[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wim Yland uit Ootmarsum staat op omvallen


Gast Cortrans

Recommended Posts

  • Forumlid

Of het is een oud artikel, of de levertijd van zo'n wiebertje met snor is heeeeeel lang, hij heeft hem vanuit de folder besteld, en ze rijden al best een tijdje rond.

Zie het al, snorreetje is op 27-12-2013 op kenteken gezet, echt een verhaal met een lange baard.

 

ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld / hiermee wilt zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vrij simpel: het verhaal Yland is al een paar jaartjes oud en inmiddels rijdt 'ie alweer; je zou het ook als 'achterhaald' of 'oude koeien' kunnen bestempelen :(  

Het wiebertje (al dan niet met snor) is de bijnaam voor het Renault-logo: vrij naar een keelsnoepje met dezelfde ruitvorm. Of dát nog bestaat? Geen idee... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

weer wat geleerd, dat een renault een wiebertje heet. waar het internet al niet goed voor is. alleen wat een snor ermee te maken heeft ontgaat me even.

 

maar de vraag was eigenlijk dus of wim yland nu wel of niet failliet is geweest. dat hij in afgeslankte vorm verder is gegaan, geloof ik wel, dat kan ik lezen. maar de jeugdpuist waarmee ik stond te laden beweerde van niet, en ik dacht toch echt van wel. maar dus waarschijnlijk toch niet dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

OOTMARSUM - Wim Yland verricht sinds 2009 als eigen rijder vanuit Ootmarsum transportactiviteiten in zijn eenmansbedrijf Wim Yland Cargo Services. Hij heeft onlangs een nieuwe Renault Trucks T460 T4x2 X-Low Sleeper aangeschaft. De truck is afgeleverd door Peters Bedrijfswagens Twente.

Wim Yland werd door de crisis gedwongen van een middelgrote onderneming terug te keren naar een situatie met een trekker, waarop hij zelf actief rijdt

 

Dit citaat uit post 21 hierboven is het enig juiste antwoord; eigen rijder is de voortzetting geworden van zijn bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dank voor de reactie marotrans. 

 

ik heb maar even google gebruikt. dat is soms makkelijker dan het te vragen. ik had wel gelijk. de jeugdpuist niet. die was niet veel ouder dan 20 denk ik. dus in 2014 was wim 14?

 

http://www.insolventieverslagen.nl/index.php/faillissementen/lopende-faillissementen/180-wim-yland-internationaal-transport-bv

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De snor is de benaming voor die rare streep in de grille van de renault, met een beetje fantasie is het net een snor.

Ik reageerde op dat artikel omdat er gesuggerreerd werd dat Wim net was doorgegaan als eigen rijder, dit artikel is inmiddels een jaar oud dus is van voor de berichten dat die nu failliet zou zijn, dit in opvolging op de opmerking dat euro 6 vorig jaar al verplicht was, wat ook klopt maar in 2013 was euro 5 nog mogelijk.

Wiebertje bestaat nog, en duid zeker op het embleem van dat merk, ik als liefhebber van dat andere PKW merk mijden de eigenlijk naam, dus wiebertje.

Eigenlijk is het nu Volvo, klinkt ook een stuk beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het ging er mij om dat ik met een jeugdpuist stond die zei dat Wim Yland niet failliet was gegaan. Maar toch wel dus. en wel 2x dus. transport BV failliet, materiaal bv failliet, en dan staat er nog een bv in, ejopi bv ofzo. zal zo nog eens kijken, nu ben ik ook benieuwd ook.

 

nog een vraag. belastingschuld had wim maar 120.000 euro. dat betaald de werkende nederlander wel even.

maar hij had ook nog zowat 100.000 schuld bij het uwv. weet iemand hoe dat zit? dat is toch ww-premie onder andere? stel je gaat als werknemer daarna de ww in, krijg je wel gewoon de volle mep, of beur je minder ww omdat wim geen premie heeft betaald?

bij die andere 328.000 euro schuld zal ook het pensioenfonds zitten. daar ook de vraag, krijg je wel gewoon volle pensioenopbouw, of heb je hier nu ook een probleem?

 

en nee, ik ben niet één van de ex-werknemers die volgens de curator een gerechtelijke procedure tegen wim is begonnen. ik ken de man niet eens verder. misschien zijn zoon, maar dat weet ik niet zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb geen idee, enige wat ik weet is dat dat artikel van begin 2014 moet zijn, als jou cijfers wat betreft de schulden kloppen heeft die het aardig op laten lopen.

Pensioen kan wel eens een probleem.zijn voor de werknemers, is geld van hun en niet het bedrijf, die moet dat voor ze afdragen.

De rest is risico gemeenschap, dus WW word gewoon betaald, plus achterstallige loonkosten door het UWV.

Maar was die puistenkop geen familie, dan zou ik ook alles ontkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je op de link in mijn posting 35 klikt, krijg je 4 faillissementsverslagen. ik heb in de 4e gekeken, daar staan die bedragen in. 

 

met belasting wist ik. uwv premie en pensioen wist ik weer niet. je leest altijd de belastingbetaler betaald dan die niet betaalde belasting wel, maar over uwv en pensioen lees je eigenlijk nooit iets.

 

ja hij heeft het goed gedaan. toch meer dan een half miljoen euro niet betaald. als je dan dat artikel leest bij die foto na dat hij failliet is, klinkt zijn uitspraak best zuur:  Ik heb met de aanschaf van deze truck een volgende stap gemaakt met Wim Yland Cargo Service, ik zie het echt als een nieuwe mijlpaal. 

 

maar zijn eljopi bv bestaat nog wel. die is niet failliet gegaan. waar zou ejopi nu weer voor staan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

.

Pensioen kan wel eens een probleem.zijn voor de werknemers, is geld van hun en niet het bedrijf, die moet dat voor ze afdragen.

 

 

 Van de 30 % pensioenpremie draagt de werknemer 10,16 % bij,de rest ,19,84 % is dus geld van de werkgever. :D

 

 

met belasting wist ik. uwv premie en pensioen wist ik weer niet. je leest altijd de belastingbetaler betaald dan die niet betaalde belasting wel, maar over uwv en pensioen lees je eigenlijk nooit iets.

 

 

 

 

 

Je kunt beter zelf effe googelen,dan weet je precies hoe t in elkaar steekt:

 

In Nederland zijn pensioenfondsen niet alleen gescheiden van het vermogen van de werkgever, maar geldt ook de verplichting om een kostendekkende premie te betalen en herstelmaatregelen te nemen bij een dekkingstekort. Als een werkgever failliet gaat, kan achterstallige premie over het laatste jaar worden verhaald op het wachtgeldfonds. Door deze voorzieningen kunnen de toegezegde pensioenen in beginsel worden gewaarborgd. 

 

Bron:http://www.syntrusachmea.nl/Markt_en_opinie/Nieuws/Staat-aansprakelijk-voor-verliezen-pensioenfondsen.aspx

 

:angel:  :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

 

bij die andere 328.000 euro schuld zal ook het pensioenfonds zitten.

 En vergeet de bank niet. Dat is vaak degene die de grootste klap krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het verslag is te lezen dat er diverse jaren verlies is geleden. http://www.insolventieverslagen.nl/faillissementen/wim-yland-internationaal-transport-bv/faillissementsverslag4.pdf

In 2004 geeft Yland nog aan dat er werk genoeg is. Sinds die tijd is veel charterwerk verloren gegaan aan goedkope buitenlandse bedrijven. Yland lijkt een van de bedrijven die hier de dupe van is geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Dat is 2010, Duidelijk is is dat die in 2009 failliet is gegaan, als ik het nu goed heb uitgezocht had die toen 36 wagens lopen.

Nu rijd die alleen, en heeft die volgen 1 artikel een FTF, een DAF 95 en de nieuwe Renault. :confused: :confused:

 

http://www.berrym.nl/2014/06/wim-yland-renault-t-92-bdl-5/

 

Dus rijd die rond met 1 auto of heeft die er 1 bijgekocht voor die puistenkop, of reed die op de Renault, en was het zeer waarschijnlijk Zoontje Yland.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het verslag is te lezen dat er diverse jaren verlies is geleden. http://www.insolventieverslagen.nl/faillissementen/wim-yland-internationaal-transport-bv/faillissementsverslag4.pdf

In 2004 geeft Yland nog aan dat er werk genoeg is. Sinds die tijd is veel charterwerk verloren gegaan aan goedkope buitenlandse bedrijven. Yland lijkt een van de bedrijven die hier de dupe van is geworden.

 Lees jij dat? ik lees dat er door het afhaken van een groot aantal klanten een liquiditeits krapte is ontstaan dat het faillisement van Wim Yland transport heeft veroorzaakt.

De huisbaas, Wim Yland materieel was ook al failliet,echter de holding, Eljopi,(waar deze twee werkmaatschappijen inzitten) is niet failliet.

 

Als W.Y. in 2004 nog zat werk heeft en in 2010 failliet gaat is hij m.i. niet"de dupe"van een veranderende markt maar hebben ze daar zitten slapen of direct aangestuurd op een failliesement. :D

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden