Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 22-09-18 in all areas

  1. 21 points
    andremast

    Schuldenvrij

    ZO simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar Het is september in een dorpje aan de kust van de Zwarte Zee. Het regent en het dorpje lijkt verlaten. Het is een moeilijke tijd. De inwoners hebben allemaal schulden, en leven op krediet. Plots verschijnt een rijke toerist ter plaatse ... en stapt het enige hotel van het dorpje binnen. Hij legt een bankbiljet van €100 op de balie, en gaat naar de eerste verdieping om een kamer uit te zoeken. De hoteleigenaar pakt vlug de €100, en rent naar de slager om zijn schulden te betalen. De slager pakt die €100 aan, en gaat spoorslags naar de varkensboer om zijn schulden te betalen. Op zijn beurt rent die naar de verpachter, en betaalt zijn schulden af. De verpachter haast zich naar de enige prostituee in het dorp die, vanwege de crisis, haar diensten op krediet aanbiedt... en betaalt haar zijn schulden. De prostituee haast zich naar het hotel, en betaalt de hotelier de kamerhuur. De hotelier legt de €100 weer op de balie. Op dat moment komt de rijke toerist naar beneden, neemt de €100 van de balie, omdat hij niet tevreden is over de kamer. Niemand heeft iets verdiend, er is niets veranderd, maar het hele dorp is wel schuldenvrij… De wereldeconomie teruggebracht tot de basics. Moet je daar nu jaren voor naar de universiteit ! [emoji848]
  2. 17 points
    marco555

    Waarin rij je nu eigenlijk?

    Vanaf volgende week maandag in deze.
  3. 15 points
    ec300

    Waar gaat de reis heen...???

    Zoo, klaar voor Staphorst
  4. 14 points
    Marco1977

    Waarin rij je nu eigenlijk?

    Vanaf afgelopen maandag is dit mijn wagen[emoji16][emoji106] Dus........ OPLETTEN allen!!![emoji16][emoji106] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  5. 13 points
    1934

    Voorruitfoto's!!

    Ben al onderweg hoor ! En de echte baas rijd 😊
  6. 13 points
    wesley 85

    waar sta jij vanavond??

    Lohfelden. Netjes kwartier aan staan sluiten in de rij,ben ik zover om naar slagboom te rijden komt Dmitri en Boris erachteraan over het spoor vd pomp. Handjes van hun in de lucht van wij eerst. Auto op de rem,kooiaap eraf en voor de voorste combinatie gezet. Door gereden auto geparkeerd en terug naar de kooiaap. Belletje gedrukt om erop te mogen en aan andere kant hard gelach,hadden mij bezig gezien en toetje vh huis. Fijne avond groeten Wesley
  7. 12 points
    lambiek

    FOTO van je luxe-wagen

  8. 12 points
    matthieu

    Rokende collega's in uw cabine

    Oja, ben zelf 9 maanden van die heerlijke zware shag af. Geen trekkie meer genomen. 45 jaar 180 peuken in de week. Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
  9. 11 points
    marco555

    foto's tijdens het laden en lossen

    Ik heb de kar ook vol.[emoji23] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  10. 11 points
    marco555

    Je auto op een mooie lokatie

    Vojens DK Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  11. 11 points
    Leeuw

    Wie het kleine niet eert...

    Op zaterdag gingen we langs de bron van de Rijn, over de Oberalppas naar de Furkapas. Een prachtig stukje Zwitserland. Op weg van de Oberalppas werd deze trein naar Disentis gefotografeerd, op de achtergrond is -net links van de trein- de weg naar de Furkapas te zien: Maar eerst voert de weg ons naar Andermatt, het Urserental in, waar ook de weg van Göschenen naar de Gotthardpas doorheen loopt. Van dit dal wilde men in de jaren 1920 en later tijdens de Tweede Wereldoorlog een enorm stuwmeer maken, waarbij een 208 meter hoge stuwmuur aan de zijde van Göschenen gebouwd zou worden. Dankzij de weerstand van de bevolking werd dit plan terzijde gelegd en ligt deze fraaie stenen brug gelukkig nu niet zo'n 200 meter onder de waterspiegel: De enkel in de zomermaanden te berijden spoorlijn over de Furkapas werd in 1982 ingewisseld voor de Furka-Basistunnel die het hele jaar open is. Vrijwilligers van letterlijk over de hele wereld, hebben dit traject weer helemaal hersteld en bieden in de zomermaanden een touristische treindienst aan. In de wintermaanden is dit hele gebied onbereikbaar... In augustus toont het gebied zich van haar vriendelijke kant, wanneer DFB stoomloc 4 net de keertunnel bij Gletsch heeft verlaten en de hier nog jonge Rhone is overgestoken: Een stukje boven het tunnelportaal op de vorige foto, nadert dieselloc 61 dezelfde keertunnel. De spoorlijn daalt hier met 110 promille, dus 11% en het stijgingspercentage van de weg lijkt me hier niet veel kleiner: Tot slot de Rhonegletscher, waaruit de rivier de Rhone ontspringt. De gletschertong reikte zo'n 150 jaar geleden nog tot in het dal van Gletsch, ruim 500 meter lager. Sinds 1857 heeft de gletscher zich bijna continue teruggetrokken en gevreesd wordt dat ze rond het jaar 2100 verdwenen zal zijn. Onder de doeken rechts (deze moeten het smeltproces vertragen), bevindt zich een ijsgrot van ca. 100 meter lengte:
  12. 10 points
    EJD

    van Wanrooy

    Holleeder reed ook altijd op een scootertje in het rond. En ook hij beweert dat alle aantijgingen uit de lucht zijn gegrepen. .
  13. 10 points
    Theo van Nieuwendam

    B.q. De Ruyter & Duiker BV

    Het was leuk om iets te vinden van BQ de Ruyter op het internet. Het spijt mij om dit nieuws to vinden ook al is het nu alweer meer dan 2 jaar geleden. Ik ben opgegroeid met de originele BQ de Ruyter firma. Mijn family woonden vlak naast het bedrijf in een oud houten huis op Nieuwendammerdijk 371. Mij vader was Gijs Langenberg die bij BQ werkte van vlak na de oorlog tot ongeveer 1954 maar wij bleven in de woning van BQ to 1957 toen wij naar Australie gingen emigreren. Ik was toen 14 jaar - nu 75. Mijn vader was dus een vrachtwagen chauffeur en reed ook met trailers en in de zomer was hij bus chauffeur. Ik ging vaak mee met alle chauffeurs en heb daardoor veel van ons land kunnen zien op die manier. Ik heb daardoor ook nog geleerd om een trailer achteruit te parkeren (maar dat wist BQ niet). Ik hielp vaak in de garage b.v helpen met de bussen te parkeren en wassen en verdiende daarmee wat zak geld van BQ. We konden net 4 bussen parkeren. Ik kon een beetje Egels praten en had een kans om dat te oefenen toen ik een Engelse tourist bediende met benzine (Esso?) Ik werkte later bij Shell voor 20 jaar. Boven bij Mevr de Ruyter heb ik voor het eerst TV gezien. BQ had een nicht en neef die ook voor hem werkten. BQ had een broer (ik geloof dat hij Krijn heete). Hij reed voornaam met bussen door Europa. Ik was verliefd op zijn stiefdochter, Renata. Foto van Gijs van 1952.
  14. 9 points
    tiny

    associaal gedrag

    je moet dan wel een werkgever hebben die achter je staat, en niet 1 die steeds zegt dat je toch maar moet lossen
  15. 9 points
    lambiek

    Nieuws in plaatjes

  16. 9 points
    Pierre

    Leeuw's belevenissen

    Ook nog meegekregen dat één van deze Irakezen in een traject zat voor behandeling van zijn zogenaamde PTSS, wat niet helemaal volgens schema verliep? Meer dan duizenden Nederlandse militairen die uitgezonden zijn geweest -in dienst voor de vrijheid van ons volk en vaderland en de samenleving in het algemeen- wachten nog steeds op groen licht voor hen hulptraject. Dit soort uitschot komt hier in Nederland en lacht ons gewoon uit. Zieke geesten, gepamperd door het huidige politieke klimaat wat het nu voor het zeggen heeft. Wat mij betreft is daar is maar één remedie voor: korte metten met dit soort kanslozen, allemaal voor het vuurpeleton en mij de trekker over laten halen!
  17. 9 points
    trieftol

    Nieuws in plaatjes

  18. 8 points
    scania1965

    Rokende collega's in uw cabine

    Nee, ben eigen rijder Ik rook niet dus ook niet in mijn wagen Heb er ook geen bezwaar tegen als een chauffeur die ik inhuur op mijn wagen hier in rookt Wel heeeeeel duidelijk gezegd dat ik het toesta TOT ik er last van ga krijgen, dan is het afgelopen Rotzooi maken in de wagen is niet aan de orde.......dat wordt automatisch netjes opgeruimd Kortom: ik heb sociale chauffeurs
  19. 8 points
    wesley 85

    Rokende collega's in uw cabine

    Kom uit een gezin waar t letterlijk blauw ziet vd rook dus kan wel wat hebben en thuis ruik ik het niet,in mijn cabine echter merk ik het direct op. Meeste tijd zal trekker stilstaan in de vakantie maar zal niemand zijn pleziertje ontnemen en als degene die ermee op pad mag er beetje rekening mee wil houden rookt ie maar een eind aan. Ik ben nog zo'n type die zondags voor ik maandag weer begin in eigen tijd naar Hapert ga vanuit Liempde om auto in te ruimen schades te controleren en evt te tanken. Och en ligt er wat stof of zand bij de pedalen ruim ik dat ook gewoon op. Geven en nemen mensen groeten Wesley
  20. 8 points
    Leeuw

    Leeuw's belevenissen

    Vroeger alles beter. Toen kon je soms zelfs met je vrachtwagen gaan hobby'en Dat mijn toenmalige werkgever Heisterkamp geen extreem goede naam had maar wel tal van bijnamen, is hier een open deur. Maar ik heb er een mooie tijd gehad en ook veel geleerd. Doordat ik op losse basis werkte, sprong ik o.a. tussen de diverse klanten en opdrachten. Dus genoeg variatie, veel ging in overleg en dat beviel goed. En natuurlijk was al snel bekend dat treinen fotograferen mijn hobby was. In deze tijd werden veel Duitse diesellocomotieven vervangen door moderne diesel-treinstellen. Een deel van de locomotieven werd in Bremen-Sebaldsbrück verzameld, waar de beste exemplaren nog een keer gereviseerd werden en de andere geplukt en vervolgens gesloopt. Treinenfans konden -na aanmelding- vier keer per jaar op een woensdagochtend deze werkplaats bezoeken. Ik was er natuurlijk al een paar keer geweest en had gezien: Met een losse trekker kun je hier prima komen. Zou er misschien een mogelijkheid zijn, om het nuttige met het aangename te verenigen? Heel voorzichtig bij de planning een balletje opgegooid of ik niet op woensdagochtend solo richting Bremen kon? Ik vond tot mijn verbazing een zeer gewillig oor: "Ja hoor, komt goed!" Het was in de vakantietijd en als er dan al iemand halverwege de Oostzee staat om even gauw een spoedje op te pikken, is dat natuurlijk best handig. Blijkbaar had men in Travemünde niemand beschikbaar, wat in mijn voordeel werkte. En zo kwam er op woensdagmorgen een Daf 95 de parkeerplaats bij de werkplaatsen oprijden. De portier, Herr Meyer herkende me van vorige bezoeken en wilde zelfs nog even op de foto voor "mijn" auto. Met een groepje hobbyisten werd het rondje door de loodsen en over het buitenterrein gemaakt, waar weer de nodige foto's gemaakt werden: Een loc in de hal waar o.a. proefgedraaid werd met de motoren, daarom hangen hier grote afzuigers. Buiten wachten diverse loc's op hun beurt. Naast dieselloc's werd er ook wel eens een elektrische loc hersteld van bijv. botsschade. Bij een revisie wordt praktisch de hele loc gestript en vanaf de basis weer opgebouwd. Na zo'n revisie kon de loc er dan ook weer een jaar of acht tegen. Aansluitend belde ik mijn planner vanuit een telefooncel (ja, jongens en meisjes, een GSM had toen nog niet iedereen) en die had aan het eind van de middag inderdaad een spoedje voor me klaarstaan in Lübeck. Hij blij en ik blij. Wat wil je nog meer?
  21. 8 points
    shompie

    wist je dat

    Ik heb het bewijs materiaal via anonieme bron toegespeeld gekregen....
  22. 7 points
    steenhaas1

    Je auto op een mooie lokatie

    In dat "altijd zo mooie" Noord Holland hebben ze blijkbaar te weinig wegen, Ron doet niets anders als wegen neerleggen anders kan men niet op bepaalde adressen komen met materieel groter als een paardekar 😝
  23. 7 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    Zondag meegereden met de truckrun Westfriesland (bij 3min.)
  24. 7 points
    wesley 85

    Waar gaat de reis heen...???

    Vrijdag trouwfeest,gelukkig niet de mijne,en daarna vakantie. Heb wel wat speling maar ben er altijd voor hun met hun gekke wensen dan mogen ze hun best doen voor mij wat ook zeker goedkomt groeten Wesley
  25. 7 points
    Pierre

    associaal gedrag

    Zou je de volgende keer misschien iets selectiever willen zijn in jou woordkeuze? Voor we het weten hebben we hier weer de poppen aan het dansen...


×