[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's tijdens het laden en lossen


tiny

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

Vrachtje hout laden in de buurt van Troyes, het is weer eens iets anders...

 

20190221_140728.jpg

 

20190221_144407.jpg

 

20190221_145416.jpg

 

Mooi Pierre ,met zo een tautliner.

IN "mein teit" :Dlaaiden we ook veel hout,maar dan moest heel de kap eraf.

Alleen hoefden we dan geen spanbanden te trekken :D ( die moesten nog uitgevonden worden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Pierre:

Ook weer van die 'chauffeurs-wijsheid'....

Klopt ook niets van, vaak wordt het wel goedkoper mee genomen als teruglading mar samen met de oplading heb je dan nog de normale winstmarge. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Och ja...wat betreft afwisseling en variatie in lading en ritten heb ik hier zeker niks te klagen.
Wat betreft de spanbanden ben ik toch wel blij dat ik ze altijd  bij heb. En bij sommige vrachtjes kunnen ze niet groot en sterk genoeg zijn...
 
20181102_154405.thumb.jpg.3d96099698e8b1fe4db7488314b1fef0.jpg
 
 
Die trailer word daar veel voor gebruikt zeker,te zien aan de spanbanden en borden aan de zijkant
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Pierre:



Omdat het onder ADR-tankvervoer valt, moeten er borden en gevaarsetiketten op de zijkant en achterkant gevoerd worden.

IK geloof je op je woord,maar waarom moet een tankcontainer ,geplaatst op een chassis,de etiketten en borden met de nummers op de zij en achterkant hebben,omdat die tank in dit geval de verpakking is.

En bovendien nog een ADR bord voor en achter op het chassis,maar geen etiketten en nummers op het chassis? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat voor goedje vervoer je in deze tanks?

 

En waarom op deze manier, en niet met een gewone tankwagen met aparte compartimenten? Worden deze tanks geladen bij de klant er afgehaald, of worden ze geladen geladen en worden ze gewoon leeg gepompt bij de klant?

 

zo maar een paar vragen een leek, die geen idee heeeft van adr transport, en dat ook van plan is om dat zo te houden. 😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:



Ik weet daarom niet wat je bedoelt, maar ik zie toch gewoon etiketten en UN-nummers op zowel de tanks zelf als op de beide zijkanten van de transporteenheid, ofwel de oplegger.
 

Wat ik bedoel is dat,wanneer je een tankcontainer van meer dan 3000 liter laadt op een chassis,er etiketten en kemler borden op de container moeten zitten en niet op het containerchassis.

Op het chassis moet dan wel ( voor en achter)een leeg oranje bord zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei europeaan:

Wat ik bedoel is dat,wanneer je een tankcontainer van meer dan 3000 liter laadt op een chassis,er etiketten en kemler borden op de container moeten zitten en niet op het containerchassis.

Op het chassis moet dan wel ( voor en achter)een leeg oranje bord zitten.

Op een oplegger , chassis  of aanhanger hoeft  geen blanco bord voorop te zitten. Wel op het trekkend voertuig.

 

https://www.evofenedex.nl/kennis/gevaarlijke-stoffen/adr-wegvervoer-gevaarlijke-stoffen/keuring-en-kenmerking-vervoermaterieel

 

Hier wordt nog eens beschreven . dat als de transporttank of container niet zichtbaar is, je de etiketten aan 3 zijden van het voertuig moet voeren.  Vrij logisch eigenlijk.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Pierre:

Kemler-bord met UN-nummer aan beide zijkanten

In dit geval zijn de containers lading ( net als gewoon stukgoed )  en is het niet verplicht om de UN nummers te voeren. Dat het gebeurd is alleen maar goed voorbeeld. Maar wat nou als je drie containers met drie verschillende stoffen laadt? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

 

 

 

Waarom dit niet in een tankwagen vervoerd word maar in tankcontainers weet ik serieus niet. Het zal misschien met de aard van het spul en de veiligheid te maken hebben. Ze worden vol vanaf de zijkant geladen met een heftruck, en bij de klant op dezelfde manier gelost.

Het laden en lossen stelt niet veel voor, het gedoe eromheen en b.v. afspannen kost veel tijd. Maar ach, een beetje variatie in je werk is nooit verkeerd.

 

 

Dat is niet helemaal waar Pierre.. Oh kleine correctie, zie dat je het over een tankwagen hebt Ik denk dat het inderdaad met aard van het product heeft, als ik een normale 20ft tankcontainer opzet weegt ie leeg zo'n beetje 3600kg afhankelijk of er slingerschotten inzitten dan is ie zwaarder.. Deze 20ft weegt leeg bijna 6 ton.. Denk dat als je een tankwagen op de weg wil zetten die zo aangepast moet worden dat ie ook alleen voor dat product te gebruiken is

7c0392468840db473d544a2f52800042.jpg

 

okdoei

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:



Dacht jij nu werkelijk dat ze bij de opdrachtgever -één van de grootste chemicaliënconcerns- en mijn werkgever niet weten wat en hoe de borden en etiketten op het voertuig horen te zitten?
 

Lees even zorgvuldig mijn vraag Pierre: ik zei al: ik geloof je op je woord, geen enkele reden om gelijk op snelheid te liggen:kiss:

IK heb n.l de cursus ADR tank niet gehad,vandaar dat dit voor mij onbekend terrein is.

IK vroeg me alleen het waarom af.

En tussen een oplegger en container chassis zit geen verschil voor de ADR regels; het zijn beiden ladingdragers,en  tanks,of pallets of IBC 's zijn verpakking.

 

Hoewel ik gelijk toegeef dat in jullie geval inderdaad de etiketten op de tanks niet in het zicht zitten als je de zeilen dichtschuift.

Met stukgoed zie je ook geen etiketten meer maar moeten ze alleen op de verpakking aangebracht zijn( behalve in Frankrijk) en op de trekkende eenheid alleen twee lege platen.

Zitten de goederen in een ,op een oplegger geplaatste container dan met deze container weer voorzien zijn van etiketten en UN nummers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Teddybeer:

Wat voor goedje vervoer je in deze tanks?

 

En waarom op deze manier, en niet met een gewone tankwagen met aparte compartimenten? Worden deze tanks geladen bij de klant er afgehaald, of worden ze geladen geladen en worden ze gewoon leeg gepompt bij de klant?

 

zo maar een paar vragen een leek, die geen idee heeeft van adr transport, en dat ook van plan is om dat zo te houden. 😎

Als ik in de link kijk die Marco hier neergezet heeft valt mij de de tankcode van L21DH op. Dat betekent dat de tank een druk van 21 Bar aan moet kunnen. Ongetwijfeld dat dat er mee te maken heeft dat het in deze vorm getransporteerd wordt. Ook kan de ontvangende klant het als opslag tank gebruiken en hoeft dus geen dure voorraadtank, die tegen 21 Bar kan, te hebben.

Wat mij opvalt bij de geplaatste foto;s Zelfde UN nummer maar de ene met milieu etiket en de andere niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Pierre:

 

Wat is er in Frankrijk anders m.b.t. etikettering dan in de andere landen? Die moet je even uitleggen als je wil.

KIJK maar op iedere ,in Frankrijk geproduceerde ,oplegger.

Daar zie je de houders voor de grote etiketten op de zijkant en op de achterdeur zitten,soms,in geval men ADR geladen heeft met de etiketten erop.( ik praat nu over stukgoed)

IN geval van stukgoed moeten de etiketten op de verpakking zitten en op de auto voorop en achterop twee lege borden.

 

Het Franse VLG ( de binnenlandse regelgeving)schrijft blijkbaar voor dat ook de etiketten op het voertuig worden aangebracht.

Omdat het ADR regels gaan over het internationale vervoer is dit voor ons,als we vanuit of naar het buitenland gaan niet van toepassing.

 

Zou je in Frankrijk een cabotagerit doen met ADR ,kan ik me voorstellen dat je dan ook etiketten op de zij en achterkant aan moet brengen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei Pierre:

 

Ik weet wat jij bedoelt, maar dat zijn volgens mij toch dikwijls de voertuigen die in het losgestort vervoer zitten en gevaarlijke stoffen vervoeren. Daar gelden m.b.t. etikettering eigenlijk weer dezelfde regels voor als tankvervoer; blanco bord voor -en achter, Kemler-bord op de zijkant en de gevaarsetiketten op beide zijden en achterkant óf Kemler-bord voor en achter en de gevaarsetiketten aan beide zijden en de achterkant. En die regel geld ook hier in Nederland in het ADR.
Het gebeurt wel eens dat ik een huifwagen met stickers op de zijkant rond zie rijden, maar die zie ik hier in Nederland ook. Heeft dat misschien te maken met een overtocht per boot, dat ze daarom stickers moeten plakken? ik weet het niet, ken niet al die voorschriften.
Maar voor zover ik weet zie ik die Fransozen met ADR-stukgoed ook gewoon alleen met oranje bord voor -en achter rijden.

Ik zal er eens op letten volgende week...;)

Met losgestort moeten op de zij en achterkant ook etiketten zitten,inderdaad.

Zou ook nog kunnen dat die Fransozen denken: niet geschoten( niet geplakt) is altijd mis,omdat ze t zelf ook niet precies weten.

( Of ze rijden allemaal met los gestort:D)

 

IK heb,in mijn tijd bij Fransen,ooit eens vaten ADR geladen in een koeler ,en op die fabriek liep een oud baasje met een emmer lijm met daarin een bokkepoot.

Die wilde mijn ,vrij nieuwe koeler,even verzieken met zijn lijmkwast.

Pas toen ik dreigde zijn emmer af te pakken en hem over zijn kop leeg te gieten bond hij in en ging zijn baas erbij halen.

Er werd toen een compromis bedacht dat ik een stuk carton van hun kreeg ,dat tegen de fietsenvanger bond en daar de etiketten op plakte.

( ik had mijn baas al gebeld en die zei dat ie beslist geen lijm op zijn auto wilde,overspuiten kost veel meer dan dat ie met dat ritje verdiende,laat m dan maar leeg trekken zei hij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo,n geintje ooit in duitsland gehad. Geladen div ladestelle bij de hoscht in frankfurt. Kom bij de portier. Mocht niet het terein af voordat ik stickers geplakt had. Was wel voor de uk. Dus bij de boot nodig. Maar ik moest eerst naar een groupage boer daar alles lossen en opnieuw laden dus hele grote kans dat ik de adr niet eens er terug in kreeg. Maar robje kon gewoon terug naar zijn laatste ladestelle en daar werd dus ook met zo'n pot lijm stickers geplakt. En toen mocht ik pas het terein af. 4 x 4 stickers. Hoop werk meegehad om die zooi der weer af te krijgen op de parking in zicht van de portier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden