Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Today
  2. Bij ons ook DAF van die leeftijd. Na het lossen niet meer in de versnelling kunnen zetten. In de N zetten, sleutel er een minuut of 5 uit zodat de wagen reset en dan weer proberen. Volgens mij startte hij toen weer.
  3. Je parkeert geen 1 voertuig in de versnellings dacht ik. Of doet de handrem 't niet?
  4. Gisteren
  5. De koets waar ik soms mee rijdt is van bouwjaar 2008 (BT kenteken) Zodra ik er weer mee weg moet ga ik dit gelijk uitproberen: versnellingsbak in een versnelling en dan het contact uit( zodat ook de motor stilvalt) Ik laai n.l. regelmatig zware pallets met dat ding , zodat er luchtverlies is door de luchtvering, ik m oet dan altijd lucht draaien, het lijkt me sterk dat ik dan altijd de selector in neutraal gezet heb.
  6. Scania had er ook last van. Eind 2014 'n verse gehuurde Streamliner zaterdagmiddag in de versnelling weggezet: maandagmorgen hebben ze er ook met 'n andere trekker naast staan klooien om er lucht in te pompen. Ding was niet te starten.
  7. Klopt Hendrik, ik heb zelf met een 95XF gereden met kenteken begon met BN en was geloof ik ergens van 2004 dacht ik. Jongens van de wasplaats parkeerde s,avonds de auto na het schoonmaken en als ze hem dan niet in neutraal zette kon ik s,morgens met de compressor en een luchtslang er naartoe om eerst lucht te pompen en dan kon je hem neutraal zetten. Heb hetzelfde meegemaakt met een Renault primium. Stonden die dingen nog in de D van drive dan kreeg je hem niet neutraal
  8. Ik dacht dat de eerste generatie automaat van DAF daar last van heeft idd. Heb mijn zwager er ook wel eens over gehoord en die reed met een 95XF
  9. Dat kan gebeuren, echter de Daf is een automatische bak dus de koppeling staat altijd "vrij" bij stationair draaien. Ook bij stilzetten metde keuze schakelaar in een versnelling of achteruit start de motor gewoon, maar moet je de keuze schakelaar eerst in neutraal zetten en vervolgens een versnelling kiezen. Volgens mij (maar wie ben ik) gaat de bak vanzelf in neutraal wanneer je t contact afzet.
  10. Wel ooit meegemaakt dat een auto is weggezet in de versnelling en dan de koppeling niet meer ingetrapt krijgen door luchtverlies en dus ook niet kon starten.
  11. Iemand vertelde mij laatste dat, wanneer je een Daf CF wegzet , met de versnellings selector nog in de achteruit, en hij verliest lucht, dit kan leiden tot startproblemen. IK rij zelf ook wel eens met een CF,die ook lucht verliest, maar van startproblemen heb ik nooit iets gemerkt, Wat is jullie ervaring ?
  12. --> Ameisen Ficker, als je het per se uit elkaar zou willen schrijven, maar een Duitser zou gewoon Ameisenficker schrijven .
  13. Afgelopen week
  14. corydon

    Ex forumlid

    Maakte een opmerking over 2 en 3 letter grepen. Maar ik had 't fout.
  15. spelling corrector --> spellingcorrector 😉
  16. Hetzelfde als ze het woord "diesel" in typen, dan zet de spelling corrector er al zelf " vervuilende" voor.
  17. Het is toch te triest voor woorden dat je alleen maar beroepsmatig chauffeur mag zijn, als je dit soort imbeciele vragen van een te-vroege-schoolverlater, nog enigszins corect kan beantwoorden. Redactioneel is er niks slakken met zout: als er in het gangbare chauffeursjargon een trommel-, schijf- of bedrijfsrem vastzit, bellen we de servicebus, voordat de boel in de hens gaat. Technici hebben de termen: gemonteerd, geplaatst, geïnstalleerd. Trouwens ook de noodrem of parkeerrem is in het wiel geplaatst (behalve bij oude Bedfords die een handrem op de cardanas hadden). Welk onderdeel van het remsysteem is in het wiel gemonteerd? {} Trommelrem {} Schijfrem {} Een trommelrem of een schijfrem En dan nog is het de vraag wat je met de kennis van deze vraag moet.
  18. Dat is wel heel erg op alle slakken zout leggen. Als je er zo naar kijkt is geen enkel antwoord op deze vraag goed, de remcilinder van de schijfrem en de trommelrem liggen ook niet in het wiel, toch maken die onderdeel uit van resp. de schijfrem en de trommelrem. Maar het is ook wel een draak van een vraag, daar heeft iemand zich er makkelijk van afgemaakt. Zelf vind ik vragen over de lesstof maken een van de moeilijkste dingen om te doen, je wilt echt dat je vraag maar op één manier op te vatten is.
  19. RobNiat

    Ex forumlid

    Het maakt mij niet uit wat je hier in eerste instantie wilde zeggen Ibo. Maar van Jan heb ik hier nog nooit een reactie gelezen van meer dan twee regels. Hij stond nu niet bepaald bekend om zijn weloverwogen en goed geformuleerde postings. Dáár duid ik op.
  20. steenhaas1

    Ex forumlid

    Dacht je dat ik uit een ei kwam??
  21. En dat is niet juist, met de bedrijfsrem wordt eigenlijk het hele remsysteem bedoelt vanaf het pedaal tot B en C, niet alleen het actuele remmende gedeelte B en C.
  22. 13 hoofdstukken en per hoofdstuk gemiddeld 8 vragen. Ik was wel klaar met dat geram op die tablet eerlijk gezegd.
  23. HIT

    Code 95 cursus

    Nee, er zijn cursussen waarbij online de vragen voldoende zijn gemaakt. Maar sommige(de meeste) kun je teruggaan in de vragen achteraf en alsnog goed beantwoorden.
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden