Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 16-05-16 in all areas

  1. Vandaag eens iets heel anders. Even een stukje geschiedenis over hoe en bij wie ik het vak geleerd heb. Na enkele keren met een vriend te zijn meegeweest op een vrachtwagen heb ik besloten om zelf ook maar mijn rijbewijs en papieren te gaan halen. Dit had ik allemaal in 1988 voor elkaar en ben ook in dat jaar begonnen met rijden bij en charter uit Beilen die voor de Firma Beens uit Stadskanaal reed. Hier heb ik het vak echt geleerd. Het waren voornamelijk blokvrachten en we reden voornamelijk op Frankrijk, Italie en een beetje Scandinavie. Na 5 jaar had ik in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om de bouw in te gaan om meer thuis te zijn. Ik heb een jaar op school gezeten en nog een jaar in de bouw gewerkt en er toen toch uiteindelijk achter gekomen dat er diesel in mijn bloed zit. Mij aangemeld bij het GPDW in Beilen en via hun ben ik terecht gekomen bij Hazelaar in Coevorden, een prachtig bedrijf met goeie collegas en super sfeer onderling. Hazelaar werd overgenomen door die andere grote uit Coevorden, Transportgroep van der Graaf, die een paar maanden later weer werd overgenomen door Penske. De Hazelaar-jongens hadden hier allemaal snel bekeken en een voor een zijn ze vertrokken, ook ik... Omdat ik zin had in het échte chauffeurswerk heb ik gesolliciteerd bij Vos in Oss en werd aangenomen. Wederom was het ook hier weer een geweldige tijd om te rijden. Ik heb door heel Europa heen gezworven maar ondertussen kregen we gezinsuitbreiding en wilde ik toch meer thuis zijn, want ik was nu maar 1x in de 2 á 3 weken een dag of 2 thuis. Mijn overbuurman werkte in de wegenbouw, of dat niet wat voor mij was... Ik sta altijd open voor iets nieuws en dus zat ik ineens op een kleefauto bij de Firma Ooms in Avenhorn. Hier werkte ik met een speciale asfaltmachine die zelf de kleef opbracht. Mijn taak was het om die asfaltmachine te voorzien van bitumen. We werkten door het hele land samen met de machinist van de asfaltmachine. Wij waren dus altijd met zijn tweeen en werkte dan samen met verschillende asfaltploegen door het hele land. Ook hier was ik de hele week van huis, maar in de wintermaanden was ik 3 maanden thuis, dat was wel heel fijn. In de laatste winter, werd de winter-ww afgeschaft en moest ik maar wat onderhoudswerkzaamheden doen in Avenhorn. Omdat dit ook niet de bedoeling was, ben ik daar uiteindelijk maar weer vertrokken............. "kruimeltje". Via een of ander duister uitzendburo ben ik terechtgekomen bij de Firma Wetro in Woudenberg. Ik had, behalve op de kleefwagen natuurlijk, nog nooit op een tankwagen gereden, maar we deden gewoon of ik enorme ervaring had en dat ging prima....... wel met de nodige zweetdruppels. Hier werd na 1 jaar mijn contract niet verlengd en ben ik bij Randstad Transportdiensten in Emmen terecht gekomen. Hier werd ik aan verschillende bedrijven uitgeleend en dan vooral veel distributie voor supermarkten en veel voor van den Brink in Hardenberg. Op een gegeven moment werd ik uitgeleend aan de Firma Staalduinen in Maasdijk en dit zou alleen voor het seizoen april t/m september zijn. Ik ben daar uiteindelijk het hele jaar blijven hangen. Van Staalduinen is een verhaal apart. DIt is een zeer net en sociaal bedrijf waar ik eigenlijk opnieuw van alles moest leren. Het was vooral tankwerk met verschillende compartimenten met dus ook veel verschillende produkten. We hadden dus soms wel 8 verschillende produkten bij ons. Je begrijpt dat dit niet in 1 week te leren is. Ik heb er in het begin dus eigenlijk gewoon de volle bakken gereden. Op een gegeven moment werd mij gevraagd of ik opgeleid wou worden tot distributiechauffeur en zou ik bij hun een vaste aanstelling krijgen. Mijn reactie hierop was niet zo heel snugger want ik zei NEE en waarom? Omdat mij de afstand van Beilen naar Maasdijk te ver was. Ik ben toen gaan rijden bij van der Sluis in De Wijk en ook hier ook weer een hele mooie tijd gehad. We reden stukgoed voor DSV van Denemarken naar Frankrijk, maar het grote nadeel was, dat ik hier héél weinig thuis was. Zaterdags thuiskomen en zondags weer vertrekken. Dus na een tijdje ook hier weer afscheid genomen, want het was me teveel weg. Dus, maar weer op naar Randstad in Emmen en die waren dolblij dat ik er weer was. En wat denk je, de Firma Staalduinen had toevallig geinformeerd of Randstad wist waar ik uithing. Ik werd dus direkt weer uitgezonden naar Maasdijk. Na ongeveer een half jaar kwam van Randstad de vraag of ik bij hun in vaste dienst wilde komen. Vrijwel op hetzelfde moment had ik een gesprek met de baas van Van Staalduinen en die vroeg mij wederom of ik voor hun wilde komen werken. Ik zou dan opgeleid worden tot distributiechauffeur. Ik zou de auto bij huis krijgen en dit was voor mij voldoende reden om naar van Staalduinen te gaan. Hier heb ik 6 jaar met volle tevredenheid gewerkt. Het is een uitdagende baan met heel veel afwisseling. De drang om zelfstandig te worden was bij mij enorm groot, dus heb ik in 2013 de stap genomen en ontslag genomen bij Staalduinen om aan een volgend avontuur te beginnen, die hier al uitvoerig beschreven is. Al met al, veel beleefd en veel geleerd in 28 jaar transport en ik blijf het een geweldig vak vinden.
    14 points
  2. even nog het ritje van afgelopen vrijdag ponton laden van 4 bij 12 mtr voor rotterdam bij het maken rekening gehouden met de breedte van de deur maar op het laatst moesten er nog hijsogen aan en deze solderen ze aan de zijkant, dus toen konden we er bijna niet meer uit tot de snelweg ,van kruising tot kruising gereden, en elke keer sloot de begeleiding de tegemoet komende rijstrook af, zodat ik lekker breeduit kon rijden hier nog op het industrieterrein mocht lossen op de hertekade in rotterdam centrum eerste instantie was de bedoeling dat ik gelost werd, maar de klant had geen kraan geregeld dus zei mijn baas, los maar naast de wagen, maar toen ie eenmaal in de kettingen hing besloot ik dat ie wel te water kon ook (bracht een goede fooi op ook ) ponton gaat gebruikt worden als drijvend terras bij een hotel/restaurant
    6 points
  3. Ik ken wel bloemen en groenteveilingen maar grafveilingen ......nooit van gehoord.
    5 points
  4. Roep en schrijf dat al jaren, er is geen gebrek aan goede chauffeurs, er is een gebrek aan goede bedrijven. En weet je, ik dacht dat t laatste bedrijf goed was totdat ik ziek werd. 1 mei schreef ik een E mail naar hun, dat ze het meest "shallow" bedrijf bedrijf op deze planeet zijn. En bedankte ze dat ik na 366 dagen (Dit jaar is een schrikkel jaar....) nog geen kaartje had gekregen. 1 week later was er een kaartje in de bus dat ze me iedere dag miste....Heb t maar gauw verbrand.... Flauwekul verzinnen kan ik zelf vrij goed. Nog altijd wil ik weer rijden, en morgen gaan ze m'n hart testen. Als t boven 35% is mag ik in 1 staat rijden. Echter de dames bij de rehab vertelden me dat ik gestoord was, evenals mijn vrienden. Ik zou dan niet meer kunnen trainen, en loop echt heel veel. Zo dat is dat dan maar. Chauffeur af. Het moet maar wennen, jullie weten allemaal verrekte goed hoe graag je het doet, ik was ook zo. Maar wat niet gaat, gaat niet. Zal morgen laten weten hoe t gaat. Het was 10%, ik denk, hoop, dat t hart een stuk beter is. Hoop 30% EF nummer.
    5 points
  5. veel reacties over natrekken. haal je 73 zonder ziektes, kom je te overlijden door een wiel wat van boven op je auto komt. heb het verhaal verder gelezen. de man van de overleden vrouw heeft het bijzonder zwaar. hij kan er niet goed mee omgaan. ik wens de man bijzonder veel sterkte de komende tijd. oudere mensen worden al weinig bezocht en vereenzamen. raakt de man op deze manier zijn vrouw kwijt. dat is een nachtmerrie die je je ergste vijand nog niet toewenst.
    4 points
  6. Moguh Reindert, Je zit te vissen met het verkeerde aas............
    3 points
  7. Laat ze aanvallen Doet mij niks Alleen ik moet er om lachen Vaak worden andere boos of gaan lopen of ze worden er af geschopt De oorzaak moet meestal bij hun zelf gezocht worden Huub
    3 points
  8. Jongens jullie weten toch wel wat LZV betekend hé. Lieve Zwoele Vrouw. Zo, even dit topic een andere wending geven
    3 points
  9. Moet je daar veel moeite voor doen?????
    3 points
  10. Je hebt gelijk Reindert, met jou valt geen discussie te voeren Ik dacht dat je op een stelling reageerde.
    3 points
  11. Alleen voor een normale dagelijkse rust. (Artikel 9.1)
    2 points
  12. Dagritje! Overigens, d'r gaan 168 uur in een week, wat doe jij die andere uren???
    2 points
  13. Juist, en zo denk ik er ook over, maar de uitspraak >> de pijp leeg, wordt hier ook wel eens gebruikt wanneer je een flinke dag hard gewerkt hebt. Zal toch eens iets beter opletten wat ik hier neer tiep
    2 points
  14. Mijn mening is andersom. De velg in koude toestand krimpt...... dus aantrekken als koud is, wordt de velg tijdens rijden warm, zet uit: alles muurvast. Andersom is het uitkijken geblazen... Als het zomaar opeens koud wordt.....zouden er zomaar wielmoeren los kunnen gaan . Bij normaal gebruik/controle zal dit niet gebeuren. Bovendien als je warm natrekt krijg je ze veel verder vast dan ze koud zijn.... als ze afkoelen zouden ze kunnen breken......
    2 points
  15. Rob je geeft een verkeerd beeld van mij als je uitspraken gaat plakken die in een andere context geplaatst waren. Maar ik ben een vrij denkend mens en heb geen problemen met mensen die weer anders dan de grote meute zijn,
    2 points
  16. Doet de directie ook hoor Reindert . Maar schrijf jij alleen om het schrijven?
    2 points
  17. Ik vind het echt een godswonder dat jij werk hebt met die instelling.
    2 points
  18. Reed bij het bedrijf uit Barendrecht. Heb daar zelf ook met die LZV gereden, maar was mij een beetje te veel gesjouw met die Jumbo karren. 85 karren laden (Veghel) en weer 85 lossen (Woerden) dan lege treintjes laden met het handje ( vol ) Weer lossen (Vehel) en weer 85 laden en aansluitend weer lossen (Woerden) Bleiswijk 90 karren bloemen laden en Veghel weer lossen. Eind van de dag de pijp aardig leeg
    2 points
  19. Half april was het zover, ik ben voor mezelf begonnen. Jaja en dat met mijn volle verstand. en ook nog niet eens een vaste opdrachtgever (dan heb je toch echt een steekje los). Ben wel op zoek geweest naar een vaste opdrachtgever maar dan kan ik net zo goed in dienst gaan en daar kwam ook nog bij dat de prijzen die ik kon krijgen niet je van het waren. Eerst maar eens een fotootje van mijn auto (en van de bank). Hij is van april 2011 en had toen ik hem kocht 285000 km op de klok staan. Dit is naar mijn mening een mooi autootje om mee van start te gaan. Een beginkapitaal bij de bank bij mekaar geluld, Jaja bij de bank beste mensen, als je je verhaal goed voor mekaar hebt en de boel netjes op papier hebt staan kun je nog wel een beetje geld los krijgen. Oja heb bij de bank wel verteld dat ik voor een vaste opdrachtgever ging rijden, wat ik ook netjes op papier had, de hele rataplan, hoeveel km per week tegen een x kmprijs dan kreeg je een mooie omzet op papier. Ik was mij er terdege van bewust dat ik een buffer moest hebben om de 7 tot 9 weken op te vangen. Dit heb ik onderschat, maar van je fouten moet je leren. Ik zag dat arne but laatst een bedrag van 40000 noemde (geloof ik). Dit is wel aan de hoge kant, ik denk dat je met 25000 een heel eind komt. Mijn vergissing was dat ik te weinig rekening hield met de aanbetaling en de btw, Dacht dat ik het wel zou redden maar het was kantje boord. Ik heb nog wel een extra gesprekje met de bank moeten voeren, maar die bleven vertrouwen in mij houden. Nu naar het werk ik doe. Ik heb mij aangemeld bij teleroute, jaja beste mensen bij teleroute waar volgens de geleerden alleen maar vrachten op staan voor 60 tot 80 ct de km, nu kan ik vertellen dat de realiteit anders is. Mijn eerste vracht die ik heb aangenomen was voor voor een heel grote vervoeder uit Duitsland. Het eerste telefoontje van mij om een vracht aan te nemen vond ik heel speciaal, maar was wel onzeker natuurlijk want had nog nooit zoiets gedaan, nu 3 maand later is dat routine geworden. De eerste opdracht heb ik ingelijst en hangt op "kantoor". Mijn eerste rit ging van noord naar zuid duitsland en de beste man noemde een prijs die ik van te voren bedacht had en ik was veel te verbouwereerd om meer te vragen wat natuurlijk bij het spel hoort. Toen moest ik natuurlijk ook nog weer terug, en aangezien het mij geen bal uitmaakte waar ik naar toe ga, was dit ook redelijk vlot geregeld. Heb nu voor ongeveer 20 verschillende opdrachtgevers gereden,hoofdzakelijk uit frankrijk duitsland en nederland en een verdwaalde deen. Wat mij opvalt is dat de grote vervoeders en een paar Nederlandse vervoeders goed en op tijd betalen en ook vanuit frankrijk heb ik geen klagen qua betalingen. Het zijn de wat kleinere en voornamelijk Nederlandse vervoeders waar je achter je centen aan moet, maar tot nu toe krijg ik mijn geld wel binnen. Heb in het begin voornamelijk nederland-duitsland gereden vooral naar regio hamburg, wel vaak een adres of drie vier laden en ook drie vier adressen lossen vaak een volle bak terug en dan weer stukgoed laden voor duitsland. Of in regio Hamburg weer laden voor zuid duitsland wat ik dan weer deed voor die grote vervoeder. Je kringetje van opdrachtgevers wordt kleiner naarmate je langer bezig je bent, ze beginnen je te kennen en weten dat je goed werk aflevert en beginnen je dan ook te bellen voor vervolgopdrachten. Volgende keer meer, onder andere over het rijden op Frankrijk.
    1 point
  20. Al eens van Google gehoord? Kijk eens op de sites van cbr en kiwa, staat veel informatie op. Voor code 95 even prijzen opvragen bij cursus aanbieders, kan je veel geld schelen.
    1 point
  21. 1 point
  22. Denk van een functie om te laten zien hoeveel je nog mag rijden/werken volgens de rtw.
    1 point
  23. Volgens mij dit: http://www.se5000.com/nl/beperkingen.html DDS geeft de best mogelijke berekening om bestuurders en wagenparkeigenaars te helpen bij de naleving van Verordening (EG) 561/2006. Stoneridge kan niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten of tekortkomingen in deze functie. DDS houdt bij zijn interne berekeningen over het algemeen rekening met de volgende elementen: Activiteitsgegevens op bestuurderskaart. Algemene voorschriften van Verordening (EG) 561/2006 m.b.t. rijtijden, pauzes, rusttijden en kalenderweken. Tijd van interne klok van VU, in de UTC-tijdzone.
    1 point
  24. Het zal wel.. maar ik lees in mijn 'Verjo boek' dat alléén een normale, dagelijkse rust van minimaal 11 uur 2 keer mag worden onderbroken voor andere activiteiten. Die tezamen niet langer dan 1 uur mogen duren. Er staat niet bij dat dit ook bij een verkorte dagelijkse rust mag... Verder zou ik denken.. een beetje 'snuggere' inspecteur zal bij controle (na de boottocht) vragen hoe u de boot op bent gekomen..
    1 point
  25. Nog even En niemand durft nog te werken Wij hebben werkgevers die ook niet met verlies kunnen werken Waarom in een weekend 60 uur rust Waar haal je goede chauffeurs vandaan Er kan hier en daar een overschot aan chauffeurs zijn Maar kunnen ze het werk wel aan Ga is van die gedachten uit Ik weet dat ik hier geen vrienden mee maak Ger wat vind jij er van Iedere dag op een ander voertuig Maakt dat jou blij En daar bij kun je er tegen Heb je daar weleens bij stil gestaan Waarom is de toekomst voor de zelfrijdende vrachtauto De komende jaren gaat er veel veranderen En hier en daar nog klappen vallen Huub
    1 point
  26. Zoeen ken ik er dus, alleen vervang Praag Door Hradiste. Helaas is ze geen chauffeur. Zal wel even achteraan gaan of dat ze misschien een Nl chauffeur kent daar.
    1 point
  27. Hahaha mooie reacties mannen.....ik had er toch wel meer verwacht die rondrijden mee zo ding....bedankt voor het reageren allemaal..gr ouer
    1 point
  28. Als jij een auto pakt metop de band natrekken rijd ik pas als ik dat gedaan hebt. Dan zijn de moeren/bouten nog koud en dat is beter dan dat ze warm of heet zijn.
    1 point
  29. Je hebt helemaal gelijk....... Ook bij dit tragisch ongeval alleen maar verliezers. Het ergst natuurlijk voor de nabestaanden.
    1 point
  30. Jij vergeet nog iets belangrijkst Heeft de banden boer op het wiel gezet of geschreven NATREKKEN binnen 50 km Bij natrekken heb ik geen moment sleutel nodig Allen een krijt om te zien of het gelijk gaat Veel geloven het wel Dat zijn ook geen chauffeurs Het zijn meestal brokken piloten Veel zullen mij wel de wint van voren geven Maar het is wel de waarheid Huub
    1 point
  31. Het is idd erg druk nu in de winkeldistributie... Maar als je gaat kijken zijn ze bij ons al het hele jaar op zoek naar chauffeurs. Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
    1 point
  32. Mijn instelling is perfect! Dat jij jou eigen nu even laat gebruiken voor 2 dagen, en de rest van het jaar laat afdanken, moet jij zelf weten. De bedrijven schreeuwen mijn ziens maar lekker in de rondte, laat men eerst maar eens wat fatsoenlijks bieden, eer ik er op in zal gaan.
    1 point
  33. Zo zo even druk voor 2 dagen, en de rest van het jaar dan? Dan mag je zeker weer verder met jou uitkering. Voor die 2 dagen, gaat de directie maar lekker zelf achter het stuur zitten.
    1 point
  34. Vandaag stond er een truck van dat bedrijf. Ze rijden exclusief voor de post, dus vaak vrij lichte vrachten. De trailer rijd altijd, of er 1 envelope in zit of totaal vol. En nog wat ander spul. En precies dezelfde cabine en slaap hok. Een Mack, zie je niet veel in het OTR gebeuren. Een, denk 25 plus jaar oude Freightliner.
    1 point
  35. Thermische castratie als gevolg?
    1 point
  36. Tijdens de landing valt het lawaai mee tegenwoordig.
    1 point
  37. Omdat wij Nederlanders een ster erin zijn om als het om een buitenlander gaat gelijk te zeggen dat diegene met ze telefoon bezig was, of een film zat te kijken en sterker nog dat niemand hier nog gezegd heeft dat ie stomdronken was. Als het een Nederlander was geweest had het waarschijnlijk aan een technisch falen gelegen of een auto die iets raars deed.. Om moedeloos te worden hoe goed we onszelf wel niet vinden tegenover een ander
    1 point
  38. reed gisteren op e40 richting brussel liep er in eens een vrouw op de middelste rijbaan iedereen vol in de ankers . en achter mij klapte er ook 2 op elkaar . in belgie kun je alles verwachten
    1 point
  39. Zo daar is hij weer. Rijd nog steeds voor een vaste opdrachtgever, het was de bedoeling om alleen het seizoen te rijden dat wil zeggen maart, april, mei. Van beide kanten beviel dit goed en stilzwijgend werd het steeds verlengd. Na een verschil van mening over de rijtijdenwet eind augustus leek het eind van de samenwerking nabij. Ik moest een grens stellen en besloot de stekker eruit te trekken, maar na een goed gesprek werd dit gelukkig opgelost en is besloten dat ik tot en met november voor ze blijf rijden. Dan ga ik voor mezelf 3 maand rijden en begin in maart weer voor ze te rijden. Dan heb ik toch nog 3 maand per jaar voor mezelf en de rest van het jaar een vaste opdrachtgever. Ik ben inmiddels wel zover dat ik kan zeggen dat het niet werkt zonder vaste opdrachtgever, call me naief or whatever maar ik zou het verder niemand aanraden om zo maar voor het vaderland wat weg te rijden. Er is nog wel een grote verandering qua bedrijf, ik heb alles in Nederland opgezegd en ben verder gegaan in Duitsland. Er zijn wat mij betreft teveel kleine dingetjes waar je tegen aanloopt als je in Duitsland woont en een bedrijf in Nederland hebt. Dus maar het rigoreuze besluit genomen om alles naar Duitsland te verplaatsen. Deze week is dat afgerond met het op Duits kenteken zetten van de auto. Dit was een hele happening. Je moet even weten dat ik een leasecontract had in Nederland die moest dus omgezet naar Duitsland. De leasemaatschappij heeft een Duitse dochter en na wat heen en weer gebel en gemail kon ik dit rond krijgen. Maandag kreeg ik een mailtje of ik mijn Kfz-brief kon opsturen om het Duitse contract in werking te zetten. De Kfz-brief is het vroegere deel II die we tegenwoordig niet meer in Nederland hebben, maar dit wist ik aan het begin van de week allemaal nog niet. Na een telefoontje met de leasemaatschappij in Duitsland bleek dat de auto zo snel mogelijk op Duits kenteken moet om alles rond te maken. Toen sloeg de paniek toch lichtelijk toe, want waar begin je, ik heb dit nog nooit gedaan dus ben ik maar eens gestart bij de TUV, de Duitse RDW voor de keuring. Natuurlijk was de man die hierover ging niet aanwezig, dus of ik dinsdag weer even kon bellen, dus dag 1 leek een verloren dag. Nu gaan wij met onze personenwagen naar een klein garagebedrijfje in het dorp verderop en mijn vrouw werkt daar bij de plaatselijke verzekeringsman en heeft daarom veel contact met deze garage, dus daar maar eens even naartoe gegaan, want die hebben de contacten met de TUV en weten misschien de weg wat beter. Die man heeft wat voor mij heen en weer gebeld en zo had ik op woensdagmorgen een afspraak bij de TUV voor de keuring en hier dook mijn eerste probleem op. Het "Datenblatt" (gegevensblad) van de Mercedes moest er komen, dus de garageman heeft meteen met de mercedes gebeld en die kwam met het onthutsende bericht dat dit wel eens 2 a 3 weken kon gaan duren, maar hij zou proberen er wat druk op te zetten. Woensdagmorgen TUV-keuring. Ik moet zeggen dat dit allemaal reuze meeviel, er was een lampje stuk, het datenblatt moest er natuurlijk komen en ik moest een "Abgasuntersuchung." laten uitvoeren en de tachograaf opnieuw laten eiken, dit was net een maand geleden in Nederland gedaan, maar ja, 1 Europa.... dus moest dit in Duitsland nog een keer gebeuren. Dus gelijk maar langs de garage, of dit op zeer korte termijn mogelijk was en gelukkig kon ik daar de volgende morgen terecht en was ook dat probleem verholpen Hier trouwens ook weer een sterk staaltje van de onbegrijpelijke regels van de ambtenarij........... de trekker kon niet geeikt worden, omdat er geen Duits kenteken op zat en een Duits kenteken krijg ik niet, omdat ie niet door de TUV-keuring komt en als ie niet door de TUV komt, kun je hem niet op Duits kenteken zetten........ snappen we het allemaal nog? Gelukkig hebben ze hier toch een kleine oplossing voor gevonden, je kunt namelijk een kenteken reserveren en dat heb ik dus meteen gedaan en tjonge, de volgende morgen om 10.00 werden de platen ook al netjes thuisbezorgd. zo, weer een probleem opgelost. Maar ondertussen nog niks van het datenblatt gehoord, dus donderdagmorgen maar weer bij de garageman langsgeweest en die de mercedes weer gebeld, waren ze me vergeten!!!! Dus ik dacht "dat gaat hem vandeweek niet meer worden", maar op de een of andere manier kreeg ik het datenblatt toch smiddags om 4 uur via de mail binnen, hoera hoera. Vrijdagmorgen, appeltje eitje..... Even de TUV afwerken en dan Hup naar het Strassenverkehrsamt om de vrachtwagen aan te melden en dan smiddags toch maar weer eens aan het werk. En inderdaad TUV geen probleem, op naar het Strassenverkehrsamt nummertje trekken slechts 21 man voor mij dus een dikke anderhalf uur later was ik eindelijk aan de beurt en stond ik na 2 minuten weer buiten ZONDER kentekenbewijs. Ik had namelijk het Nederlandse Deel II nodig en aangezien je die niet meer krijgt in Nederland kon ik die ook niet laten zien en kwam ie dus niet op Duits kenteken. Toen maar eens met het RDW gebeld en wat blijkt, als jij je voertuig afmeld voor export, krijg je dus een kentekenbewijs Deel II. Tja, als je alles van tevoren weet is het heel simpel...... Vrijdagmiddag naar RDW Veendam gereden en dus de gok genomen dat ik hem dan zaterdagmorgen wel zonder problemen in Duitsland aan kan melden, want de Nederlandse platen moet je ook inleveren. Daar waren we binnen 10 minuten klaar en had de vrachtwagen dus geen kenteken meer. Zaterdagmorgen...... D-Day. Op naar het Strassenverkehrsamt, zelfde verhaal, nummertje trekken, 24 mensen voor me en ondertussen dat ik zit te wachten wordt er een briefje opgehangen dat je door technische problemen alleen maar contant kunt betalen. Natuurlijk geen contanten bij me, dus moest dat eerst geregeld........... dit leek me geen goed voorteken...... Eindelijk was ik aan de beurt en bibberend schuifel ik naar binnen en neem plaats. De vrouw voor mij begint lustig te typen en de opluchting maakt zich van mij meester, totdat............... De TUV heeft iets vergeten te vermelden op het rapport, namelijk het toerental en het geluidsniveau. Deze gegevens staan op het datenblatt, dat ik natuurlijk niet meer had, want die heeft de TUV gehouden. Maar de vrouw achter het loket was heel behulpzaam en zij belde meteen naar de TUV, maar er werd niet opgenomen en dus sloeg bij mij de paniek weer langzaam toe. Het datenblatt stond echter ook nog in de emails op mijn telefoon, maar wat denk je, het bericht was niet gedownload, dus niet te openen. Godzijdank had mijn vrouw deze email ook op haar telefoon en via een hotspot verbinding van mijn telefoon naar haar telefoon konden we uiteindelijk, na veel gedoe, het datenblatt openen. Toen ging het ineens heel snel en liepen we binnen 10 minuten met een Duits kenteken naar buiten ....................... eerst een peuk!!!!!!! Ik denk dat ik binnenkort ook maar een adviesburo ga opstarten voor Nederlands-Duitse zaken, want helaas is dit verhaal niet het enige wat we hier meemaken. Als je het allemaal maar weet, is het heel simpel, maar ja, voor je zover bent!!!! Zo, dit was het wel weer voor vandaag, mooi lang verhaal en dan kan ik weer een half jaartje vooruit. En zo komen jullie mij vanaf nu dus tegen op de Europese wegen!!
    1 point
  40. 10 maand ben ik nu voor me zelf bezig. Wat heeft het opgeleverd? Het is zoals iemand schreef een heel grote kick om zelf te bepalen wat en hoe je het doet. Je eigen baas zijn fouten kun je jezelf aanrekenen en reken maar dat ik ze gemaakt heb. Maar de goede weken geven je een enorme voldoening. Qua verdiensten draai je niet erg constant super weken worden afgewisseld met slechte maar gemiddeld mag ik niet klagen. Het is ook waar jezelf tevreden mee bent. Ik heb dus ook dat als ik vertrek van huis echt geen idee waar ik terecht kom en wanneer ik weer thuis ben, het echte vrije leven zeg maar. Werk is er genoeg ook in deze rustige periode je merkt wel dat het stukgoed een stuk minder is. Waar je normaal gesproken bijna elke week met stukgoed weg kunt is dat op het moment 1 of 2 keer in de maand op het moment dus veel blokvrachten en veel op vrijdag laden, dat betekent automatisch veel weekenden weg. Zo sta ik op het moment in een dorpje in de buurt van Tours. Wat me trouwens opvalt is dat je in de weekenden echt niet 1 nederlandse plaat meer tegen komt, zullen jullie wel zeggen van welke planeet kom jij maar echt niet 1 nederlandse plaat Ik had trouwens een leuk lijndienstje op Hamburg totdat er bijna geen werk meer loskwam naar Hamburg dus op het moment zit ik weer veel in Frankrijk, dit is dus de charme van het werk constante verandering. Wat trouwens wel irritant is dat ik teveel nee moet verkopen. Doe ik bijvoorbeeld een deelvrachtje voor een klant belt hij de volgende week weer voor dat partiijtje, dan ben ik vaak niet in de buurt en moet ik dus weer nee verkopen. Belt hij de week erop weer en dan kan ik weer niet. Ik zeg nu dan ook altijd ik bel jullie wel als ik eens een keer weer in de buurt ben. Heb nog wel een nieuwtje trouwens heb van de week weer een koelerd opgehaald, rustig blijven allemaal ik weet het, wat wil hij nu eerst lopen klagen dat hij niet kan slapen met zo een ding en nu weer 1 ophalen. Kreeg begin februari een telefoontje van een klant of ik niet voor hem wilde gaan rijden in het plantenseizoen, of ik niet een keer kon langskomen om te praten. Praten kan geen kwaad dus daar maar even langs geweest. Heb een goed gesprek gehad en ga vanaf 1 maart 3 maand in de plantjes rondrijden. Lijkt me ook wel lekker 3 maand gewoon lekker rond crossen even bijkomen van de laatste 10 maand. Dus al met al gaat het prima en ik vermaak me opperbest. En nu naar de intermarche om een lekker ontbijtje te scoren.
    1 point
  41. Zo goedemorgen, het is alweer een tijdje geleden dus tijd voor een update hoe het allemaal verloopt met de firma. De koeler is inmiddels weer ingeleverd en wel om verschillende redenen, de belangrijkste is eigenlijk dat ik niet kan slapen met een draaiende koelmotor. Ik kan daar niet aan wennen, het zal voor een groot gedeelte ook wel tussen de oren zitten, maar als dat ding aanstaat lukt het niet. Ik heb van alles geprobeerd, oordopjes, maar dan ben ik bang dat ik de wekker niet hoor, start stop maar dan lig ik weer te wachten op het piepje dat de motor weer gaat draaien, afkoppelen en er een meter vanaf gaan staan werkte ook niet. De tweede reden is dat ik teveel lege kilometers kreeg. Ik had een leuk rondje van Noord Nederland richting Nantes en in Nantes weer laden voor Avignon en dan kwam de klad erin want daar kon ik weinig bijzonders terug krijgen. Je bent met een huif veel flexibeler en er is veel meer aanbod aan vracht. Heb mijn cijfers van het eerste halfjaar eens goed bestudeerd en daaruit kwam naar voren dat ik eigenlijk meer verdien op de lijn Randstad-Hamburg, Hamburg Randstad. Ik kan de ene week drie keer naar Hamburg en de andere week twee keer, probeer met twee a drie klantjes op te gaan naar Hamburg en heb inmiddels een vast adresje waar ik terug kan laden in Hamburg het is wel een Ftl maar het is voor een redelijke prijs en ben snel weer terug in de Randstad. Het grote voordeel voor mij is dat ik eigenlijk nooit langer als drie en een half uur van huis ben, en ik zo af en toe gewoon langs huis kan. En gelijk in de tweede week dat ik dit doe kwam dit gegeven heel goed uit, want mijn dochter viel van het paard op maandagavond, naar het ziekenhuis en foto´s gemaakt, pols gebroken, gips erom en op naar huis. De volgende morgen telefoon van het ziekenhuis of ze zo snel mogelijk naar het ziekenhuis konden komen want bij nadere bestudering van de foto bleek dat het toch niet helemaal goed zat met de pols en dat dochter geopereerd moest worden, dan vervloek je dit beroep want je bent er niet en je wilt er zo graag zijn, maar ik had een vracht aangenomen van Gorinchem naar Hamburg en zat dus gelukkig die middag toch nog bij het bed van mijn dochter toen ze wakker werd uit de narcose. Al met al ben ik redelijk tevreden over mijn omzet van het eerste halfjaar en ben van mening dat je als eigen rijder wel degelijk wat kunt verdienen. De volgende stap is de aanschaf van een trailer ik ben nogal gecharmeerd van het easy wrap systeem van Schmitz en ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft ? Ondertussen is de auto ook voorzien van mijn logo en naam. Cultuur snuiven in de kathedraal van Sees. Bewegwijzering van voor de oorlog, zo zie je ze niet vaak meer.
    1 point
  42. Zo daar zijn we weer. Zal even een verslag geven van de laatste drie week. Vertrek was maandag 01-09, "even" lossen bij een transportbedrijf in de buurt, ik was netjes om 07.45 aanwezig, waren er al twee voor mij maar ja, je bent bij een transportbedrijf dus geen probleem toch! Nou ik reed er om 10.30 weg hadden ze even drie auto`s gelost in twee en een half uur, toch een hele prestatie Toen snel naar Oldenzaal even trailer wisselen. Toen snel door naar Apeldoorn om een klantje op te pikken. Daar bleek dat ik op twee adressen moest laden in Apeldoorn en nu kwam ik dan toch een beetje in tijdnood, want ik moest vóór 4 uur ook nog in Den Bosch laden. Opdrachtgever even gebeld en kreeg voor Den Bosch een half uur respijt met de vraag of ik nog ruimte had voor 2 euro`s, hiervoor kwam ik echter 20 cm te kort dus dat ging niet gebeuren. Snel Apeldoorn opgepikt en door naar Den Bosch, hier moest ik 15 pallets laden maar, wat bleek, ze waren gestapeld en het waren maar 4 palletplaatsen. Opdrachtgever maar weer gebeld of ze die 2 pallets nog hadden liggen die waren inmiddels weg en ik kon gaan rijden met de rest. Snel gekeken of er nog wat lag voor de regio waar ik naar toe ging maar kon zo snel niks vinden, beetje jammer. We konden woensdagmorgen om 7 uur in Les Herbiers bij de Hyper U. Toen snel door naar Carquefou waar ik de volgende Hyper U had om 10 uur. Ik was er om 09.15 en moest wachten tot 10 uur maar toen kon ik gelijk lossen, op zich goed geregeld. Toen op naar het laadadres om mijn eerste koelvracht te gaan laden. Het was vlakbij te laden en vrijdag te lossen voor een plaatsje net naast Genève in Zwitserland, dus alle tijd van de wereld en helemaal toen ik de koekjes er nog voor de middag in kreeg. Dus lekker op het gemakje richting Zwitserland. Nu ben ik vorig millenium voor het laatst in Zwitserland geweest, maar had nu mooi de tijd om de grens over te komen. De volgende dag was ik rond 13.00 uur op de grens en was met alle formaliteiten en weer een pasje rijker rond half vier klaar. Nog even naar de klant rijden om te kijken waar die is, bleek het een transportbedrijf te zijn en ik kon nog lossen. Ok snel gelost en toen terug naar Frankrijk, want kon de volgende dag in Oyonnax laden voor Prahecq. Eerst nog even afrekenen bij de Zwitser of ik even 28,75 Euro wou betalen voor 26 km, niet echt goedkoop. Ik kon pas vrijdagmiddag laden in Oyonnax, dus dorpje opgezocht, uitgeslapen naar de supermarkt enz. Geladen en toen op naar Macon om toch maar even kleren te wassen, ik had namelijk mijn zoon mee en die had maar drie stel schone kleren mee. Was gedraaid, maar de droger was stuk dan maar zo... Zaterdag lekker op het gemakje naar Niort gereden om daar het weekend door te brengen. Het was warm in Niort!! Maandag om 11.00 uur gelost en twee klanten geladen voor Douai en Lillers, die ik woensdag moest lossen en toen had ik toch een klein probleempje, want zoon moest toch echt woensdagavond thuis zijn, omdat hij donderdag weer naar school moest. Het beste wat ik kon vinden was vanaf Breda naar Bremen, dus dat was leeg vanaf Lillers naar Breda. Dat was trouwens ook een verhaal dat laden in Breda, kwam daar aanmelden en toen bleek dat er daar niemand Nederlands sprak, alleen gebrekkig Duits en Engels. Of ik hem maar voor rampe zwei und dreizig wou zetten ik zeg,"ik versta je niet", "zwei und dreizig", zegt hij ik weer, "ik versta je echt niet" en toen schreef hij het op een papiertje, het moet toch niet gekker worden! Afijn, geladen en óp richting noorden om zoon af te zetten zodat hij donderdag naar school kon. Snel even schone kleren halen en de nodige administratie inleveren en hup, door naar Bremen. De volgende dag gelost en weer bevroren garnalen geladen in Bremerhaven voor Oberferrieden. Vrijdagmorgen gelost in de buurt weer geladen voor Marly la Ville en snel weer door richting Frankrijk. Ik moest nu 45 uur maken en heb dat gedaan in Chalon sur Champagne waar ik zaterdag rond de middag was. Maandag om negen uur weer verder gegaan richting Marly en was daar rond de middag en na een half uurtje al weer weg. Dat kwam mooi uit, want ik moest om 14.00 uur weer laden in Mont soult voor Saint Sever, dat ligt in de 40, dit was weer een bakje diepvries en moest dinsdagavond om 21.00 uur weer gelost worden. et laden liep goed dus weer mooi op het gemakje richting zuiden. Dinsdagavond gelost en toen had ik even niks.... Woensdag aan het eind van de middag kon ik pas iets vinden wat mij aanstond, er was wel wat aanbod maar om nou voor een paar honderd euro van onder Bordeaux naar het midden van Nederland te rijden vertik ik. Donderdag kon ik in Villeneuve-sur-Lot laden voor Vernon en Gisors. Deze heb ik er vrijdagmorgen uitgegooid en toen was het tijd om richting huis te gaan. Onderweg nog 3 mtr opgepikt voor hier in de buurt, voor de diesel en gaan met die banaan!!! Kwam natuurlijk weer 5 minuten tekort om thuis te komen, heb me dus maar laten ophalen een kwartiertje voor huis. Het zij zo. Zaterdagmorgen morgen weer terug laten brengen en even naar de Biesebos voor een verdiende wasbeurt, Daarna toch maar even van een lekker weekend thuis genieten en morgen maar eens weer kijken waar de rit naartoe gaat.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden