Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 19-01-19 in all areas

  1. 35 points
    Marotrans

    We gaan door!!

    Het is definitief: Het Chauffeursforum blijft bestaan! Er is de afgelopen week en weekenden veel overleg en PB- verkeer geweest, er zijn verschillende aanbiedingen geweest van leden om met name het 'eigenaarschap' op zich te nemen; dat was ook het moeilijkste punt... De financiën waren eigenlijk gelijk al meteen door meerdere leden toegezegd, de admins willen in ieder geval gedurende de overdracht aan blijven dus dat was het probleem niet. Er zitten toch wel wat haken en ogen aan het in eigendom hebben van een forum zo groot als dit, daarnaast was er de harde eis van Freddy en Wilbert dat er alleen een team van eigenaren een kans zou maken op overname. Het verdwijnen van het "Stop-topic" was eigenlijk al een teken aan de wand: er is een team van drie leden bereid gevonden hun nek uit te steken om de toko hier draaiende te houden. Zij nemen alle taken (inclusief de technische kant) op zich die bij het eigendom horen en wij als admins kunnen op de oude voet verder om hier qua inhoud de handel indien nodig wat bij te sturen. Nog niet alle taken zijn al verdeeld en alle poppetjes zitten nog niet op de juiste plek; er moeten nog veel details uitgewerkt worden. Tenslotte hebben Freddy en Wilbert besloten om het 'Admin Only' gedeelte leeg te halen en dat inmiddels ook uitgevoerd. Alle opgeruimde discussies, overleg tussen admins en eigenaren over de gang van zaken en bijvoorbeeld te geven waarschuwingen zijn verwijderd en dus niet meer in te zien. Zodoende is dit ook een start met schone lei. Zo hangt de vlag er nu bij, heel veel details moeten dus nog besproken en uitgewerkt worden maar Het Chauffeursforum blijft. Namens mezelf, maar ik denk ook wel namens de mede-admins bedank ik Freddy en Wilbert bij deze voor het genoten vertrouwen en wens de nieuwe eigenaren veel succes!!
  2. 20 points
    Freddy

    We gaan door!!

    Inderdaad is de overname nog een kwestie van kleinigheidjes (uitwisselen van inloggegevens en daadwerkelijk overhevelen van de VPS naar de nieuwe groep eigenaars). Wij zullen vragen van de nieuwe eigenaars uiteraard de komende tijd proberen te beantwoorden. Het is niet eenvoudig om een compleet besturingssysteem en forumsoftware zomaar van de 1 op andere dag aan de gang zien te houden. Wij willen de nieuwe eigenaren HEEL VEEL succes toewensen en hopen dat ze het met net zoveel plezier gaan doen als wij de afgelopen 15 jaar hebben gedaan. Ook willen wij de leden en oud-leden bedanken voor alle berichten en andere dingen die ze gedaan hebben om het forum te maken tot wat het is. Wij zullen als forumlid zo nu en dan ons gezicht nog wel eens laten zien. --== Freddy ==--
  3. 17 points
    fleur

    Ook nog een laatste ??

    Tja, al weer een poosje geleden dat er iets 'creatiefs' van m'n toetsenbord viel.......alhoewel viel.....(die puntjes hé) Heb al een hele tijd geleden niets gepost wat langer was als een duim, en meer als 5 zinnen. Dat heeft ook een reden (goh.....) Vorig jaar in mei thuis komen te zitten met wat de psychologe omschreef als 'overbelast' Heeft geduurd tot 31 september datzelfde jaar. Ontslag aangevraagd, en per 1 november (ja, zoveel dagen had ik nog) begonnen bij een andere werkgever. Als je met 64 lentes nog iets anders gaat beginnen is er echt iets mis. Kon niet meer tegen Antwerpen, het volk dat in die omgeving auto's bemand, en kreeg een gloeiende hekel aan eigenlijk alles wat er in de Bels gebeurd(e) Da's (was) mijn probleem, maar begon het thuis af te reageren. Als er iemand op deze aardkloot iets niet verdiend om op afgerekend te worden is het Rens, m'n steun en toeverlaat! Wel gebeurt, maar gelukkig weer OK!! Uiteindelijk bleek 'overbelast' niets minder te zijn als een burnout, iets wat je zelfs je grootste vijanden niet gunt. The voice of Holland was een reden om te janken, net als brothers in arms van direstraits, en poei, poei, poei van Hazes. Wat een gelul..........................yep.................wel gebeurd!!!! Geen idee of de huidige werkgever het toelaat, maar ben sinds 1 november 2018 werkzaam bij C.T.U. Theo Pouw groep (haaaiiiii Laura :- ) Ben in dienst bij de C.T.U, en dus geen chauffeur meer bij een transport bedrijf. De trucks zijn een 'service middel' en dat is best wel wennen. Nagenoeg iedere avond thuis is voor mij en Renske ook weer wennen, maar we kunnen er goed mee leven :- ) evenals het feit dat Groningen-Botlek een wereldreis is (OVLOV is Euro 5) Ben er nog steeds niet voor de volledige 150%, maar 99,9 is op mijn leeftijd ook niet slecht. En toen zei de oppersmurf dat hij en Wilbert er geen zin meer in hadden ()jaaaaaa, meerdere redenenenenenene.........awel) Mieter......snap het! De (onze) wereld is aan het veranderen op een snelheid waar mr. Spock jaloers op is. Bij alles waar iemand 'slachtoffer' lijkt te zijn is er altijd iemand (of meerdere lieden) die zulks in twijfel trek(ken)t, en slachtoffer ineens dader blijkt?????????????? De waarheid ligt mag ik hopen, altijd min of meer in het midden. Reuring (aso gedrag, uitdaging??) is voor sommigen spannend, en voor anderen stuitend/beledigend of anderszins niet conform hun hersensnelheid.........of zo. Feit blijft dat een toetsenbord, welke emotionele reactie hierop dan ook verwoord nooit de lading dekt om maar eens in het vak te blijven. Het is zo makkelijk om onder het genot van een bakkie.........................kleur de plaatjes en maak het verhaaltje zelf af (ja, gejat.....enne????) iets te posten. Het kan, maar moet/wil je dat?? Ben een emotioneel mens, en in deze totaal niet geschikt om leiding.......lijding (grijns)....te pogen geven aan welk forum dan ook. Moderator..............doe maar niet, de mensheid is van zichzelf al destructief genoeg. Maar toch, is de wereld zo verrot dat wij, piepeltjes die er voor zorgen dat de gemiddelde Nederlander kan: tanken, boodschappen kan doen, kamperen, vissen............nou, alles wat je niet per truck (alternatief voor het woord vrachtwagen omdat het wel heeeeeeel veel type werk wordt.........:- ) ) niet meer trots zijn op ons VAK!! Wij het maar accepteren dat lieden die ons haten, ons ook in levensgevaarlijke situaties brengen? Oh, dwaal af lees ik. U (en toen begon het gezeik) jullie mogen over bovenstaande een mening hebben...........................crap kwam dat er ff lullig uit! Ben er niet in geinterseerd, en heb ook liever dat er geen ellenlang verhaal/uitleg op komt. Denk dat dit, als het forum echt stopt, m'n laatste posting is. Heb mezelf nogal geëtaleerd, dus kwetsbaar..............................maar niet bang. Wens alle leden een lang, vruchtbaar maar vooral gezond leven. Dank aan al die personen die dit forum hebben doen ontstaan, in leven hebben gehouden, en laten groeien naar waar het nu is. Een monument houdt op, LEVE HET MONUMENT! Dank ook aan de leden, zonder wie we ook niet daar zijn waar we nu zijn, het ga jullie goed!
  4. 14 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    Niet gereden, toch een sneeuwfoto ( met dank aan mijn collega). Mocht het forum toch stoppen is dit de laatste die ik plaats , mocht het forum doorgaan, komen er ook niet zoveel meer. Wordt toch meer van het zelfde Bedankt voor de belangstelling
  5. 13 points
    1934

    Einde vd wereld

    Na vele reizen met de camper over onze aardbol naar de meest onmogelijke plaatsen,stond Azië nog op ons lijstje,dit is eigelijk alleen te bereiken door China (en dat gaat vanuit Mongolië naar veel permits en vergunning aanvragen en de verplichte gids van $ 150,- per dag die je vervolgens dan ook nog onderdak moet bieden en betalen) dit alles is nog te doen met wat meerde auto,s/campers die ook China zouden willen bezoeken vanuit daar WAS je zo de grens over richting Laos Vietnam Thailand, maar na meedere berichten van overlanders dat voertuigen van boven de 3,5 ton Thailand en Laos niet meer inkomen,een andere idee geopperd bij mijn meisje en vervolgens twee motors Eeeeuuuuu brommers is een beter woord,gekocht in Hanoi vietnam 3n nu inmiddels Laos en geheel Vietnam bezocht en een dikke 4500 kilometer verder waren we het beu en zochten rust in Cambodja (want het stikt overal van de Chinezen en Russen ) , Met wat moeite een ferry bootje gevonden wat naar het eiland Koh Rong vaart !!! Had wel gezien op internet dat er geen infrastructuur structuur zou zijn maar dacht met ons off de roadje komt dat gewoon goede, nou mooi mis hoor probeer hier door de jungle te komen maar kom gewoon elke keer op het strand uit en tja daar word het motortje niet beter van. Nog een paar dagen op het eiland en dan gaan ze de boot maar weer op richting vasteland cambodja,heb een filmje van het strand en jungle rijden maar krijg ik niet geplaats,maar wil jullie toch wat laten zien,echt prachtig hier en vrijwel geen toeristen.
  6. 12 points
    Freddy

    We gaan door!!

    Kwik, Kwek en kwak. --== Freddy ==--
  7. 12 points
    Als kleine jongen ging ik altijd mee op de auto om brood uit te venten, jaartje of 5 a 6. vakantie en wilde mee. S nachts eerst helpen brood snijden en inpakken, daarna de karren naar de laadperrons. en wanner die vol stond, auto laden en volgas. In het begin een Magirus Deutz, Later werd het een gloed nieuwe Ford. Toen ik een jaar of 10 a 11 was maakte de chauffeur de overstap naar veetransport. en dan met name varkens. enkel binnenland. Altijd had ik al gedacht , ik zal en moet later ook op zo een auto. Helaas, toen ik 18 was en al enkele ritten zonder rijbewijs richting veemarkt Leeuwarden met een volle combi op mijn naam had staan kwam de o zo grote tegenvaller. Ik weet dat ik vanaf mijn geboorte met links weinig zie. [Lui oog] Het CBR [1998] achte mij ongeschikt voor het grote rijbewijs. Zware tegenvaller op dat moment. Echter het leven gaat door. dus verder kijken en niet janken om die 2000,00 gulden die er al geinvesteerd was in het grote rijbewijs. Vanaf toen kwamen er graafmachines in mijn leven. en tractors waren er altijd al geweest in mijn leven. Ook met deze machines kon ik me machtig vermaken, en dat is dus wat ik de laatste 20 jaar dus ook gedaan heb, Graafmachines, tractors, Iveco busjes met veel te zware aanhangers. Vandaar dus ook mijn forumnaam. Echter hadden mijn vrouw en ik het er september 2018 over dat een van onze jongens maar eens het vrachtwagen rijbewijs moest halen, vanwege de grote gewichten achter de bestelbus, Toen zij mijn vrouw, ïk heb liever dat je het zelf haalt. Ik zei"Lieverd je weet dat ik dat niet mag". Toen ik op dat moment ging googelen werd ik zwaar verrast, toen ik de week erop een arboarts belde werd mijn stemming weer zwaar minder. Echter deze arboarts had ook nog de oude regels in zijn hoofd kwa zicht en die noemde hij dan ook feilloos. Toen ik hem wees op de nieuwe regel op dezelfde website als dat hij noemde kreeg ik enkel een "Ik bel je terug " En hij belde terug. Hij zij als het CBR zich houd aan zijn eigen regels en jij ziet met je ene oog als dat je zegt dat je ziet staat niks meer in de weg voor het grote rijbewijs, maar dan moet je komen keuren. Ik vroeg hem wanneer die bij mij in de buurt was, en hij gaf een datum en rijschool. Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij die rijschool voor het keuren en eventueel daarop volgende lessen. Helaas is het CBR op dit moment een ongeorganiseerde bende waardoor ik nog steeds wacht op antwoord. ik verwacht dit binnen twee weken.{ Ik hoop voor de forumsluiting} Als het CBR zich houd aan hun eigen regels mag ik dus binnenkort genieten van iets dat ik altijd graag wou. Namelijk het besturen van een Vrachtauto. Vandaar ook mijn intresse in het chauffeursforum. Echter de reden waarom ik het rijbewijs vroeger wou halen is van de baan, {zolang mogelijk zover mogelijk weg} nu zie ik alleen mijn graafmachines nog maar op zo een auto staan waar ik dan zelf mee rijd. Op dit moment zie ik een leven als beroepschauffeur niet meer zitten omdat het buitenland voor heel veel Nederlandse chauffeurs hard minder is geworden, ik in de afgelopen jaren mijn Gas/water fitter diploma s heb gehaald met bijbehorende veiligheidsinstructies en daardoor zowel gas hogedruk als lage druk mag aanleggen tot en met de meter, dit geld ook voor water. Vandaar dat ik nu het rijbewijs wil halen om eigen machines te vervoeren. Echter wil ik wel mijn code 95 halen, enkel en alleen om het feit zodat ik in de weekenden, vakanties en slappe tijden kan gaan koppelen op Travemunde voor een bedrijf hier uit de buurt. l
  8. 10 points
    EJD

    Op zoek naar opdracht

    Wat mij de laatste tijd opvalt: nogal wat nieuwe leden met "rare" namen die achterlijke vragen stellen of met één of ander vreemd verhaal aan komen zetten. Zoals ik al schreef, het valt mij op maar misschien zie ik het wel verkeerd. .
  9. 10 points
    Kleine shompie

    Dingen die ik allemaal al doe

    Vorig jaar tijdens de verhuizing met de oranje MAN aan het hijsen.
  10. 10 points
    albertvv

    Voorruitfoto's!!

    ff een pallet afleveren op een camping, is de toegangsweg opgebroken dus 3 km over dit zand/sneeuw/ijspad. En vervolgens dezelfde 3 km achteruit terug omdat op de camping geen ruimte was om te keren
  11. 10 points
    ec300

    foto's tijdens het laden en lossen

    Eff een klein vrachies vlas in bourboerg geladen [emoji41]
  12. 10 points
    Teddybeer

    foto's tijdens het laden en lossen

    Doe mij dan de voorste maar. 😎 Beleef ik vast meer plezier aan dan die achterste.....
  13. 10 points
    marco555

    foto's tijdens het laden en lossen

    Die achterste moet maar bij mij de garage in eigenlijk.[emoji1] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  14. 10 points
    marco555

    Voorruitfoto's!!

    Brenner. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  15. 9 points
    albertvv

    Transportcenter Meppel

    ..zucht.. tis net als met kleine kinderen; je kan 100x zeggen dat een kachel heet is maar ze weten het pas als ze hun fikken er aan branden. En dat soort 'baasjes' paaien je met zaken als direct een vaste auto en auto weekends thuis, laat me raden; zeker ook mooie ritten door heel Europa? Die gasten hebben een snellere doorstroom van personeel als het Amsterdam CS per dag, en dat is niet zonder reden. Ik blijf het frappant vinden dat, terwijl je nu overal aan het werk kan, zulke gasten nog steeds personeel krijgen
  16. 9 points
    Pierre

    Waarin rij je nu eigenlijk?

    Vamdaag even back-to-basic, lekker "oldskool" En zo ongeveer als waarin ik ooit begonnen ben, 20 jaar geleden... Het is effe wennen, al die ruimte. Maar wél zonneklep, koelkast, standairco en zelfs een brulpijp!
  17. 9 points
    corydon

    We gaan door!!

    Daar gaat de vrije tijd.... De nieuwe eigenaren zijn bedankt..... De ouwe ook. Mooi, gaan we weer fotoos maken. Dit was 1 van de eerste. Vind t toch uiterst knap en heel fijn dat er mensen geld en tijd in steken. Ik wil nog steeds financieel mee helpen.
  18. 9 points
    Kleine shompie

    Kleine shompie

    Hallo mijn naam is jarno ik ben 13 jaar. Ik wil later chauffeur worden.
  19. 9 points
    Murphy

    Nieuws in plaatjes

    Misschien omdat het forum NIET meer gaat stoppen?
  20. 8 points
    Murphy

    We gaan door!!

    Ja, dat betekent het. Maar dat betekent niet dat je weer als een tokkie door het forum kan gaan, we hopen dat iedereen zich eens netjes gedraagt en dat de admins eens tijd hebben voor een een of, om het allemaal te complementeren een lekkere . De nieuwe 'en, ook wel genoemd, gaan met een schone lei, open vizier de strijd aan! (begrepen?)
  21. 8 points
    Freddy

    We gaan door!!

    test ... hmm.. ik ben dus nog niet gebanned..verbazend...hihi.. Leden het was me een waar genoegen. je mag de nieuwe eigenaren ook aanspreken met in het chinees met Qui, Qua en Quo --== Freddy ==--
  22. 8 points
    corydon

    Trucks trucks trucks.

    Er zijn nog steeds bedrijven die het woord "Green" misbruiken om maar milieuvriendelijk te lijken.... Dan nog een uiterst lelijke groene streep op t spatbord..... Hoe krijg je het verzonnen.
  23. 8 points
    corydon

    Trucks trucks trucks.

    CR England. Nog waardelozer dan Swift... Ik heb hier in t begin 3 maanden voor zo een groot bedrijf gereden.Celadon. Ging 2 keer met de losse trekker naar huis. Parkeerde de oplegger bij een truckstop. Werd nog niet ontslagen...... Daarna nooit meer. Nog wat fotoos bij de plaatselijke truckstop. Een echte cabover. Bij dat grote bedrijf heb ik met precies dezelfde gereden.... Een Freightliner. Deze is zeker 25 jaar oud. Je kreeg 3 cent per mijl meer als je met een cabover wilde rijden. De meeste kijken naar de truck, ik meer naar t geld... De nette truck kwam later. Met een goed loon.
  24. 8 points
    andremast

    Een week van een koetelaar

    Bedankt voor de mooie plaatjes,altijd graag bekeken pieter[emoji106][emoji106]
  25. 8 points
    albertvv

    Waar gaat de reis heen...???

    Dank je. Wat betreft eventuele bijwerkingen op langere termijn weet ik ook niet. Ik weet wel, en dit is mij door meerdere artsen aangegeven, dat medicatie voor ADHD een zwaar verslavende drugs is (vergelijkbaar met heroïne) en helemaal als je de aandoening niet hebt. Ik ben er ook stellig van overtuigd dat het stempel ADHD/ADD enz tegenwoordig heel makkelijk opgelegd wordt incl medicatievoorschrift, iets moeilijker of driftiger dan de gangbare norm en je hebt het. Mij word dikwijls verweten dat ik anti medicatiegebruik ben wat dus niet is, ik ben wel radicaal tegen het te pas en onpas voorschrijven van medicatie zodat de tekortkomingen in capaciteit van leerkrachten, hulpverleners enz duidelijk worden.


×