Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 20-05-14 in all areas

  1. Zo, kwartje begint te vallen hoor, althans gisteren was mijn laatste les voor het examen en het ging zowaar lekker. Vandaag met examen ging het wat minder omdat ik best wel weinig ruimte had om aan de voorkant te corrigeren,plus ik zat bijna bij het verkeerde dok. dus uiteindelijk min of meer overnieuw begonnen totdat ik wel goed stond. daarna tikkie naar voren gehaald en weer naar achteren. netjes langs de streep.uitgestapt, gezorgd dat ik een meter van de flappen afzit en gezegd tegen de examinator," ik vind het best" Denk als ik dit in de praktijk vaker zal doen dat het gewoon makkelijker gaat. Resultaat van het examen is geslaagd :) rijden verder ging goed, ik toonde inzicht, en verleende voorrang waar nodig was. Mochten jullie al opgevallen zijn, ik heb een iets volwassener naam aangenomen in plaats van nnndoh
    3 points
  2. Er liggen er nog genoeg. Ben er nu de cementvoorraad aan het aanvullen😜 Die op de tweede foto wegen slechts......98ton😬
    3 points
  3. Nu wel even de boel in perspectief bekijken, sinds wanneer moet jij die zooi meezeulen op je rug. :rolleyes: Die LKW chauffeur hoeft die pallet alleen maar op de klep te zetten vanuit de wagen (en volgens mij heeft de lidl chauffeur een elektrische mee in de auto), en op het DC als die moet laden ze met de elektrische pallet truck er in zetten, dus wat maakt het uit wat een pallet weegt. De medewerkers moeten het met de hand stapelen in het DC en de boel moet er ook weer handmatig af in de winkel, ik denk dat die het een stuk zwaarder hebben dan wij.
    1 point
  4. Het weekend voordat het faillissement definitief door de rechter uitsprak heeft Albert Heijn de stekker voor Goes eruit gehaald en dat werk verdeeld onder de andere huisvervoerders in er zijn een aantal van die chauffeurs daar meteen op gesprongen en met succes. Deze week verscheen er een foto in mijn Facebook van 10 man die naar van Wezenberg zijn gegaan. Maar voor de meesten en met name de buitenlandrijders is het natuurlijk helemaal ruk
    1 point
  5. Een hert klinkt iets aannemelijker, hier altans. Daar in Lolland waar iedereen stoned is kun je natuurlijk van alles zeggen....
    1 point
  6. Noorwegen is 200 jaar jong deze week, en dan moet ieder schip een kusje geven toch Eddie? Op een schip zetten ze, op open water, de koers in, en de stuurman zet dan de wekker, zeg maar 2 uur rechtdoor. Dat gebeurt zelfs op t ijselmeer....
    1 point
  7. Die combinatie werkt zeker niet in mijn voordeel maar net als ieder ander moet ook ik daar wel mee overweg kunnen en dat doe ik ook. Maar dan wel met mijn voornoemde inschatting. Zo houd ik er dan wel plezier in om te werken. Zoals ik ook al eerder had opgemerkt werkt veel in het leven wel wederkerig; De ondernemer wil graag en goed gemotiveerde & gezonde medewerkers en de medewerker wil graag een goede baas die voor zover het toelaat, rekening houdt met die medewerkers. In dit laatste is de laatste 15 en zeker in de laatste 5 jaar het een en ander wel fors scheefgegroeid. De 'baas' wil geen 'vaste contractanten' meer maar meer en meer 'oproepkrachten'. Deze laatsten moeten meer en meer maar op komen draven wanneer het de 'baas' uitkomt. Zekerheden worden niet meer geboden maar de 'eisen' zie ik alleen maar meer en meer opgeschroefd worden. De crisis tenslotte, helpt de werknemer daarbij in het geheel niet. Wil jij niet ? Dan is er altijd wel een ander die het wèl wil doen voor minder en met minder gezeik. En of dat dan een Nederlander/Pool/Roemeen of Bulgaar is, is dan om het even. Maar ik kan en wil niet voor anderen spreken maar wil heel dicht bij mij zelf blijven. Ik kan de situaties voor al die anderen niet veranderen. Zit tenslotte ook niet betaald bij een vakbond bv. Ik spreek voor mijzelf en alleen voor mijzelf.
    1 point
  8. Een chauffeur die niet meer als 8 uur per dag wil werken komt bij hetzelfde over als iemand die als timmerman solliciteerd maar geen hamer wil vasthouden Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk
    1 point
  9. Dan ben je misschien beter op je plek in het openbaar vervoer JD? Wel onregelmatig, maar geen giga-hoeveelheden uren. Lading laadt en lost zichzelf; wat wil je nog meer?? Het is al eerder ergens genoemd: de 'zittende'generatie chauffeurs die uit liefde voor het vak hebben gekozen malen niet om de uren en de zwaarte van het werk: allemaal part of the deal waar je voor kiest!! Maar mensen die halverwege hun werkzame leven een (al dan niet noodgedwongen) switch maken en al bij voorbaat tegen de hoeveelheid uren op zien hebben naar mijn mening niets in het Beroepsgoederenvervoer te zoeken, sorry. Vandaar het alternatief in het OV: ook 'n groot voertuig met grote verantwoording, in principe een beter salaris, geen vieze handen etc. Ik wist het wel! En waar het om begonnen was: halve dagen werken Maarten
    1 point
  10. Ik heb met een Roemeen samengewerkt en die knakker maalde er niet om dat hij nu eens tien en dan weer zeventien uur aan het werk was. Dat kan mij ook niet schelen, als je chauffeur wordt zou je moeten weten dat het lang en hard werken is en daar moet je tegenkunnen. Dat geroep van " ja maar hij werkt wel 8 uur waarom kan ik dat niet dan" is kolder, het kan niet omdat je chauffeur bent, dat hoort ook bij dit vak, en als je vindt dat het wel moet kunnen ben je m.i niet helemaal wakker. Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....
    1 point
  11. Mijns inziens komt dit toch echt alleen omdat er zo veel salaris verschil is in Europa hoor. Ik weet zeker dat de werkgevers liever een hollander op de bok willen, maar de tarieven laten dit steeds minder toe. Het heeft totaal niets met instelling te maken (alsof een Oost Europeaan zo'n goede instelling heeft pfff)
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden