[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Velsertunnel foto??


Arjan1980

Recommended Posts

  • Forumlid

Vanmorgen moest ik in Velserbroek lossen en reed dus vanuit de richting A'dam naar de Velsertunnel om daar net voor de afslag te nemen. Uit mijn ooghoek zal ik iets rood oplichten aan een lantaarnpaal, en wat schetste mijn verbazing een stukje verderop zag ik mezelf rijden met de waarschuwing dat ik te hoog zou zijn. Best knap want ik neem regelmatig de Velsertunnel maar dan vanaf de andere zijde. Nadere bestudering en nameten van mijn combinatie gaf de hoogte 3.98 mtr op het hoogste punt.

Na Velserbroek moest ik lossen in Beverwijk, voor de zekerheid de luchtvering van de trekker iets laten zakken zodat de oplegger wat horizontaler op de schotel lag. Nou vraag ik met toch af wat er met mij zou gebeuren als ik doorgereden was richting de tunnel, stoplicht op rood, ik uit de rij en dan?? En word er met die foto's verder nog iets ondernomen, iemand bekend hiermee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ze je pakken voor de velsertunnel gaan de lichten op rood en staat alles stil....je wordt dan door een omroepsysteem verzocht om vlak voor de tunnel de afslag te nemen en te wachten op hulp.

Vervolgens is er binnen 5 min. een auto aanwezig en word je wagen opgemeten. Ben je hoger dan 4.10 wordt de politie er bij gehaald en anders mag je je weg vervolgen (kun je naar het pondje rijden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik begreep pas dat iemand ook te hoog was, volgens die foto... maar die reed gewoon door de tunnel. Als je echt te hoog bent, raak je die driehoekige dingen en dan gaat alles dicht.

Nogmaals... dat hoorde ik van iemand zeggen, maar hoe het precies zit weet ik niet... ik weet wel dat de Coentunnel altijd begint te knipperen, maar ik kan er gewoon doorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb er ook eens voor stil gestaan.. Je raakt dan die sensoren en dan krijg je een rood uitroepteken geloof ik op de borden. En de stoplichten gaan ook op rood. Heb toen gewoon de alarmlichten aangedaan en de omroepinstallatie vertelde me dat ik rechtsaf moest om voor een hek te staan wachten. Na ong een kwartier kwam er iemand die me opmat (opmeette, opgemeten heeft) :confused: Ik was 4.02 m boven de schotel. Luchtvering omlaag en toen mocht ik er door.

Je kan er een bekeuring voor krijgen. Volgens mij mag je wettelijk niet hoger zijn dan 4 m. (weet ik niet zeker) Anders moet je ontheffing hebben.

Velsertunnel heeft verscherpt toezicht dus die dingen staan heel gevoelig afgesteld. Waar je normaal wel onder 4 m tunnels door kan kan het zijn dat je bij de Velsertunnel voor een rood licht komt te staan.

Of er wat met die foto's gedaan word weet ik niet. Je hebt kans dat ze die gebruiken wanneer iemand de rode lichten negeert. Dat als je doorrijdt terwijl je rood hebt dat je dan een bekeuring kan krijgen. Maar echt precies weet ik dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voorheen kon ik altijd door die tunnel maar nu sta ook inderdaad op de foto omdat ze hem scherper hebben afgesteld nu als ik naar de corus moet ga ik via A9 en gelijk de eerste afrit eraf.

In het begin als ik op de foto stond reedt ik ook door totdat een collega van mij voor die slagbomen stond en opgemten werd kost je 300 euro en nog eens 159 voor gemaakte kosten geloof ik .

Dus heen ga ik door de a9 tunnel terug met pondje kost 2,80 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die foto zag ik afgelopen weekend voor het eerst toen ik weer terug ging naar de zaak,bij mij zal't wel kloppen ook,ben max 4,04m,is maximale hoogte wat ze nog toestaan in zwitserland.

Staat ook bij de tunnelvermeld dat ze verscherptecontrole hebben op de hoogte.Misschien dat ze sensoren wel lager ingesteld hebben.Maar ja 3,98 is geen 4m.Als't zo duur is als gezegd wordt,dan zou ik liever een kaartje van €2,80 kopen dan rekening van zo'n €300 voor opmeten van de hoogte.

Weet eigenlijk niet hoe hoog je zijn mag zonder ontheffingen???

Iemand die dat wel weet??

gr nightrider

volgens voertuigregelement art.5.3.6. Is de maximale hoogte 4 mtr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moest laatst naar IJmuiden vanaf Haarlem kant, kwam ook via A9 en werd op foto gezet. Meteen planning gebeld en gevraagd hoe hoog de combinatie eigenlijk was...4 meter zeiden ze. Ben er op de terugweg gewoon doorheen gegaan(velsertunnel dus) niks aan het handje!

Detectielijnen staan afgesteld op 4,03 meter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaag de veroorzaker gevonden..... er bleek tussen het zeil van het dak een stukje touw te hangen van ongeveer 20 cm. Waarschijnlijk is dit opgewaaid op het moment dat ik langs de eerste sensor reed. Wat ik ook begrepen heb is dat het verscherpte toezicht is ingesteld sinds er laatst een nieuwe laag asfalt in de tunnel gelegd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vandaag de veroorzaker gevonden..... er bleek tussen het zeil van het dak een stukje touw te hangen van ongeveer 20 cm. Waarschijnlijk is dit opgewaaid op het moment dat ik langs de eerste sensor reed. Wat ik ook begrepen heb is dat het verscherpte toezicht is ingesteld sinds er laatst een nieuwe laag asfalt in de tunnel gelegd is.

Nee hoor, sinds iemand over 50 meter het beton uit het plafond roste en de construktie verzwakte omdat hij de lichten negeerde:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Noord-Zuid Liq, die betonnen honingraatbalken aan het begin .

Maar toch, je mag zonder ontheffing niet hoger zijn als 4 meter dus wat is het probleem? En met ontheffing weet je wel beter:p

Om die 'honinggraatbalken' mee te nemen moet hij dan wel veel te hoog zijn geweest ....

Weet je wat die auto had geladen dan???

Platte auto + lading??? Een rode auto met een wit dak heeft daar ook ooit wel iets geraakt een paar jaar terug .... was niet erg proffessioneel van een chauffeur die kennelijk vergeten was zijn lading na te meten.

Voorheen (toen ik wel tig keer per dag door die tunnel moest) lag het probleem met name aan de richting van Zuid-Noord ... dikwijls gehad dat de alarmering dan af ging en dan voerde ik Barbatruc uit ... d'r af en via boven terug naar de tunnel. Van Zuid-Noord heeft die tunnel altijd al scherper afgesteld gestaan want van de andere kant af (alkmaar-haarlem) heb ik het 'probleem' nog nooit gehad.

Sinds de Wijkertunnel een optie is ... kun je beter via de Wijkertunnel naar Beverwijk rijden(of Haarlem) ... da's een waarheid als een Koe.

Of voor € 2,80 't pontje nemen naar IJmuiden als je daar moet zijn.

Spotgoedkoop als je het mij vraagt overigens ... :D 'vroegeh' kostte het fl 5,= da's dus nauwelijks in prijs gestegen.

Maar om die betonnen honinggraatbalken aan gort te rijden tja dan moet je wel erg veel te hoog zijn geweest .... dan maakt die paar cm nieuw asfalt toch echt het verschil niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er van uit gaan dat je geen noodstop moet maken. :D Bij het laatste stoplicht voor de tunnel heb ik de luchtvering iets laten zakken (de bediening van mijn luchtvering werkt tot 30 km/h daarboven niet meer) en meteen na de tunnel weer in de rijstand gezet (dat werkt dan weer wel bij 85 km/h vanaf het dashboard).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jaaa die foto heb ik ook op gestaan :D

Toen ik begon met werken collega's gevraagd,. hoe hoog ben ik?

Och, 3.90 pas je nog wel onder door...maar ik ben wantrouwend.

Zelf gemeten, 3.95...hm alles onder de 4 meter maar niet doen dan.

Tot ik een andere collega sprak (nu planner) die mijn wagen ooit nieuw had.

Hij zou 4.03 meter zijn volgens hem...ik zie in ieder geval wel vaker knipperende lampies van te hoog zo her en der, maar zal vast ook door ietwat opgewaaid zei kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volgens voertuigregelement art.5.3.6. Is de maximale hoogte 4 mtr.

Jaren terug was bij mij het probleem dat het kleed van de huif wat boller ging staan en dat kan wel een paar centimeter schelen. Met bladvering was het moeilijk zakken. Toen ik dat wist, even een beetje afremmen (vaak noodzakelijk door file) en er langzaam onderdoor rollen, lag het kleed plat want volgens mij heb/ had je 2 detecties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...
  • Forumlid
Ik reed er net ook door met combinatie van 3'90 stoplicht ging op rood gewoon gas gegeven en nu

staan daar flitser of ?

er vaag allemaal paste makkelijk

Als er een te hoge auto kort achter je zit gaat hij voor jou ook op rood

Door rood rijden is ''gewoon'' een prent............ of je nou te hoog was of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik reed er net ook door met combinatie van 3'90 stoplicht ging op rood gewoon gas gegeven en nu

staan daar flitser of ?

er vaag allemaal paste makkelijk

Ik lees het nu pas goed.

Reed jij in zuidelijke richting en waren er 2 banen open? Als ik het mij goed herrinner gaat op drukke tijden daar het stoplicht op rood om invoegend verkeer (2 banen) voor te laten.

Dus ja als die wagens vanaf Velzen vol gang daar aan kwamen rijden zullen die niet zo blij met jou geweest zijn, en blij zijn dat ze opgelet hebben dat ze niet blindelings, door hun groene licht, de tunnel in gedoken zijn.

ROOD is gewoon ROOD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden