[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ongewild auto inpikken.


BalconyZ

Recommended Posts

  • Forumlid

Dit is voor het eerst dat ik iets post op dit forum.

Daarom stel ik mezelf ook even voor.

Ik ben Laurens, 22 jaar, woon ik Oisterwijk en ben vrachtwagen chauffeur sinds 2 jaar.

Ben begonnen als koerier bij Speedliner Logistics bv uit Oisterwijk.

In 2 jaar tijd ( inderdaad, lekker op men gemakske) heb ik op eigen kosten mezelf naar de trekker oplegger gewerkt.

Het is 1 jaar geleden dat ik mijn rijbewijs hiervoor haalde en dat was uiteraard feest.

Openlijk soliciteerde ik naar vast internationaal werk.

Aangezien dat wat lastig was maar toch niet onhaalbaar bleek bleef ik rustig afwachten op mijn kans.

Nu had mijn oom een eigen bedrijfje in Moergestel, Jurjan Jansen Transport en daar had hij nog een super mooie Actros Megaspace staan met alles er op en eraan.

Én internationaal werk, wat dus de keuze aanzienlijk makkelijk maakte daarvoor te gaan werken.

Best jammer vond ik het wel dat ik bij Speedliner ging vertrekken want ik had het er erg naar mijn zin.

Maar de drang om als maar een betere chauffeur te worden deed mij besluiten toch te gaan.

Toen ik voor mijn oom begon, ging er een hele nieuwe wereld voor mij open.

Dat was de wereld van het internationaal wegvervoer.

Zo relaxed en lekker rustig, fijne ritten, mooie fijne auto etc.

Dat ging 8 maanden goed, toen plots ( hoewel niet onverwacht ) mijn oom op de vroege leeftijd van 50 stierf aan de gevolgen van die ene ziekte.

Niemand die het bedrijf in de aankomende moeilijke tijd durfde over te nemen.

Dus op 12 december eindigde mijn dienstverband en ook mijn luie leventje:)

Na even alles op een rijtje gezet te hebben over wat ik nu precies wilde ben ik na een week carnavallen tot de conclusie gekomen dat Speedliner toch wel echt iets is wat bij mij past.

Dus ik ben weer gaan solliciteren en werd gelukkig "gewoon" aangenomen.

Maar nog steeds had ik dezelfde wens en dat was toch wel internationaal rijden voor Speedliner.

Nu ben ik bezig met mijn 3e week en doe gewoon wat van mij gevraagd wordt. (uiteraard)

1e week een halve week in zuid duitsland gezeten met een bakwagentje, helemaal niks mis mee.

Nu ging al de "roddel" dat ik op een vaste auto kwam (XF).

Afgelopen maandag ben ik voor het eerst gaan rijden met deze auto zonder het idee dat ik die auto mocht hebben.

Dat is mij ook nog helemaal niet meegedeeld, dus ik ga er gewoon vanuit dat ik niet op die auto kom.

Maar kom ik maandag terug van mijn rit, blijkt dat de chauffeur die voorheen op die wagen kwaad naar huis is gegaan omdat ik op zijn auto reed, en hij dus kennelijk, begrijpelijk bang is dat ik zijn auto krijg.

Maar het is absoluut niet mijn bedoeling mensen tegen mij in het harnas te jagen omdat ik net 3 weken bezig ben en al gelijk een eigen vaste auto krijg.

Ik weet niet zo goed hoe om te springen met deze situatie.

Ik ben dan wel een jaar ervaring op internationaal gebied rijker en dat is best fijn, ik weet een beetje wat ik kan verwachten van Duitsland en Frankrijk, en ik spreek de talen.

Maar de situatie waar ik nu in zit is voor mij totaal nieuw.

Hoe moet ik hier mee omgaan en wat is het beste om te doen?

Moet ik gewoon mijn werk doen en niet op in gaan?

Of moet ik toch kenbaar maken dat ik liever niet mensen in de weg wil staan dmv in dit geval hun auto in te pikken?

Hebben jullie zoiets wel is meegemaakt?

Trouwens goed forum!!! wilde ik nog effe zeggen.

Ik kom hier graag.

Groeten Laurens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zo'n situatie heeft denk ik bijna iedereen wel meegemaakt.

Naar mijn mening is het aan de werkgever om te beslissen wie er een auto krijgt of moet inleveren, mee eens of niet!

Voor je goede fatsoen zou je je collega gewoon eerlijk jouw verhaal van hierboven moeten doen, en duidelijk maken dat je geen autokaper wilt zijn.

En kijkt hij je er toch nog persoonlijk op aan, hopen dat het overwaait:ja:

Ik bedoel: vrienden heb je voor het kiezen, familie en collega's krijg je aangewreven of je ze mag of niet;)

Succes, Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laurens, jou verhaal lezende, doe jij niks verkeerd. de planning deelt jou, en je collega's in.

jou collega heeft in dit geval een "probleem" met de planning, en niet met jou.

dat die collega nu thuis zit, is zijn beslissing, en zijn probleem. daar moet je je niks van aantrekken.

komt die collega bij jou klagen, dan moet je hem door verwijzen naar de planning. want de planning bepaald wie op welke auto komt terijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou me er totaal niet druk om maken, ik vind sowieso dat je een auto verdient, en er nooit sprake is van krijgen.

Als je colega's het er niet mee eens zijn dan laat ze de werkgever of de planning maar lastig vallen met hun verhalen, gevoelden en meningen. Dat zijn namelijk diegenen die wel weten waarom jij nu op die auto zit en niet je collega.

Iemand die goed zijn/haar best doet en flexibel is en netjes werk aflevert krijgt nu eenmaal sneller een vaste/goede auto, dan iemand die altijd de kantjes eraf loopt, en manipuleerd of de waarheid naar zijn/haar hand zet. Dienstjaren hoeven niet altijd een reden te zijn om het een auto te kunnen claimen. Dit heet afspiegelingsbeleid....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Simpel de auto is van je werkgever en die beslist. Het is een klote situatie en heb zelf een soort gelijk iets meegemaakt. Collega's die al een jaar met een huurauto rond toerden en ik die bij aanvang meteen een eigen, vaste auto kreeg. Werd met de nek aangekeken. Naar mijn werkgever gegaan (werkt al 1,5 jaar voor hem maar niet als chauffeur) verhaal voorgelegd en die heeft toen eea verduidelijkt richting de collega's. Probleem opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waaah Speedliner:(. Daar heb ik ook eens ooit 2 maanden gewerkt(12 jaar geleden). Was toen niet zo'n geweldig bedrijfje. Had toen vooral veel koerierswerk(met zo'n Caddy).

Hoop dat ie nu beter met z'n personeel omgaat. Wordt dat bedrijf nog steeds geleidt door die ex-politieman met die grijze haren?

Is wel veel groter geworden in de afgelopen jaren. En zie er ook steeds meer grotere vrachtauto's van rijden.

En over die XF. 't probleem ligt niet bij jou,maar bij je collega. Ik snap dat hij zich gena....t voelt door jou,maar hij is degene die moet vragen hoe 't zit en niet jij. Jij doet gewoon wat je opgedragen wordt. En geouwehoert wordt er overal, dus laat je gewoon niet gek maken en doe gewoon je eigen ding.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi...

Toch wel het een en ander gehad aan jullie posts.

Steeds aan gedacht, met name die van Mark.

Het is ook wel zo, maja toch dat gevoel he, dat gevoel van ik ben er net weer, rij ik gelijk op zijn auto.

Maar ja anyway.

@bergingstrucker.

Elk bedrijf heeft zo zijn min punten, ook Speedliner.

Toch is er in 10 jaar echt enorm veel verandert.

Ik reed 10 jaar geleden ook al mee met mijn vader die er toen werkte.

Ze zijn nu verhuist en een stuk professioneler geworden.

Die politieman zit er nog steeds ja:)

Ik kan er goed mee opschieten maar ja andere weer wat minder.

Al met al voor mij niet zo'n super slecht bedrijf.

Groeten weer van Laurens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ik geloof ook wel dat er veel verandert moet zijn,anders waren ze nu niet zo groot. Zag idd laatst nieuw pand staan, ziet er netjes uit.

En 't goed naar je zin hebben is 1 van de belangrijkste dingen als je moet werken.

Ook ik heb nooit problemen gehad met Ton, geen verkeerde.

Veel veilige km-ers toegewenst en ik zal op een Xf letten;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

laurens laat ze maar lullen

ik had ook al naar een maand die nieuwe tgx xxl omdat ik buitenland wil en ook doe.

is genoeg praat over geweest

maar niemand wil dat werk daar maar wel nieuwe auto rijde met euro5

die goedkoop is in duitsland ivm met tol

grt ricardo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
laurens laat ze maar lullen

ik had ook al naar een maand die nieuwe tgx xxl omdat ik buitenland wil en ook doe.

is genoeg praat over geweest

maar niemand wil dat werk daar maar wel nieuwe auto rijde met euro5

die goedkoop is in duitsland ivm met tol

grt ricardo

Hee jij ook hier:)

Ja weet je, het is volgens mij niet zo dat er over gesproken wordt.

I.i.g. zeker niet waar ik bij ben en dat is eigenlijk maar beter ook.

Het is gewoon het gevoel voor mezelf van dat ik niet in de weg wil lopen voor iemand.

Aan de andere kant hoor ik dan van chauffeurs dat er eindelijk is gewerkt wordt met die auto dus wat dat betreft zal ik hem op de een of andere manier wel verdient hebben.

Maar goed, we zien wel hoe het verder loopt.

Hopelijk fixxe ze die maut kast voor mij of roggelen ze een ritje viva la france voor me;)

Mensen de groente he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als ik het goed begrijp rij je nu dus vast op die XF?

lekker toch. niks van het geouwehoer van collega's aantrekken. altijd in je achterhoofd houden dat de baas de auto's verdeeld en niet jij. en hoeveel mensen zeggen er eigenlijk nee tegen een nieuwe auto.

maak je dus niet druk over wat anderen zeggen en veel plezier met je XF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden