[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

toltickets PORTUGAL


sjef48

Recommended Posts

Hallo colega truckers,:tu::)

Even moet mij van het hart wat ik vorige week mee maakte in PORTUGAL.

Is of was het reeds bekend dat je tussen 2 tolpoorten maar 12 uur:confused: de tijd heb om deze te passeren, Ik na de wettelijke rust van 9 uur en een tank beurt kwam ik aan de 2e tolpoort met gevolg dat deze de 12 uur had overschreden met 10 min. wat de nodige oponthoud gaf en mogelijk nog gevolgen kan hebben.Zodra ik hierover iets nader weet zal ik dit uiteraard vermelden, gr.SJEF:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In frankrijk zit er ook een maximum tijd aan verbonden. Dat weet ik wel.

Ik had vorige week toen ik bij het binnenrijden van de snelweg een tolpoortje waar de slagboom van was weggedraaid.

Wel een piepje gehoord maar niet gewacht tot het licht op groen gesprongen was.

Bij het verlaten van de snel weg dus de volle mep moeten betalen omdat het systeem niet geregistreed had waar ik de snelweg op was gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In frankrijk zit er ook een maximum tijd aan verbonden. quote]

Hoe zit werkt dat dan, als je een weekend of feestdag op zo'n waardeloze parking moet stilstaan.

Als de routiers dicht zijn in het weekend cq feestdag, heb je weinig andere opties dan bij een pomp danwel restaurant langs de autoroute te staan.

Kan dat dan ook niet?.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo colega truckers,:tu::)

Even moet mij van het hart wat ik vorige week mee maakte in PORTUGAL.

Is of was het reeds bekend dat je tussen 2 tolpoorten maar 12 uur:confused: de tijd heb om deze te passeren, Ik na de wettelijke rust van 9 uur en een tank beurt kwam ik aan de 2e tolpoort met gevolg dat deze de 12 uur had overschreden met 10 min. wat de nodige oponthoud gaf en mogelijk nog gevolgen kan hebben.Zodra ik hierover iets nader weet zal ik dit uiteraard vermelden, gr.SJEF:)

Heb het zelf ook meegemaakt Sjef. Moest vorig jaar van Coimbra naar Lissabon 114 euro ipv ongeveer 35 euro betalen. Kon hoog en laag springen maar helaas. Kreeg wel een formulier mee waarmee je achteraf protest kan aantekenen. Weet niet hoe dat afgelopen is. Te gek voor woorden eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mijn informatie is het zo dat als je er langer over doet als de toegestane maximale tijd, dan moet het maximale tolbedrag dat je op één route rijden kunt afrekenen.

Bijvoorbeeld je bent in St Quentin (F02) de snelweg op gekomen en komt met pech te staan (en je hierdoor de maximale tijdnoverschrijd) en je verlaat de snelweg in Laon (F02) dan word je het maximale tarief aangerekend... (dus van Lille tot Villefranche sur Saone) want dat is het verste traject dat je via die snelweg kunt rijden.

Kun je na de tijd aangeven/bewijzen dat je die route niet gereden hebt dan word het teveel betaalde bedrag teruggestort of gecrediteerd.

Naar ik vernomen heb werkt het in Portugal ook zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In frankrijk zit er ook een maximum tijd aan verbonden. quote]

Hoe zit werkt dat dan, als je een weekend of feestdag op zo'n waardeloze parking moet stilstaan.

Als de routiers dicht zijn in het weekend cq feestdag, heb je weinig andere opties dan bij een pomp danwel restaurant langs de autoroute te staan.

Kan dat dan ook niet?.....

inderdaad die vraag kwam ook al op bij mij, dus ik denk gewoon van de tolweg afblijven dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit heb ik idd ook al een keer gehad ja. Stond lekker 11uur te rusten. Kom ik bij de tolpoort aan beginnen ze daar vragen te stellen. Nou betaal ik toch alles met de card dus maar gewoon afgerekend en verder. Maar toen ik 't later zat te bekijken had ik inderdaad ook aanzienlijk meer betaald.

en ik had het probleem dat het bij mij niet met de kaart , dus alles op laten maken en zonder betalen verder, wat natuurlijk wel is dat de werkgever het bedrag nog wel over moet maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mijn informatie is het zo dat als je er langer over doet als de toegestane maximale tijd, dan moet het maximale tolbedrag dat je op één route rijden kunt afrekenen.

Bijvoorbeeld je bent in St Quentin (F02) de snelweg op gekomen en komt met pech te staan (en je hierdoor de maximale tijdnoverschrijd) en je verlaat de snelweg in Laon (F02) dan word je het maximale tarief aangerekend... (dus van Lille tot Villefranche sur Saone) want dat is het verste traject dat je via die snelweg kunt rijden.

Kun je na de tijd aangeven/bewijzen dat je die route niet gereden hebt dan word het teveel betaalde bedrag teruggestort of gecrediteerd.

Naar ik vernomen heb werkt het in Portugal ook zo.

Dan kunnen ze net zo goed rekenen tot Le Boulou -Marseille of Menton want op het traject dat je aangeeft, zit er nog een péage in Reims dacht ik, en als ze die niet meerekenen .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan kunnen ze net zo goed rekenen tot Le Boulou -Marseille of Menton want op het traject dat je aangeeft, zit er nog een péage in Reims dacht ik, en als ze die niet meerekenen .....

klopt, bij Reims was ik vergeten, je hebt gelijk... :DMaar ik hoop dat de strekking duidelijk is?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dit systeem is al jaren bekend in Portugal,dat je binnen de 12 uur de tolweg verlaten moet hebben,want anders geeft het veel problemen.

Klopt dat dat al jaren zo is, maar het is bij heel veel chauffeurs niet bekend dat je binnen die 12 uur de snelweg moet verlaten. Het geeft geen problemen zolang je maar betaalt... en niet te weinig dan.:(

Zelf wist ik het ook niet maar werd getipt door een collega onderweg toen ik op weg was richting Portugal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kort samengevat betekent dit dus: je uurtjes maken van de snelweg af. Nu ben ik geen groot Frankrijk ganger/kenner, dus daarom de volgende vraag: kun je in F. net als in D. bij een autohof van de weg af overstaan?

En: is er dan voldoende plek.

Kortom: hoe lossen jullie dit op in de praktijk. Want teveel tol betalen wordt niemand blij van denk ik zo.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kort samengevat betekent dit dus: je uurtjes maken van de snelweg af. Nu ben ik geen groot Frankrijk ganger/kenner, dus daarom de volgende vraag: kun je in F. net als in D. bij een autohof van de weg af overstaan?

En: is er dan voldoende plek.

Kortom: hoe lossen jullie dit op in de praktijk. Want teveel tol betalen wordt niemand blij van denk ik zo.....

JP.... een naam praat trouwens iets gemakkelijker. Ik heb in Frankrijk nog nooit meegemaakt dat ik te lang over een stuk peage deed. Topic gaat over Portugal en dat is daar inderdaad een probleem. En in Frankrijk gaat een chauffeur van de snelweg af om te eten bij een restaurant langs de Route National. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Jonge pikkies die de weg niet weten en gasten met haast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Fr zit erbij elke af/oprit aan een tolweg een peage. Dus je kan nooit teveel betalen. Wordt anders als je auto ermee stopt op de tolweg, en je moet uren op reparatie wachten.

Als je op RN zit, is er meestal wel plek bij de routier, is er geen plek... grote kans dat er een paar honderd meter weer eentje zit.

Ok, nu weer over portugal verder, JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

grote kans dat er een paar honderd meter weer eentje zit.

Ik vindt dit eerlijk gezegd tegenvallen.:(

Ik ben laatst over de RN van Strassbourg naar Nancy gereden (via de Vogezen volgens mij:confused:), en ben over de hele route welgeteld 1 routiertje tegengekomen, met weinig parkeerplek.

Maar goed, ik weet daar ook niet overal de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden