[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

'Naar-huis' knop gevaarlijk


mark

Recommended Posts

  • Forumlid

AMSTERDAM - De knop 'naar huis' op je TomTom is een aardige gids voor dieven die behalve je auto ook je woning wilen leegroven. Politie in Engeland waarschuwt eigenaren van navigatiesystemen voorzichtig te zijn met programmeren van het apparaat.

Aanleiding is een inbraak in een auto waar de dieven ondermeer de TomTom meenamen. 'Dure auto, duur huis' moeten de dieven gedacht hebben, dus werd via de knop 'naar huis' koers gezet naar de woning in Shropshire van de onfortuinlijke eigenaar. Daar namen ze ook nog eens een dure Saab cabrio mee van de oprit.

Inbrekers gaan ervan uit dat iemand van wie de auto is opengebroken, eerst naar het politiebureau gaat om aangifte te doen. In die tijd weten ze zeker dat het huis leeg is. De politie adviseert als thuisbasis alleen de naam van je gemeente te programmeren.

Bron: telegraaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geef mij maar een kaart Is nog het beste.En een Tom Tom ik weet het niet.Ze brengen je overal waar je niet moet zijn.Hwm

als je net zo duidelijk bent tegen een tom-tom als tegen ons kan ik me dat voorstellen.:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ha Ha daar gaan we weer.En toch geef mij maar de Kaart.Hwm

Idd hwm hier moet ik je gelijk in geven...

ik rijdt ook op de kaart ipv de tomtom,heb de mijne verkocht omdat ik via de kaart er vaak beter kom dan met dat ding.

mijn collegas rijden veel op de tomtom maar als je vraagt hoe de route is dan moeten ze het opzoeken op de tomtom maw ze weten soms niet hoe ze zijn gereden maar volgen klakkeloos dat ding.

Nou dat moet je met dat werk wat ik doe dus echt niet doen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik rijdt ook op de kaart ipv de tomtom,heb de mijne verkocht omdat ik via de kaart er vaak beter kom dan met dat ding.

Vreemd. Ik kan toch wel zeggen dat ik in de gekste hoeken en gaten van Europa kom, maar er is maar heel weinig dat mijn systeem niet kent. Ik heb ook alle kaarten nog wel, maar het werk is toch een stuk eenvoudiger geworden met zo'n apparaat.

Er word zonder er bij na te denken ook zomaar een tt gekocht. Bijna niemand verdiept zich in de verschillende systemen. Lees eens verschillende fora, praat met gebruikers en vooral: lees de gebruiksaanwijzing goed door.

Nelis er is zoveel (beter) te koop dan tomtom. Zij hebben wel een surerieur marketingapparaat. Het merk tomtom wordt nu eigenlijk voor de hele markt gebruikt. Zoals bijvoorbeeld Bahco en Cola. Denk dat oa Navman en Garmin daar niet blij mee zijn. 'Ik heb een Garmin van tomtom' hoorde ik laatst. Nou, dan ben je m.i. totaal niet geinteresseerd in je eigen systeem. Dit is trouwens niet allemaal persoonlijk op jou gericht hoor Nelis. Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat begrijp ik wel hoor.

ik praatte ook alleen vanuit mijn eigen werksituatie.

kom heel veel tegenwoordig in woonwijken waar ze aan het bouwen zijn vandaar en zon tomtommeke stuurt je dan straten in waar ik helemaal niet in kan,vandaar dat het stratenboek voor mij meer duidelijkheid geeft omdat de doorgaande wegen in het geel staan en ik mijn eigen zo beter kan orrienteren en dan nog kom ik voor verrassingen te staan,om gek van te worden af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vindt ik die Dom-Dom echt een uitvinding.....die had ik 10 jaar eerder moeten hebben.:tu: Maar toch, in het centrum van Stuttgart of Hamburg wil ik toch echt de kaart!;) Waar die mij anders allemaal heen stuurt!:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen ik nog reed kregen we ook een nav. dat was een becker die gebruikte ik bijna nooit omdat ik weleens op wegen kwam waar ik helemaal niet mocht wezen of vanwege te lage viaducten.

Nu is mijn vraag zijn eral nav systemen speciaal voor vrachtwagens? en krijgen jullie van je werkgever zo een systeem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is mijn vraag zijn eral nav systemen speciaal voor vrachtwagens?

onze forumsponsor bos carcomfort heeft een systeem voor vrachtauto's.

deze houdt rekening met doorrijhoogtes, gewichten, gevaargoed e.d.

dit systeem is er op dit moment alleen voor duitsland, voor de overige landen is het nog in ontwikkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het navigatie ding is maar een hulpmiddel voor de chauffeur, net als de papieren kaart, of het klatje van je collega met de route uitgetekend.

Als ik vannacht mijn navigatie ding had gevolgd zou ik de eerste 5 dagen nog niet thuis geweest zijn, voor een ritje van De Lier (NL) naar Boulogne sur Mere (F) zou ik ruim 6 dagen nodig hebben en in die tijd een dikke 7000 km af moeten leggen.

Jammer genoeg heb ik geen foto kunnen maken van de route die op het schermje verscheen, maar je kon het vergelijken met een bord spagettie.

Gr.

Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geef mij maar een kaart Is nog het beste.En een Tom Tom ik weet het niet.Ze brengen je overal waar je niet moet zijn.Hwm

als je nog nooit met een gps hebt gewerkt kun je het niet weten , ik rij al 8 jaar met gps en zou het niet meer willen missen, heb wel nog steeds een kaart bij , maarmee is alles gezecht , heb ze bij de kaart maar gebruik ze niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het navigatie ding is maar een hulpmiddel voor de chauffeur, net als de papieren kaart, of het klatje van je collega met de route uitgetekend.

Als ik vannacht mijn navigatie ding had gevolgd zou ik de eerste 5 dagen nog niet thuis geweest zijn, voor een ritje van De Lier (NL) naar Boulogne sur Mere (F) zou ik ruim 6 dagen nodig hebben en in die tijd een dikke 7000 km af moeten leggen.

Jammer genoeg heb ik geen foto kunnen maken van de route die op het schermje verscheen, maar je kon het vergelijken met een bord spagettie.

Gr.

Rob.

Wat voor een systeem heb jij? Want zoals jij het beschrijft gaat het wel heel erg mis :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat het komt omdat Boulogne sur Mere net aan de rand van de Benelux kaart ligt ... ja ik weet het dat gat ligt in frankrijk ... staan alleen grote wegen op en zag dat er midden in de snelweg die ik moest volgen een stuk ontbrak.

Denk dat de route die berekend was de best mogelijke route was voor die kaart.

Het systeem dat ik gebruik is Navigon op een HP Ipaq PDA, de software is prima, maar de hardware begint me een beetje in de steek te laten, is al een oud beestje. Kan nu niet buiten de geinstalleerde kaart navigeren. PDA ondersteund geen 2 GB SD kaartjes en die heb ik nodig voor de kaart van Europa.

Gr. Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden