[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's vergane glorie


Gast routier

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Deze Scania 143 combi is vroeger van Alofs transport uit de omgeving van Boven-Leeuwen geweest,daarna is deze combi naar Gebr Zegwaard gegaan.

Heeft iemand misschien meer info over Alofs transport?

zegwaardbdxz051.jpg

Nou weet ik het niet voor de volle 100% zeker maar volgens mee heeft deze auto nog een tijdje van nl naar cyprus gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zegwaard reed bijna alleen maar naar die hoek, deed veel samen met Salamis, die mannen die met oude NL streamliners reden, o.a de PM Jansen in Dijco kleuren. In Holland stonden de Salamis chauffeurs altijd de weekendrust te maken bij Tinus Zegwaard op het terrein in Pijnacker, de Zegwaard chauffeurs deden hetzelfde bij Salamis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zegwaard reed bijna alleen maar naar die hoek, deed veel samen met Salamis, die mannen die met oude NL streamliners reden, o.a de PM Jansen in Dijco kleuren. In Holland stonden de Salamis chauffeurs altijd de weekendrust te maken bij Tinus Zegwaard op het terrein in Pijnacker, de Zegwaard chauffeurs deden hetzelfde bij Salamis.

Ik heb het ook 1.5 jaar gedaan, toen ik begon stopte hun eigenlijk volgens mij, ik heb nog wel een aantal ritten met een chauffeur van Moejens gedaan, Piet Noordstrand. Ik ben hem later nog wel eens tegengekomen in Spanje, daar heb ik een LOL mee gehad.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weekendrust bij Salamis???

In die tijd dat hun dat plantjes-werk naar Cy en Gr. reden hadden ze nog nooit van weekendrust gehoord , de enige rust was op de boot van It-Gr. en Pireus-Cy v.v.

Bij vertrek net terug van vakantie (althans dat stond op de brief die je bij had ;) ) en een keertje 24 uur op de schijf ( al dan niet door creatief zijn ;) ) was voldoende in die tijd hoor.

En dat deed iedereen die in die tijd die kant heen reed. :ja:

Nu heb ik persoonlijk die 1.5 jaar dat ik dat werk gedaan heb niet het gevoel gehad dat ik aan het werk was....:D

Eerst met de boot van Ancona naar Patras 24 uur en daarna 3 uur rijden naar Pireus. Daar een dag wachten om dan 48 uur op de boot naar Limmasol. Daar kwam ik dan woensdag vanaf en de boot ging zaterdag weer terug.

Ik deed 1 rit in 3 weken en reed 4300 km....

Gewoon vakantie dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nu heb ik persoonlijk die 1.5 jaar dat ik dat werk gedaan heb niet het gevoel gehad dat ik aan het werk was....:D

Eerst met de boot van Ancona naar Patras 24 uur en daarna 3 uur rijden naar Pireus. Daar een dag wachten om dan 48 uur op de boot naar Limmasol. Daar kwam ik dan woensdag vanaf en de boot ging zaterdag weer terug.

Ik deed 1 rit in 3 weken en reed 4300 km....

Gewoon vakantie dus.

Heb er in de jaren 80 vrij veel terug geladen voor Hamburg

Limmasol of Vamagusta Turkse kant

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, mijn eerste ritje naar het buitenland was met de BZ-53-LJ ook een daf 95 dat was naar spanje. Ik weet niet of iemand het nog voor zich kan halen maar tijdens die staking in Frankrijk zijn er een paar journalisten van de panorama of revu meegeweest met een paar bloemenrijders die naar spanje moesten, daar was ik toen bij, ze hadden het er over dat wij als eerste weer met bloemen die kant op gingen.

Ik heb het stukje hier ergens, het heeft wel een hoog cowboy gehalte. De transporteur waar ik toen aan uitgehuurd was deed alles wat god verboden had. Er stond bijvoorbeeld dat de chauffeur met 100 km per uur de schijf aan het wisselen was....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden