Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 24-08-14 in all areas

  1. Di.29e. We waren allebei vroeg wakker. Rens aan het zweten omdat d'r hormoonhuishouding haar voor de gek hield, en ik aan het zweten omdat Rens d'r hormoon huishoud................ Goed, eerst maar eens koffie zetten. Heerlijk zo'n ontbijt buiten !! Nou kun je wel blijven rekken, maar op een goed moment heb je het wel gehad. "laten we maar bijtijds gaan, dan zijn we mooi op tijd" sprak de 'wijsneus' Nou, dat dachten die andere 988.000 ook........ dus......... file. Schoot echt niet op, en we waren allang blij dat we op tijd waren vertrokken. dan is er altijd weer die 'overtreffende' vakantie verblijven Was trouwens 'til salg' Vanallesennogwat te zien in de haven. Mensen op een bootje die naar mensen op een bootje kwamen kijken. Effies voor één: trossen los, drie kwartier te laat waar die opper chauffeur zich in drie talen voor excuseerde. D'r gebeurd ook wat als de schroeven hun werk gaan doen. Het was een mooi kalm zeetje, al woei het stevig aan bakboord. Na drie en een beetje uur was eindelijk Norge in zicht. En werd steeds mooier (wisten wij veel) Had de 'chef' toch een kwartier goedgemaakt Zou zo'n figuur ook gezeur krijgen met z'n plannert over het brandstof gebruik ?? De controle van de ........geen idee wat het waren, maar ze hadden aardig grote proppenschieters bij zich, hield de doorgang een beetje op. Jong mens met een glimlach op het gezicht vroeg of hij even in de 'fleurhut' mocht kijken. Had Rens al gewaarschuwd, dat als we een echte controle zouden krijgen onze trip naar Noorwegen zich zou beperken tot de P-plaats van de 'color line' Glimlach keek alleen in het toiletje Rare mensen die Noren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vroeg hem of er nog 'illegalen' gespot waren, maar we hadden ze goed verborgen zei glimlach. Pfff, truuk gelukt zullen we maar zeggen. 17.15 toch maar op weg naar 'sandnes' camping bij Mandal. Drie kwartier later stond het circus weer, dus.....................................yep :- ) Nog even een rondje lopen, en de straat oversteken om van het landschap te genieten. 21.00 werd het best wat frisjes, dus ons maar met de E-reader en in mijn geval de laptop teruggetrokken in de caravan. Drankje, en voorzichtig naar de route voor morgen kijken die ons richting de 'lysefjorden' moet voeren.
    5 points
  2. Ja ik vond het wel een moeilijke keuze hoor maar ander forumlid is er ook weg gegaan met de zelfde reden he maar wie niet waagt die niet wint .....maar heb het wel weer super naar me zin zo he
    5 points
  3. Nu Maarten en ook Dick Bakker hebben laten weten een nieuwe werkgever te hebben gezocht en gevonden, kan ik natuurlijk niet achter blijven en moet ik ook uit de kast komen. Ook ik heb een ander stuur (lees eigenlijk 'sturen') in handen. Weliswaar nog niet direct via een arbeidsovereenkomst met een werkgever, maar via Worktrans uitzendbureau in Zuidbroek. Via hun rijd ik nu voor de firma Sipma transport in Rolde. In principe ben ik daar voor de vakantieperiode gekomen, de maanden juni, juli en augustus. Ter vervanging van chauffeurs die van hun vakantie gingen genieten. Dit betekend dus elke 2 / 3 week je spullen uit de auto halen en weer met een andere wagen op stap. Maar blijkbaar heb ik wel iets goed gedaan en al bericht gekregen dat ik ook gewoon na afloop van de vakantieperiode mag blijven. Het hoe en wat is nog niet helemaal bekend, maar in 1e instantie moet ik gewoon de 1050 uur via het uitzendbureau vol maken. Ik wou in principe nog even wachten met het plaatsen van dit bericht totdat ik ook een vaste auto had, maar na de verhalen van Maarten en Dick kan ik toch eigenlijk ook niet anders . Een paar foto's van de auto's waar ik tot nu toe mee gereden heb dan nog maar. Twee foto's van mijzelf en de foto van de Scania "waterhoofd" is genomen door Theo Daling en de foto van de Volvo door Hans van Wijk. Zolang er nog mensen met vakantie gaan blijf ik springer, maar ik hoop z.s.m. een foto te kunnen plaatsen in het "waarin rij je" topic van een 'vaste' auto. Tot nu toe heb ik het geweldig naar mijn zin bij dit bedrijf. De bestemmingen zijn vooral de BeNeLux, stukje Noord-Frankrijk en het Ruhrgebied. In principe is het gewoon van maandag t/m vrijdag van huis (alhoewel je door de week ook wel eens een avondje thuis bent), maar afgelopen week met de Scania 142L was het gewoon een binnenlands chauffeur en elke avond thuis. Morgen weer met een DAF 105.410 trekker/oplegger op stap en het eerste los (tevens ook weer laadadres) is in Moerdijk. Helaas is het bij ons niet meer toegestaan om iets achter de voorruit te hebben, dus het vaantje blijft thuis, maar ik ben nog op zoek naar een adres waar je weersbestendige stickers kunt kopen voor op je adr bord met de vlag van de provincie Groningen. Dusssssssss, dan zijn jullie ook weer op de hoogte. Hendrik
    3 points
  4. Ma.28e. 11.00 uur maar weer eens gang gezet (zou ik die planners bij de firma voor net zoiets kunnen strikken ?) Vandaag 213 hele kilometers plus de drie kwartier pauze :- / Nee, nee, anders waren we voor 14.00 op de camping............en mochten we er niet op ! Denemarken heeft een lieflijk landschap, zeker in deze maanden. Mooie wijdse beelden. Na Aalborg wordt het ook een stuk rustiger. Toch nog voor 14.00 uur op de camping, en in de wachtrij het "yohh, ohh eujj" maar eens proberen te analyseren. Ging hem niet worden. Inchecken, poten uitdraaien (shut up) en maar eens een rondje camping. Alles dik voormekaar op 'Tannisby' camping. Moed en camera zooi bijelkaar geraapt, en op naar het strand............500 meter verderop ! Daar sta je dan met een bek vol tanden, krijg je volgens mij in NL de doodstraf voor ! Helm gras.......beschermd ??........ Apart, ook al is er eigenlijk niets mis mee (auto op het strand) Enfin, het is al dagen rond de 30 graden (ja, ook hier) dus na een uurtje maar weer het vermoeide lijf richting caravan gesleept, het was tenslotte weer ruim 'bierentijd' Rond 18.30 zou Rens een nasi maaltijd koken, maar kwam erachter dat de: ketjap manis, en de sambal nog steeds in de schappen van de C1000 in het Harderwijkse stonden Nu wil het geval dat in dit typisch strandvakantie dorp ook een 'spar' winkel is, toppie dus ! 15%......................laat maar, een strand woning van 65 m2 kost hier ook (maar) 4.238.125 DK kronen :- / Gratis wifi hier, dus, .........................effe proberen. Ja hoor, onze yank had weer mazzel, heftruck bij de klant kapot..........................dus weer voldoende tijd om niet met het vak bezig te zijn. Enfin, effe hutje en auto laten zien, wachten op verbinding, nog effe wachten......laat maar. Was toch leuk om hem weer even te spreken. Maak er nog één soldaat, en dan voorbereiden op het grote avontuur in Norge morgen. Toch weer vroeg op hoor, bootje vertrekt 16 km. hiervandaan, en we moeten er al om 11.00 zijn. Het zou verboden moeten worden :- )
    3 points
  5. Zo.27e. Vroeg wakker vanmorgen, zoals altijd de eerste nacht op een ander bed. Koffie masjien gestart, en eerst maar eens dom kijkend buiten gaan zitten. Ja, zulk weer was het al om 06.30. Vind dat trouwens heerlijk hoor, niemand die je stoort of anderzins jouw wereld vullen met hun zooi. Rond 08.00 maar eens die beruchtte broodjes gehaald, je weet wel die warme......met jam.....tja..... 09.30 maar eens in actie geschoten, poten ingedraaid, aangekoppeld, stoelen weer in de voiture, betalen en 11.00 zowaar op pad. Was afzien vandaag. 376 km.............op één dag............oy, is vakantie hoor. Bij Sittensen de snelweg weer op ri. Hamburg, en het was druk ! Geweldig die wegwerken starten zo net voor de vakanties netvoor de tunnel, trouwens de 4e keer dat ik dat stuk weer verbouwd zie worden in 40 jaar chauffeuren ! Na Hamburg heb ik het eigenlijk wel gehad. Die A7 vind ik toch een partij saai ! Maar goed, we moeten die hindernis wel nemen, dus voor de afleiding wel even bij de 'Rensburger hochbrucke' de P-plaats op. Kun je even iets anders als mais velden bekijken zeg maar. De laatste keer dat ik bij Padborg de grens over ging was er nog paspoort controle, maar dat is inmiddels ook verleden tijd (iets met de EU geloof ik) Een stief kwartiertje na de grens begon het stevig te regenen, en hadden we het effe niet naar de zin omdat je nu eenmaal altijd mafkezen hebt die denken wel hard in de regen te .....kunnen/moeten. Laat maar gaan, we hebben geen haast, en gaan zeker niet stunten. Zo'n 30 min. later werd het weer droog, en het landschap een heel stuk aantrekkelijker. 16.00 aankomst op de camping in Skanderborg (DK) 16.20 stond het spul weer en was het wederom 'bieren tijd' Dan kom je er ineens achter dat 'google earth' een handig medium is........als je vooraf iets checkt....... Bleek de snelweg toch dichterbij als gedacht. leeg, en maar eens een stukje wandelen. Skandeborg so (met zo'n streepje door de o) camping ligt aan een leuk meertje, het sanitair is dik voormekaar, en je kunt er ook in een aparte ruimte koken. Kortom, niks mis mee hier. Na de maaltijd had Rens zin in thee en zette ze vervolgens de mok op tafel. Na enige minuten viel me iets op, en dat iets werd een obsessie zeg maar: De rest van de avond lekker lezend doorgebracht, en een keer onderbroken door een forumlid die per sms vroeg of ik die scandinavische tekens al een beetje begreep. Niet dus, en radio luisteren hier is ook.....................dussss. Morgen wel 213 km. naar Tversted, vlakbij Hirtshals........weer afzien dus
    3 points
  6. Bull, je bent gewoon benieuwd hoe mevr. fleur er uit ziet Maar vooruit, na een privé onderhoud met m'n persoonlijke IS goeroe (ben benieuwd hoeveel dit nu weer kost) gewoon opnieuw !! Zoals eerder genoemd, drie weken met fleur (en mevr. fleur) mee. Za. 26 juli. Daar staan we ! Gé tevreden, mevr. fleur in beeld die overigens Renske heet :- Uw auteur ook, de rest van de zeik.......................laat maar, ook tevreden (hoop ik) 11.15, en we zijn weg ! Noorwegen is het doel, en we hebben geen haast. 15 liter in Harderwijk getankt, voldoende om D. in te komen dus. Gelukt, en hier (redelijk bekende plek voor velen van ons) maar eens getankt, en een bak koffie gescoord. Drie kwartier later ding maar weer eens aangetrapt. 213 af, en na 'visbeker braut' de snelweg op richting Hamburg..........................................................................waar we morgen langs komen Afslag Zeven eraf, stukje binnendoor, en 16.25 aankomst bij camping 'Sonnenkamp' 16.30 aanmelden (hmmmm, is hier in D. wel zo'n pffffff momentje) 16.50 stond het circus en het eerste van de vakantie maar eens opengetrokken Ook een bijzonder onderkomen Twee blikken later hadden we de zin en onzin van het leven wel besproken, dus op naar de Italiaan............10 meter voorbij de slagboom Biftecie nogwat, een 'hefe weizen' en de avond kan niet meer stuk. Eénmaal terug bij de 'fleurhut' zag ik dit waanzinnig mooie koppie, kon het niet laten. Douchen, verslagje schrijven......................bed tijd..................... Vermoeiend hoor, vakantie
    3 points
  7. Goeie morgen....na lang wikken en wegen toch maar de beslissing genomen om bij een ander baasje te gaan rijden ....ik weet niet of de gene die ook veel met de bouw wereld te maken hadden of hebben merkten dat het verekte stroef ging en om niet andere bedrijven in de weg te gaan lopen vond mn oude werkgever het wel goed zo had ik het idee ...maar met vol respect voor die mensen toch over gestapt op een container auto voorlopig dan ..ik ben in de 4 maanden al een kilo of 6 afgevallen maar toch wel weer lekker om goed druk te zijn.
    3 points
  8. Wat ik weet is dat Mooy( en nog een paar anderen) dubbel bemand naar zuid Frankrijk reden en daar het hotel ingingen. Een daar wonende chauffeur,dikwijls een Fransman,loste de auto uit,laadde die weer terug en aansluitend nam de dubbele bemanning de auto weer over en gingen richting NL. Waar zo n dubbele bemanning begint weet ik niet precies,dat zal niet vanuit Hazeldonk zijn. Als ze die auto overgeven in Zuid Frankrijk zullen ze hun maximale werktijd( 21 uur) wel erop hebben moeten hebben neem ik aan Ik ken een paar mensen die bij Mooy werken en die deze auto,s in NL weer uitlossen,soms nemen ze zo n auto over in de Ardennen ,waar ze met een combo'tje heen rijden,de bemanning gaat dan met die combo weer naar huis. Voor deze constructie heb je dus 4 man nodig: een voorlader,een dubbele bemanning en een uitlosser. Maar,,,,,Rik Bos kent dit systeem.....kom er maar weer in Rik.
    2 points
  9. Mooi verslag, Hans. Ga maar gewoon verder met je verhaal. Slapen kan later wel............
    2 points
  10. Maar we moeten door W0.30e. Geen idee wat ons te wachten stond. Gezien de berichten op het forum zou het 'anders'zijn I Norge ! Eeecht wel, vanaf de eerste kilometers is het mooi. De gemiddelde snelheid zou (volgens zo'n inport local ) zo rond de 60 km/h uitkomen. Da's niet snel (inport local had wel gelijk ), maar je kunt hier wel lekker doorrijden, en dat is ook wat waard. Op een goed moment kwamen we een tunnel uit, gingen een linker bocht om, en was een adembenemend uitzicht onze beloning. Rens had 'kippenvel' en geloof me, dat gebeurd niet zo vaak bij die tante. P-plaats op, en maar even genieten. Het was maar 200-en een beetje aan kilometer naar de 'preikestolen camping' maar man man wat hebben we genoten. Onderweg nog:1 brood, 2 flessen hutsefluts water met lyme smaak, 2 blikken 'grove haket makrel'........in tomatensaus, 2 zakken roerbak meuk en 2 witvis moten bij de Coop market gescoord. Totaal: Uch... ..... Nkr. (Eddy.........shhhhhht) Wisten we vantevoren, dus nie zeuren nie ! 14.00 aankomst op de 'preikestolen camping' Niet druk ! Mooi ! Poten uit, en maar eens rondje gelopen. Kom je een heuveltje over en zie je: Zijn we er maar even bij gaan zitten. Camping zit een NL beheerder op, en dat maakt de zaken niet moeilijker, wel vrolijker omdat nadat de toko volgelopen was, er toch ietewat een elektra probleempje ontstond. De beheerder, een tukker, loste alles met een glimlach op en nadat die Duitse mafkees duidelijk was dat die breedbeeld TV, de twee straalkachels het probleem veroorzaakte, en mafkees die drie items ook uit zette was het weer pais en vree. Het personeel deed er alles aan om het circus draaiende te houden en wat ons betreft is deze camping helemaal goed ! Het weer is wel omgeslagen, wat middels een sms'je van een zeker forumlid ook effe fijn werd ingewreven (voor Ibo) Wi(e) fi(e) ook aanwezig !! Jongste dochter had per sms al gevraagd of het hier mooi was. "geen ruk aan, maar je moeder wil verder" was m'n antwoord. Denk dat ik het over een jaar nog moet horen. Vis met aardappel, nope, hier gekocht :), en roerbak meuk verorberd, borrel en dikke snurk plegen ! Morgen zware dag.
    2 points
  11. Was door Chicago gereden, recht langs t centrum. Er zijn 3 filmpjes, en de eerste is net geladen. Duurt voor eeuwig. Als je het op 400+ pixels zet is het behoorlijk goed beeld, soms een beetje schokkerig.
    2 points
  12. Heeft die ook sterke verhalen aan tafel dan? Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    1 point
  13. 1 point
  14. Klopt. Reed er gister weer langs...mudje vol. Schotels, kooktoestellen.Gezellig hoor. Ook staan er veel op het industrieterrein achter mijn huis op vossenberg in tilburg. Staan er soms wel een stuk of 50 trekkers. Op zich geen probleem, vroeger zochten wij elkaar in het buitenland ook allemaal op. Hele kluiten Hollanders bij elkaar en ook allemaal drinken. Alleen met dat verschil...Wij reden geen meter meer. En daar zit het verschil.
    1 point
  15. Heerlijk Bert, moest al een tijdje flink mijn best doen om niets te laten merken .
    1 point
  16. 1 point
  17. Proficiat. Lekker hè om uit de kast te komen.
    1 point
  18. Gefeliciteerd met de nieuwe baan
    1 point
  19. Kijk maar naar de camping van TB-Europe op industrieterrein Kraaiven in Tilburg. Bivakkeren ze soms ook dagen. Wagens van Q-doz uit Roemenië.
    1 point
  20. We zijn er dus uit. 3 chauffeurs in het rouleer systeem, maar 4 mensen in totaal die de auto bemannen. Maar die auto's rijden dan ook 3 ton of meer per jaar. Kicken!!
    1 point
  21. Vandaag vieren VerooN, Wimke, Rietveld en Jan13 hun verjaardag. Alle mensen van harte gefeliciteerd, en Wimke die niet meer onder ons is, we zijn je niet vergeten en nemen de eerste speciaal op jou!
    1 point
  22. Mooi dat het je er goed bevalt, Hendrik. En natuurlijk ook dat jij bij de firma in de smaak valt. En redelijk dicht bij huis om voor een nachtje naar huis te rijden. Hopelijk komt er iets moois uit voort.
    1 point
  23. Kijk aan, goed bezig Hendrik Hele volksstammen zijn als uitzendkracht bij een bedrijf binnen gekomen en nooit meer weggegaan, dus wie weet gaat jou dat ook lukken. Dat je gewoon door mag hobbelen zegt al wel iets moet je maar denken! Bovendien schijnt 'het' weer wat aan te trekken en dat geeft de burger moed toch? Werken moet je ook overal, dat is geen nieuws, maar plezier in datzelfde werk is ook wat waard en dat heb je in ieder geval al. Lekker zo doorgaan, afdwingen lukt toch niet maar goede hoop houden dat je mag blijven wel Maarten
    1 point
  24. Succes Hendrik. Lekker met lege vaten en ibc's leuren. Niets mis met zulk werk. Maar waarom ben je weg bij Dennis? Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    1 point
  25. succes met deze nieuwe uitdaging
    1 point
  26. Dan zal dat best op te lossen zijn met de laptop: heel veel van dat soort instellingen zit in de voertuigcomputer. Moet je er wel even langs om het aan te passen, de winter komt er aan...
    1 point
  27. Bij deze bied ik mijn excuses aan ieder die pech had deze week. Had al het geluk deze week denk.
    1 point
  28. Of gewoon ,conseqent, alleen gebruiken voor zakelijk verkeer,en voor prive zelf een teulefeun regelen. ,dus ook geen inkomende prive gesprekken meer aannemen. Als er dan nog kosten voor prive gebruik op je afrekening staan ,gelijk stennis maken bij de boekhouder.
    1 point
  29. Logies gesproken wel, maar ja... het heet transport, en dan is het automaties niet logies.....
    1 point
  30. Gloeiende gloeiende, valt nog niet mee voor een digibeet zo'n verslag Maar we zijn weer 'bij' Zal de eerste week afmaken, en volgend weekend verder
    1 point
  31. Oh, foto's nu .....te groot ??
    1 point
  32. Valt het nou niemand op dat ze dus nu ook "motoragenten" in het noorden hebben Het laaste varken is vorige maand overleden na dat hij met hoge snelheid achter een vrachtwagen aanzat en over zijn toeren werd gejaagd
    1 point
  33. Dat metertje meer laden is al lang niet meer mogelijk, het "Philips"concept met zeildoek achterwand en topsleeper. De max laadlengte voor een combi is 15,75m dacht ik.
    1 point
  34. Di.29e. We waren allebei vroeg wakker. Rens aan het zweten omdat d'r hormoonhuishouding haar voor de gek hield, en ik aan het zweten omdat Rens d'r hormoon huishoud................ Goed, eerst maar eens koffie zetten. Heerlijk zo'n ontbijt buiten !! Nou kun je wel blijven rekken, maar op een goed moment heb je het wel gehad. "laten we maar bijtijds gaan, dan zijn we mooi op tijd" sprak de 'wijsneus' Nou, dat dachten die andere 988.000 ook........ dus......... file. Schoot echt niet op, en we waren allang blij dat we op tijd waren vertrokken. http://imageshack.com/a/img910/9274/4KlqjQ.jpg En dan is er altijd weer die 'overtreffende' vakantie verblijven http://imageshack.com/a/img540/6373/zfEdLy.jpg Was trouwens 'til salg' Vanallesennogwat te zien in de haven. Mensen op een bootje die naar mensen op een bootje kwamen kijken. http://imageshack.com/a/img904/3792/SOh5IN.jpg http://imageshack.com/a/img913/7783/fEdD04.jpg http://imageshack.com/a/img907/1451/rnRNYp.jpg Effies voor één: trossen los, drie kwartier te laat waar die opper chauffeur zich in drie talen voor excuseerde. D'r gebeurd ook wat als de schroeven hun werk gaan doen. http://imageshack.com/a/img538/8343/YqIiVD.jpg Het was een mooi kalm zeetje, al woei het stevig aan bakboord. Na drie en een half uur was eindelijk Norge in zicht. http://imageshack.com/a/img911/9882/T5co4s.jpg http://imageshack.com/a/img910/3272/X2qOB1.jpg Had de 'chef' toch een kwartier goedgemaakt Zou zo'n figuur ook gezeur krijgen met z'n plannert over het brandstof gebruik ?? De controle van de ........geen idee wat het waren, maar ze hadden aardig grote proppenschieters bij zich, hield de doorgang een beetje op. Jong mens met een glimlach op het gezicht vroeg of hij even in de 'fleurhut' mocht kijken. Had Rens al gewaarschuwd, dat als we een echte controle zouden krijgen onze trip naar Noorwegen zich zou beperken tot de P-plaats van de 'color line' Glimlach keek alleen in het toiletje Rare mensen die Noren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vroeg hem of er nog 'illegalen' gespot waren, maar we hadden ze goed verborgen zei glimlach. Pfff, truuk gelukt zullen we maar zeggen. 17.15 toch maar op weg naar 'sandnes' camping bij Mandal. Drie kwartier later stond het circus weer, dus.....................................yep :- ) Nog even een rondje lopen, en de straat oversteken om van het landschap te genieten. http://imageshack.com/a/img538/2673/0oCkmN.jpg 21.00 werd het best wat frisjes, dus ons maar met de E-reader en in mijn geval de laptop teruggetrokken in de caravan. Drankje, en voorzichtig naar de route voor morgen kijken die ons richting de 'lysefjorden' moet voeren.
    1 point
  35. Ook al? Als je denkt op de wip te zitten en er is 'n kans: gewoon doen. Banen voor het leven zoals vroeger (NS, PTT etc.) zijn er niet meer; dus hoe vast is een vast contract... Succes in de containers Dick, vervelen hoef je je al niet meer!
    1 point
  36. Sorry Hendrik, was te warm voor het trainingspak
    1 point
  37. En prescies 100 km rijden en dan de schijf er weer indoen... Foei....
    1 point
  38. Hoezo stoer? Een magneet er op dat doe je toch om willens en wetens het inkomende signaal te ontregelen. Als ik zonder een magneet mijn werk kan volbrengen waarom moet een ander wel zo bijdehand zijn om dit te doen en daar zijn "voordeel" mee zien te behalen? Men moet gewoon het besef hebben dat we niet op deze manier ons werk moeten willen uitvoeren. Dat besef moet er niet alleen bij de chauffeur zijn maar ook bij de transporteur en nog veel belangrijker ook bij de opdrachtgevers want daar lopen er nog wel eens individuen rond die denken dat wij kunnen toveren.
    1 point
  39. Uit de tijd dat de tachograaf nog papier vrat en je in Duitsland met 30 euro klaar was.
    1 point
  40. Wat een onzinnige constatering van die niet aangesloten ABS-stekker. Het remsysteem werkt ook zonder aangesloten ABS prima, alleen het ABS systeem functioneert niet. Beetje "barbertje moet hangen" politiek van het OM. Een taakstraf en daarbovenop raakt de man ook nog zijn baan kwijt. En dat alles in het kader van de verkeersveiligheid. Geloof je het zelf? Nee dan onze tom-tom rijders; "keer om alstublieft", dus 180 graden omgooien die hap, al is het op een snelweg. Dat iemand zich te pletter rijdt onder de oplegger van zo'n malloot, daar hoor je nooit meer iets over. Ja, zij komen uit een ver land, dus weten niet beter. "iek nieks verstehen chef" is het enige dat men als buitenlandse taalkennis heeft. Nee in Nederland staat de overtreding prima in verhouding tot de strafmaat. NOT!
    1 point
  41. En respect moet wel van twee kanten komen, geef je het niet, dan krijg je het, zeker van mij, niet. Ben nog net niet gek....
    1 point
  42. Met dubbelbemand rijden is meestal een van de twee de dirigent. maar zal ff reageren, misschien Mooy even contacteren. Tis wel aan het eind van het hoogseizoen dus niet een heel gunstige periode om iets nieuws te zoeken.
    1 point
  43. Die Oekraiener rijdt met een magneet dus hij wil in ieder geval geld verdienen voor z'n werkgever. En dat is al meer dan dat de doorsnee NLchauffeur voor ogen staat tijdens het uitoefenen van z'n beroep.
    1 point
  44. Het zal mij niks verbazen dat het al allemaal is uitgedacht ... Overname te duur , goh laten we de boel toch gewoon klappen zodat de overnemende partij het voor een appel en een ei over kan nemen met nieuwe contracten voor het personeel dat kan blijven , de rest eruit , wat vestigingen opschonen en doorrrr........... gewoon omdat het kan in dit land....
    1 point
  45. kom je van de week trug op de zaak heb je collega een redelijk nieuwe trekker gekregen had de baas stiekum gekocht in de bouwvak voor deze senior collega nix mis mee dacht ik hierdoor ontstond er weer een vacature voor een chauffeur die ook alweer was vervuld namelijk forumlid mackgambler komt onze gelederen versterken dit forumlid had ik een jaar terug een mailtje gestuurd toen er bij ons ook een vacature was en toen was die echter alweer vervuld door een ander en nu werd ie 3 weken geleden door mn baas gebeld of ie nog zin had in een baan, en bij deze hebben we er weer een nieuwe collega bij ( als ie door zn proeftijd komt ) van de week ook even een collega wegwijs gemaakt met de grote kraan, deze collega had al wel wat ervaring op een kleintje maar niet 1 met een flyjib en in het plaatsen van dakkapellen, dus samen oppad, sóchtends eerst even een aanhanger met een 5mtr kapel aanpikken en rijden maar aangekomen bleek het een doodlopend weggetje te zijn dus meteen maar even de aanhanger omdraai truck geleerd en kwamen we tot de ontdekking dat ze de helmen eruit hadden gehaald in de bouwvak (liggen er normaal 2 in ) zelfzag ie er al tegenop om de 2 s bochten achteruit te rijden en had hier niet stil bijgestaan ( heb ik hm toch iets nuttigs geleerd ) daarna nog een 2de iets verderop ivm de regen ging eerst de kapel er snel op en kwam daarna de kist met aftimmermateriaal voor het raam daarna nog even snel het resultaat bekijken nix mis mee al zeg ik het zelf daarna nog even een meedoen want de klant had tompoezen gehaald bij de echte bakker ( ook nix mis mee ) al met al wel leuk om iemand wat tips mee te geven ( hij had er nog wat van opgestoken ook ,zei ie zelf. onbegrijpelijk )
    1 point
  46. Motor rem heb je niet nodig toch in Anvers, meer een hand rem als ik dat zo eens lees hier.
    1 point
  47. die hebben er ook niet gewerkt toch haha haha
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden