Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 06-02-15 in Berichten

  1. De afgelopen tijd heel veel s'nachts op Duitsland gereden met deze auto. Niet heel bijzonder,in Wiesbaden lossen en laden voor Mannheim, Mannheim lossen dan de uren maken en dan koppelen in Worms. Een andere nachtrit bij ons is Nurnberg lijndienst of Nurnberg lossen en dan vervolgens ergens terugladen. Ik had een paar weken geleden het geluk om daardoor op het vliegveld van Frankfurt te mogen laden, dat was een mooie ervaring om de vliegtuigen pal boven je te zien als je de wagen uitstapt. Afgelopen maandag heb ik geladen in Mill voor Straubing. Ik zag er eerlijk gezegd best een beetje tegenop, maargoed toch vertrokken en naar Straubing gereden. Daar dinsdagmorgen om 8:30 aangemeld en om 10:00 uur weer vertrokken, geladen op een ander adres in Straubing en vervolgens laden in Zwiesel, ik heb 45 minuten binnendoor gereden opweg naar de klant en heb echt genoten, wat mooi daar. Vervolgens moest ik laden in Rednitzhembach, ik zou daar volgens de TomTom om 16:30 aankomen, maar doordat ik eigenwijs was zou ik daar om 16:05 aankomen. Dus toch maar eens een mailtje gestuurd naar de planning om te vragen tot hoelaat ik daar kon laden: 16:00uur was het antwoord. Uiteindelijk kwam ik daar om 15:58 aan, ik kon nog laden dus met 15 minuten zat het er in en toen op naar Autohof Ransbach-Baumbach. Tussendoor moest ik nog een halfuur pauze maken (het grootste nadeel van het afstandswerk ) dus snel de ramen en spiegels voor de zoveelste keer schoongemaakt die dag, strooien doen die Duitsers wel! Daarna nog een stuk verder gereden en om 21:15 stond ik stil. Woensdag weer verder s'Hertogenbosch,Eindhoven en Breda gelost en vervolgens geladen in Waalwijk. Op de terugweg werd ik al gebeld door een collega dat ik voorzichtig moest doen, want bij Oss was het een ijsbaan, hij had niks teveel gezegd, wat een bende daar, ik stond te slippen en te glijden om een klein heuveltje op te komen, uiteindelijk toch gelukt en na Oss was het ook gelijk al voorbij. 'T is de wereld op zn kop!
    9 points
  2. Uche uche... wat een stof hier.... zout gestrooid zeker?? Maar eens even bijwerken dan ;-) Onderhand begin januari al te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd ging worden na een half jaar bij de nieuwe werkgever: als de klant de tent sluit is iedereen uitgepraat natuurlijk... en dat is wat C1000/Jumbo in Raalte gaat doen half april. 18 April is de laatste uitleverdag, 25 april een groot afscheidsfeest en klaar. Jammer, maar het zat er in. Daar ben ik ook duidelijk voor gewaarschuwd tijdens het sollicitatie-gesprek maar soms moet je eens wat gokken ;-) Het begon toch onderhand op gegokt en verloren te lijken, wel al eens wat bedrijven gebeld of aangeschreven maar echt veel werk is er niet. Zéker niet in Noord en Oost Nederland. Maar thuiszitten is ook niets en levert weinig op. Zo al doende kwam ik er achter dat er bij m'n eigen werkgever inmiddels wel weer wat vacatures vrij zijn; op één er van gesolliciteerd en vanmiddag de uitslag gekregen: Aangenomen!! Dáár word je vrolijk van!! Eind februari ga ik naadloos over naar Simon Loos Benelux met standplaats Ede. In plaats van vanuit een DC naar de winkels te rijden wordt dat hoofdzakelijk vanuit de producenten naar de DC's rijden om die te bevoorraden met de diverse levensmiddelen.Meerdaagse ritten, dagritten en af en toe ook weer naar de winkels voor de afwisseling, daar komt het in grote lijnen op neer. Weer een nieuwe uitdaging, heb er heel veel zin in en krijg weer 'n half jaar de kans om me te bewijzen. O ja, niet onbelangrijk: de vervoermiddelen (foto geleend van Google):
    4 points
  3. Mensen met een bepaalde vorm van autisme o.i.d of mensen met andere geestelijke beperking hebben ook wel een Wajong, een deel van die mensen zou wellicht prima functioneren in "een transportbedrijf" als chauffeur. Veel van die jongens hebben het niet zo op veranderingen danwel sociale contacten en als je bv een vaste rit hebt waar je gewoon je rommel kan dumpen en weer op pad kan gaan dan zie ik wel kansen. En die mensen hebben hun goede kanten wel, vaak zijn ze gemotiveerd, niet dom, en helemaal gefocust op het werk zonder de "de baas doet alsof ie goed betaalt dan doe ik alsof ik goed werk" mentaliteit die ik steeds vaker bij chauffeurs tegenkom. Hoe ik het weet : ik ben schijnbaar zelf gestoord, dus kijk maar uit als je me tegenkomt onderweg
    2 points
  4. Die Routier, je hebt geen azijn gedronken.. je baarmoeder was gevuld met azijn. Je loopt gelijk weer te janken op werkgevers.. die hebben fiscaal voordeel eraan ja. Je vergeet alleen de winkel die ervoor zit: de 'zorgbureaus'. Afgeladen met kwakzalvers die vooral aan hun eigen portemonnee denken en vooral zo min mogelijk tijd aan de client besteden. Uurtarieven zie ik voorbij komen van €50/60 euro per uur. En een serviceniveau van nul. Bovendien, ga er niet aan voorbij hoeveel tijd een werknemer met een beperkig soms kan kosten waar je niks voor krijgt. Soms komen ze uit een milieu waar de domheid genetisch bepaald is dat je er eigenlijk niks mee kan... en dan toch doorgaan met zo'n jongen op meisje.
    2 points
  5. Om voor deze mensen werk te vinden Valt niet altijd mee Hier waar ik woon werken er in een bejaarden te huis Eten rond brengen en dat soort dingen Een gehakt bal op een boord weg brengen lukt vaak niet Ik werk wel eens met deze mensen Met een beetje humor lukt veel Huub
    2 points
  6. Doordat er veel chauffeurs thuis zitten is er een nieuwe regeling via de organisatie SOOB dat je je code 95 betaald wordt Deze heb ik ook aangevraagd en mag je volgen bij elke rijschool die er bij aan gesloten is Hopende dat jullie hier wat aan hebben m.v.g.Rondentrucker
    1 point
  7. Ja, ik ben hier ook zeer content mee! Het zal best wennen zijn, qua werk en -tijden, vaker van huis weg etc. Maar aan de andere kant is dit werk minder belastend voor je lijf én (hoop ik) krijg je ook meer rust. Tegenwoordig slaap ik minder dan vijf uur per nacht en dat drukt wel door. Dat op tijd naar bed lukt nog steeds niet dus... Afhankelijk van waar je staat en met wie zal dat toch makkelijker méér kunnen worden. Het supermarktenwerk op zich verveelt me nog niet, maar dit was ook niet het echte, regionale werk. Ochtendrit naar Sneek en dan naar Voorschoten of Blerick komt bijna niet voor; maar in een uitgekleed bedrijf zoals nu gebeurt dat wel. En daar voel ik me prettiger bij dan 'n ritje Apeldoorn, dan ritje Enschedé en als derde nog eens naar Deventer. De échte jongens doen dat het liefste. Maar goed, het houdt op daar in Raalte en ik heb 'n deftig alternatief gevonden op m'n oude dag De bedoeling is meerijden in week 9 om de fijne kneepjes te leren, week 10 en 11 is er 'n auto vrij door vakantie van de chauffeur en dan tot aan de grote vakantie springen met meer dagritjes en forensen.
    1 point
  8. Niet echt extreem zwaar, maar wel "overzise" load. Transportje van de grootste landbouwtractor ooit gebouwd. 900 pk V16 Detroit-Diesel 50 ton zwaar 6.35mtr breed 2400 liter dieseltank Tractor is inmiddels een museumstuk geworden omdat het te duur is om de (bijna) versleten banden te vervangen, deze moeten speciaal gemaakt worden. Foto's komen van de faceboekpagina van de eigenaren. https://www.facebook.com/pages/Williams-Big-Bud/104955422869292
    1 point
  9. Tsja, helaas gaat het hier niet meer over het verwachte tekort aan vrachtwagenchauffeurs maar probeert men elkaar hier publiekelijk af te slachten. Jammer, maar dan gaan we dit onderwerp maar sluiten. Hendrik
    1 point
  10. Ik heb weer duidelijk te maken met mensen die de praktijk niet willen inzien. Uiteraard gun ik deze mensen een fijne baan, en een goede toekomst. Waar het mij vooral omgaat is dat er openheid van zaken komt over het werk. Iemand met een spierziekte moet je geen verhuis of supermarkt werk willen laten doen. Men wordt een worst voorgehouden, terwijl het maar de vraag is, of die worst voor deze mensen wel zo lekker is. Misschien wel, misschien niet. Vandaar openheid van zaken. En SJW, leuk dat verhaaltje over zorgbureau's, maar daar heb ik geen woord over gerept. Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    1 point
  11. Lul niet zo achterlijk. Mijn zoontje heeft Hemi Parese gradatie 1. Dus ik weet heel goed wat de belemmeringen kunnen zijn. Maar ook dat ik hem juist moet stimuleren wat hij wel kan. Een baan waarbij hij veel moet lopen, zal ik hem afraden. Maar een kantoorbaan zal hem wellicht goed afgaan. Veel arbeidsongeschikte jongeren hebben lichamelijk een beperking, waarbij veel werkzaamheden van ons vak gewoonweg lastig zullen zijn. Uitzonderingen daar gelaten. Dat jij zelfs deze jongeren wilt misleiden, zegt alweer meer dan genoeg. Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    1 point
  12. Wat is Wet Wajong Wajong en werken | 10 februari 2014, 16:15 Wat is Wet Wajong? Mensen die op jonge leeftijd een ziekte of handicap hebben gekregen, krijgen ondersteuning van de overheid. Dit gebeurt via de Wet Wajong. Wet Wajong staat voor Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten. De Wet Wajong helpt bij het vinden van passend werk of ondersteuning tijdens een opleiding en zorgt voor (een aanvulling op het) inkomen. Een Wajong-uitkering geldt voor jongehandicapten vanaf 18 jaar. Wat houdt de Wet Wajong in? In de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wet Wajong) staat het recht op arbeidsondersteuning voor jongeren met een arbeidsbeperking centraal. Deze wet is ingegaan per 1 januari 2010. Tot die tijd gold de ‘oude' wet, de Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten. http://www.wajongenwerken.com/wajong.html
    1 point
  13. Dat zijn arbeids ongeschikte jongeren Ibo. Die schijnen goed met een pompwagen, rolcontainer, kettingen of dekzeil te kunnen werken. Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    1 point
  14. Klopt Huub, kijk wat voor veranderingen we nu al ondergaan ende techniek zal niet stil blijven staan.En waar we over vijf jaar staan? Ik weet het niet, misschien zijn er dan een paar gekke moslims geweest die de hele samenleving hebben ontwricht en het woord beschaving ook in rook hebben doen laten op gaan. Niet om te daarmee de problemen die we in de toekomst we te schrjven maar het loopt zoals het loopt.. je kan weinig meer doen dan aanpassen. Kan je nu wel gaan denken hoe het eruit ziet over vijf jaar... je gaat toch ook niet in je kist leggen vannacht omdat je morgen dood kan gaan?
    1 point
  15. Aannames zijn dat. Ik geloof daar niet in. Mijn werkgevers kunnen nu al geen goede chauffeurs vinden voor bepaalde werkzaamheden. Bovendien is de economie nog steeds niet erg op dreef, mocht die weer gaan als de brandweer... Een weinig instroom van chauffeurs plus een lichting die met pensioen gaat... Ik verheug me op de toekomst.
    1 point
  16. Er zijn meerdere forumleden die bij een "Zwitserse Nederlander" gereden hebben, misschien eens de zoek functie gebruiken ?
    1 point
  17. Een tijdje al niks meer geschreven, druk druk Maar heb nu even tijd, vertrek vanavond naar Nürnberg, wat ik daarna ga doen weet ik nog niet, zal ik vanavond wel horen. De afgelopen tijd vanalles gedaan, hele week weg, 1 adres op een dag tot elke avond thuis en 20 adressen op een dag. Ik heb de afgelopen tijd wel het geluk dat ik meestal de hele week met een auto rij (roep dat nu niet te hard...). Heb de laatste tijd ook veel voor een woonwarenhuis gereden, leuk werk met 2 of 3 adressen op een dag, meestal de hele week weg. Met deze auto heb ik 2 weken gereden, beetje behelpen qua ruimte, maar maakt niet uit, s'avonds de spullen verplaatsen van het bed naar de stoelen en je slaapt prima! Ik heb ook nog wel eens werk met de kooi-aap, vind ik eigenlijk nog het leukste werk, Nederland,België en soms Duitsland. Vorige week had ik een kameraad mee, die heeft een paar foto's gemaakt dus zal er hier een paar plaatsen. Als eerste s'ochtends op de zaak 2 deuren geladen, 1 voor een bouw in Veenendaal en 1 voor een bedrijf in Almelo. Veenendaal was een woonwijk in aanbouw, was dus allemaal millimeter werk, maar ik had de tijd dus dat was een leuke uitdaging. Daarna door naar Almelo om te lossen, daar gelijk de rust op de tacho gezet en toen door naar Verl om te laden. Op de terugweg nog even een bockwors gehaald, we waren toch in Duitsland. Ik vind het wel leuk, gevarieerd werk en ik weet s'maandags nog niet wat ik dinsdags vervoer. Tot nu toe dus nog geen spijt dat ik chauffeur ben geworden! 'T is de wereld op zn kop!
    1 point
  18. Wel Laura, als je belooft het aan niemand verder te vertellen... Er zat een konijnen kooi onder dat zeil. Er zijn hier vrij groote konijnen. En raad eens wat die konijnen heel graag tergend langzaam eten... inderdaad... glas rijders....
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden