[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wireless


Recommended Posts

  • Forumlid
Hallo teneerste wil ik iedereen een goed en gezond 2009 wensen!!!

IK wou graag het volgende weten, weet iemand waar je vanuit je cabine via wireless(wifi) kan internetten en dan bedoel ik eigenlijk de truckstops.Is daar msschien een lijstje van?

Bvd Henk

je heb van tom tom heb je nuttige plaatsen en daar staat wifi tussen

groote tankstatiosn hebben het en de mac donalds en grotere chauffeurs cafe s en meestal moet je een kaart kopen en dan ken je interneten

de kaarten hebben een limiet van 1 tot 4 uur

gr niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Frankrijk kun je veelal gratis wifi-internetten met je eigen notebook bij McDonalds ....

Voor de rest heb je soms mazzel ergens een onbeveiligd wifi te vinden ...

maar dat is nu minder geworden omdat op iedere installatie nu standaard een beveiliging(wachtwoord) wordt meegeleverd. 'vroeger' was dat anders om en moest je bij installeren zelf echt kiezen om je netwerk te beveiligen.

Maar hier & daar kom je het nog wel tegen ... beetje rondrijden en dan pik je er wel een onbewaakte wifi uit.. hoewel een open deur in dit geval niet wil zeggen dat je wettelijk gezien daar gebruik van mag maken ... :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook zijn er verschillende hotel-ketens waar je gratis kunt internetten.

Ik internet met een wifi-antenne die ik buiten kan plaatsen. Hieraan zit een soort versterker. Hierdoor heb je een groter bereik en kun je meer netwerken aan, dus ook onbeveiligde. Maar ook met beveiligde netwerken heb ik geen probleem:D. Maar dat hou ik voor mezelf:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • Forumlid

bij de duitse Aldi kan je een stick kopen waar je voor € 15,- per maand mee kan internetten (in Duitsland uiteraard) Dit werkt via het prepaid systeem, dus in de maand dat je vakantie hebt, betaal je gewoon ff niet en je hebt ook geen internet.

De aanschaf van deze USB stick èn de simkaart kost samen rond de € 80,-. niet goedkoop, maar daarna wel!! Voorwaarde is wel dat je m registreerd op een duits adres....

http://www.medionmobile.de/index3.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon op 't internet van een ander meesurfen mbv een goede externe antenne. Zijn er plentie die onbeveiligd zijn. En ook de WEP-beveiligde locaties zijn makkelijk te kraken:D

Mag eigenlijk wel niet, maar rij jij nooit te hard dan? Mag ook niet:nee:

Valt er iets te regelen?:p:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast peter-opc
gewoon op 't internet van een ander meesurfen mbv een goede externe antenne. Zijn er plentie die onbeveiligd zijn. En ook de WEP-beveiligde locaties zijn makkelijk te kraken:D

Mag eigenlijk wel niet, maar rij jij nooit te hard dan? Mag ook niet:nee:

Oke Bergings trucker:rolleyes:

Ik wil een beter zend en ontvangst bereik circa 2 Km.

Wat raad jij mij aan voor antenne inclusief usb met adapter.

Zelf dacht ik aan de TurboWifi antenne met 150 Mbps.

Ook andere cf-ers met ervaring mogen graag antwoorden.

Mvgr.Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden