[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's tijdens het laden en lossen


tiny

Recommended Posts

  • Forumlid

Witte wa ge tegen die Engelse moet zeggen Frank??

Pept oe eiguh!

grt. Wesley

 

Hebben wij helaas niets over te zeggen.. gaat via de planning.

Maar vanavond toch wezen lossen, met 2 man op de pallet en ''hangen'' aan een draagband van de bigbag zijn ze eruit gegaan.

Was een vader en zoon bedrijfje, dus prima gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is veiliger om je spanners aan de bijrijders kant te hebben, mocht er onderweg wat losraken..

Als je het zuiver volgens de regels wil doen moet je de spanners om en om links en rechts hebben. Aan de zijde van de spanner staat de band namelijk strakker dan aan de zijde van de haak.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het zuiver volgens de regels wil doen moet je de spanners om en om links en rechts hebben. Aan de zijde van de spanner staat de band namelijk strakker dan aan de zijde van de haak.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Daar heb je gelijk in. ...daarom laat ik bigbags ook altijd over drukken. ...als je ze aanspant staan ze recht. ..en vast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms moet je beetje geluk hebben, maar normaal wordt je met zo`n scheven lading, direct heengezonden!

 

 

als ik ook zie hoe en waar de spannners ingehaakt zijn denk ik dat er een profesionel bezig is geweest......schuin naar achteren afspannen gaat goed werken......not......had net zo goed niets kunnen doen was het mss gewoon blijven staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  @Frank

 

2 weken terug opdracht, platte bak met staal afhalen DFDS, voor Bels. Stond er een naast mij met Scania, dus ik vraag wat het deed, zegt hij 14,3 ton trekas :eek:

 

Lading 28,43 ton stalenbalken, welke strak door de Engelsen tegen kopschot waren geladen :stom: Achterop was nog 1,3 m ruimte :zegtniets:

 

Even overleg gehad met de chef, en opdrachtgever. Boete opdrachtgever, dus wij rijden. 

 

Dit reed ook erg geweldig Frank :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die 2 spanbandjes die te zien zijn, zijn ook de enigste 2 die ze hebben gebruikt.

 

 

Afgelopen week, plattenbak afgehaald met grote zware onderdelen, voor van Oord Zuillichem. Het was een opmaat gesneden vracht :D

 

11 opmaat gesneden spanbanden. Graf Engelsen :mad:  Dus 11 banden de vliko in.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die 2 spanbandjes die te zien zijn, zijn ook de enigste 2 die ze hebben gebruikt.

Van de week een trailer aangekoppeld met IBC's erin... waren er maar 17, en alle stonden 2 aan 2.. niets verdeeld.

Rijdt geweldig zeg.... niet dus.

Maarja ''ze'' zijn goedkoop hé ;)

Als die voor bergen op zoom waren, dan staan meestal de eerste 3 in de midden(ex willenhall)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  @Frank

 

2 weken terug opdracht, platte bak met staal afhalen DFDS, voor Bels. Stond er een naast mij met Scania, dus ik vraag wat het deed, zegt hij 14,3 ton trekas :eek:

 

Lading 28,43 ton stalenbalken, welke strak door de Engelsen tegen kopschot waren geladen :stom: Achterop was nog 1,3 m ruimte :zegtniets:

 

Even overleg gehad met de chef, en opdrachtgever. Boete opdrachtgever, dus wij rijden. 

 

Dit reed ook erg geweldig Frank :zegtniets:

 

Was 30 jaar geleden ook al zo, maar je die engelse reden met 3 as trekkers he.

3 a 24 ton in een 2 asser oplegger was voor hun ook geen probleem.  ( voor ons ook niet, want er waren toen nog geen weeglussen :D )

Maar met de luxe vering van toen ( blad ) reed het wel ongelukkig, en vooral met een Scania, wat toen een hernia bezorger was, trouwens misschien nog wel :zegtniets:

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kleinigheidje zegt hij :eek: Zodra jij aankoppelt, ben jij verantwoordelijk, ook voor de vervolgkosten, als een losadres het niet accepteert.

Zijn meestal verzegeld ,en de kosten zijn voor degene die hem heeft geladen,omgekeerd is het net zo als ik iets laad en in GB ligt het om dan krijgt mijn baas de rekening.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Was 30 jaar geleden ook al zo, maar je die engelse reden met 3 as trekkers he.

3 a 24 ton in een 2 asser oplegger was voor hun ook geen probleem.  ( voor ons ook niet, want er waren toen nog geen weeglussen :D )

Maar met de luxe vering van toen ( blad ) reed het wel ongelukkig, en vooral met een Scania, wat toen een hernia bezorger was, trouwens misschien nog wel :zegtniets:

 

Ik rijd ook met 3assige trekker rond. En zou dan nog 1,7 ton te zwaar zijn op de trek as.  

 

Heb paar weken gereden met Scania 520 V8, en was blij er vanaf te zijn, want mijn rug ging temet naar de kloten toe!! Dus ja!! De veringproblemen zijn er nog steeds, bij Scania.  

 

Zo`n kip is maar voor 1 ding geschikt, met oud en nieuw op het vreugdevuur gooien :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zijn meestal verzegeld ,en de kosten zijn voor degene die hem heeft geladen,omgekeerd is het net zo als ik iets laad en in GB ligt het om dan krijgt mijn baas de rekening.

 

Daar zeg jij wat, verzegeld wel. Dan kan jij er niet in (kijken)

 

Maar ongezegeld, heb jij de mogelijkheid de lading te controleren, en ben jij degene welke de pineut zal zijn. Ik denk dat het verzekeringstechnisch, nog wel eens lastig kan worden. Zeker als jij nog de mogelijkheid hebt, alles te laten staan.

 

Opdrachtgever bellen, foto`s erbij, en dan opdrachtgever verlader/ontvanger, alles zelf laten oplossen.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De IBC's waren inderdaad voor B.op Zoom Andre.

Half 9 aangemeld.. moest om 9 uur weer terug komen... pas om half 10 richting dock rijden... staat er een afgekoppelde trailer :zegtniets:

Ja die halen we zo weg... dat zo werd dus na wachten en pauze dus om 10 uur..

 

En 5 minuten later leeg... 1000 en 1 dock's... en dan nog dat dock nr. nodig :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Heb paar weken gereden met Scania 520 V8, en was blij er vanaf te zijn, want mijn rug ging temet naar de kloten toe!! Dus ja!! De veringproblemen zijn er nog steeds, bij Scania.  

 

Zo`n kip is maar voor 1 ding geschikt, met oud en nieuw op het vreugdevuur gooien :D

wat een onzin. Ik heb gisteren met een d®af gereden en voel het nu nog in mijn rug. Kon de stoel niet goed afgesteld krijgen.

met Scania nooit geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat een onzin. Ik heb gisteren met een d®af gereden en voel het nu nog in mijn rug. Kon de stoel niet goed afgesteld krijgen.

met Scania nooit geen last van.

 

Rij eens een paar dagen in een Scania P dagcabine...

Gebroken !!!

 

Iedere dag een paar ( uurtjes ) geen probleem.

Maar heb met onze bakwagen ( p serie dagcabine ) een 3 maanden moeten rijden ( volle dagen ).

Maar dat is geen pretje.

Je zit kaarsrecht overeind, kan niet even naar achteren leunen.

Was echt blij dat ik 10 a 15 adresjes op een dag had.

 

Hij rijdt ( ja nog steeds bij ons ) wel geweldig goed !!

Al zit ik liever in onze DAF CF dag cabine.. die zit heel wat beter.

Je moet alleen even opletten wanneer je je ''zaakje'' even wilt krabben, want iedereen ziet het. ( net als een Actros ) :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat een onzin. Ik heb gisteren met een d®af gereden en voel het nu nog in mijn rug. Kon de stoel niet goed afgesteld krijgen.

met Scania nooit geen last van.

 

Nu vertel jij pas onzin, over een Daf :eek:  Daf veert en spoort als een tiet!! En heeft een super dik BED wat toppie ligt!!

 

Bepaalde types kip, hebben geen goed afgestelde vering, is mijn persoonlijke mening.

 

Als het aan mij lag, kwam er een nieuwe Renault premium 460 voor de deur :cool:   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden