Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 06-07-15 in all areas

  1. Dit waren de krenten uit de pap van de afgelopen 4 weken Grens Slovenië - Italië Going home :) Waarzinnig mooi stukje Oostenrijk. Dit is de B91 over de Ferlacher Stausee Slowakije... zonsopkomst om 5u 's ochtends in Niederbayern Ergens in Kroatië
    10 points
  2. Het is al een hele eer om als jonge hond in een adem genoemd te worden met een dergelijk heerschap ! Zal m'n best blijven doen verder..
    2 points
  3. Gyydo begint al aardig Sindaco's rol over te nemen met die mooie kiekjes! Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    2 points
  4. okee..... als ik dat doe weet ik zeker dat ik telefoon kan verwachten.... 3 minuten is zo'n beetje de max zoals de boardcomputer is ingesteld. Dan begint ie procenten af te tellen waarmee mijn "score" omlaag gaat. Als je er een beetje op let kun je dat met gemak op 100% houden en het scheelt een hele slok diesel per jaar.
    2 points
  5. Zo weer een paar weekjes verder en ondertussen weer een landje erbij om af te strepen.. Slowakije.. Ff kistjes laden samen met mn vangmuilmaat Michel.. Opgaand machines geladen voor duitsland ff boven Kassel.. In Antwerpen maar wel ff afzeilen in de storm en regen,was helemaal naar de klote toen het er op stond.. Mn maat nog effe geholpen want die zat boven op de kist met zeil en de wind kwam er onder,dus die lag zowat op de straat.. Dat zijn dingen waar je niet vrolijk van word.. Op vrijdag nog geladen in Slowakije en toen op naar het pinksterweekend in Suben.. Dinsdagochtend om half 9 vertrokken,mooie tijd.. Tot ff voor frankfurt gekozenen de volgende ochtend weer verder... eigenlijk nacht.. We moesten eigenlijk volgens de vergunning weer het hele ruhrgebied doorkruizen maar na overleg lekker naar Ludo aan venlo gereden en via holland naar eemshaven gereden.. Zelfs nog gelost en naar Bareveld gereden,was er nog nooit geweest maar best tentje.. daarna mog ik ff dagje kieperen.. En daarna nog ff door met een actros naar de Uk met een pers,vrijdags gelost en weer rap leeg terug.. Afgelopen week in die schweiz geweest,geladen in duitsland en via Vallorbe ri Lausanne..Maandag laden in Bochum voor Antwerpen.. Om 6 uur.. geen tijd voor een blanke... foto's heb ik nog steeds niet.. Mijn Macbook is nog in reperatie
    2 points
  6. WK is een net bedrijf,hebben zowel NL als D als PL in dienst,betaling gewoon via cao D5 of E6. Ze hebben het transport van E-ware Vd anker Kaas helemaal nu in handen gekregen dus moeten er Nederlandse chauffeurs komen,dat eist vd Anker!! Dat zie je steeds meer gebeuren. Maar echte chauffeurs die nog weken en weekenden weg willen zijn kunnen ze nu nog niet vinden,op dit moment bieden ze int.chauffeur met weekenden een nieuwe V8 Topline aan met E6 betaling.vindt het netjes dat ie weer meer NLers probeert te krijgen ipv alleen voorladers Sent from my iPhone using Tapatalk
    2 points
  7. Mooi man. Jij komt nog eens ergens
    1 point
  8. Staat in zijn avatar: Location`s-Hertogenbosch
    1 point
  9. In grote lijnen zit je wel goed; niet te druk maken. Niet achter elke boom staat 'n agent
    1 point
  10. Voor alle duidelijkheid; men heeft het hier over Oost- Europese transporteurs, dus niet over West Europese transportbedrijven met een vestiging in Oost -Europa. Maar dat hadden jullie natuurlijk allang gelezen. Het gaat bovendien over het niet voldoen aan een Duitse wet over het betalen van het Duitse minimumloon. En dat minimumloon bestaat in Duitsland pas sinds 1 januari 2015, dus een goed half jaar. Daarvoor kon een Duitse werknemer dus een stuk minder verdienen. En nu willen onze oosterburen iedereen in hun mooie Heimat aan dat minimumloon houden. Niet uit sociaal oogpunt, maar puur om das eigene Volk te beschermen. Oh schijnheiligheid. En laat nu eindelijk dat verhaal over uitbuiting eens los. Het begint langzamerhand op de discriminatiekaart te lijken. Die wordt ook te pas en onpas getrokken. Heb het er een beetje mee gehad.
    1 point
  11. Toevallig sta ik afgelopen maandag met een eigenaar van een uitzendbureau te praten. Is aan de rit voor mijn collega's. We staan bij een gezamelijke klant te laden.Zoekt chauffeurs, goeie, niet van die grootbekken die alles al gedaan hebben. En die in hun broek schijten als ze dubbel naar Oslo moeten. (je hoeft alleen maar te rijden, je rijd samen met een chauffeur van de klant die alles weet). Of van die tomtom rijders die niet weten hoe je moet rijden en gewoon dom doen wat navi zegt zijn er genoeg. Echte chauffeurs zijn moeilijk te vinden, mannen die willen en kunnen rijden. Mannen die functioneel hun 9 of 10 rijuren en de 13 of 15 diensturen in kunnen vullen zonder veel tijd te verknooien zijn steeds zeldzamer. Die mannen hebben werk, en hebben ook zo weer ander werk. Ze kennen iedereen, iedereen kent ze, paar telefoontjes en ze rijden weer.
    1 point
  12. Het is vooral de mentaliteit van de nederlandse chauffeur die het hem doet. Ik zwerf al jaren in het uitzendwereldje en hoor al jaren hetzelfde van uzb en bedrijven. 100 chauffeurs vinden geen punt, maar de inzet en de mentaliteit daarvan is benedenmaats. Als je ze vraagt over het volk uit het oosten roemen ze juist de mentaliteit en inzet die deze mensen tonen.
    1 point
  13. Het was zo ver. Het was de tweede keer dat ik bij hem in de vrachtwagen zat. Ik mocht samen met mijn zoon mee met de nieuwste Daf. De auto was nog geen week oud. De oplegger werd in no time gekoppeld en weg waren we. Ik had me van alles voor genomen. s' avonds een drankje met wat chips en pinda's en s' morgens fruh stuck. maar het liep echter anders. We waren goed en wel 1 kilometer onderweg of er vloog uit een dak koffer van een voorbij rijdende auto de bagage uit het koffer. Vervolgens vloog de deksel van het koffer richting ons ( circa 50 meter van ons af). Gelukkig zat er niemand langs ons en kon Guido uitwijken naar links zodat we niet over het deksel heen hoefden te rijden. Dat was op het nippertje. De collega van Guido had ons net nog fijntjes op een 2 steenslagpitjes gewezen en gewezen op de lage bumper spoiler. Maar ook deze zat er nog aan. Wat wij toen nog niet wisten was dat de Duitsers vrij hadden gekregen. We zouden in principe rond 5.30 s' morgens in Oostenrijk op de bestemming zijn om daar vervolgens te koppelen. Op een geven moment werd het als maar drukker en drukker. Ik heb nooit geweten dat er s' nachts zoveel auto's met en zonder caravans en vrachtauto's op pad zijn. Na een paar uur rijden stonden we al in de file. De planner hield het ook goed in de gaten kennelijk. Hij deed regelmatig Appen We stonden weer eens stil en Guido vertelde mij dat we waarschijnlijk later aan kwamen en dat hij ook ging overleggen waar nu te lossen. Op een gegeven moment schreef de planner "de oplegger mag niet stil staan ". Later begreep ik wat dit inhield. De parkeer plaatsen waren zo vol dat collega chauffeurs de oprit van deze parkeerplaats deden blokkeren. De toeristen ( die ook onderweg waren ) begrepen dat echter niet en reden achteruit terug weer de autoweg op. Er ontstonden levensgevaarlijke situaties. Je moest heet goed opletten. Ook Guido had zulke extreme drukte s'nachts nog niet meegemaakt. Op een geven moment moesten we wisselen. Snel even een plasje plegen en hup weer verder. Het was geweldig. De auto reed lekker, bij geen geluid en het was een sport om op het display de tekst te krijgen "goed geanticipeerd met de combinatie de duim omhoog. Op een geven moment zaten we zelfs op 79 % . Maar later zakte dit weer. Na overleg met de planner was het zo dat de collega ons tegenmoet reed i.v.m.het tijdsverlies wat wij op gelopen hadden door de in totaal zeker 20 kilometer file. We kwamen rond 7 uur aan en hadden eigenlijk non stop door gereden. De collega in Oostenrijk stond al klaar en had hem gemakkelijk neer gezet. Ook daar ging het weer in een no-time. En weg was hij met onze lading. Ik dacht misschien is het leuk om samen te ontbijten. Guido keek op zijn horloge en zij dat hij een had zitten te rekenen. Wat dus in hield dat er eigenlijk geen tijd voor was. Een kop koffie kon nog net. En dus hup snel weer naar het toilet en de oplegger er aan en weer terug. Ik zou het eerste stuk rijden en dan kon Guido gaan slapen. De tom-tom ingesteld en weg waren we weer. Niet geschoren geen tanden gepoetst of gewassen. Wat een haast was erbij. Na 4.5 uur rijden weer de pasjes gewisseld en toen kon ik gaan slapen. Ik sliep als een rood. Lekker breed bed, en geen geluid in de auto. Toen ik wakker werd waren we al een heel eind. Onderweg heb ik 1 auto op de kop in de greppel zien liggen, 1 bestel bus op zijn kant, 1 aanhanger die van de vrachtwegen rechtdoor was geschoten ook de greppel in, diverse mensen met pech en nog 1 auto die over de kop was gegaan. Toen we bijna bij Keulen waren belde de planner op en vertelde ons dat we waarschijnlijk 25 minuten te kort kwamen. Dit zou echte betekenen dat we 9 uur stil zouden moeten staan terwijl we heel dicht bij huis waren. Dit zou heel jammer zijn maar ja dat kwam dan door de vele files. Gelukkig mochten we de auto op de standplaats in Venlo zetten en mochten we de DAF de volgende dag naar de standplaats in Veenendaal brengen. Toen we rond 16.00 uur weer in Venlo waren hadden we nog 13 minuten over. Ongelooflijk was deze ervaring. Ik wil bij deze dan ook de directie en collega's van Guido bedanken voor deze geweldig rit. Werkelijk ongelooflijk. De pinda 's en de chips zijn onaangebroken weer mee naar huis gegaan, thuis ben ik in bad gegaan heb mij geschoren tanden gepoetst en heb ik aan een stuk door geslapen. nogmaals bedankt. Pap
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden