dienstverlener Distrifresh gestuurd. Het contract tussen de twee bedrijven wordt binnenkort beëindigd. De bond is bang dat de 60 werknemers van ND Logistics die nu het vervoer voor Distrifresh verzorgen de dupe worden van de slechte voorwaarden.

Volgens bestuurder Meindert Gorter van FNV Bondgenoten heeft Distrifresh een wurgcontract afgesloten met ND Logistics. "Dat bedrijf maakt 10% verlies op het werk dat ze voor Distrifresh doet. Als andere vervoerders straks geconfronteerd worden met dezelfde contractvorm, dan gaat dat banen kosten.â€

bron: FNV Bondgenoten, 15/12/08

ik hoop niet dat dit gaat gebeuren want dan zijn we behoorlijk zuur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
door de planner van DF is gezegt zodraa er akcies komen hoeft er geen enkelle chauffeur nog op onze steun voor ander werk te rekenen

En daar GAAN we weer, itimidatie van de werknemer. Ik begrijp het probleem. Eigenlijk zou een FNV vakbondslid dit moeten melden aan de vakbondsbestuurder daar en het mooiste zwart op wit. Trouwens, diezelfde bond doet bij reorganisaties ook bemiddeling voor werknemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

ja en de bonden en ND die doen niks df mag al het werk opknappen het enige wat deze jongen kunne is na 35 jaar naar een uzb nou daar word je gelukkig van niet dus.

en als ik je zeg dat er nu een chauffeur overspannen thuis zit omdat hij met z'n eigen route naar een andere baas kon en dat niet mog van meneer bont en ND nou ben je flauw bezig vind ik.

en dit is geen intimitatie want DF is nog steeds niet de werkgever van deze chauffeurs er kunnen geen akcie's op dat terein plaatsvinden want het terein is van vion in dit geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

BOXTEL - De actie bij transportbedrijf Salvesen in Boxtel is voorbij. Chauffeurs bij dit bedrijf hebben vrijdagochtend van vier tot tien uur het werk neergelegd omdat zo'n zestig mensen hun baan dreigen te verliezen. De werkonderbreking werd gestopt nadat de directie van vleesconcern VION had beloofd dat ze de chauffeurs dinsdagavond meer duidelijkheid geeft over hun toekomst.

VION is het moederbedrijf van Distrifresh in Boxtel. De actie was begonnen omdat Salvesen niet langer voor Distrifresh mag rijden.

De twee bedrijven hebben een conflict over geld. FNV Bondgenoten eiste dat de twee bedrijven een oplossing zouden vinden zodat de chauffeurs hun baan niet kwijt zouden raken. De bond had daarom een ultimatum gesteld dat gisteren afliep, zonder dat er een oplossing was. Daarom legden de chauffeurs het werk vrijdagochtend neer. Ze wilden niet langer aan het lijntje gehouden worden.

er is dus toch een korte aktie geweest in boxtel.

waarvan respect zelfs de grote baas van vion is aanwezig geweest en heeft de jongens toegezegt dat er voor dinsdag duidelijkheid is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

er is dus toch een korte aktie geweest in boxtel.

waarvan respect zelfs de grote baas van vion is aanwezig geweest en heeft de jongens toegezegt dat er voor dinsdag duidelijkheid is.

Nou ja, er is dan in ieder geval wat meer duidelijkheid. Gelukkig maar, want anders ga je de kerstdagen wel raar in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Gast chauffeurtjenuenen

wat hebben deze jongens met hun werkonderbreking in dec toch een hoop bravoer los gemaakt en gaan ze bijna allemaal naar vestegingen van ND of gaan hun heil ergens anders zoeken maar dat is dan natuurlijk weer goed nieuws voor de uitzendkrachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden