Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing most liked content since 20-09-17 in all areas

  1. 20 points
    marco555

    wist je dat

    Ik nog maar een poosje bij Van der Vlist blijf rijden, heb vandaag een handtekening onder een contract voor onbepaalde tijd gezet.
  2. 19 points
    josimo

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Jij Ger? Barre Gaanders die een weekend thuis zijn. Nou weten we allemaal wel dat BRGders altijd onderweg zijn, 8000 km per week rijden, nooit slapen, en alles over land op de linkerbaan doen. Dat behoeft geen uitleg meer. Maar we weten ook dat er eenden (planners) zijn, die zijn werk weer is niet goed gedaan heeft, en door zijn geklootviool heeft de BRGder dus op vrijdag middag geen rit naar Stockholm. De BRGder staat op het kantoor, waar die eend zich in een kast heeft opgesloten en kijkt alleen maar star voor zich uit. Tegen 17:00 tikt de koffie juf hem op zijn schouder en zegt: Jonge ga nou maar het gaat echt niet meer gebeuren. Uit de kast komt inmiddels een onpasselijke geur want die eend zit er nou al een uurtje of 4 in. De BRGder loopt naar beneden, pakt zijn mobiel en belt naar huis. Heee lieffie klinkt het aan het andere eind. Hoef je niet weg?? De BRGder gromt alleen maar. Zal ik je komen halen?? En weer klinkt er alleen een grom. Tot zo dan!! Klik. En terwijl hij wacht poetst hij nog maar een keer zijn velgen, vertelt een wannabee “collega” dat hij zijn wagen ff lekker een stuk verder op moet zetten. En een andere wannabee “collega” die een stomme vraag had schopt hij ff vrolijk over het veiling terrein. En dan hoort hij een toeter, kijkt om en ja hoor daar is zijn gezin. Met de pleuris in zijn lijf stapt hij in en wordt gelijk begroet door een tong van zijn pekinees over zijn bek, 3 gillende kids die allemaal tegelijk schreeuwen : WAT GAAN WE DOEN DIT WEEKEND!! En als laatste een kus van zijn vrouw, die in zijn oor fluistert: mijn moeder is morgen jarig kan je gezellig mee! En ohja, ik ben ongesteld. Een gordel doet de BRGder niet om, want met een beetje mazzel klappen ze op een boom. Maar helaas voor hem zoveel geluk heeft hij dus ff niet. (je ken niet altijd 6 gooien) De hele rit naar huis, heeft de BRGder niks gezegd, zou ook niet kunnen want het geschreeuw van zijn kids, geblaf van zijn hond, en het gezeur van zijn vrouw maken dat onmogelijk. Met bloed doorlopen ogen komt hij thuis aan. Alleen dit ritje is al erger dan 6 dagen zonder slaap. Al tegen een depressie aan laat hij zich in de bank vallen, om gelijk weer overend te springen want er steken nu 3 stukken playmobiel uit zijn reet. Terwijl de kids vrolijk schreeuwend elkaar de haren uit trekkend vechten om de afstand bediening van de tv, komt zijn vrouw met een glaasje ranja aan voor hem, tja wist niet dat je thuis zou zijn dus ik ben vergeten bier/sterke drank te halen hihihihi Ondertussen heeft de sterkste van de 3 kids de strijd om de afstand bediening gewonnen, en staat de tv nu op MTV en het geluid op standje gehoor beschadiging. De pekinees kijkt zijn baas vanaf het kleed aan, en gaat vervolgens ff lekker zitten schijten. Zijn vrouw komt wederom uit de keuken en zet een bord met daarop een kant en klaar maaltijd van de Lidl op zijn schoot. Tja ben zoooo druk geweest vandaag geen tijd om te koken hoor hihihihi. De BRGder verbrandt bij de eerste hap die hij neemt van die hapklare brokken meteen ff lekker zijn bek, maar gelukkig heeft hij de ranja nog. In een onbewaakt moment doet hij een poging de afstand bediening te pakken, maar helaas zijn vrouw is sneller. GTST (GoeieTyfuszooiSlechteTyfuszooi) begint nu! Kunnen we gezellig samen kijken hihihihihi. De kids zijn ondertussen naar boven verhuist en zijn elkaar nu ff lekker in de badkamer aan het afslachten. Tegen een uur of 10 als de rust eindelijk valt gaat hij al struikelend over dat pleuris speelgoed ook maar naar boven. Neemt ff een douche, en gaat de slaapkamer binnen. Daar staat zijn vrouw in een vreselijke bangmaker ( een hele grote witte onderbroek met dito bijpassende grote witte BH ) En daarover heen nog een soort stofjas. Als ze liggen waagt de BRGder het toch maar, Nee lieffie ik heb hoofdpijn en ik ben ongesteld wis je toch gekkie hihihihihi. De hele nacht spelen er de meest vreselijke slachtpartijen in zijn hoofd af. Vroeg in de ochtend (6 uur) komen zijn kids hem vrolijk wakker maken en springen (alsof ze het hebben afgesproken) met zijn alle tegelijk met hun knieën in zijn zaakie. Als hij dan eindelijk na een aantal keren slikken zijn ballen weer voelt indalen, stapt hij uit bed om daar met zijn blote poten in een vers gelegde drol van zijn pekinees te gaan staan, die hem aanzit te kijken vanuit de hal, en de BRGder zou zweren dat hij hem zag lachen. Als ontbijtje krijgt hij een lekker bolletje waar hij zijn naam mee in de tafel kan krassen en een slap bakkie thee, want de koffie was op. In de middag gaan ze gezellig met zijn alle boodschappen doen bij de Lidl waar het zo fucking druk is dat je over de koppen kan lopen. De kids schreeuwen vrolijk de hele tent bij elkaar en raggen met van die klote mini boodschappen karretjes lekker tegen alles en iedereen aan. Maar ook dit overleefd hij weer. Zaterdag avond zit hij gezellig op de verjaardag van zijn schoonmoeder die hem bij binnenkomst vrolijk vertelt dat hij weer dikker is geworden en of hij zich niet even had kunnen scheren. De hele avond moet hij luisteren naar verhalen van de familie die heel toevallig allemaal op kantoor werken en ook allemaal een lease bak rijden. Vrachtwagens slecht dit, vrachtwagens slecht dat, inhaal verbod hier en inhaal verbod daar. Bier of sterke drank krijgt hij niet want volgens zijn schoonmoeder heeft zijn vrouw ook wel eens recht op een sherrytje. Dus lekker aan de ranja. Diep in de nacht komen ze dan eindelijk thuis. De kids hebben lekker de wagen ondergekotst door de vele chips,worst,snoep en limonade. En zijn vrouw is dronken door die 2 glazen sherry en vertelt hem aldoor dat hij ook wel eens wat liever voor haar kan zijn, en dat ze het zwaar heeft en ook wel eens gewaardeerd wil worden en nooit meer een bloemetje of cadeautje krijgt en en en Als het hele zooitje eindelijk in een coma her en der verspreid door huis liggen en hij de stront van zijn pekinees weer eens onder zijn blote poten vandaan heeft gehaald, kruipt hij ook zijn bed maar in, bijna maandag zucht hij. De zondag gaat als in een waas aan hem voorbij, waarbij hij de wijzers van de klok telepathisch vooruit probeert te krijgen. Hij gaat vroeg naar bed, want dan is het eerder maandag. Maandag ochtend kust hij zijn kids gedag, geeft zijn pekinees een aai over zijn bol en kust zijn vrouw gedag. Dolgelukkig slingert hij zijn 8 pitter aan en van pure ontroering pink hij ff een traantje weg. Hij zucht en zegt, o yes ik mag weer…. Dit bewijst toch maar ff dat een echte BRGder een ijzersterk persoon is, die alles aan kan, nergens voor uit de weg gaat en zich door de meest vreselijke momenten van zijn leven heen bijt zonder een spier te vertrekken! Ff een persoonlijke noot, het is natuurlijk niet overal hetzelfde als bij onze BRGder he! Er zijn natuurlijk ook leuke gezinnen die gewoon hebben, van elkaar houden en lekker pannenkoeken gaan eten ergens.
  3. 18 points
    rubberduck

    de week van rubberduck

    Ik zal maar reageren, voordat ik dadelijk een ban voor het leven krijg. Voor geen goud ga ik ooit nog op de auto riep ik ooit. Soms kan het raar lopen. Na een paar maanden in Dongen te hebben gewerkt op de leerlooierij, had ik de opdracht gekregen om wat verbeteringen in efficiëntie aan te brengen in de expeditie, en om verbeterpunten aan te pakken, Ik heb dat opgepakt en ben heb daar aardig wat verslagen van geschreven met verbeterpunten. Blijkbaar dacht men er anders over, want voor diverse verbeterpunten was geen geld, dus ze willen veiligheid en verbetering, maar het mag niks kosten. Daar had ik al zoiets van, ja waarom heb ik dit werk dan gedaan. Er werken aardig wat mensen in de leerlooierij die van buitenlandse komaf zijn, ik ben er voor om iedereen gelijk te behandelen ongeacht zijn geloof of afkomst. mijn leidinggevende collega dacht daar anders over, en discrimineerde volop, ik heb het voor die mannen opgenomen die werden gediscrimineerd. Heb er melding van gemaakt en heb me er regelmatig hard voor gemaakt dat dit niet kan... uiteindelijk gebeurde er niets en werd er niets mee gedaan. Mijn leidinggevende is niet zo heel pienter, die was dus gewoon bang voor zijn baantje en bang dat ik zijn functie zou overnemen. Die beste man heeft mij dus op alle denkbare manieren zitten tegenwerken. Al deze dingen die ik net opnoemde deed mij besluiten om van de ene op de andere dag mijn spullen in te leveren, na mijn zegje gedaan te hebben ben ik vertrokken. Die middag maar even een belletje gepleegd, ik was WEER officieel werkloos natuurlijk. Ik kon een dag later al beginnen als reachstackermachinist op de containerterminal in Tilburg. Na een paar dagen kreeg ik van mijn oude werkgever uit Waalwijk een belletje of ik daar niet op de reachstacker wilde op de containerterminal. Tilburg maar weer opgezegd en begonnen in Waalwijk, dat is inmiddels al meer dan een half jaar geleden denk ik zo. Alleen ik rij nu ook weer op de vrachtwagen op het industrieterrein een halve dag en de andere helft rij ik op de grote reachstacker, het is maar net hoe het uitkomt. Ik begin rond 6 uur en om 17 of 18 uur ben ik klaar. Ik werk weer 11 tot 12 uur per dag, soms gaat het goed en soms heb ik er moeite mee, na de burn out moet ik nog steeds voorzichtig zijn met de vele aantal uren. Dus ik rij weer op een truck af en toe, maar kom het industrieterrein niet af, op zich wel lekker hoor. Dan nu even wat privénieuws 4 maand geleden kregen mijn vrouw en ik het slechte nieuws dat mijn schoonmoeder kanker had in het lichaam, en de artsen kunnen er niets aan doen, er zijn wel behandelingen geweest maar helaas heeft dat niet het gewenste resultaat opgeleverd. Mijn schoonmoeder heeft besloten niet door te gaan met behandelen. Mijn schoonvader begon ook te dementeren, en niet zo'n klein beetje, nee die werd met de week slechter. Eerst thuiszorg geregeld voor hun beide, maar na een paar week ging dat niet meer, een indicatie aangevraagd en hun beiden in Dongen in een verzorgingstehuis laten plaatsen. Schoonvader op een gesloten dementen afdeling, schoonmoeder in hetzelfde tehuis op een kamer waar ze de laatste maanden van haar leven zal slijten. De meubels gedeeltelijk over verhuizen, momenteel zijn we bezig om het huis waar ze "tich" jaar hebben gewoond leeg te halen en gaat binnenkort in de verkoop. Kortom, we zijn aardig druk ermee, emotioneel maar ook lichamelijk. Mijn vrouw is al een dag minder gaan werken om ook nog een stukje kwaliteit aan het leven van haar ouders te geven. Wij hebben altijd gezegd, zodra de ouders van mijn vrouw zijn overleden dan gaan wij verhuizen naar Drenthe of Groningen, nu komt het allemaal wel in een hele snelle stroomversnelling. In onze vrije tijd zijn we ook nog bezig om daar plannen voor te maken en zijn we aan het rondkijken voor een huis waar we naar toe kunnen verhuizen als het moment daar is. Hebben we daar werk, nee nog niet, maar ach... als je wilt werken is er altijd wel werk. Werk is ook maar een ding, gezondheid is het belangrijkste in het leven. En ongetwijfeld zullen er wel forumers zijn die denken, "hee hij zit toch weer op de auto..." en commentaar zullen leveren, dan heb ik een boodschap voor je. MAAK JIJ JE DAAR MAAR GOED DRUK OM. :-)
  4. 13 points
    Murphy

    wist je dat

    .... ik het eerste deel van mijn eerste dienst na de vakantie erop heb zitten, nagenoeg zonder bijzonderheden...en ook zonder lucht in een achterwiel..... Mevr. Murphy en ikkje samen met M'neer Blafbek zo'n 350 nautische mijlen hebben afgelegd en een kleine 800 liter diesel verstookt hebben in de 2 weken dat we op zee waren en voor een kleine 160 euro (Nok 1575) aan havengelden gespendeerd hebben... O, ja... M'neer Blafbek is een spaanse waterhond van 5 jaar die herplaatst moest worden en wij de honneurs daarvoor genomen hebben...
  5. 12 points
    Fg2200

    wist je dat

    Dat het over is met werken via een uitzendburo?.......Oftewel sinds 1 oktober een vast contract voor onbepaalde tijd bij het bedrijf waar ik nu bijna 2 jaar voor rijd. Nu kijken wat ik het eerst voor elkaar krijg....de huidige auto naar een miljoen km of een andere wagen...
  6. 12 points
    gerrit piel

    Tuinkabouter on tour

    Hier weer eens een berichtje van mij. De laatste paar maanden zijn er heel wat verandering geweest in mijn bestaan als chauffeur. Na dat ik 28 jaar bij Van Veen heb gezeten werd ik overgenomen door de firma Boonstra , maar bleef rijden als charter voor de firma Holtrop van der Vlist. Na bijna 5,5 jaar dat ik voor hun heb gereden ging langzaam het plezier er af. 5,5 jaar elke week van huis te zijn geweest van zondagavond t/m zaterdag. Ging al vaker met tegenzin aan het werk. Wat krijg je dan. Je gaat je afreageren op je lieve vrouwtje dat alles niet meer zo soepel liep met de planning van Holtrop. Iedere keer een strijd als je een dag vrij moest hebben of dat je eens op tijd kon zijn. Dus heb ik begin Juli de knoop door gehakt . En ben gestopt met het rijden voor Holtrop. Hier waren ze bij Boonstra niet zo blij mee. Na 2 weken thuis te hebben gezeten . Heb ik een gesprek gehad en besloten om ontslag te nemen. S' morgens ontslag genomen en s' middags al weer nieuwe werkgever gevonden Na 8 weken thuis kon ik op 1 September beginnen. Ik werk nu bij Nico Transport als Kieperchauffeur. Dit is heel wat anders wat ik gewend was. Van hele week weg naar nu elke avond thuis. Mijn vrouwtje vind het helemaal geweldig om mij elke avond weer thuis te hebben Zit nu momenteel in de bieten. We rijden met 3 chauffeurs op deze mooie DAF CF 440. Deze combinatie is net een jaar oud. Dit is mijn vaste wagen geworden. Want na de bietencampange kan ik gewoon blijven en gaan we in het gewone kipper werk
  7. 11 points
    bituum trapper

    forumgebruikers gespot

    Jongens, laat elkaar ff in waarde. Dat jullie elkaar niet kunnen luchten of zien is prima maar vecht dat hier niet uit
  8. 11 points
    Pierre

    Herhaling of volledige cursus opnieuw?

    Ziezo, ADR Basis en Tank ook weer in de pocket, ik ben er weer vanaf voor de komende 5 jaar!! Om toch even al diegenen die zelf hun ADR moeten regelen en bekostigen een goed advies te kunnen -en mogen geven; Ik heb mijn ADR-cursus gedaan via Commexion van Alex Brinkman uit Wanneperveen (klik>>>). Veruit de goedkoopste die ik kon vinden, en gewoon een heel goede en gedegen opleiding, gewoon zoals het hoort. Afspraken steeds nagekomen, altijd antwoord bij vragen per telefoon. Het ADR-lesmateriaal ruimschoots voor aanvang cursus thuis binnen gehad, 2½ dag cursus, 4 uur e-learning (gedeelte ADR Tank) en les van Antoon Kappen, de auteur zelf van het ADR-boek die alle tijd nam voor iedere cursist en helder en duidelijk was in zijn uitleg. Ook niet onbelangrijk...de lunch voor beide dagen prima verzorgd. Gewoon leuk, goed en gezellig dus. Beetje reclame eigenlijk, maar de dingen die goed zijn mogen ook best genoemd worden op dit forum lijkt mij. Maandag begint mijn nieuwe avontuur, eindelijk weer naar Frankrijk!
  9. 11 points
    gerrit piel

    Tuinkabouter on tour

    Bedankt voor de reactie'. Na 32 jaar internationaal had ik het wel gezien. De charme is er wel van af. En voor het geld hoef ik het niet meer te doen. Want mijn zoon Jurjen woont en werkt alweer een paar jaar in IJmuiden. Dus we zijn maar met ons beiden. Waar voor zal ik het dan doen. Zat vroeger in E6 en bij overname kwam ik in D5. Dus heb ik ontslag genomen. Dat ik bij Nico Transport terecht kwam . Het kwam omdat ze een chauffeur zochten voor de bietencampagne. Nu ken ik de directeur nog van vroeger omdat we uit het zelfde dorp komen. Dus de stap genomen en gesolliciteerd. Het gesprek duurde maar 5 minuten en ben aangenomen. Mijn eerste dag was op een vrijdag 1 September. En dagje spelen met deze Terberg 8x8 in Zuidlaren. Mijn eerste week kreeg ik de DAF CF 440 . De chauffeur van deze auto had ontslag genomen om huisvader te worden. Het was wel even wennen na 5,5 jaar de hele week weg te zij naar iedere avond thuis maar dit went gauw. Het vrouwtje blij , want nu kunnen we weer gezellig samen eten. De tweede week begon de bietencampagne we zitten met 3 chauffeurs op de auto in ploegendienst Ik begin vanavond voor 4 nachtdiensten tot vrijdagmorgen dan ben ik zaterdag en zondag vrij. En begin maandag en dinsdag 2 dagdiensten dan woensdag en donderdag vrij . Dan vrijdagavond weer 3 nachtdiensten tot maandagmorgen. Dan dinsdag vrij en begin woensdag weer met 4 dagdiensten tot met zaterdag .Dan zondags weer vrij en dan maandagavond weer 4 nachtdiensten. Dit gaat tot begin februari 2018 door. Deze hele bieten campagne duurt ongeveer 22 weken. Kreeg vorige week te horen dat ik na februari blijven kon en dat de DAF mijn vaste auto is geworden. Want volgen jaar word het drukker , omdat dan Groningen op de schop gaat. Dan word er begin gemaakt met de nieuwe ring weg om Groningen wat veel werk mee brengt. Met dit werk komt het lichamelijk niet meer op de botten aan. Bij mij is door de jaren de schouders en rug behoorlijk versleten . Door het zware werk . In het begin met de zware kabelhaspels en de laatste jaren door de zware oprijbokken en kettingen. De leeftijd begint ook een rol te spelen. Je bent 53 jaar en je moet nog dik 14 jaar of langer zoals de regering wil. Dan leek mij dit nog de kans om te wisselen. Tot dus ver bevalt het mij wel. De gestress van planners heb ik niet meer. Ik weet nu de aankomende 20 weken waar ik aan toe ben. En als het gewone werk weer begint dan krijg s' avonds te horen wat je de volgende dag mag gaan doen. je hoort de planning de hele dag niet tot dat je klaar bent met je opdrachten voor die dag. En je hebt niet meer van die lange werkdagen. Je begint niet meer voor dag en dauw en je bent er niet laat weer. Omdat je maar in de 3 noordelijke provincies zit. Dus heb nu ook meer tijd om weer eens achter de computer te zitten en weer mijn oude hobby' s weer op te pakken. Dus ook weer tijd om op de chauffeursforum te zitten
  10. 10 points
    Pierre

    Waar gaat de reis heen...???

    Het begint steeds leuker te worden bij m'n nieuwe broodheer... Morgen Longeau-Percy, woensdag Meyzieu en Romans-sur-Isère bij Valence
  11. 10 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    complete prefab aanbouw werd gelost door mijn collega 20170921_103716.mp4
  12. 10 points
    corydon

    Trucks trucks trucks.

    Tja, hoe help je een nette truck om zeep. Je raakt gewoon iedere week iets....
  13. 9 points
    tiny

    weddenschap

    Een man scheurt sportief op zijn blinkende Harley Davidson motor over een landweggetje en ziet plots een klein cafeetje met enkele Kawa's, Ducati's en Honda's op het parkeerterrein. " Leuk café ! " denkt de man en hij besluit even binnen te wippen.Als hij naar binnen gaat ziet hij echter dat er geen klanten zitten.Hij bestelt een koffie met appelpunt en vraagt aan de bloedmooie kort gerokte tapster van wie al die motoren dan wel zijn." Oh, " zegt zij, " die zijn van mijn zoon. "De man bekijkt de jonge vrouw eens goed, schat deze niet ouder dan 24 en vraagt hoe dat mogelijk is." Wel, " zegt ze, " mijn zoon wint deze motoren door te wedden. "De man vraagt hoe dat dan wel in zijn werk gaat en de jonge vrouw vertelt hem dat haar zoon dingen doet en dat de klant die dan moet nadoen, lukt het, dan mag de klant een motor kiezen, lukt het niet, dan is de motor van de klant voor hem.De man is geïnteresseerd en vraagt naar het zoontje. Vrolijk komt er een ventje van ongeveer 5 jaar de trap af en gaat naast de man zitten. De man gaat de weddenschap aan en de jongen begint.De jongen staat op, loopt naar zijn moeder, kust deze op de mond en gaat weer zitten. De man springt rechtop,wandelt naar de jonge vrouw, kust haar op de mond en gaat weer zitten.Het kereltje staat weer op gaat naar zijn moeder, wrijft deze over haar borsten, ontbloot ze en kust ze, gaat met zijn hand onder haar minirokje, laat haar slipje zakken, heft het rokje op, streelt haar poesje, doet het slipje opnieuw aan en gaat weer zitten.De man, heeeelemaal door t dolle heen, doet exact wat de kleine had gedaan en gaat ook weer zitten.De kleine staat weer op, laat zijn broek zakken, hij pakt z’n slappe piemeltje in zijn hand en draait dit rond zijn vinger." En nu jij weer ..., " zegt het ventje.... lukt nie hè..........motor van mij
  14. 9 points
    Pierre

    Waar gaat de reis heen...???

    Effe kennisgemaakt met m'n auto voor de komende dagen of weken, de Volvo maar eens ingeruimd en morgen vroeg uit de veren naar la France. Rustig aan beginnen, volle bak lossen Lillers bij Bethune!
  15. 9 points
    corydon

    Het goede leven...

    Was dus ook in Willemstad geweest, de geboorteplaats van Steenhaas.... Dat vind ik dus wel een leuk stadje. Was heel rustig. Maar ja, we hadden ook een plu bij ons... Denk dat de jachthaven een soort Monaco was. Er lagen heel dure jachten waar de eigenaars waarschijnlijk nooit mee varen... Ook de restaurants bij de haven waren in mijn ogen echte nat nekken tentjes. Kinderen met matrozen pakjes aan, ouders als kapitein van de Titanic aan gekleed... Awel, ieder zijn ding. Er was oook ergens een restaurant waar de eigenaar een surinamer is. Leuk mee gepraat en echt de beste sate in jaren op...
  16. 8 points
    The_knitter

    wist je dat

    Vandaag bericht van de hypotheekverstrekker dat de hypotheek definitief goedgekeurd is. Zat er niet over in, maar 1 november dus nu echt de sleuteloverdracht [emoji322]
  17. 8 points
    road train

    wist je dat

    Zo de eerste week bij mn nieuwe werkgever zit dr op is goed bevallen vooral Nederland &Duitsland werk bevalt prima niks mis mee even goed op letten en luisteren naar wát mn collega zegt en uitlegt nee is mooi werk Geen wkend werk & en niet meer snachts
  18. 8 points
    Danny

    Waar gaat de reis heen...???

    Nadat t al een paar weken niet lekker loopt met werk (lees als ik doe werk wat me niet aanstaat) vanavond op de zaak gesprek gehad, want de irritaties liepen aan beide kanten de spuigaten uit en ik op t punt stond ontslag in te dienen, toch weer de neuzen dezelfde kant op gekregen.. Maandag gemotiveerd weer beginnen met 9u Deventer laden okdoei[emoji870]
  19. 8 points
    ec300

    wist je dat

    Ik een ander speeltje heb gekregen
  20. 8 points
    corydon

    Trucks trucks trucks.

    Nee.. De slechte gevoelens zijn allang weg, kun je niks mee bereiken. Heb eerlijk gezegd niet zo een slecht leventje nu... zal weleens een post maken wat ik doe....
  21. 8 points
    Pierre

    wist je dat

    ...op mijn allerlaatste dag bij de firma, mijn auto de geest gaf op de allerlaatste meters..
  22. 7 points
    Murphy

    DC aanleverings hel!

    Leuk stukje dat ik van facebook geleend heb.... Lied-Hell Geachte Lied-Hell, Aldi, John Lewis, Tesco, Amazone, Jumbo, Ikea, en andere grootheidswaanzinnigen. Zo'n genot om bij jullie te komen lossen. Buiten aan een luik, zonder afdakje want dat kost €35, als een zwakzinnige Corkey aan een bel staan hangen. Na de 34e keer gaat het luikje vier centimeter open en je krijgt een geen welgemeend goedemorgen. Papieren worden uit je handen gegrist en de mantra: wachten/warten/waiting gaat van start de in de navolgbare uren. Vervolgens kan je als chauffeur een bord met LED cijfers de eerstvolgende drie uur gaan magnetiseren tot er jouw losnummer opkomt want ik begrijp heel goed dat er van de 275 docks geen een direct vrij is om drie pallets te lossen. Losafspraak? Als je tien minuten te laat bent dan laten ze je drie uur staan, als je een uur te vroeg bent ook. Na een uurtje voorzichtig info vragen hoe lang het nog gaat duren wordt je nog net niet volledig stijf gescholden en afgesnauwd in een mengeling van Engels/Pools/Turks en Nederlands. Op een wereldvreemd moment in hetzelfde lichtjaar mag je zomaar ineens tegen het dock en op het moment dat je de deur van de loods open trekt behoor je het volledige 174 pagina's bedrijfsreglement uit je hoofd te kennen, wat vanzelfsprekend bij ieder bedrijf volledig anders is. Niemand maar dan ook helemaal niemand verteld hoe de gang van zaken is op de werkvloer en als je een nanometer teveel naar links of rechts loopt dan is dat het startschot voor het interne personeel om volledig los op je te gaan. Nauwelijks gehinderd door enige vorm van fatsoen of ethiek ben jij op dat moment als chauffeur de pispaal. Dat er thuis niet meer geragd mag worden tot de frustratie van het hongerloontje wat er bij elkaar geschraapt wordt: jij als chauffeur bent de Sjaak. Na de drie pallets gelost te hebben moeten die eerst twee schrikkeljaren wortel schieten, er moeten drie Poolse heftruckchauffeurs dwars door heen gereden hebben, er moet een kwaliteitscontroleur, een assistent warehouse manager moet er aan te pas komen, een inscanner en een uitstraler en als laatste een chef van inkomende goederen met een helder ogenblik. Terug bij het regen/sneeuw/hagel en windhoos luik begrijp ik heel goed dat het vervolgens 87 minuten duurt om drie pallets uien te checken en de daarbij behorende papieren te ondertekenen. Al deze uien moeten immers op maat gezogen, geproefd en drie maal ingbracht worden. Uiteindelijk krijg je vrachtbrief terug waar een volledig kleurboek van de kleuterschool aan 'onder-voorbehoud' stempels op staan. Met andere woorden, in hetzelfde pand zit nog een Tjappie die er vervolgens mee aan de slag gaat om korting te krijgen op de rekening of beter nog: er hoeft helemaal niet betaald te worden. Dat de transporteur/chauffeur daar op alle onredelijke manieren schaamteloos telkens de Zwarte Sylvana krijgt toegeschoven blijkt eerder regel dan uitzondering. Als je het terrein afrijdt is het meteen weekend, grote vakantie en Pasen tegelijk want het heeft alles bij elkaar een lichtjaar geduurd. Vijf kwartier later land je bij het volgende Konzentration-Lager en de eerste snauw die je daar krijgt is dat je een halve dag te laat bent...ga daar maar zitten in de 'chaufferskooi' zonder toilet, koffie én informatie. En nu is de volgende stap dat als je door heel de ellende uiteindelijk in slaap bent gevallen en zo'n StürmbahnFührer mij wakker moet komen maken in de auto na drie uur wachten, hij dan daarvoor € 50 voor mag gaan rekenen? Hoe ver kan je eigenlijk van de realiteit afstaan? Overal moet je tegenwoordig voor 12:00 geweest zijn in deze 24 uurs economie en als je niet strikt volgens desbetreffend bedrijf haar reglement handelt, wat elke week verandert, dan mag naar hartenlust 'gestraft' en boetes uit worden gedeeld, alles naar volledig eigen inzicht vanzelfsprekend. Nooit iets van begrepen en ik zal er nooit iets van begrijpen, een bedrijf besteld spullen bij een leverancier. Vervolgens komt er op een afgesproken dag/tijd een vrachtwagen het terrein opgereden om desbetreffende goederen te komen lossen. Vanaf dat moment lijkt er wel een volledig scala aan regels in werking te treden die het voor alles en iedereen onmogelijk maakt om nog op een normale manier haar/zijn werk te doen. Van uien-inbreng-op-maat-zuigert tot vrachtbrief-afteken-Sjef…iedereen zucht, kreunt, piept en klaagt. Niets maar dan werkelijk niets gaat vanzelf en in heel deze stroeve, gortdroge machine moet jij als chauffeur maar je weg in zien te vinden. De Lied-Hell op aarde. (Bron: https://www.facebook.com/pollekelife/ )
  23. 7 points
    gerrit piel

    Tuinkabouter on tour

    Afgelopen week in de dagdienst gezeten. Woensdag begonnen tot en met zaterdag. Deze week zaten we in de hoek Blijham , Bellingwolde , Oudeschans. Iedere keer een klein uurtje rijden naar de fabriek. We doen ongeveer 4 tot 5 vrachten in ons 12 uur schift en s'nachts als het mooi gaat kan het gebeuren dat je er 6 doet. Gisteren is de truckspotter Derk van Hoogkerk een rondje mee geweest. Deze jongen staat er bijna elk dag bij de fabriek om foto's te maken. Hij heeft tijdens het laden een paar foto's gemaakt.
  24. 7 points
    Murphy

    Nieuws in plaatjes

  25. 7 points
    Pierre

    Winkeldistributie lading

    De vraag in deze is natuurlijk hoe lang je werkzaam wil blijven in het transport en in hoeverre je voor 'versleten' aan je oude dag wil beginnen. Iedere ochtend om 3 of 4 uur je graf uit om bij de grootgrutter zo'n 12 tot 15 of 16 uur lang je eigen het schompes lopen leuren en zeulen met 57 rolcontainers die bijna allemaal nét iets te zwaar of iets te breed zijn -en dat dan 2 of 3 keer per dag, of onderweg een uurtje of 7 opstaan, een beetje je uren volrijden, links en rechts een blukje leeg -of volblazen of een paar klantjes hun pallets leveren. Zeg het maar...
  26. 7 points
    SPL

    Te zwaar

    Effe wat anders hoor
  27. 7 points
    Murphy

    Te zwaar

    Maar gelukkig geldt zowel voor de stamtafel, als ook met dit forum, je MOET niet aanschuiven, je mag! Als je niet wilt mag je ook aan een ander tafeltje plaats nemen....
  28. 7 points
    Pierre

    Een week vol verrassingen.....

    Inderdaad Hendrik, de hele week op pad geweest met een nieuw type Volvo. Rustig aan begonnen om effe die auto, de boordcomputer en de werkwijze van het bedrijf onder de knie te krijgen, een beetje lopen pielen in Le Nord en rond Parijs en zo vliegt de week vanzelf voorbij. Het gaat letterlijk door heel Frankrijk heen, maar het meeste werk hebben ze dus -begrijpelijk- in noord-Frankrijk en in -en rond Parijs. Helaas ga ik hier geen verslagen meer schrijven Hendrik; enerzijds stelt men het volgens mij niet echt op prijs dat ik hier onbedoeld allerlei informatie over het bedrijf waar ik nu zit ga delen, anderzijds heb ik er ook de tijd niet meer voor. Ik ben net thuis vanaf zondag, mijn gezin verdient de aandacht, er moet ook nog wat geroeid worden tussendoor en zondagmiddag vertrekken we weer richting Paris. Mooi en leuk werk, maar het kost wel een hoop vrije tijd...
  29. 7 points
    lambiek

    Nieuws in plaatjes

  30. 7 points
    corydon

    Het goede leven...

    Zo beschouw ik t leven. Mag nooit meer rijden, dan kun je twee dingen doen. Bij de pakken neerzitten, of gaan genieten en verder gaan. Sinds ik zelfs niet 1 pak heb, maar voor t tweede gekozen... Noord Holland in de ochtend. Was dus ongeveer 7 weken in NL geweest. Zij die goed tussen de regels door kunnen lezen weten dat er een dame alle schuld aan heeft dat ik daar zo vaak naartoe ga... We kennen elkaar al sinds 1981, hoeven dus niet te vertellen hoe en wat. Maar een paar maanden terug besloten we wat te proberen. En so far so very good... Dus daarom kom ik zo vaak naar NL. En Bels... Zet hier wat fotoos wat ik doe, niet veel, gewoon genieten van t leven. Vaak woon je ergens al heel lang en zie je de schoonheid niet (meer). En ik zie t nu heel duidelijk. Ook ouder worden maakt dat je anders denkt. Ga 11 oktober weer naar NL, tot halverwege november. Daarna komt mijn zus naar hier, ze wilt Arizona zien. Toevallig weet ik daar een beetje de weg. Daar zal ik veel fotoos maken. Wel, in NL ben ik meestal in Gilze. Maar we gaan wel weekendjes of een dagje weg. Eerst naar Flipje, Tiel dus. De laatste keer dat ik daar had rond gelopen was in 1981. Toen was er niks eigenlijk. Een discotheek waar ik niet in mogt.. Dat was t wel. Nu is het super toeristies. Wel leuk. Daar is Flipje. Het is Nederland dus...... In het centrum. De waal, mooi bootje. Groter bootje. En de grootste. In Tiel kun je een voetgangers pontje pakken. Aan de overkant is 1 cafe/rest/hotel. Was wel een heel leuk tentje, en rustig. Zat trouwens een documentaiare te kijken, en Rijk de Gooyer was in t laatste oorlogsjaar de Waal over gezwommen en werd daar op gevangen. Uiterwaarden.
  31. 7 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    heel krap en lage hal overhead deur moest weer een stuk naar beneden anders kon ik niet kranen weer in 2een gebracht 2e keer in m'n eentje gelost en tegen de kuubskisten geplaatst was er nog minder ruimte
  32. 7 points
    Dokus

    wist je dat

    Ben ik ff blij met mijn Kooiaap. Maandag moest ik in het centrum van Dordrecht lossen. Maximaal toegestane lengte 7,5 mtr. Vlak voor het bord de wagen geparkeerd, pakket op de Kooiaap en het centrum in en twintig minuten aan het toeren geweest met een hele stoet auto’s achter me aan, Kooiaap weer achter de oplegger gebonden en op naar het volgende adres. [emoji41]
  33. 7 points
    lambiek

    Trucks trucks trucks.

    Ibo je hebt toch niet stiekumpjes tegen aan staan pissen
  34. 7 points
    corydon

    Trucks trucks trucks.

  35. 7 points
  36. 7 points
    Danny

    Je auto op een mooie lokatie

    Maasvlakte Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
  37. 7 points
    Vince__86

    Waarin rij je nu eigenlijk?

    Ik rij nu al een weekje met deze. Met een meesturende achteras en een camera achterop, werkt perfect in kleine straatjes (opletten met uitzwaai)
  38. 6 points
    swoike

    straatrace

    dan wil je al eens racen op straat en daag je iemand uit,.... zijn er plots meer deelnemers dan je gedacht had https://www.foozine.com/une-bmw-et-une-tesla-qui-faisaient-la-course-ont-une-grosse-surprise-sur-une-autoroute-russe-25509
  39. 6 points
    tiny

    Nieuws in plaatjes

  40. 6 points
    Danny

    waar sta jij vanavond??

    Auto op de fabriek in Otrokovice ik in de pizzeria.. Toch 6 euro wat er voor me neus staat haha okdoei[emoji870]
  41. 6 points
    Danny

    Waar gaat de reis heen...???

    Weekje weer vol[emoji848] okdoei[emoji870]
  42. 6 points
    RobNiat

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Alleen die schuit was weggeblazen?
  43. 6 points
    diklin

    Te zwaar

    Omdat ze ook te zwaar is?????
  44. 6 points
    andremast

    Nieuws in plaatjes

    [emoji6]
  45. 6 points
    wesley 85

    wist je dat

    Daag me niet uit Albert 🤙 groeten Wesley
  46. 6 points
    trieftol

    Nieuws in plaatjes

  47. 6 points
    shompie

    Te zwaar

    Ik heb het ook gehad bij Delft, ik werd aangehouden door dezelfde agent die op "wegmisbruikers" ook al eens een auto van Westdijk aan de kant zette bij de stena line. Hij liep wel 10 rondjes om de auto met in zijn kielzog 10 leerlingen die "het vak" moesten leren. Je begrijpt dat de man zich bere interessant vond. Alles was fout en niets deugde,, zo was de uitsteek voorover de cabine veel te veel. Op mijn vraag dan hoeveel die dan moest zijn had hij geen antwoord. de machine stond niet op rubber en stond ook niet goed vast. Ook hierover ging ik in discussie want de machine stond wel op rubber en stond zeker goed vast. Toen kwam de ontheffing, degene die ik bij me had was verlopen maar bij Westdijk worden de doorlopende ontheffingen automatisch verlengd. ik had hem wel maar kon hem niet tonen, fout.... Maar om een lang verhaal kort te maken, ook deze boete werd geseponeerd net als alle andere overtredingen. Als je als controleur mensen wil opleiden doe dat dan wel goed.
  48. 6 points
    Mike94

    Waar gaat de reis heen...???

    Net ff de lkw leeggehaald, morgenochtend soppen en m daarna naar de zaak brengen. Aansluitend bbq op de zaak goed begin van 3 weken vakantie
  49. 6 points
    wesley 85

    foto's tijdens het laden en lossen

    Tijd voor een double stock trailer... groeten Wesley
  50. 6 points
    Pierre

    wist je dat

    Nee hoor, het is overal wat Shompie. Ook waar ik nu ga werken, en daar ben ik me terdege van bewust. Ik maak mezelf dan ook geen illusies. Maar dat ik voor de allerlaatste keer bij dit fijne bedrijf in Zellik weer uren voor de poort sta te klootviolen acht ik na vandaag met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid toch wel haast zeker...
×