Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 23-03-19 in all areas

  1. 28 points
    Soms heb je wel eens van die weken...dat je alles opeen rijtje zet en denkt; heb ik de juiste beslissing genomen ja of nee? Je doet ritten waar je voorheen enkel maar van kon dromen en komt op plekken die je tot nu toe alleen maar kende van horen zeggen. Dan kom je zelf daar en zie je met eigen ogen waar je het eigenlijk allemaal voor doet, gewoon puur genieten! Het blijft iets magisch hebben voor mij: de zee, het kolossale gebergte, de toppen met sneeuw... Afgelopen weken weer een paar ritten Frankrijk gedaan richting Pyrenëen en de Franse Alpen en mezelf weer opnieuw gezegd: dit had ik tien jaar eerder moeten doen.... Zomaar wat voorruitfoto's. Vanaf Toulouse naar Pamiers, richting Andorra. Pamiers gelost, en dan beginnen met het mooiste werk wat je in zuid-Frankrijk kunt doen, adresjes wijn ophalen bij de ontelbare Chateaus en Domaines die iedere streek rijk is daar.. Wat zeker zo leuk is aan dit werk is de gezelligheid 's avonds in de Franse routiertjes die overal te vinden zijn. Zeker wanneer een bekende uit de buurt geheel onverwacht en toevallig naast je komt staan... Ondanks alle gezelligheid in Narbonne moet er ook weer gewerkt worden de dag erna, en gaan we verder richting Spaanse grens om bij Perpignan in Rivesaltes de eerste twee te laden. Daarna nog een paar klantjes in de binnenlanden tussen Narbonne, Beziérs en Montpellier geladen, en zo komt er vanzelf weer een eind aan een week, waarvan ik er niet genoeg van kan krijgen. Na al die jaren begrijp ik nu mijn oud-collega's die voorheen in dit werk zaten, en prijs me gelukkig dat ik -ondanks alle misère in de transportwereld- dit toch nog mee mag maken, hoe lang het ook nog mag of zal duren. Alle goede dingen komen in drieën zegt men wel eens; de week ervoor al een rit eveneens naar de zuidkust gehad, deze week weer opnieuw en ik mag de volgende week beginnen met een rit Bretagne. Daar is zeker niks mis mee, maar mooi werk went snel, waarschuwde men al ooit... Never a dull moment bij KLG, en halverwege de week kan ik weer vertrekken met de volgende rit richting Grenoble wat compleet anders is als de zuidkust, maar zeker niet minder mooi. Hoeveel geluk kan een mens.. eehm chauffeur hebben. De 'Rhône-Alpes, de Alpe d'Huez, opnieuw kom ik ogen tekort, iedere keer weer... Fascinerend, mooi en gaaf, geweldig om het allemaal te mogen beleven. Soms overweeg ik wel eens om het verhalentopic opnieuw op te pakken, helaas rest me niet altijd alle tijd om hele verhalen te schrijven over alle belevingen van onderweg. Dan maar op deze manier; het zijn nogal wat foto's, en niet alleen maar voorruitfoto's, sommigen zijn te leuk om niet te plaatsen. Zie het daarom maar als een beknopt reisverslag waar ik jullie deelgenoot wil maken van de leuke en mooie dingen die nog steeds in ons beroep te vinden zijn. En nogmaals: spijt dat ik dit niet eerder ben gaan doen, maar dat was al geen nieuws....
  2. 25 points
    Vrijdagmiddag in ontvangst mogen nemen..... Geen stapelbak met splitter meer en steeds kabels aan de containers hangen maar met een haakarm lekker op de aitomaat cruisen....nu al zin in. Vandaag eerst maar ff oefenen en maandag voor het eerst op pad.
  3. 19 points
    Dokus bedankt voor je mooie bijdrage in deze, je raakt gelijk het punt waar het eigenlijk omgaat. Je moet Ron niet en je laat geen moment voorbij gaan om dat duidelijk te maken. Wat ik helaas niet begrijp is dat toen er werd aangegeven dat het forum zou worden gestopt, jij niet gelijk ben opgesprongen en had aangegeven bij Freddy dat je het forum wilde overnemen. Dan had je waarschijnlijk in deze Ron er direct afgegooid. Echter heb je dat niet gedaan, en heeft Ron dat wel gedaan, doet zijn prive geld er in voor de kosten te dekken, heeft duidelijke afspraken gemaakt over wie er bepaald wie een ban krijgt etc, ondanks dat hij nu al een tijdje uit de tent word gelokt, zijn vriendin erop aangesproken word inmiddels, hij alles moet accepteren, hij zelf dus niet ingrijpt, daarmee laat zien dat hij de afspraken respecteert. Het is een feit dat je nooit allemaal met elkaar overweg kan, maar het is wel van de gekke dat mensen niks deden toen de stekker eruit zou gaan, dat er dan een aantal wel wat doen, nu de eigenaar zijn en nu dagelijks uitgezogen worden door een aantal leden, die hopen dat ze een ban krijgen rechtstreeks van een van de eigenaren. Ik zeg alvast gaat jullie niet lukken, maar ik vind het echt beschamend hoe jij durft te schrijven dat je iets te triest voor woorden vind.
  4. 19 points
    Net zo een 10+ pagina's bij gelezen hier. Als iemand je niet aanstaat kun je toch gewoon verder scrollen. Of eventueel op de negeerlijst zetten. Als je in een cafe zit ouwehoer je toch ook niet met iemand die je niet mag? Ik laat me door niemand weg jagen.... Ben wel weinig aanwezig wanneer ik in NL ben, heb dan zoveel leuke dingen te doen. Maar nu weer thuis. Morgen miss Piggy ophalen en gewoon genieten van t leven.
  5. 18 points
    Een tijdje geleden al besloten dat ik hier ook maar eens een eigen verhaal moest gaan schrijven. Heb er elke dag aan gedacht maar schijn van horen zeggen last van uitstelgedrag te hebben dus het elke dag weer vooruit geschoven. Nu is mijn werk eigenlijk helemaal niet spannend genoeg voor een verhaal maar goed dan hebben jullie in ieder geval weer wat te lezen. Vele van jullie hier of ik denk zelfs iedereen hier heeft geen idee wie ik ben dus zal me eerst eventjes voorstellen. Ik ben dus Lars Timmers, 27 jaar oud en woonachtig te Tilburg. Ik werk bij Colsters logistics met een vestiging in zowel middelbeers als in het voormalige oost-duitsland, Apolda om precies te zijn. Dit verklaard ook meteen het duitse kenteken, we hebben in totaal 9 wagens lopen waarvan 7 op duits en 2 op nederlands kenteken. Ons werk bestaat voor 80% uit het vervoer van oude kleding, dit wordt onder andere in Apolda gesorteerd en klaar gemaakt voor eventuele 2ehands/kringloop winkels of in balen geperst voor oost europa of afrika. Alles dat niet geschikt is voor verdere verkoop wordt verwerkt tot poetsdoeken of gaat de verbrandingsoven in. Ons werkgebied beslaat geheel duitsland met een uitschieter naar oostenrijk. Wij rijden met wisselbakken en hebben op dit moment op zo’n 90/100 locaties in duitsland 1 of meerdere bakken staan. Genoeg geluld zou ik zeggen en tijd voor een paar foto’s. De eerste foto is van vader en zoon bij autohof Berg, bekend van de serie asphalt cowboys. De tweede foto is tijdens een inzameling, dan zetten we meestal op zaterdag ergens de aanhanger weg en dan een paar dorpen verder de motorwagen en dan gedurende dag komen ze met busjes, tractoren en van alles en nog wat de zakken oude kleding brengen. Derde foto is een foto van de lading, alles behalve diefstal gevoelig😂
  6. 18 points
    Wij hebben duidelijken afspraken gemaakt zodat indien een admin dat wenst wij ook een ban kunnen ontvangen. Wij verwijderen en passen geen postingen aan daar hebben wij hele goede admins voor die veel tijd en energie in dit forum steken. Kwik Kwek en ik Kwak hebben het forum opgepakt anders was het weggeweest, alle kosten zijn door ons inmiddels gedragen zonder probleem van ons enkel en alleen om dit forum in de lucht te houden, en het zou mooi zijn als wij elkaars mening eens zouden respecteren in discussies, iedereen heeft een mening en die moet hij kunnen ventileren ongeacht wat een ander daar van denkt.
  7. 16 points
    Na 8 jaar als admin actief geweest te zijn op dit forum heb ik gemeend de keuze te moeten maken om deze functie op te geven, en weer gewoon lid te gaan worden. En voor mij is dat 1 mei geworden. Wegens drukte “thuis” kan ik steeds moeilijker de nodige tijd opbrengen om het een en ander afdoende te blijven volgen, zodat het steeds lastiger om afdoende actief mee te kunnen “adminnen”. En dat valt tegen als je steeds achter de feite aan loopt. Zeker met dat kinderachtige gedoe van de laatste week..... Al een poosje liep ik met deze gedachte rond maar een paar keer kwam er iets “tussen”. De laatste keer was het moment nadat Freddy aangekondigd had de stekker er uit te zullen trekken, mits er een opvolging zou komen. Op de vraag van een van de huidige eigenaren om aan te willen blijven als admin heb ik geantwoord dat zeker te willen doen, maar wel tot ergens in dit voorjaar. En dit moment is dus nu gekomen. Marotrans en Murphy hebben al aangegeven dat het modereren grotendeels door hun beide gedaan kan worden, maar dat het wel prettig zou zijn om er een derde admin bij te hebben, al was het alleen al vanwege een oneven aantal meningen tijdens het beslissen over lastige onderwerpen als toelating, moderatie, ban of nog veel lastiger/erger: het alom bekende zuigen....... Dus mocht iemand zich geroepen voelen om deze taak op zich te willen nemen, of meer informatie hier over, dan kan men dit melden bij @Marotrans of bij @Murphy Gezien de overweldigende reacties die er kwamen na het bekend worden dat het forum zou stoppen, en later het blijven bestaan omdat er nieuwe beheerders waren gevonden die er hun tijd en geld (en emoties 🤔) in wilden steken om de boel draaiende te houden verwacht ik dat er binnen de kortst mogelijke tijd meerdere aanmeldingen bij de heren admins binnen zullen komen.
  8. 15 points
    ...KNIP... Maar van mij mogen jullie het weten hoor voordat het een drama word. Ik ben een van de nieuwe eigenaren. Ik heb me er vanaf het begin hard voor gemaakt om het forum te behouden en heb geprobeerd mensen bij elkaar te brengen. Ik had toen zelf niet de intentie om het over te nemen. Toen bleek dat er eigenlijk geen animo was van mensen om er tijd in te steken ben ik dat gaan doen. Samen met 2 anderen die er ook geld en tijd in wilde stoppen. (Was een eis van Freddy) ... KNIP...
  9. 14 points
    De wijzen hebben besloten! Hierbij verwelkomen wij Doemijnbest (Sjaak) en schoenenreus (Lars) als nieuwe admins. AKA ... We hopen met beide leden op een prettige samenwerking. We hebben nog ff gediscuteerd over een even of oneven aantal admins, maar na beraad hebben we besloten dat wij zoooo in harmonie leven dat we tot nu toe nog nooit een ernstige aanvaring onderling hebben gehad over leden of topics die te ver gingen. Zodoende heeft het nieuwe CF nu de volgende leden als admin: Marotrans, Maarten Murphy, Eddy Doemijnbest, Sjaak Schoenenreus, Lars. Wij, Maarten, Jan (aftredend), de eigenaren en ik wensen de nieuwe admins veel wijsheid, volhouding en sterkte toe! Eddy
  10. 14 points
    Mij maakt me blij, dat vorige week m’n 2de gezonde dochter geboren is!
  11. 13 points
    Ook 'n sport, mensen die zijn vertrokken een trap na geven... Niet om onderscheid te maken, maar dat is ook nergens goed voor.
  12. 13 points
    Had ik zomaar ineens een nette container op de auto deze week.....
  13. 12 points
    Dat verbaast me geenszins... Jij bent gewoon een stuk eigenwijs die alleen zelf denkt ten alle tijde gelijk te hebben. Vandaar ook dat jij nog steeds vast houdt aan het feit dat admins en eigenaren zomaar PB kunnen lezen.. Waar we al meerdere malen hebben aangegeven dat dat sinds de overgang naar IPBoard nagenoeg ondoenlijk is.. Vbulletin die in 2011 nog liep, de tijd dat ik Sjoeke, Hallowed, Midweek en nog enkelen van het forum heb verwijdert had die optie "gelukkig" wel.. Dat heeft wat gedonder gegeven op het forum, maar volgens ons nog altijd minder als dat we die actie niet hadden gedaan.. Helaas het is voor de admins en eigenaars bijna niet te doen om dat te gaan zitten lezen.. Ze moeten dan in een Database die meer als een Gieg aan data beslaat gaan zoeken naar bepaalde stukken tekst en hopen die te vinden.. Maar goed,, Ook dat zal je met grote waarschijnlijkheid niet geloven.. So be it. Ik had al bij de admins (en beheer) aangegeven gewoon laten gaan en zich er niet aan te storen wat jij of wie dan ook er van vindt. Lekker belangrijk wat een ander vindt Ik moet in elk geval de nieuwe eigenaren een pluim geven dat ze zich er aan hebben willen branden om het over te nemen.. Ik denk dat ik Ron (shompie) net als menig ander ook een (drieletterwoord) vond/vind op het forum... En dat is dan mede door het feit dat je gewoonweg niet aan een stuk tekst direct kunt aflezen hoe het bedoelt wordt. Ik denk als ik hem in Persoon tegen kom dat we een prima avondje kunnen bomen...En dat is met meerdere leden.. In het verleden ook wel eens een BBQ van het forum (of truckstar festivalletje)meegemaakt waar leden kwamen die nu niet direct in het profiel pasten die je van ze gemaakt had, maar er toch een zeer gezellige avond is geweest.. Ik wens Kwik, Kwek en Kwak dan ook alle sterkte toe met de taak die ze op zich hebben genomen en waarvan ik weet dat het niet de makkelijkste is, maar gaandeweg wel steeds makkelijker wordt omdat men leert een dikke vinger te trekken indien nodig geacht. --== Freddy ==--
  14. 12 points
    Ik zou er niet eens op ingaan Jan. Dokus schijnt het allemaal beter te weten. Vbulletin ondersteunde dit inderdaad. Ipboard kan geen enkele Admin pb,s lezen.. Ook het beheer heeft die optie niet zomaar. Dan moet je echt in de database gaan zoeken en hopen dat je vind wat je zoekt.. gaat niet makkelijk en is tijdrovend EN je moet ook nog weten hoe en waar je zou moeten zoeken in een enorme database. Lekker laten gaan die doomdenkers..Die weten het altijd beter en overtuigen van tegendeel lukt je ook niet.. moeite niet waard om tijd in te steken ze dat uit te willen leggen. --== Freddy ==--
  15. 12 points
    Ik denk dat je de oude pas nog 28 dgn bij je moet houden ivm controle.
  16. 11 points
    Vrijdag een andere auto gekocht, want ik wilde wat groters dan ik had (vw Jetta bj 2008) en dat is gelukt 😃 Een BMW 535i GT. 306 paardjes om de 2000kg wegende sloep vooruit te krijgen. 😂 ik ben er uiteraard enorm trots op en hoop hier heel wat jaartjes plezier van te kunnen hebben😁😁
  17. 11 points
    Als jullie t leuk en goed vinden plaats ik hier zomaar wat fotoos wat ik doe. zo na t werkzame leven. Heb mezelf er bij neergelegd dat ik niet meer mag rijden en geniet en doe wat ik wil. Niet wat de planner wilt.... Zal wat fotoos weg zetten. Zoals sommige wel zal zijn op gevallen verblijf ik regelmatig in NL. Ben alweer bijna 2 jaar samen met een uiterst leuke dame We gaan heel goed met elkaar om. En soms gaan we hier en daar naartoe. Eerst de Piushaven in Tilburg. Dat was 1 keer, teveel juppen gehalte. Cafees zijn heel strak, alles is netjes en uiterlijk schijnt toch wel t belangrijkste te zijn... Maar wel water... Altijd goed bij mij. Die brug wilde ze een cafe openen in t contra gewicht, maar t is schijnbaar niet echt veilig. Ander dingetje dat me niet aanstaat. Tilburg, en denk wel meer steden maakt t gebruik van auto vrijwel onmogenlijk financieel gezien. Daarom zie je mij meer in dorpjes. Parkeren is 2 euro per uur..... Vind dat puur diefstal.
  18. 11 points
    Ik heb al een tijd geleden voor mijzelf besloten dat het verstandig was om meer afstand te nemen van het forum. Dat kwam voor een gedeelte door mijzelf en een gedeelte door het forum zelf. Maar dat betekend niet dat ik het forum niet volg, ik reageer alleen nog maar zelden. Om te verwijzen naar de zeer wijze uitspraak van Murphy, van het met de ruggen naar elkaar liggen in bed: In een goed huwelijk weet je op een gegeven moment wanneer het tijd is om je mond te houden en indien nodig tot 100 te tellen. Wat ik mijzelf al tijden afvraag (in het algemeen, zonder te vingerwijzen naar wie dan ook) waar halen sommige forumleden in godsnaam de tijd vandaan als aktief werkzame chauffeurs om zo veel en zo snel te reageren? Toen ik nog werkte als chauffeur was ik al blij dat ik eens een keer de tijd kreeg om te douchen/eten en slapen. Verder vind ik het bijzonder jammer dat er in de loop van de jaren forumleden een ban hebben gekregen of zelf gestopt zijn, diversiteit in meningen is belangrijk. Alleen, als men elkaar niet meer in zijn waarde laat, wordt het moeilijk om op een fatsoenlijke manier door te gaan. Toen ik als chauffeur begon, meer dan 40 jaar geleden, kwam ik er al snel achter dat een chauffeur (meestal) een eenling is, die mede door zijn werk uitstekend alleen kan functioneren, maar zet ze niet bij elkaar, want dan zijn de rapen gaar. En wat ikzelf ervaren heb: Goed lezen wat er geschreven en bedoeld wordt is zeer moeilijk, daar heb ik zelf ook zeker last van. Van de ene kant is het moeilijk om op te schrijven wat je precies bedoeld, zonder dat het op verschillende manieren door iemand anders opgevat kan worden, van de andere kant zie ik hier vaak dat mede forumleden vaak niet dat willen lezen wat er geschreven wordt. Ik wil met mijn bijdrage niemand negatief benaderen, het is in het algemeen bedoeld, ik probeer een positieve bijdrage te leveren, geen discussiepunten aan te scherpen.
  19. 11 points
    ik heb per afgelopen maandag een vaste centrale en een vaste auto. daar ben ik heeeeeeeeeeel blij mee, niet meer springen op een of andere auto of ver rijden om ergens te kunnen beginnen
  20. 11 points
    Vanwege de mogelijkheid dat het op belangenverstrengeling zou kunnen lijken was onze keuze om de eerste tijd op oude voet door te gaan. De owners gaan ook niet actief mee modereren, enneh ik ben Kwek. Plaatje is van: https://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=4113572
  21. 11 points
    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  22. 11 points
  23. 10 points
    Ik heb twee dingen waar ik blij van word: - Ik zit nu lekker een middagje bij vrienden op de camping en we gaan straks lekker barbecueën. - Het belangrijkste en iets wat ik al tien jaar wil: ik heb met succes het selectietraject doorlopen en begin volgende week met de opleiding tot buschauffeur!! Dus over een paar maanden zit ik achter het stuur van de plaatselijke stads- en streekbussen!! Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
  24. 10 points
    Als chauffeur (sforum) zal je toch moeten weten dat je werkschoenen moet dragen. Ben je veel minder gauw op je teentjes getrapt
  25. 10 points
    Ohhh ....keizer Pierre...mmmmm Volgende keer als ik hem tegen kom zal ik hem eens een hartig woordje toe spreken pfff....wat denkt die wel niet .... Ik zit dit zo te lezen ...en denk werkelijk...precies wat er nu speelt in de samenleving. Het verharde naar elkaar toe. Geen tolerantie . Ik ..ik...ik. Geen respect hebben voor elkaars mening...voorkeur. Leeuw had ik best wel hoog zitten...kon leuke dingen plaatsen... Soms waren zijn teksten veels te lang ..haha...maar waardeerde zijn mening...ook al was ik er niet mee eens....maar he ...was zijn mening. En zitten er nog wel een paar hier die dat hebben. Je kan het er mee eens zijn of niet ...maar blijf elkaar met respect behandelen. En daar gaat het hier vaak bij mis helaas, waardoor het in een hard gevecht eindigt om maar je gelijk te halen ... We zijn allemaal chauffeurs die dit mooie vak beoefenen. Laten we dan elkaar ook met respect behandelen. Ja...is erg moeilijk. Soms heb ik het gevoel dat men de stress van de dag hier ff kwijt wil .... Soms is het beter om ergens niet direct op te reageren...maar ff te laten bezinken voor dat je reageert of lees het eens twee keer.... Zeker als emoties op komen. Niemand heeft een zelfde mening. Je kan iemand overtuigen door een goed, onderbouwd verhaal te schrijven. Maar lukt het niet om een ander te overtuigen en die blijft bij zijn mening...heb er respect voor. Maar ga elkaar niet kleineren of wat anders. Zo....hoop dat een ieder het eens probeert...dat zal hier zeker ten goede komen....zeker voor de zweer .!!! Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
  26. 10 points
    Ja hoor, dat kan zeker! Tenminste...of je het kan maken weet ik niet. Maar anders doe je het gewoon niet. Zo hadden ik bij mijn vorige werkgever nogal wat collega's -de zogenaamde uitknijpers en beroepssukkeltjes waar ik eerder aan refereerde- die gewoon pertinent weigerden om bepaalde werkzaamheden te verrichten of bijvoorbeeld naar bepaalde landen te rijden. De planning had steevast een hele lijst met allerlei bijzonderheden waar ze allemaal maar rekening mee dienden te houden. Deden ze dat niet, kon je er zeker van uit gaan dat bepaalde lieden de dag of week erna overspannen thuis zaten voor een paar maanden tot een half jaar of weer op de proppen kwamen met allerlei afspraken die ze dan maakten bij de Arbo-arts. Zo ging Jantje beslist niet naar het Waals gedeelte van België. Moest Pietje iedere vrijdag op tijd thuis zijn. Weigerde Keesje om met meer dan 2 klanten te vertrekken. Eiste Arie altijd een elektrische pompwagen mee, ook al had hij die nergens voor nodig. Ging Johnny beslist niet op pad met een city-trailer, weigerde Kareltje om met de klep te lossen en meende weer een ander ooit de afspraak gemaakt te hebben om niet voor 07.00 ''s ochtends te beginnen En zo kan ik nog wel even doorgaan met de meest achterlijke verzinsels waarbij je je af kunt vragen waarom iemand überhaupt ooit chauffeur is geworden. Probeer daar allemaal maar rekening mee te houden.. Nogmaals, de planning -zoals mij zelf ooit door de grote man zelf op kantoor werd verteld- zat gemangeld tussen een chauffeurstekort, 'dienstweigeraars' die zelf hun privileges bepaalden en bindende adviezen van een Arbo-arts waar men steevast huilend op de stoel hun beklag ging doen als men hun zin niet had gekregen, of b.v. een keer met 3 i.p.v. 2 klanten had moeten vertrekken . Schijnbaar kon en mocht het allemaal daar, sommige chauffeurs maakten daar de dienst uit met als gevolg dat altijd dezelfden het werk op mochten knappen of naar bepaalde klanten of landen moeste omdat de rest het verdomde. Als ik dan zoiets vertel word mij hier van alles verweten, notabene door mensen die zelf nooit één minuut bij mijn oud-werkgever gewerkt hebben en nergens wet van kunnen hebben, of ergens ooit iets in de wandelgangen gehoord hebben -waarschijnlijk van dat soort mensen die altijd wat te janken hadden.
  27. 10 points
    Ik was uitgenodigd door NEP om gisteren te komen naar de jaarlijkse personeelsdag waarbij de nieuwste reportagetrailer werd geïntroduceerd de UHD2 4k mobiele opname studio. Er zit vrijwel 50 jaar tussen deze 2 voertuigen en het idee was om het publiek de verschillen te laten zien. Het was prachtig weer en er was veel bekijks, we hebben namelijk tegenwoordig aardig wat oude cameraspullen mee waarvan sommige het ook nog daadwerkelijk doen. Al met al weer een leuke dag en de eerste rit van het jaar was weer een feit. We stonden weer voor het studiogebouw Oude spulletjes (niet te tillen dus) Vorige week dinsdag op kenteken gezet, een Volvo FH 470pk. De trailer had nog geen kenteken, dat komt van de week. Alles digitaal tegenwoordig
  28. 9 points
  29. 9 points
    Ook in dit werk is alles niet rozengeur en manenschijn. Hebben wel een aantal adressen waar we bijvoorbeeld een extra plaats hebben of waar we met de aanhanger kunnen wisselen maar ook veel bakwagen adressen. Dan moet je dus tussendoor ook nog je bak van de aanhanger op de motorwagen zetten en andersom natuurlijk. Vanmorgen in Uelzen gewisseld en dit is zo’n typisch bakwagenadres. De bak moet uiteraard op dezelfde plek terug gezet worden en ruimte heb je eigenlijk niet. Dan staat er ook nog precies net op het moment dat je bezig bent iemand te zeuren dat ie met de auto weg moet maar als ik de bak eenmaal op de grond heb staan dan wachten ze maar even. Op deze foto zie je de plaats waar ik de lege bak eerst op poten gezet heb. Ik heb eerst de volle bak aan de kant moeten zetten en ga de lege bak weer op zijn plaats zetten. De bak hoort voor die oude kar aan de linkerkant op de foto te staan. Op deze foto lastig te zien maar direct achter de auto staat een boom dus qua ruimte is het beperkt. Op deze foto zie je vanaf de straat gezien de poort en zie je de volle bak in de verte staan. Deze foto is van het terrein waar ik de aanhanger geparkeerd heb en op het moment van de foto had ik de bakken al gewisseld. De volle bak staat nu op de aanhanger aangezien het volgende adres ook een bakwagen adres is.
  30. 9 points
    Schijnbaar zit jou dit heel erg dwars, en ik kan me eigenlijk ook niet herinneren het laatste jaar een positieve of interessante bijdrage van jou hand gelezen te hebben als enkel reacties -direct of indirect- naar 'die persoon' toe om deze uit de tent te lokken, zo ook deze reactie weer. Als je het dan over 'volwassen kleuters' hebt -meen ik ooit ergens gelezen te hebben- denk ik dat je misschien eens bij jezelf te rade mag gaan want jij blijft zuigen als een klein kind. Is het dan werkelijk zo erg dat je niet kan leven met het feit dat mede door jou "aarts-vijand" dit forum in stand is gebleven, dan had ik er zelf de stekker al lang uit getrokken. Misschien het overwegen waard voor jou...aan hetgeen wat je tot nu toe iedere keer plaatst is weinig aan verloren dus een heel groot gemis zal het niet zijn. edit: zie dat SPL me net voor was...
  31. 9 points
    Overigens wel een leuk topic dit. Eindelijk de kans voor iedereen om zijn of haar hart te luchten en alle frustraties en irritaties jegens de medeforummers te openbaren. Lucht je hart, dit is je kans. Het is heerlijk leesvoer en vermaak zo tijdens de pauzes...
  32. 9 points
    Zoveel mensen,zoveel meningen en er zullen altijd mensen zijn die het niet met elkaar eens zullen worden. Reacties soms kort, soms langdradig,doe ermee wat je wilt,in het openbaar of via pb maar probeer het netjes te houden . Dan komen we al een heel eind.
  33. 9 points
    *Het toch wel erg rustig hier wordt. *Het jammer is dat wanneer de gene die het forum gaande houden met verhalen en belevenissen worden weggepest of in de leesstand gaan. *Dit omdat er leden zijn die het graag hard tegen hart willen spelen omdat ze zichzelf beter voelen of omdat ze altijd gelijk denken/willen te hebben. *Er misschien nooit eenheid is geweest onder chauffeurs (vanwege het verschillende soorten werk) maar het er op lijkt dat men ook geen respect meer voor elkaars werk heeft. *Veel oudere topics verleden tijd zijn geworden omdat de schrijvers zijn opgestapt. Jammer, jammer, jammer.
  34. 9 points
    ff plaatje oplaaden en nog een stukkie rijden
  35. 9 points
    Update... De pijpleiding is gespoeld, ben net terug van een kennismakingsgesprek bij een groothandel- en winkelbedrijf in biologische levensmiddelen. De functie is een combinatie van distributie (aan winkels, bedrijven, zorginstellingen en particulieren) en kantoorwerk/planning/magazijn/ad-hoc. Fijn gesprek, platte organisatie en korte lijnen. Lijkt mij erg interessant en ook ideaal om op deze manier het bedrijf goed te leren kennen. Heb er een goed gevoel bij, ook van de fysieke belasting verwacht ik geen problemen te ondervinden. Ook mijn gesprekspartners waren erg positief op alle vlakken en dat ik snel m'n draai zal vinden op de werkvloer. De kogel werd meteen al afgeschoten en drie minuten later was 'ie door de kerk. Overmorgen beginnen! Totdat ik het groot rijbewijs heb (opleiding via detacheringsbureau) zal ik voornamelijk bijrijder op de vrachtwagen & chauffeur op de bakwagen (B) zijn om alvast de routes/locaties/klanten te leren kennen. Salaris... Ach, na 4 jaar thuis is dat niet heel belangrijk meer, maar de beloning is reëel en absoluut acceptabel als "starter", toeslagen komen daar nog bovenop. Eindelijk dus weer aan de bak, straks weer dikker beleg op brood (), ook straks echt kunnen genieten van onze vakantie in Noorwegen en met een blij gevoel de toekomst betreden.
  36. 9 points
    Spijtig? Sneu is een beter woord. Harde woorden, debatteren, ok. Maar elkaar een mening opdringen, zuigen om het zuigen, dat is een heel ander verhaal. Je kunt het ook met elkaar oneens zijn, zonder elkaar af te moeten schieten. (een ieder met een ouderwets degelijke relatie weet dat je af en toe met de ruggen tegen elkaar aan in bed ligt).
  37. 9 points
    Nou ja, spijtig. Wat daar het nut van is of wat men er mee wil bereiken weet ik niet, als het is om een soort van 'statement' te maken dan heeft men daar alleen zichzelf mee, niet de rest van de leden. Het werkt net als bij een bedrijf; niemand is onmisbaar, ook al denkt men zelf wel dikwijls van wel. Daarnaast, er zijn er al zovelen die hun account hebben opgezegd en daarna als gast toch mee blijven lezen of zelfs een nieuw account aanmaken zoals Josimo ook weer gedaan heeft als ik het goed lees hier. Tsja...eerst met een hoop bravoure opstappen en dan onder een pseudoniem terugkomen. Ik denk daar het mijne van. En ik heb het al vaker gezegd: we zijn niet op een "lieve-jongens forum", en ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten om het altijd maar met elkaar eens te moeten zijn. Af en toe harde woorden, en daarna weer gewoon verder.
  38. 9 points
    Het verbaast mij werkelijk dat jullie dat niet wisten. Ik geef nogmaals aan dat dat ik er geen moeite meen dat ze gelezen kunnen worden, maar dat het mij verkeerd schoot dat niet de waarheid werd verteld. Nu ik weet dat het uit onwetendheid komt laat ik het er bij, en bied ik mijn excuses aan voor dit misverstand.
  39. 9 points
    De meeste forumleden zijn er onderhand wel een keer klaar mee dat het altijd dezelfden zijn die elkaar in elk topic weer opzoeken en modder naar elkaar lopen gooien als een stel kleuters. Dus niet alleen naar Dolf of een ander kijken, ook naar jezelf. Geldt ook voor jou Dolf, laat elkaar nou eens een keer met rust of vecht het achter de schermen uit. Dacht dat de rust nu wel eens een keer wedergekeerd was, niet dus.
  40. 9 points
    Grappig dat mijn vermoedens inderdaad kloppen. Ron, Harm en SPL (bij gebrek aan een naam), dank jullie wel. Ik hoop dat het forum nog geruime tijd blijft bestaan. Maar ik zou het ook prettig vinden als het forum buiten de huiskamer om weer wat meer te bieden heeft. Dus m.a.w. dat ook b.v. het nieuws aangevuld blijdt worden. En dat is natuurlijk ook een taak voor ons als forumgebruikers om dat te vullen en te reageren! Hendrik
  41. 9 points
    Laatste klantje lossen in Varces-Allières-et-Risset onder Grenoble. Zeiltje open zeiltje dicht, niks probleem, zolang we er mooi weer bij hebben...
  42. 9 points
    Nou toen ik vorig jaar ziek was ben ik er toch ruim 4 maanden uit geweest en heb geen enkel probleem of druk van mijn baas ze kant gehad dus het kan ook anders. Vandaar dat ik ook niet op stel en sprong wegloop bij m Ik heb geen idee, mijn auto heeft dat niet. Die jongen rijdt normaal met een Iveco waar het wel opzit en dan heeft ie er geen last van. Zal ook wel software matig aangepast kunnen worden maar op het moment dat je een auto test en dan vooral qua verbruik kun je m niet realistisch testen. Zou niet weten wat voor baas het is, is een jong bedrijf en heb er 3 bekenden werken die er zeer tevreden zijn dus ze zullen het wel aardig geregeld hebben ga ik vanuit[emoji85] Heb m net al even gesproken aan de telefoon, verloning is inderdaad hetzelfde. Had ook niet anders verwacht anders hadden ze me in F moeten inschalen.. Eigen span, alleen koppelen als er een trailer van de opdrachtgever achter moet. Werk zal merendeels Ruhrgebied, Antwerpen en Rotterdam beslaan met kans op een uitschieter verder weg. Auto kan mee naar huis maar alleen als het op route ligt of in ieder geval niet te ver ervan afwijkt.. Ben er voor nu wel uit, alles opgeven wat ik nu heb om er met een beter span bij te rijden en alleen maar buurtwerk te doen is het voor mij niet waard. Misschien als ik meer thuis wil zijn dat het een optie is maar voor nu laat ik het bij wat het is okdoei[emoji870]
  43. 8 points
  44. 8 points
    En je kan weer normaal contact hebben met je vrouw , in plaats van op gepaste afstand
  45. 8 points
    Over steden gesproken. Ging naar m'n tante in Rotjeknor. En we gingen naar een andere tante met de tram. Die tweede tante woont vlakbij t centrum, net noord van t Shell kantoor. Interessant en er is flink gebouwd in zuid.... Paar fotoos vanuit de tram. Oh, mijn tante rijde naar een tramhalte in een woonwijk waar t gewoon vrij parkeren is en zij hoeft, sinds ze met pensioen is, niks te betalen voor t openbaar vervoer. Die kerk staat als je Rotterdam in rijd langs t Feyenoord stadion over t spoor richting Maastunnel. Mijn tante vertelde dat er de heele oorlog 2 joodse families binnen zaten en de oorlog overleefde. Die kerk staat waar de Beukendaal begint. Daar is zij geboren. Haar vader, mijn opa, speelde in begin 30 in Feyenoord 1 en twee keer in t Nederlands elftal. Hij stierf voordat ik geboren was. Weet niet of dat nou een mooi of lelijk appartement gebouw is.... De rechtbank en belastingen. Mag wat knaken kosten bij de overheid... De eerste keer dat ik over deze brug ben geweest.... Was er wel al onderdoor geweest... Er staan nog mooie oude gebouwen in t centrum. Dit is natuurlijk de Bijenkorf. 1 van de eerste nieuwe gebouwen na de oorlog. Daarnaast is een bioscoop waas ik mijn eerste film heb gezien. Bambi.... Dat was ergens in 68. Centraal station. Hier gingen we er uit. Tante woont 300 meter verder. "Hee... een parasol met een rollator" zei ik tegen m'n tante. Die moest zo hard lachen.... En bij mijn tante. Oude buurt, maar een redelijk nieuw appartemant. Ze woonde eerst letterlijk daar waar je naartoe kijkt. Ze is 1 keer verhuisd, wel 20 meter... Zij was getrouwd met een zwarte, neger, Wat is t PC woord eigenlijk. En hij was voor jaren de enige zwarte die ik had gezien. Nu is 50% zwart daar.... En met de stoptrein van 5 uur... Lekker rustig. Stapte op in Lombardijen.
  46. 8 points
    OMG. Het is bizar. Ik lig op bed zonder pijn. Gewoon een soort stilte in mijn lichaam. Het is heel vreemd om niet continu je lichaam te voelen. Dit is dus wat andere mensen ervaren. Ik draai me om, niks. Zo'n "simpel" prikje en dan dit effect. Ik moet echt wennen dat de pijn weg is. Als ie nu wegblijft tot 3 juli dan stuiter ik het leven door. Mss kan ik zelfs lopen, na 17 april, als de rustperiode voorbij is. Stel je voor. Een droom die uit komt. Hoe lang of kort het ook zal duren, dit vergeet ik nooit meer. Dit is de TOP-blij van dit draadje, denk ik.
  47. 8 points
    Morgen Enkhuizen lossen.. Ff dagje zonder forum, is kijken hoe dat bevalt. Na een paar dagen lezen hoe bepaalde personen elkaar toch weer tot het uiterste weten te drijven is de er behoorlijk vanaf[emoji106] En nee ik ga geen mensen blocken of dergelijke. Haalt het leesbare van het forum en ik mag toch wel meer verwachten van een paar volwassenen okdoei[emoji870]
  48. 8 points
    wie weet had freddy de pb's doorgestuurd gekregen van de betreffende heren ? Weet ik veel.....nee, ik weet er niks van Maar ik jhoop dat jij precies weet hoe dat destijds gegaan is, want anders ben je wel heeeeeeeel erg zielig bezig Weet je: ik ben een beetje klaar met dat gekronkel hier op het forum Er wordt van alles geroepen terwijl volgens mij niemand precies weet hoe of wat Al dat gezeik met PB's naar elkaar sturen....pffff kleuter Als je geen geheimen hebt zet je gewoon alles op het forum zodat iedereen het kan lezen Ik begin het bijna jammer te vinden dat dit forum een doorstart heeft gemaakt.......
  49. 8 points
    Anderhalve maand verder wegens een zware longontsteking, ach ja, kon er ook nog wel bij. Tijd zat, was "toch thuis"... Maar ik heb deze nutteloze tijd heel nuttig besteed door 2 boeken te kopen om alvast de Vakbekwaamheid 1 (theorie RV1) te leren, toch best verrassend wat ik "op mijn leeftijd met 30 jaar rijervaring" nog kan bijleren. Medio april ga ik slagen voor dit examen, moet lukken. Vorige week was ik weer fit genoeg om weer eens bij een ander bedrijf een dagje een chauffeur lastig te mogen vallen. Om 03:00 uur bed uit, rustig m'n ritueel kunnen doen, om 04:00 uur in het autootje, half uurtje later op de zaak, kennismaken met mijn chauffeur, bakkie goede koffie erbij. Vertrokken met de motorwagen (Volvo FM) om 5:15 uur richting België (Vlaanderen), 12 adressen te gaan, zowel bedrijven als particulieren. Allemaal verschillende soorten goederen, wel alles op pallets, van rijst tot kopieerpapier. Heb alles ook mogen doen: deuren, laadklep, elec.pompwagen, verkeersregelaar of lastige-hoek-spiegel spelen indien nodig. Chauffeur en ik vormden een uitstekend team. Weer veel nieuwe informatie gekregen, mocht ook het stuur overnemen zodat hij binnen z'n rijtijd bleef, en hoewel ik hierop geen "nee" wilden zeggen, leek het mij juridisch gezien geen verstandige keus. Toen pas wist hij dat ik nog geen chauffeur was... Wel een groot compliment voor mij vind ik (hij zag mij voor vol aan), tegenslagje voor hem bleek later. Een aantal adressen waren incompleet of gewoon niet goed aangegeven waardoor er relatief veel rijtijd niet nuttig kon worden besteed en dat is jammer. De laatste 2 adressen gingen wij sowieso niet meer op tijd halen en eenmaal weer terug op de zaak (20:30 uur), was de chauffeur ook 12 minuten over zijn maximale rijtijd gegaan. Soms moet je wel denk ik. Hij rijdt regelmatig op België en heeft dan meestal 6 à 7 adressen, dus ik vermoed dat de planning de rit heeft samengesteld voor dubbele bezetting of hoe zoiets wordt genoemd. Na afloop nog even nagebabbeld en daarna een stukje achter elkaar aan via de A2 huiswaarts. Kortom... ... Het was een lange en super-gezellige dag maar ook absoluut een hele leerzame. Fysiek gezien een eitje, ook het afstapelen van de pallets kopieerpapier, goede vervanging van de sportschool. Toffe gast een beetje leren kennen, wie weet kom ik hem nog eens tegen. En natuurlijk een goede indruk achtergelaten dus wie weet eindigt dat via-via weer in een mooie baan. Afgelopen maandag mijn ervaringen teruggekoppeld naar mijn netwerkcontactpersoon, hij was duidelijk blij dat dit mij zo goed was bevallen en gaf mij meteen weer 2 andere contacten uit zijn netwerk. Dit diezelfde middag opgepakt waarvan er eentje op dit moment al heel positief is en er ook al stappen gezet kunnen worden naar een baan. Wellicht (en hopelijk) staat er binnenkort op tafel... (nou, ik heb het weer lekker kort gehouden... )
  50. 8 points
    ...de eerste 100.000 km. in precies 7 maanden vandaag een feit zijn.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...