[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Schamel aanhanger


Simonloos3061

Recommended Posts

  • Forumlid

Leuk onderwerp om te lezen over de ervaringen van chauffeurs. Heb zelf met divers materiaal gereden, maar dus nooit een schamelaanhanger. Ik kijk ook regelmatig naar de namen op auto's met van die grote afvalbakken of de wagens van C&A, Etos en wissellaadbak achtige bedrijven.

Maar heb helaas nooit echt iets van vacatures die richting op kunnen vinden die bij mij passen. Wil namelijk ook weleens wat anders leren/proberen. (iemand tips? ;), woon in omgeving Groot-Amsterdam )

Stuurt een ervaren chauffeur nou op gevoel met de aanhanger, of stuurt ie met z'n triangel?? <-- hoop dat iemand de vraagstelling op dezemanier snapt. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stuurt een ervaren chauffeur nou op gevoel met de aanhanger, of stuurt ie met z'n triangel?? <-- hoop dat iemand de vraagstelling op dezemanier snapt. :p

een ervaren chauffeur leert het op gevoel.....en spiegels

maar hij heeft altijd zijn stuur nodig om te sturen,

en het valt niet om met de triangel te sturen....is nogal zwaarLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een ervaren chauffeur leert het op gevoel.....en spiegels

maar hij heeft altijd zijn stuur nodig om te sturen,

en het valt niet om met de triangel te sturen....is nogal zwaarLOL

Toch moet je het soms.. als een of andere leukerd zijn auto voor je afgekoppelde aanhangwagen heeft geparkeerd :mad::rolleyes::p

Dat is dan wel weer het voordeel van een schamelaanhanger tov een wipkar: Met een beetje geweld kun je de triangel bijdraaien, zodat je toch aan kunt koppelen :ja::p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het is beter om de AHW zo neer te zetten dat er niets voor gezet kan worden

Dat probeer ik ook altijd, en toch presteren mensen het om hun auto ertussen te prakken. Ik zet hem op sommige plekken al met opzet schuin zodat ik hem dan wellicht wat schuin, maar toch kan aankoppelen. Had het pas 1 keer, auto ervoor geparkeerd..., voordat ik ging overladen in de hanger heb ik nog even gauw de triangel omgetrokken en de ahw wat naar achter laten rollen (heel voorzichtig, balkje erachter en stukje voor stukje) Zo kon ik hem tenminste wel weer meenemen later. :ja:

En over dat achteruitrijden.... tis niet mijn hobby... kostte me ook 20 minuten om hem tussen een paar wagens door achteruit de loods in te rijden. En dan kreeg ik nog wel aanwijzigen. Maar het "grappige" was dat de auto op een gegeven moment een waarschuwing gaf dat de koppeling overbelast was (tis een automaat) maar gelukkig stond hij snel daarna op z'n plek. Had de koppeling ook weer even rust :)

Ik probeer hem altijd zo neer te zetten dat ik niet achteruit hoef. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch moet je het soms.. als een of andere leukerd zijn auto voor je afgekoppelde aanhangwagen heeft geparkeerd :mad::rolleyes::p

Dat is dan wel weer het voordeel van een schamelaanhanger tov een wipkar: Met een beetje geweld kun je de triangel bijdraaien, zodat je toch aan kunt koppelen :ja::p

zeg ook niet...dat het niet ging....

maar uit ervaring,....weet ik dat het zwaar ging:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik wens je morgen veeel sucses,ik had er

ook noch nooit mee achteruit gereden nou ik

kan je zeggen een half uur was ik blij dat ik 5 meter

haalde

en wel helemaal haaks:D

gelukig was ik met iemand mee die dat

dagelijks doet appeltje eitje voor hem,

zag wel dat je niet te veel moet sturen.

groeten geert jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De eerste fout die je gaat maken is dat je tegen gaat sturen om je hanger in het dock tekrijgen:ja:, maar je moet in eerste instantie met de motorwagen mee sturen .

Als je hem op moet halen is , dan is 2 meter vaak al genoeg om het dan nog eens te proberen, er zijn er die gaan onnodig :( veel meters naar voren rijden om de combie weer "recht"tekrijgen.

Je zal een hoop collega's tegen komen die jouw wel effe vertellen hoe het wel moet en je graag "aanwijzingen"geven,bedankt ze en hoop dat ze oprotten,vaak kunnen deze "stuurlui"zelf niet met een schamel hanger rijden en staan ze op de spreekwoordelijk wal.

Blijf rustig en denk.........iedereen heb het moeten leren.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op de wagens (MW+AHW) van de HEMA staat met reuzeletters dat ze collega's zoeken, maar of dat iets is wat jou ligt betwijfel ik

Ik heb gekeken op de site, stond er op de wagens ook meer contact informatie of was het voor meer info mailen naar sollicitatie@hema.nl ? En ik neem aan dat je met "iets wat jou ligt" bedoelt dat het ver weg is voor mij (Utrecht), anders weet je meer dan ik?? ;)

Maar ik ga zeker contact met ze opnemen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de eerste plaats altijd veilig parkeren dus met de rij richting mee je zou niet de eerste zijn die terugkomt bij zijn aanhanger waar dan een auto aan de dissel hangt,tip druk een reflecterende oranje pion over het oog van de dissel deze kun je gewoon laten zitten. En zorg dat je stand verlichting op die aanhanger hebt dan doet de politie vaak niet zo moeilijk.

Rij al 12 jaar met een aanhanger nog nooit een bon voor gehad.

En wat betreft het achter uit rijden gewoon veel oeffenen je hebt maar 4 assen zo te zien dus dat moet nog wel een keer lukken.Ik rij zelf met een 3 asser motorwagen en een 3 asser aanhanger met 40m3 containers,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi simonloos, stond je maandagmiddag te tanken, bij ah zaandam, en je had zeker een zwarte pet op...

Vooruit ging zeker goed, want je had aardig de gang erin ha ha

Maar hoe ging het vandaag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is dat een lzv zeker als je met 40F containers rijdt?

En die pion om de dissel is een goede tip doe ik zelf ook altijd

Een 40 m3 (afzet)container is normaal gesproken net zo lang als een 20 FT (zee)container. Dus past dat gewoon binnen 18.75 meter als je er 2 van bij je hebt. Zelfs met een 4 assige truck.

Ik laat altijd de dissel op de straat zakken als het eens een keer nodig is om tegen het verkeer in te parkeren. Aangezien wij kippende aanhangers hebben moet de bak dan ook via de voorkant er af. Dan is het voor je zelf wel zo veilig om met de kop tegen het verkeer in te staan zo dat ze je niet uit je broek rijden als je bezig bent met aan en afkoppelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoi simonloos, stond je maandagmiddag te tanken, bij ah zaandam, en je had zeker een zwarte pet op...

Vooruit ging zeker goed, want je had aardig de gang erin ha ha

Maar hoe ging het vandaag....

gas is allesLOL ja dat klopt dat was ik:D

Waar reed jij mee/in dan Alex?

Ging opzich wel lekker, duurde maandagochtend wel 10 min voordat ik aangedokt had maar toen stond ik wel recht:angel: Moest bij 1e filliaal 500m achteruit rijden en dat lukte binnen 10 min:D vond t wel een hele ervaring, als je triangel links staat moet je contra sturen, staat ie rechts moet je meesturen t ging volledig tegen me gevoel in. Maar heb er in ieder geval mee gereden en t ging wat mij betreft voor de 1e keer super zeker voor herhaling vatbaar(wat ook gaat gebeuren aangezien niemand er mee wil/durft te rijden:))

Tnx voor de tips iedereen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gas is allesLOL ja dat klopt dat was ik:D

Waar reed jij mee/in dan Alex?

Ging opzich wel lekker, duurde maandagochtend wel 10 min voordat ik aangedokt had maar toen stond ik wel recht:angel: Moest bij 1e filliaal 500m achteruit rijden en dat lukte binnen 10 min:D vond t wel een hele ervaring, als je triangel links staat moet je contra sturen, staat ie rechts moet je meesturen t ging volledig tegen me gevoel in. Maar heb er in ieder geval mee gereden en t ging wat mij betreft voor de 1e keer super zeker voor herhaling vatbaar(wat ook gaat gebeuren aangezien niemand er mee wil/durft te rijden:))

Tnx voor de tips iedereen :D

ik reedt je voorbij, met die witte daf met die oplegger met salades erop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cool zeg:D aangenaam dan maar:kiss:hoe kan jij mij hard zien rijden als ik tank btw?

nou heel simpel, ik had fust geladen,en toen ik de bocht daar omkwam, zag ik jouw staan, en toen ik mijn papieren ging halen, kwam jij weer langs, richting de uitgang.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden