Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing most liked content since 19-03-18 in all areas

  1. 21 points
    Leeuw

    wist je dat

    ...ook ik sinds vandaag een contract voor onbepaalde tijd heb?
  2. 16 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    Gisteren had mn nieuwe zn fotoshoot
  3. 15 points
    corydon

    wist je dat

    * ik volgende week dinsdag naar huis ga. Dezelfde weaek, donderdag ochtend gan ze mij intervieuwen, nee, niet voor TV of zo, maar veel belangrijker, voor iets totaal nieuwe behandeling van t hart. Redelijk nieuw, het word op een universiteit gedaan. T komt er op neer dat ze cellen uit mijn hart snijden die goed zijn, en aaarnee via stamcel kweken een hoop gezonde cellen er terug in gooien. Eerst maar kijken of ik een goede kandidaat ben.
  4. 14 points
    matthieu

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Bij ons rijden de buitenlandchauffeurs allemaal weekenden. Ik ben wel de enige buitenlandchauffeur[emoji2][emoji2] Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
  5. 14 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    Aankomende woensdag laatste dag met het diepladertje En donderdag begint het nieuwe avontuur. Dit is tevens de laatste dag van de ouwe chauffeur die met pensioen gaat.
  6. 13 points
    matthieu

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Oeps. Iets zegt mij dat je mijn opmerking wel heel serieus genomen hebt. Dit is nu de 2e keer dat je hierop terugkomt. Maar troost je, ik heb helemaal niet hoeven zoeken hoor. Hij stond pal aan de rechterzijde van het pand. Deze min of meer grappig bedoelde opmerking was eigenlijk bedoeld om aan te geven hoe gezellig het kan zijn met Pierre. Dus bij deze dan maar m'n excuses voor het feit dat je hier toch 'n dag of 5 mee in je maag hebt gezeten. Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
  7. 12 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    1e dag overleefd
  8. 12 points
    matthieu

    waar sta jij vanavond??

    Dacht lekker relaxed bij de Gouden Leeuw te staan. Kom ik die kut van 'n Pierre daar tegen..... Ben net 10 minuten naar m'n auto aan 't zoeken geweest [emoji23][emoji23][emoji23] Dit is zo'n avond dat ik liever bij Molly had gestaan[emoji2] Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
  9. 11 points
    Danny

    Je auto op een mooie lokatie

    Op de brenner.. Zullen wel weer op ze kant staan maar om nou elke keer speciaal voor hier foto's op ze kant te maken gaat me te ver[emoji28] okdoei[emoji870]
  10. 11 points
    ec300

    wist je dat

    Ik een andere werkpony heb gekregen hij moet alleen nog even een keer geel worden [emoji39] Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
  11. 11 points
    Teddybeer

    wist je dat

    Proficiat, Bart. In elk geval een zorg minder, voor wat het waard is. Wist je dat........ een snuffelstage best vermoeiend is.
  12. 10 points
    windhoos

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Tja ik vraag me alleen af wat de chaufferus ervan mogen zeggen die weekenden van zijn. Vorige weekend in Fontaines gestaan, trouwens 1 van de weinige routiers die nog open is, ik moest maandag om 8 uur lossen in Lyon, ik was trouwens op 2e paasdag ook vertrokken, met eerst een andere rit naar Zwitserland en toen dus het weekend erna in Fontaines gestaan. Kwam vorig weekend 9 weekenduren te kort die moest ik deze week compenseren, nou dat lukte aardig was virjdag op tijd thuis en maandag om 7 uur beginnen. Ik heb bij een routiertje gestaan, gelukkig niet in een hotel moeten blijven, en mag een maandag gewoon weer op een normaal uur beginnen. ik hoef dat geleuter van een hotel niet en ik hoef geen 4 dagen vrij nadat ik een weekend ben weggeweest. O ik wil wel een normaal salaris, dus ik krijg gewoon zo het hoort E7 betaald met mijn toeslagen en als extra geeft mijn werkgever er een vrije dag voor terug boven het CAO. Dankzij de mensen die altijd maar aanschoppen tegen een oostblokkers onder het mom van concurentievervalsing word ook het werk van mensen die nog een beetje afstand rijden onmogelijk gemaakt. En als ik volgend weekend weer weg moet ga ik gewoon en hoef ik nog steeds dat hotel en die compensatiedagen niet. O en voor degene die zeggen je zal wel niks thuis hebben ben in 1972 getrouwd en nog steeds gelukkig met dezelfde, en mijn auto is ook niet de reden dat ik onderweg wil zijn rij maar met een gewoon CFje met hoog dak.
  13. 10 points
    Grunneger

    foto's tijdens het laden en lossen

    Net echt
  14. 10 points
    shompie

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Zo, de kogel is door de kerk. Ik liep er al een tijdje mee maar nu toch maar de beslissing genomen dat ik stop bij waar ik nu zit en dat het tijd is voor wat anders. Nog een weekje en dan is het klaar. Wat ik ga doen weet ik nog niet, eerst een weekje naar school en dan zie ik wel weer. Misschien ga ik gelijk wel wat doen met de papieren die ik ga halen. Wie weet
  15. 10 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    Eerste vrachtje met de combi . Richting buitengebied Kampen (nesweg 12)
  16. 10 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    Tadaa
  17. 10 points
    _alain_

    Voorruitfoto's!!

    Gisteren, afdaling vd Mont Blanc via de Franse kant.
  18. 10 points
    Pierre

    Tachograaf doet niets meer

    Als je de grens niet over hoeft zou ik me zowiezo niet zo druk maken. De kans dat je hier aangehouden word is haast 0,0. En mocht je toch heel toevallig in een controle belanden en vragen krijgen, dan is het allemaal in gewoon normaal Nederlands uit te leggen. Ik voorzie daarom geen enkel probleem. Gewoon gaan rijden, printjes maken als het kan en wachten tot je pas terug is. En die 4 weken daarna zijn ook weer zo voorbij... En laat je vooral niet gek maken door allerlei wetsbepalingen en burgerlijke correctheid hier op dit forum...het valt in de praktijk allemaal best mee...
  19. 9 points
    shompie

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Niets is zo veranderlijk als het transport. Het werk wat ik zou gaan doen gaat niet door. Jammer want ik had er veel zin in, de vaste chauffeur van die auto mocht weer aan het werk 3 dagen per week . Dus heb ik weer wat visjes uitgegooid. Ik heb al een reactie. Ik ga in mei 2.5 week op een kraanwagen met een 100 t/m met jip. Dit is een behoorlijke kraan en wie weet wat hieruit voortvloeid. Gisteravond thuis een proefexamen gemaakt die we vandaag nagekeken hebben. Als ik dit vasthoud ben ik voor míjn theorie geslaagd . Praktijk gaat lekker dus hoop ik dat alles goedkomt.
  20. 9 points
    shompie

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Zo..... De eerste dag school achter de rug. Vandaag in de ochtend bezig geweest met hijsmateriaal en berekeningen hoe je dit hijsmateriaal mag/moet gebruiken. De gunstige hoek en de ongunstige hoek en meer van dat soort zaken. Droge stof wat je gewoon domweg uit je hoofd moet leren. Al deze stof heb ik al gehad en het is dus meer dat je alles weer terug moet halen. Verder hebben we het hijsplan en de inspectie's voor het hijsen doorgenomen, ook allemaal stampwerk. In de middag zijn we met de kraan bezig geweest. De kraan waar we mee werken is een tadano ruw terrein kraan en is vrij makkelijk in het gebruik. We zijn met zijn vijfen en hebben allemaal de kraan in en uitgepakt, testrondje gemaakt en dat was het eigenlijk wel. Nu thuis nog ff blokken. We hebben niet zozeer "huiswerk" gehad maar dat is ook aan jezelf. Je weet zelf wel of je de uitleg van vandaag snapt ja of nee.
  21. 9 points
    marco555

    wist je dat

    We vandaag weer voor het eerst dit jaar op het waterbed slapen. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  22. 9 points
    bituum trapper

    Verduyn group Nederland

    Heel simpel, tarra van deze container is ruim 7 ton tegenover een normale 25 kuubs container die rond de 3500 kilo zit. In dat broomcontainertje zit bijna 30 ton aan broom en aangezien hij een halve meter boven het chassis "zweeft" ligt het zwaartepunt heel hoog. Nu een ander bericht, over 3 weken is mijn laatste werkdag bij Verduyn. Maandag 7 mei begin ik bij Albert Keijzer Zaandam.
  23. 9 points
    Zo naar 3 jaar maar eens een nieuwe truck besteld net afgeleverd bij Loven. Moeten nog een paar jaartjes rijden , Dan toch maar een nieuwe truck natuurlijk weer Daf. De eerste drie jaar waren zeer snel om ,en 450.000 km verder was het tijd voor een andere truck. Gaan deze week alle dingen erop monteren (heb weekje vrij) Oude truck 0 uitval super gelopen dus weer een superspace xf 450 pk moet toch 5000 kg trekken elke week met meubelen (hihihi) op naar de volgende goede jaren mvg Rondentrucker
  24. 9 points
    schoenenreus

    foto's tijdens het laden en lossen

    Wanneer er 5 lijndienst brummi’s staan te kijken wat je aan het doen bent en zeggen dat ze zoiets nog nooit gezien hebben......nou ik ook niet maar ja soms moet je creatief zijn. Beugel om de poot in te hangen was krom dus kreeg de poot niet fatsoenlijk ingeklapt en opgeborgen.
  25. 9 points
    Teddybeer

    Nieuws in plaatjes

    Even iets luchtigers.
  26. 9 points
    Leeuw

    Leeuw's belevenissen

    Mijn printer begon een beetje kapot te gaan en vandaag de nieuwe geplaatst. Nu had ik gehoopt, dat het plug&play zou worden omdat het merk identiek is en typenummer bijna gelijk, maar dat was te positief. Voor deze ene keer zal ik een lang verhaal kort maken : Hij doet 't! Ook de scanner moest natuurlijk getest worden en dus heb ik maar even een ouderwetse fotoafdrukken tevoorschijn gehaald. Vroeger had mijn oud-werkgever ook combi's met wissellaadbakken, waarmee o.a. voor Nedlloyd en Scansped (wie kent ze nog...) werd gereden. Maar ook werd er 's avonds/'s nachts met bakken van een klant Duitsland in gereden om ergens te gaan wisselen. Sommige collega's konden niet met een schamelaanhanger uit de voeten of wilden "dat getrek met die steunpoten" niet, ik vond het juist wel een leuke afwisseling: Bijna op de dag af 16 jaar geleden, om 5.30 's morgens, stond ik met auto 400 ergens in Duitsland. De fotocamera werd weer eens ergens op een vuilnisbak of vangrail gelegd, om de auto met de maan erboven vast te houden. Dit was trouwens de enige keer dat me dat vrij goed gelukt is, want heel soms moest er ook gewerkt worden : Later in 2002 droegen een paar opleggers van Wim Bosman een fraaie reclame voor het Bayer product Makrolon. Helaas heb ik er maar een paar keer meer rondgereden en er maar weinig foto's van. De kunststof Makrolon werd onder andere voor CD-R's gebruikt en gezien de reclameinspanningen van Bayer (zie onder) voorzag men er een gouden toekomst voor. Nu, anderhalf decennium later, zijn CD's alweer goeddeels ingehaald door de mp3: Dat brengt ons weer bij een andere hobby van me, want in Duitsland werden vier IC-locomotieven van de serie 101 van een Makrolon-reclame voorzien. Eén van deze loc's was de 101 065 en deze fotografeerde ik op 24 februari 2001 in de buurt van Osnabrück met IC 707 van Kiel naar Basel: Ohja: De scanner werkt dus!
  27. 9 points
    Leeuw

    Leeuw's belevenissen

    Wat me zoal bezighoud, nou ja, deze week toch ook wel weer de nodige opmerkelijke dingetjes zien langskomen... Maar daar zal ik jullie dit keer niet mee lastigvallen , in plaats daarvan een verhaaltje uit de oude doos: Zaterdag 16 juni 2007: Een typische natte Noord-Duitse lentedag. Het plan: Even een trailer voor 9.00 in Travemünde afkoppelen en dan solo naar de Ostuferhafen in Kiel om er er daar weer ééntje ophalen. Nadat ik mijn papieren bij de rederij in Travemünde had afgegeven, zag ik buiten een beschadigde Scania staan. Geen collega te bekennen, dus kon ik ook niets betekenen... Bij het naderen van de portiers, zag ik een Daf-combi die een Finse Scania had geschept. Gezien de schade was het een beste klap geweest, maar de politie was al aanwezig en zo te zien was er niemand (ernstig) gewond geraakt. Maar toch, wat 'n topdag... Na het verlaten van het haventerrein, heb ik nog even een foto van de beschadigde Scania gemaakt: Wat er was gebeurd hoorde ik later van de betrokken collega: Een Daf met wipkar uit één van de Baltische staten (ik weet niet meer welke), stond naast zijn Scania geparkeerd. Om onbegrijpelijke redenen is de chauffeur van de combi naar links weggedraaid en heeft de achterkant van zijn wipkar de Scania flink geraakt. De chauffeur is gewoon doorgereden... Verderop heeft hij blijkbaar toch gemerkt dat 'ie de verkeerde kant was opgedraaid, is gekeerd en over het aflopende parkeerterrein op de haven af gedenderd. Toen hij de geparkeerde trucks voorbij was, kwam van rechts een Finse Scania: Dat werd dus een flinke boem. De Baltische chauffeur had maar liefst 2,8 promille in z'n bloed... In de Ostuferhafen in Kiel aangekomen bleek de Kieler Woche gaande te zijn. Op het water van de Kieler Förde was het druk en ik kon het niet laten een plaatje van "mijn" auto en één van de vele passerende zeilschepen te maken: Onder dit westelijke deel van de Ostuferhafen bevinden overigens nog de restanten van U-Boot bunkers uit de Tweede Wereldoorlog: Wat niet opgeblazen kon worden, is met een hele dikke laag zand afgedekt en tegenwoordig staan hier de ferrytrailers. Ik heb in de jaren '90 helaas verzuimd plaatjes van de restanten van de bunkers te maken... Over de B 502 en B 76 begon de terugweg en in de oprit van de A 215, was een Mercedes in de slip geraakt. De mevrouw van het blauwe auto'tje was overduidelijk flink boos op de meneer die het vooral voor zichzelf vervelend leek te vinden: Verbazingwekkend, hoe precies je je na ruim 10 jaar bepaalde momenten nog kunt herinneren! Wie de A 7 bij Hamburg een beetje kent, weet dat je vanuit noordelijke richting na de Elbtunnel rechts de containerterminals van Walterhof te zien krijgt, met de nodige sporen. Iets verderop is ook nog het rangeerstation "Alte Süderelbe" met het seinhuis waarvan de bovenverdieping een beetje op een UFO lijkt. Treinen zijn een hobby van me en als het kon, maakte ik graag mijn pauze in Hamburg Moorburg om daar een paar treinen te fotograferen. Dit was slechts een paar 100 meter van de A7 en vanaf de plek waar ik treinen fotografeerde, had ik mijn auto steeds in het zicht. Win-win : En zo was ook elk saai koppelritje, waar heel veel collega's hun neus voor ophaalden, toch weer anders.
  28. 9 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    Nogmaals oud en nieuw
  29. 9 points
    roadtrain

    CAO band, ervaring of dienst jaren?

    Als jij dat overwerk doet als op je profielfoto verbaast mij dat niets
  30. 9 points
    Leeuw

    wist je dat

    Kleine Leeuw vanmiddag beetje aan het meekijken: "Pap, wat is dat voor een geel ding?" Dat is voor mensen met een heel eng gezicht, die stoppen hun hoofd daarin zodat anderen niet schrikken. "Oh, okee..." Volgens mijn vrouw was dat niet het juiste antwoord....
  31. 9 points
    Pierre

    rij en arbeidstijd

    En nu even hoe het in de échte wereld werkt... Die pas gewoon om 09.00 erin steken, niks achteraf invoeren, 2½ uur rijden, de klok op rust tijdens laden en doorrr....
  32. 9 points
    _alain_

    Voorruitfoto's!!

    Aankomst in Helsinki
  33. 9 points
    Tobmaran

    Voorruitfoto's!!

    Kootenay pass, British Columbia.....zonder kettingen toch wel billenknijpen
  34. 8 points
    Valkje

    Waar gaat de reis heen...???

    Als ik het dus goed begrijp, heb je een baan dankzij het forum? Ja, en om dan maar gelijk even de boel op standje humor te zetten.. Met alle dank aan Ger, reeds ingelicht in een privé bericht, is mijn nieuwe werkgever niemand minder dan Fred Borghuis, nu bekend als Loskamp.
  35. 8 points
    Danny

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    De mensen die een weekend over willen staan zijn inderdaad in de minderheid.. Als ik alleen al bij ons kijk! 32 chauffeurs, waarvan er ongeveer 20 buitenlandchauffeurs zijn.. Van die 20 zijn er 6 die geen problemen hebben met een weekend te maken, die andere 14 willen het mooie werk doen maar geen weekend.. Mijn ritje Milaan liep voorspoedig, al had ik van tevoren al toegezegd dat een weekend overstaan geen probleem was.. Ik was zaterdagmiddag thuis, het eerste wat 2 collega's zeiden was pff jij heb wel mooi werk en bent t weekend thuis! Overigens stond 1 collega in Athene t weekend en een ander rond Boedapest, ook wij komen weer steeds verder de laatste tijd[emoji106] okdoei[emoji870]
  36. 8 points
    Marotrans

    Scania

    Vandaag maar eens met wat meer rood rondrijden!
  37. 8 points
    *Ger*

    Stilte

    Als eventuele opstap is >> hier << misschien iets te vinden. Je mag mijn naam noemen als je denkt dat het helpt, en als je echt interesse hebt dan kan ik je wel het telefoon nummer sturen van de juiste persoon
  38. 8 points
    Teddybeer

    foto's tijdens het laden en lossen

    Altijd leuk, "even" laden in een stilte gebied.
  39. 8 points
    Valkje

    Stilte

    Voor de personen die misschien reeds de uitspraak weten of toch graag van mij persoonlijk willen vernemen wat de uitspraak is, bij deze. Samengevat komt het erop neer dat ze mijn rijbewijs ongemoeid laten en de straf wat mij opgelegd is geworden 240 uur dienstverlening en 3 maanden onvoorwaardelijke celstraf. Ik laat iedereen vrij om hier zelf een oordeel over te vellen of dit een terechte straf is of niet. Wat veel mensen niet weten, op een enkeling na die geheel inhoudelijk op de hoogte is van echt de gehele zaak, is de inhoud, bijvoorbeeld verklaringen van getuigen, mijn verklaring en het sporenonderzoek. De inhoud van de hele zaak word niet verteld in de krant als ook de motivatie van de rechter, waardoor hij tot deze uitspraak is gekomen. Wat houd dit vervolgens voor mij nu in ? Accepteer ik deze uitkomst ? Tot op heden kan ik hier nog niet echt inhoudelijk iets over zeggen, ik heb hier tijd voor nodig en vraag advies aan mensen die inhoudelijk helemaal op de hoogte van alles zijn of een hoger beroep eventueel terecht zou zijn. En ja, misschien zeggen mensen terecht, is dit alles ? en je gaat zelfs hier nog misschien over in hoger beroep ? Zoals ik al eerder gezegd heb, voor de nabestaanden kan geen boom hoog genoeg zijn voor mij, ik denk andersom dat ikzelf ook zo zou reageren. Alleen de wetgever, dat is dus onze regering, die bepaald de strafmaat. Dezelfde wetgever bepaald dus ook, indien ik van mening ben toegedaan, dat de uitspraak niet op feiten gebaseerd is, persoonlijk het argument dat het mij zwaarder word aangerekend omdat ik een beroepschauffeur ben, ik dus een hoger beroep kan en mag aantekenen, indien ik het oneens ermee ben. Het OM mag dit trouwens ook doen, indien het OM van mening is dat de strafmaat te laag is uitgevallen. Daarom besloot ik dus ook dit verhaal te delen met jullie. Een mening over iets hebben moet iedereen hebben, moet iedereen die vrij kunnen uiten. Maar wat ik helaas heb gemerkt is dat mensen mij nu het verwijten wat de strafeisen zijn in ons land. Sorry, ten eerste wilde ik helemaal al niet hier mee in aanmerking komen, om dat letterlijk mee te maken, maar ik heb die regels niet bepaald. En hiervoor wil ik dus een voorbeeld zijn, hoe je in een situatie terecht kan komen, waar ik, inderdaad beter had moeten weten, maar ik dus echt onbewust een stap heb gezet, die wettelijk niet mag, met fatale afloop. En dan praat ik niet alleen over alcohol, maar over al die dingen die even je aandacht kunnen afleiden van de rest van de verkeersdeelnemers. Voel je niet onaantastbaar, denk nooit, zoiets gebeurd mij nooit. Want op het moment dat het je wel gebeurd, dan heb je aan mijn verhaal misschien een boodschap. Is getekend, Ron Valk p.s. Per 22 april weer volledig inzetbaar als chauffeur, ervaring te over, bulk, lengte, breedte, kraan, stukgoed (adr ). overnachten geen probleem. Stuur maar een pm, mag dan dom zijn geweest, maar gevoel voor humor nog altijd hoor.
  40. 8 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    Afdeling mooie vrachtjes en toertjes Zeebrugge (Wel een penetrante vislucht hier )
  41. 8 points
    josimo

    Nieuws in plaatjes

    Ik keur hem goed
  42. 8 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

    Ik kan met dit hengeltje op 17mtr nog een ton tillen, dus dat loopt wel los. Tis wel weer even oefenen met een hangertje rijden na 4 jaar trailer
  43. 8 points
    syme65

    Je auto op een mooie lokatie

    Soms kom je op mooie plekjes. Dit is in Woudenberg. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  44. 8 points
    Marotrans

    mercedes foto topic

    En al eerder een nieuwe trekker voor junior dan dat z'n jaarcontract is afgelopen Gisteren geleverd, vandaag op pad om te wennen.
  45. 8 points
    trieftol

    Een week van een koetelaar

  46. 8 points
    Marotrans

    Ongeluk A20 29 maart

    Tja, je mag het niet zeggen maar als je de capriolen ziet die ze uithalen met in- en uitvoegen En dan de telefoon: Op de meest linkse baan, gewoon lopen appen of zo... Ik ben ook niet heilig wat dat betreft, maar niet bij 130 en/of op 'n drukke snelweg. Richt de controle's maar eens op die categorie: neem 'n Engelse trekker, tweede man op de linker stoel om bewijs te filmen en 'n camera op het front voor de kentekenfoto. Weg financieringstekort!
  47. 8 points
    keijzershof

    Scania

    Bij me vorige werkgevers op deze wagens gereden. Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
  48. 8 points
    ec300

    Waar gaat de reis heen...???

    doe ik met je mee, ik mut t alleen de rest van de week zien vol te houden, dat niks (iets met voor de derde keer vader geworden)
  49. 8 points
    Teddybeer

    Tachograaf doet niets meer

  50. 8 points
    Pierre

    Voorruitfoto's!!

    Voorruitfoto's...hoeveel ik er afgelopen week gemaakt heb weet ik niet, maar ik werkelijk kwam ogen tekort. Een rit die begon in Vitrolles boven Marseille, mij via Toulon over de toeristische D559 naar de tweede klant voerde in Rayol-Canadel-sur-Mer, en mij vandaar via Saint-Tropez naar Nice bracht. De dag erop nog een adres in Grasse, nét boven Cannes en vervolgens weer via Flassans-sur-Issole en een paar klanten op de terugweg rond Vienne en Dole terug naar huis. Een half jaar geleden begon ik -na 18 jaar bij dezelfde werkgever- aan een nieuw avontuur, en de foto's nu kijkende denk ik steeds maar één ding: dit is waar ik het allemaal voor gedaan heb. Puur genieten, iedere week weer! Een greep uit de mooisten van afgelopen week....en eeh ,vergeef me: het zijn er een paar meer geworden... De Frankrijkrijders op dit forum herkennen het wel: na een dikke rijdag en 's ochtends vroeg uit de veren begint het op dit punt altijd pas écht leuk te worden, links- of rechtsaf: Zuid-Frankrijk! Via Aix-en -Provence richting Toulon Toulon-Hyères Richting Saint-Tropez en m'n klant in Rayol-Canadel Praatje bij het plaatje.. Het eerste stukje zit erop, en ik kom bij de klant in Rayol-Canadel-sur-Mer. De straat waar ik moet lossen in dat dorp komt precies uit op deze toeristische D559 die loopt van Le Lavandou tot bijna aan Cannes, pal langs de kust. Omdat ik niet rechtsaf kan slaan in de straat waar ik moet lossen, besluit ik om even te gaan lopen om te kijken waar de klant zit. Al snel heb ik hem gevonden, hij zit bovenaan, dicht tegen de D559 dus ik kan hem van de hand af achteruit insteken en een meter of 40-50 naar achteren rijden. Helaas weten de werklui niets van mijn komst en zal moeten wachten op de uitvoerder die pas na een uur kan komen. In mijn beste Frans overleg ik met hem via de telefoon en mag uiteindelijk toch zelf lossen. Wanneer ik terugloop naar de auto staat er politie bij mijn vrachtwagen, en vraagt mij wat ik aan het doen ben en waarom ik langs de weg geparkeerd sta. Even de situatie uitgelegd, en deze wijkagent is zo behulpzaam om mij even 'te gaan helpen' met gidsen vanaf de D559 achteruit die straat in . Het tafereel wat zich daarna afspeelde zie je alleen maar in films van Louis de Funés, werkelijk hilarisch... Maar een lang verhaal kort: na veel vijven en zessen vond hij uiteindelijk dat ik met die vrachtwagen niks te zoeken had daar want ik blokkeerde z.g. alles op dat kruispunt, terwijl er wel twee vrachtwagens langs elkaar konden en verzocht mij daarom om te vertrekken. Opnieuw weer uit proberen te leggen dat ik niet op dat kruispunt maar amper 50 meter verder achteruit in die straat moest zijn, maar hij was onverbiddelijk: volgen!! Nog maar eens contact met de uitvoerder gezocht en toen de politieman het zelf maar uit laten vechten die uitvoerder, even later werd ik inderdaad bevolen om hem te volgen en buiten het dorp op een parkeerplaats te blijven wachten, totdat de uitvoerder met een busje zijn handel bij mij kwam overladen. En als we er dan toch staan...dan maar gelijk even profiteren van 'het moment'! Een uurtje later zijn we klaar en we vervolgen de weg weer richting Saint-Tropez... Via Saint-Tropez en Saint-Maxime de D25 op richting A8 Nice De wereldbefaamde "Cote d'Azur". 's Avonds het routiertje maar weer eens opgezocht in Carros boven Nice, aan de voet van de Franse Alpen. Schitterende vergezichten... De dag erna heeft er niet anders uitgezien dan regen, regen en nog eens regen. Weinig eer aan te behalen dus, dus de rest bespaar ik jullie maar... Voorruitfoto's... het zijn er toch weer veel meer geworden als ik in gedachte had... Ik overweeg wel eens om mijn oude verhalentopic opnieuw onder het stof vandaan te halen en daar m'n rverhalen weer neer te zetten, maar daar gaat echt teveel tijd inzitten. Zie het daarom hier maar als een soort ritverslag voor een keer, en natuurlijk heb ik niet iedere week dit soort ritten. Als ik weer iets leuks heb gehad dan post ik het hier wel.
×