[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Broodjes zink/alu vastsjorren


Arjan1980

Recommended Posts

  • Forumlid

Een paar maanden geleden heb ik eens een vracht met zg. broodjes zink geladen. Ik zag daar toen een oudere chauffeur ook laden en die had een speciale manier van spanbanden trekken. Hij trok zijn spanbanden met bepaalde lussen (ik kan het niet eens uitleggen), hij heeft mij dat toen voor gedaan en zowaar het lukte mij ook. Maar nu mag ik morgen weer maar echt dat ik niet meer weet wat het truckje was. Hoe zetten jullie dergelijke lading meestal vast??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een jaar of 2 heb ik die dingen ook eens geladen in Duitsland voor Helmond.Die broodjes waren zo gestapeld dat ze er een band omheen trokken en zo kon je ze met een heftruck oppakken.In een koelwagen in het midden 2 rijtjes tegen elkaar en tuffen maar.Was in mijn geval geen enkele manier om ze vast te zetten want zo hoog waren de stapeltjes ook weer niet.Maar wel zwaar :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik maak die grote ook altijd met een strop vast, je trekt ze zo tegen elkaar aan en ze kunnen geen kant meer op.

Het is wel lastig om met een toetsenbord even uit te leggen hoe je zo een strop maakt.

Als je in Amsterdam op de waterland terminal gaat laden weet ik zeker dat de meeste heftruckchauffeurs je het wel uit kunnen leggen.

Succes en rij voorzichtig, die blokken verschuiven erg makkelijk.

Groet, Leonard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het was ook op die waterlandterminal waar het mij geleerd werd door een chauffeur. Vandaag is het allemaal gelukkig blijven liggen. Het waren groote broodjes alu vandaag. 36 stuks erin, verplicht 14 spanbanden erom en karren maar. En dan nog zie je van die figuren die de spanbandjes erover heen gooien zodat het lijkt of ze vast staan, de controleur kijkt na belading van een afstandje snel of hij spanbanden ziet en geeft dan zijn fiat om te vertrekken. Laat mij dan maar ff een half uurtje sjorren als was het alleen maar voor mij eigen gevoel :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

wij laden die regelmatig in stolberg voor rouen, anti-slipmatjes eronder en 1 spanband per 2 paketten met hoekkappen! staat t zo vast als een huis!

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo Arjan, ik gebruik ook altijd een speciale methode (Toevallig ook geleerd van een oudere collega op de Waterland-Terminal ;) ) voor het vastzetten van "lastige lading"

Zal het proberen uit te leggen:

1. Maak de haak v/d spanband vast.

2. Trek de hele spanband onder de lading door.

3. Haal de band, aan de haak kant, ver genoeg terug om hem op de lading te leggen.

4. Leg de spanband op de lading. (Duh!) :) Als het goed is heb je nu een lus.

5. Haal de spanband die aan de andere kant op de grond ligt door de lus, en ratelen maar.

6. Oh ja! ff de spanband-delen zo leggen dat ze niet over elkaar gaan bij het vast-sjorren.

Dit kan dus alleen bij lading die los van de vloer staat.

Hoop dat je deze methode bedoelt (Als er al iets van de uitleg te snappen is ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo Arjan, ik gebruik ook altijd een speciale methode (Toevallig ook geleerd van een oudere collega op de Waterland-Terminal ;) ) voor het vastzetten van "lastige lading"

Zal het proberen uit te leggen:

1. Maak de haak v/d spanband vast.

2. Trek de hele spanband onder de lading door.

3. Haal de band, aan de haak kant, ver genoeg terug om hem op de lading te leggen.

4. Leg de spanband op de lading. (Duh!) :) Als het goed is heb je nu een lus.

5. Haal de spanband die aan de andere kant op de grond ligt door de lus, en ratelen maar.

6. Oh ja! ff de spanband-delen zo leggen dat ze niet over elkaar gaan bij het vast-sjorren.

Dit kan dus alleen bij lading die los van de vloer staat.

Hoop dat je deze methode bedoelt (Als er al iets van de uitleg te snappen is ;) )

Prima uitleg, maar ik zou er toch ook nog van die slipmatjes onder leggen. Kost weinig en het scheelt een hoop. Het is al eerste gepost hier, maar het scheelt zo'n 80% kans dat het niet verschuift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo Arjan, ik gebruik ook altijd een speciale methode (Toevallig ook geleerd van een oudere collega op de Waterland-Terminal ;) ) voor het vastzetten van "lastige lading"

Zal het proberen uit te leggen:

1. Maak de haak v/d spanband vast.

2. Trek de hele spanband onder de lading door.

3. Haal de band, aan de haak kant, ver genoeg terug om hem op de lading te leggen.

4. Leg de spanband op de lading. (Duh!) :) Als het goed is heb je nu een lus.

5. Haal de spanband die aan de andere kant op de grond ligt door de lus, en ratelen maar.

6. Oh ja! ff de spanband-delen zo leggen dat ze niet over elkaar gaan bij het vast-sjorren.

Dit kan dus alleen bij lading die los van de vloer staat.

Hoop dat je deze methode bedoelt (Als er al iets van de uitleg te snappen is ;) )

Dat was hem ja. Meteen ff printen en in de cabine mikken :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ooit eens gevraagd daar waar je laden moet of men er geen copy van heeft hoe je het vast moet zetten ????

kheb zelf ook wel een maal bij de hoogovens coly,s geladen of hoe die rollen ook maar mogen heten,daar kun je een copy van het vastzetten krijggen anders kom je namelijk niet weg als het niet vast zit volgens hun bevestiging systeem.

3 spanbanden met een bepaalde trekkracht erom heen en roets cq anti slip matjes anders kwam je mooi niet weg daar,en gelukkig waren de heren controleurs ook erg graag bereid om je te helpen trouwens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden