[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's tijdens het laden en lossen


tiny

Recommended Posts

  • 5 months later...
  • 1 year later...
  • Forumlid
ik kom vaak bij de grote houthandels.

Veel jongens trekken er wel een stapel bandjes om heen, voor het geval dat. Zoals Motaarke het heeft staan laden wij ook onze deuren. Is in principe het zelfde. Spanbandjes zijn dan erg gewenst.

@motaarke, kom je ook in Nederland?

Brant Visser heeft ook zo'n combi (foto gestolen van Noudi )

img3594kopie1az6.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kwam tijdens het uitzoeken van fotos deze 2 nog tegen.

Een poging om een rond stukje ijzer van een ton of 5 te laden in Pavia di Udine(Italie)

Ik stond zelf met mn rug tegen het kopschot,op de vloer lagen balken met houten keggen(kallen voor onze zuiderburen).

De heftruckchauffeur met heftruck uit stenen tijdperk had de lapels alvast op de goede hoogte gezet en kwam volgas aanstuiteren over het hobbelige terrein.

Op het moment dat ik hem wilde waarschuwen dat hij wel erg hard ging had hij het zelf ook door.

Boven op de rem....

5 ton rond ijzeren ding stopt dan dus niet maar rolt van de lepels af,met klap op de vloer en door toen nog gesloten zijkant zo weer naar buiten.

Gevolg:1e rong krom,1e meter zijl vanaf kopsschot nog vast aan het dak,de rest van vooor tot achter losgescheurd,op 1 meter vanaf kopschot zijl doorgescheurd van onder tot boven.

1 voordeel,ik kon snel naar huis,het geplande vrachtje lampekapjes hoefde ik niet meer te laden:D

Zou een spotje kunnen zijn van centraal beheer. oeps foutje bedankt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed
Alleen zijn die deuren niet meer functioneel. Dicht gepopt volgens Bever1.

Dit wegens lekkage.

Is dus gewoon een kastenwagen geworden.

zonde van de investering. Bij Middelkoop rijden ze nog steeds tot volle tevredenheid!

Sterker nog, de nieuwe auto's die ze voor dat werk willen aan schaffen gaan dan ook weer dergelijke deurtjes krijgen. (volgens mijn ex-collega dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

En wat te denken van bevoorrading van particulieren en aannemers in kleine woonwijken! En dat met een bakwagen MET daarop een KRAAN!!!

Nauwe straatjes waar je met centimeters speling doorheen moet manouvreren, want rijden kan ik dat niet noemen. 'ts wel allemaal mogelijk maar soms hou je aan beide kanten slechts centimeters over. Spiegels kun je wel inklappen maar mensen staan heel SLORDIG geparkeerd!!!

10 cm van de stoep af .. schuin ... wiel nog naar buiten gedraaid en van dat soort zaken.

Met de kraan over bomen en voorlangs lantaarnpalen moeten heisen om de lading ergens op de stoep te plaatsen. Waarvoor ook dikwijls geen ruimte vrij is gemaakt.

Petje af hoor!

post-152-1394780229,2111_thumb.jpg

post-152-1394780229,5258_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Later ook verse huiden(dus niet gevouwen en gezouten) gereden.

Zo van de koe af,los de auto in.

Dat geeft bij italiaanse zomertemperaturen na 3 dagen in een zijlauto hele rare luchtjesBarf .

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen,

ik heb eens een klusje gedaan bij een bedrijf waar ze die huiden

opstapelden en er zout tussen deden.

Gelukkig hoefde ik niet in de productiehal te zijn. :D

Tijdens het rijden zul je ze niet ruiken, behalve als je in de file de wind van achter hebt.

Maar wat zeggen je collega chauffeurs als je gaat overnachten op een parkeer plaats.

En die stinkbak naast hen parkeert ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ergens in mannheim zou ik op een gloednieuwe fabriek ( in opbouw ) de eerste vracht glycerine laden, alleen kon je nog niet onder de laadarm komen en zei de lademeister iets van " komme sie bitte morgenmittag mahl wieder kunnen wihr sufort lade " :tu: biertje biertje biertje

post-1066-1394780244,6513_thumb.jpg

post-1066-1394780244,8087_thumb.jpg

post-1066-1394780244,8928_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
ik heb tank nog een extra beurt laten geven bert, en gelijk poederdroog laten maken en toen moesten ze me boven nog komen zoeken :banaan:

Altijd goed daar Patrick, goeie koffie en nog gratis ook, en een heerlijke douche.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik doe het met een slangetje.

Je moet wel weten WELK slangetje.

Dat ziet er bekend uit, ik weet alleen niet meer waar dat putje is. Ik heb daar geloof ik nogal wat kunsthars gelost.

Ik heb van de week een grote zak olie (iets meer dan 20 ton) in een 20-voet container vervoerd. Voelt aan alsof je met een tankwagen rijdt. Je klotst na het remmen nog een half uur na...gezellig hoor!

Effe stevig remmen voor het slapengaan, alsof je in een wiegje ligt! :tu:

Ik hou het ook maar op een slangetje tegenwoordig. (Geen "darm" zoals Rufus en Zappa)

post-1719-1394780245,245_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden