Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 20-05-16 in all areas

  1. Heb al aardig wat gepost hier, maar heb me eigenlijk nog helemaal niet voorgesteld, dus bij deze. Ik ben Alan, en op dit moment nog werkzaam als distributie chauffeur bij defensie. Ondertussen al wel aangenomen bij een 'gewoon' bedrijf, waar ik over ongeveer een maandje aan de slag zal gaan. Ondanks mijn jonge leeftijd (26) wel drie kinderen, en samen met hun en mijn vrouw wonende in de prachtige Groningse veenkoloniën.
    7 points
  2. Groningen... Waar is dat??? Welkom Alan, er is hier 1 heel goed lid dat werkelijk alles weet, overal andwoord op heeft, heel behulpzaam en altijd serieus, en totdat we die gevonden hebben moet je het met ons doen
    6 points
  3. Welkom mien jong. Je moet niet te veel luisteren naar die jank. Heel lang geleden is hij NL uitgekickt en gevlucht naar de junaited steets van de amerikanen. En sinds hij uit ons land is vieren we dat jaarlijks :D Hij heeft al heel vaak gedreigd om straaljagers te sturen om bommen te gooien, maar intussen staat die straaljager al jaren in Riessen met een lekke band. Dus ja die man kun je beter op afstand houden niemand vertrouwd hem. He Ibo VRIEND !!!! LOL
    4 points
  4. Ibo dat behoor jij toch nog wel te weten. Groningen was nog niet zo heel lang geleden een eiland in de Noordzee. Maar door de (negatieve) stroming in zee is het aan komen drijven en "vastgeplakt" aan Nederland Welkom Alan.
    3 points
  5. Om het verhaal even af te maken, heb nu een nieuwe baan, en kan er over ongeveer een maandje beginnen. Het is dan niet via dat payroll bedrijf, maar heb uitendelijk zelf iets gevonden waar ik rechtstreeks in dienst kan. En al met al ben ik niet eens zo lang bezig geweest met solliciteren
    3 points
  6. 2 points
  7. Dus dat verhaal van die sigaren was gewoon een afleidingsmanouvre? Je was hier voor andere Zuid-Amerikaanse import? :D
    2 points
  8. Vind dat het steeds beter gaat, hoor steeds meer dat bedrijven een nederlandse vervoerder zoeken omdat iets meer zich uitbetaald in kwaliteit en betrouwbaarheid.
    1 point
  9. Het gebied waar ik woon is gewoon met bloed zweet en tranen ingepolderd en ontgind hoor!
    1 point
  10. Vulcan, jonger broertje van de Lancaster
    1 point
  11. Een Vulcan Huub, geen Harrier
    1 point
  12. Ze wilden de boodschap wat verzachten met een metafoor, dodo is uitgestorven dus dood
    1 point
  13. Vraag me af of ze ooit 1 cent zullen ontvangen. Veroordeeld bedrijf is al een tijdje failliet.
    1 point
  14. Vandaag eens iets heel anders. Even een stukje geschiedenis over hoe en bij wie ik het vak geleerd heb. Na enkele keren met een vriend te zijn meegeweest op een vrachtwagen heb ik besloten om zelf ook maar mijn rijbewijs en papieren te gaan halen. Dit had ik allemaal in 1988 voor elkaar en ben ook in dat jaar begonnen met rijden bij en charter uit Beilen die voor de Firma Beens uit Stadskanaal reed. Hier heb ik het vak echt geleerd. Het waren voornamelijk blokvrachten en we reden voornamelijk op Frankrijk, Italie en een beetje Scandinavie. Na 5 jaar had ik in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om de bouw in te gaan om meer thuis te zijn. Ik heb een jaar op school gezeten en nog een jaar in de bouw gewerkt en er toen toch uiteindelijk achter gekomen dat er diesel in mijn bloed zit. Mij aangemeld bij het GPDW in Beilen en via hun ben ik terecht gekomen bij Hazelaar in Coevorden, een prachtig bedrijf met goeie collegas en super sfeer onderling. Hazelaar werd overgenomen door die andere grote uit Coevorden, Transportgroep van der Graaf, die een paar maanden later weer werd overgenomen door Penske. De Hazelaar-jongens hadden hier allemaal snel bekeken en een voor een zijn ze vertrokken, ook ik... Omdat ik zin had in het échte chauffeurswerk heb ik gesolliciteerd bij Vos in Oss en werd aangenomen. Wederom was het ook hier weer een geweldige tijd om te rijden. Ik heb door heel Europa heen gezworven maar ondertussen kregen we gezinsuitbreiding en wilde ik toch meer thuis zijn, want ik was nu maar 1x in de 2 á 3 weken een dag of 2 thuis. Mijn overbuurman werkte in de wegenbouw, of dat niet wat voor mij was... Ik sta altijd open voor iets nieuws en dus zat ik ineens op een kleefauto bij de Firma Ooms in Avenhorn. Hier werkte ik met een speciale asfaltmachine die zelf de kleef opbracht. Mijn taak was het om die asfaltmachine te voorzien van bitumen. We werkten door het hele land samen met de machinist van de asfaltmachine. Wij waren dus altijd met zijn tweeen en werkte dan samen met verschillende asfaltploegen door het hele land. Ook hier was ik de hele week van huis, maar in de wintermaanden was ik 3 maanden thuis, dat was wel heel fijn. In de laatste winter, werd de winter-ww afgeschaft en moest ik maar wat onderhoudswerkzaamheden doen in Avenhorn. Omdat dit ook niet de bedoeling was, ben ik daar uiteindelijk maar weer vertrokken............. "kruimeltje". Via een of ander duister uitzendburo ben ik terechtgekomen bij de Firma Wetro in Woudenberg. Ik had, behalve op de kleefwagen natuurlijk, nog nooit op een tankwagen gereden, maar we deden gewoon of ik enorme ervaring had en dat ging prima....... wel met de nodige zweetdruppels. Hier werd na 1 jaar mijn contract niet verlengd en ben ik bij Randstad Transportdiensten in Emmen terecht gekomen. Hier werd ik aan verschillende bedrijven uitgeleend en dan vooral veel distributie voor supermarkten en veel voor van den Brink in Hardenberg. Op een gegeven moment werd ik uitgeleend aan de Firma Staalduinen in Maasdijk en dit zou alleen voor het seizoen april t/m september zijn. Ik ben daar uiteindelijk het hele jaar blijven hangen. Van Staalduinen is een verhaal apart. DIt is een zeer net en sociaal bedrijf waar ik eigenlijk opnieuw van alles moest leren. Het was vooral tankwerk met verschillende compartimenten met dus ook veel verschillende produkten. We hadden dus soms wel 8 verschillende produkten bij ons. Je begrijpt dat dit niet in 1 week te leren is. Ik heb er in het begin dus eigenlijk gewoon de volle bakken gereden. Op een gegeven moment werd mij gevraagd of ik opgeleid wou worden tot distributiechauffeur en zou ik bij hun een vaste aanstelling krijgen. Mijn reactie hierop was niet zo heel snugger want ik zei NEE en waarom? Omdat mij de afstand van Beilen naar Maasdijk te ver was. Ik ben toen gaan rijden bij van der Sluis in De Wijk en ook hier ook weer een hele mooie tijd gehad. We reden stukgoed voor DSV van Denemarken naar Frankrijk, maar het grote nadeel was, dat ik hier héél weinig thuis was. Zaterdags thuiskomen en zondags weer vertrekken. Dus na een tijdje ook hier weer afscheid genomen, want het was me teveel weg. Dus, maar weer op naar Randstad in Emmen en die waren dolblij dat ik er weer was. En wat denk je, de Firma Staalduinen had toevallig geinformeerd of Randstad wist waar ik uithing. Ik werd dus direkt weer uitgezonden naar Maasdijk. Na ongeveer een half jaar kwam van Randstad de vraag of ik bij hun in vaste dienst wilde komen. Vrijwel op hetzelfde moment had ik een gesprek met de baas van Van Staalduinen en die vroeg mij wederom of ik voor hun wilde komen werken. Ik zou dan opgeleid worden tot distributiechauffeur. Ik zou de auto bij huis krijgen en dit was voor mij voldoende reden om naar van Staalduinen te gaan. Hier heb ik 6 jaar met volle tevredenheid gewerkt. Het is een uitdagende baan met heel veel afwisseling. De drang om zelfstandig te worden was bij mij enorm groot, dus heb ik in 2013 de stap genomen en ontslag genomen bij Staalduinen om aan een volgend avontuur te beginnen, die hier al uitvoerig beschreven is. Al met al, veel beleefd en veel geleerd in 28 jaar transport en ik blijf het een geweldig vak vinden.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden