[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's tijdens het laden en lossen


tiny

Recommended Posts

  • Forumlid
Zojuist zei marco555:

Dit apparaat is niet van het Nederlandse leger dus dan maakt het niet uit.

Dat zijn de Nederlandse ook niet. Ex-nl leos, geleast van de Duitsers, vallend onder een Duits tankbataljon, vallend onder een Nederlandse brigade. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei marco555:

De schietbuis mag om de een of andere reden niet naar voren wijzen tijdens het transport, ik wilde dat ding eigenlijk andersom erop hebben ivm de schoteldruk maar daar waren de heren het niet mee eens.

 

Klopt: water en vuil in je loop....slijt dat ding zo enorm van binnenin ;)

Daarom altijd naar achter gericht bij het rijden en een "condoom" van zeil erom heen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei marco555:

Volgens mijn asdrukmeters niet.....

 

Vreemd: Alle bepansering zit aan de voorkant. Dik staal en honingraad van staal.

Achterzijde is alleen maar een plaat ijzer. Motor is dan ook niet beschermd tegen aanvallen

 

Ik weet ook niet beter dan dat de Leopards altijd zo als jij op de dieplader stonden

Had volgens mij met het gewicht te maken, maar is alweer wat jaartjes geleden ;)

Ze werden dan ook op keggen gereden waar een aantal "haaientanden" van een paar cm onderzaten

Die drukte door het gewicht van de tank "lekker" in de houten vloer van de dieplader.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei andremast:


Hij kan toch nog een stukje naar voren!!
Misschien is vooruit erop rijden veiliger als andersom.
Zover ik weet staan ze altijd vooruit eropemoji6.png

 

Bestuurder hoeft maar 1 ding te doen.......PRECIES doen wat zijn gids buiten de tank zegt dat hoij moet doen

Als bestuurder zie je namelijk helemaal niks....niet voorruit en niet achteruit :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei andremast:


Misschien is vooruit erop rijden veiliger als andersom.
 

Heeft ook te maken met de sprocket ("tandwiel" die de rupsen aandrijft) die moet bij voorkeur als eerste de dieplader worden opgereden.

 

Daardoor trekt hij de machine de oprijplaten op. Behoorlijk belangrijk omdat de rupsen niet snaarstrak om de loopwielen zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei andremast:


Hij kan toch nog een stukje naar voren!!
Misschien is vooruit erop rijden veiliger als andersom.
Zover ik weet staan ze altijd vooruit eropemoji6.png

Hij kan nog naar voren maar dan is de hoek van de kettingen niet goed meer, dan moet ik dus verder schuiven en dan kom ik in de knoei met de vergunning.

7 minuten geleden zei scania1965:

 

Vreemd: Alle bepansering zit aan de voorkant. Dik staal en honingraad van staal.

Achterzijde is alleen maar een plaat ijzer. Motor is dan ook niet beschermd tegen aanvallen

 

Ik weet ook niet beter dan dat de Leopards altijd zo als jij op de dieplader stonden

Had volgens mij met het gewicht te maken, maar is alweer wat jaartjes geleden ;)

Ze werden dan ook op keggen gereden waar een aantal "haaientanden" van een paar cm onderzaten

Die drukte door het gewicht van de tank "lekker" in de houten vloer van de dieplader.

 

Deze semiedieplader is dan net wat anders denk ik, ik moet aardig naar voren laden om schoteldruk te krijgen. Ik kan hem afkoppelen zonder de poten uit te draaien.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei Teddybeer:

Heeft ook te maken met de sprocket ("tandwiel" die de rupsen aandrijft) die moet bij voorkeur als eerste de dieplader worden opgereden.

 

Daardoor trekt hij de machine de oprijplaten op. Behoorlijk belangrijk omdat de rupsen niet snaarstrak om de loopwielen zitten. 

 

Bij een Leopard zit de aandrijving helemaal achterop...het laatste tandwiel

Staat rechtstreeks gekoppeld aan de automatische versnellingsbak

Voorste "tand"wiel houdt de rups op spanning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei steenhaas1:

Toren zit ook een hoop lucht in, het motorcompartiment is redelijk gevuld

 

sluitstuk van de loop wel eens in je handen gehad ??

Is een massief stuk  van 0,5 kub massief staal om de klap op te vangen.

Tevens is de gehele voorzijde van de toren kompleet gepanserd

 

Motorblok past in een aanhangertje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens de geleerden is het een V12, Marco. En weegt zo'n 2200 kilo. Daar zullen nog wel wat onderdelen bij komen, maar vergis je er in het hefboom effect, als je ziet hoe ver die motor voor de vooras hangt.

 

Citaat
MB 873 Ka-501 1100 kW (1500 PS) 2600/min 1800 × 1975 × 1060 mm 2200 kg 170/175 mm l l  
     
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden