[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's vergane glorie


Gast routier

Recommended Posts

post-10753-1394788514,5049_thumb.jpg

Dit was mijn laatste niewe auto waar ik zelf mee heb gereden, daarna ben ik "springer" geworden.

Ik probeer ook mijn eerste auto er op te krijgen maar dit is een bmp bestand en die krijg ik er niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poseidon lines... dat klinkt niet echt goed..

Was dat jouw eigen wagen Shompie?

En kom jij uit castricum?

Ik heb 1.5 jaar op die schuit gezeten, elke 3 weken een keer, gegarandeerd feest, ik ken de kapitein van die boot niet anders dan met een fles uzo in zijn hand.....

Ik woon mijn hele leven al in Castricum ja, sorry, vanaf mijn derde

En ja, dit was mijn eerste eigen auto...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet slecht voor, in je eigen worden, een broekie.

Jaren terug dacht ik ook, een eigen wagen en flink geld verdienen. Heb alles op papier gezet, bij dealers langs geweest nog eens rekenen, en besloten om dat maar niet te doen.

Zeg altijd, als ik voor m'n eigen begin dan is het met een hot dog kraampje, vrij kleine investering en waarschijnlijk hou je aan het einde van de week veel meer over, plus, als het niet lukt breekt het je niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was 21 of 22, ik kon deze auto overnemen met leuk werk er bij, als ik het bij deze ene had gehouden was er ook niets aan de hand geweest. Ik kon het er mee verdienen en had leuk werk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ger en Shompie:

Hebben jullie ook zoveel ellende gehad met die Daf's? Ikzelf reed de BZ-09-KZ, ook een van de eerste serie dus. 360 pk had het ding, uitgevoerd als trekker met topsleeper. Hij was al een jaar of twee/drie oud toen ik hem kreeg en ik heb er niets dan ellende mee gehad. Werkelijk alle weken stond ik ermee in de garage.

Toen met 850.000 kilometer het onderhoudscontract afliep en direkt erna het druklager in elkaar liep heeft mijn werkgever de auto direkt ingeruild. Gelukkig toen voor een echte auto. (ergens in NL in een doos heb ik nog volop foto's van die tijd. Ooit ga ik dat wel eens inscannen)

De eerst typys hadden nog geen 360 pk, die hadden 350. Die 360 pk kwam pas in de tweede of derde serie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een 310

De auto waar ik mijn eerste ritje deed was een 350 en dan had je je nog de 380 geloof ik later kwam er van alles bij, mijn eerste auto was een 400, dit was gelukkig wel een goede auto, na die 400 koscht ik een 95 xf 430 ssc met een euro 2 motor, mijn mening is dat dit de laatste goede motor van daf geweest is. De types die daarna kwamen tot en met de nieuwe mx motor waren alleen goed om mijn contacten met het brabantse land te onderhouden.....

En nog ben ik een daf man....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is er ook niet een 330 pk uitvoering geweest:confused: en wat Ronny zegt klopt als een bus, sinds de euro3 er is is het motorisch hard achteruit gegaan. Ik heb nog een 430 euro 3 gereden, niet vooruit te branden en zuipen........................niet normaal meer. Zien hoe die euro6 het gaat doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tweede serie was volgens mij 330, 360 en een 400. Later is er toen ook nog een 430 geleverd. Toen ze overgingen naar de xf was het 380, 430, 480. Er was toen ook een 500 leverbaar maar dit was volgens mij een cummins motor die een op een lekke emmer reed. Ik heb toen een keer een demo meegehad, was over de trekkracht wel te spreken, het verbruik was een drama. En omdat ik toen rond de 240000 km reed heb ik toen voor de 430 gekozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zegwaard reed bijna alleen maar naar die hoek, deed veel samen met Salamis, die mannen die met oude NL streamliners reden, o.a de PM Jansen in Dijco kleuren. In Holland stonden de Salamis chauffeurs altijd de weekendrust te maken bij Tinus Zegwaard op het terrein in Pijnacker, de Zegwaard chauffeurs deden hetzelfde bij Salamis.

Denk dat die auto's even snel een revisiebeurt kregen in Pijnacker,tinus was volgens mij altijd aan het sleutelen,ook onderweg.. later zijn hun ook opgegaan in JdeRijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huub, ik reed lachend 5000 km in de week. En dan had ik nog tijd om iedere avond in de kroeg te zitten ook. Alleen de term "voor jou tijd" gaat bij jou helaas niet op.

En nee ik was niemand zijn slaaf, ik deed waar ik zelf zin in had. Als mijn werk maar gedaan werd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deze Scania 143 combi is vroeger van Alofs transport uit de omgeving van Boven-Leeuwen geweest,daarna is deze combi naar Gebr Zegwaard gegaan.

Heeft iemand misschien meer info over Alofs transport?

zegwaardbdxz051.jpg

Deze auto,of i.i.g een identiek dezelfde, stond een jaar of 6/7 geleden in Le Bourget,t.h.v t oude vliegveld en was ten prooi gevallen aan die relschoppers die daar iedere nacht honderden auto,s in brand staken.

Ook deze Scania werd t slachtoffer,de cabine en voorste gedeelte van de laadbak waren uitgebrand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden