[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Accident Redorder


Gast mhkamp

Recommended Posts

Ik weet niet of het hier op zijn plaats is, anders een verzoek aan de moderatoren om deze te verplaatsen.

Hedenavond kom ik op een ander forum, en daar zag ik en systeem die voor vrachtwagen wel ideaal zou zijn, in verband met ongevallen.

De accident recorder

Dit apparaatje, kost dan wel €234, maar (on) schuld is dan wel te bewijzen.

Voordelen:

- 1Gigabite SD kaart, neemt 60 minuten op.

- Altijd onafhankelijk bewijs bij schade.

Nadelen:

- Permanente inbouw dmv plakstikker

- Bij uitschakelen motor moet je ook de stekker verwijderen, anders loopt de accu leeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat nou als je zo'n klapper maakt dat het apparaat+kaart kapot is...schiet je er nog niks mee op. En stekker er altijd uithalen lijkt me ook niet echt praktisch...

Vergelijk het met een zwarte doos bij een vliegtuigcrash, die vinden ze ook altijd terug, en meest van tijd nog heel ook.... Dus waarom zou deze niet heel blijven tijdens een crash....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

omdat het een simpel plastic apparaatje is die je op je voorruit plakt??

Ja maar alle voorruiten zijn van gelaagd glas, dus het apperaatje blijft heus wel hangen hoor.... en vinden ze ten aller tijde terug, al is het dan op straat... want het doosje gaat niet kapot, net zoals nogmaals de zwarte doos, die overleefd ook een vliegtuigbrand...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn ongeluk met mijn luxe wagen knalde zelfs de achteruitkijkspiegel helemaal weg dus ik denk niet dat zo'n apparaatje blijft zitten. En ik meen dat een Flight data recorder van titanium, Carbon of Kevlar gemaakt wordt...niet van ABS of polyester...

Dan wil het nog steeds niet zeggen, dat het kastje ook kapot is, en vinden ze hem terug... maar ja......................:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een vraagje... als voorbeeld neem ik even dat stripje wat op de frontpage van de website staat:

Hoe bewijst het de schuld van de auto die (volgens de website) door rood reedt ? Voor hetzelfde geldt werkte het stoplicht niet goed én had hij ook groen :confused: Alles wordt maar uit 1 oogpunt gefilmd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi apparaatje,maar wat mij nu zo stoort is dat het voor vrachtwagens gemaakt is. En dan denk ik: waarom moeten die weer bewijzen dat ze geen schuld hadden aan een ongeval?????

Waarom niet voor alle auto's?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi apparaatje,maar wat mij nu zo stoort is dat het voor vrachtwagens gemaakt is. En dan denk ik: waarom moeten die weer bewijzen dat ze geen schuld hadden aan een ongeval?????

Waarom niet voor alle auto's?????

Volgens de handleiding van dat ding is hij voor 12/24 volt, dus ook voor personenauto's (de meeste filmpjes op hun site zijn van personenauto's)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:(Goededag chauffeur, mag ik u papieren/ schijven en sd card van de accident recorder zien, kunnen we gelijk effe kijken of u de laatste tijd niet door rood bent gereden,tekort afstand heeft gehouden of verzuimd heeft voorrang te verlenen.:cool:

eerst lezen voordat je oordeelt;

Voordelen:

- 1Gigabite SD kaart, neemt 60 minuten op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op zich is het een heel leuk instrument om evt je schuld/onschuld te kunnen aan tonen. Bij veel nieuwere auto's zit toch al een camera systeem in de wagen. Om daar een hard disk aan te hangen wordt zo wel erg simpel.

Volgens mij is de tachograaf ooit in gevoerd als bescherming van de chauffeurs. En zie wat daar nog van over is gebleven.

Er zit een groot risico in dat het met zo iets ook die kant op gaat.

GPS-je op het dak en Big Brother is helemaal klaar. Klinkt misschien wel heel erg als George Orwell's film 1984, maar let maar eens op. Over een paar jaar is dat ook standaart bij de digitale tachograaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij is de tachograaf ooit in gevoerd als bescherming van de chauffeurs. En zie wat daar nog van over is gebleven.

Volgens mij uit concurrentie oogpunt, zodat niet iedereen zomaar uren en uren achter elkaar kan rijden en zo een hoop meer centjes verdienen als de buurman die netjes om de 4,5 uur rust.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij uit concurrentie oogpunt, zodat niet iedereen zomaar uren en uren achter elkaar kan rijden en zo een hoop meer centjes verdienen als de buurman die netjes om de 4,5 uur rust.

Met 4uur en40 minuten rijden naai je de concurentie niet,maar je wordt zelf wel genaaid middels een mega boete van oom agent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met 4uur en40 minuten rijden naai je de concurentie niet,maar je wordt zelf wel genaaid middels een mega boete van oom agent.
Nee maar er moet ergens een grens getrokken worden, en die ligt bij 4,5 uur. En je las mijn bericht volgens mij verkeerd, ik bedoelde dus áls er geen tacho-plicht zou zijn zou je ook geen boete krijgen dus...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De tachograaf is, volgens mij, ingevoerd voor mijn tijd en weet er dus niet alles vanaf, maar hij is wel ingevoerd onder de noemer van "het is beter voor de chauffeur". En toen was dat volgens mij ook geen verkeerd ding. Maar zo als met zo veel ding slaat het op een gegeven moment door.

Over een paar jaar komt er een satelliet verbinding, of GPRS, GSM op de vrachtwagen die alles door kan sturen. Kilometerheffings gegevens, tachograafdata, voertuiggegevens mbt verbruik en onderhoud (is er al, maar nog vrijwillig). Daar kan dus fijn een blackbox op worden aan gesloten en kan er altijd iemand mee kijken.

Enkele grote transporteurs zijn er al druk mee bezig om on-line de digitach (en de chauffeurspas) te mogen uitlezen omdat het toch lastig is als de wagens normaal gesproken nooit "thuis" komen. Stapje voor stapje gaan we die kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De tachograaf is, volgens mij, ingevoerd voor mijn tijd en weet er dus niet alles vanaf, maar hij is wel ingevoerd onder de noemer van "het is beter voor de chauffeur". En toen was dat volgens mij ook geen verkeerd ding. Maar zo als met zo veel ding slaat het op een gegeven moment door.

Over een paar jaar komt er een satelliet verbinding, of GPRS, GSM op de vrachtwagen die alles door kan sturen. Kilometerheffings gegevens, tachograafdata, voertuiggegevens mbt verbruik en onderhoud (is er al, maar nog vrijwillig). Daar kan dus fijn een blackbox op worden aan gesloten en kan er altijd iemand mee kijken.

Enkele grote transporteurs zijn er al druk mee bezig om on-line de digitach (en de chauffeurspas) te mogen uitlezen omdat het toch lastig is als de wagens normaal gesproken nooit "thuis" komen. Stapje voor stapje gaan we die kant op.

keep on dreaming...... maar wat jij hier omschrijft werkt al bij een aantal transporteurs (een aantal jaren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden