[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's tijdens het laden en lossen


tiny

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja, zo gaat dat bij ons ook. Meestal........

 

Maar wij staan ook wel eens op en plaats waar een oplegger niet kan/wil/durft te komen. En dan "mag" ik dus die bussen naar de menger brengen. Daarvoor is er dus speciaal een 8x8 gekocht waar silos mee geplaatst kunnen worden.

 

Maar om 30 ton, met een lengte van 7 meter waarvan de onderste 2 meter alleen maar pootjes zijn,  rechtop te zetten is toch niet echt het meest prettige werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Teddybeer:

Ja, zo gaat dat bij ons ook. Meestal........

 

Maar wij staan ook wel eens op en plaats waar een oplegger niet kan/wil/durft te komen. En dan "mag" ik dus die bussen naar de menger brengen. Daarvoor is er dus speciaal een 8x8 gekocht waar silos mee geplaatst kunnen worden.

 

Maar om 30 ton, met een lengte van 7 meter waarvan de onderste 2 meter alleen maar pootjes zijn,  rechtop te zetten is toch niet echt het meest prettige werk.

De bekende firma's die met deze silo's werken hebben motorwagens/opleggers die bij plaatsing van volle silo's kunnen afstempelen..........

kijk maar:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei roadtrain:

De bekende firma's die met deze silo's werken hebben motorwagens/opleggers die bij plaatsing van volle silo's kunnen afstempelen..........

kijk maar:

 

10 ton is iets anders als 30 ton. ;) 

 

Ook ik kan mijn auto afstempelen, niet met aparte stempels, maar via cylinders op het chassis die de achteras fixeren. Dat is ook gelijk een soort van waterpassysteem, welliswaar handmatig.

 

Maar een silo met 10 ton lading hoef ik niet af te stempelen, dan houdt de auto de silo wel in bedwang. Hooguit is het nodig om de auto (met silo) vlak te zetten. Maar op zo'n asfaltplaatje is dit niet nodig.

 

Je kan in de film zien dat deze silo (nagenoeg) leeg is. Vanaf het moment dat de silo contact maakt met het asfalt "schuift" deze richting auto als deze verder rechtop gezet wordt. Dat doet een silo met 10 ton product er in echt niet. Zeker bij zo'n 8x2 trekt de silo de kop van de auto heel eenvoudig van de grond als je deze op de handrem laat staan. Dat doet een silo van 20 ton ook met "mijn" 8x8 van 16 ton. Zelfs met afstempeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Teddybeer:

10 ton is iets anders als 30 ton. ;) 

 

Ook ik kan mijn auto afstempelen, niet met aparte stempels, maar via cylinders op het chassis die de achteras fixeren. Dat is ook gelijk een soort van waterpassysteem, welliswaar handmatig.

 

Maar een silo met 10 ton lading hoef ik niet af te stempelen, dan houdt de auto de silo wel in bedwang. Hooguit is het nodig om de auto (met silo) vlak te zetten. Maar op zo'n asfaltplaatje is dit niet nodig.

 

Je kan in de film zien dat deze silo (nagenoeg) leeg is. Vanaf het moment dat de silo contact maakt met het asfalt "schuift" deze richting auto als deze verder rechtop gezet wordt. Dat doet een silo met 10 ton product er in echt niet. Zeker bij zo'n 8x2 trekt de silo de kop van de auto heel eenvoudig van de grond als je deze op de handrem laat staan. Dat doet een silo van 20 ton ook met "mijn" 8x8 van 16 ton. Zelfs met afstempeling.

Firma’s als bruil, beamix, megamix doen allemaal met volle silo’s. Iets tussen 20 en 25 ton.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 11-12-2017 om 15:29 zei lambiek:

druk in de weer in Monster het oude gemeentehuis de inboedel verhuizen20171211_143952.jpg

ja het weer werkt niet mee

He Lambiek, is mijn collega alle gemeentenhuizen zijn nu samen gegaan in naaldwijk ik was die dag kerstpakketen aan het rijden voor de Uni lever.

Dit is overtollig meubulair wordt allemaal afgevoerd naar een opkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei opa bert:

Zal wel even 'n shoveltje  lenen bij de buren !

:nee::nee::nee:

 

Volgens de heer op leeftijd deed ie dat gewoon "met het handje".

 

Trouwens net zoals ie het hele "pad" ook al handmatig van de graszoden had ontdaan.

 

Hij was mij al erg dankbaar dat ik het puin zo had kunnen verdelen. Hij was er vanuit gegaan dat het een bult (30 ton) voor op de oprit zou worden, gezien de ronding in het pad en de overhangende coniferen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Teddybeer:

Zo, meneer kan met de zweetlepel aan de slag. :D

 

Dan is het erf weer netjes, voor de kerstdagen.

image.jpeg

 

Gewoon een paar keer met de gazonmaaier eroverheen dan schiet het al aardig op:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden