Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 08-01-17 in all areas

  1. De brandweerauto die in de slip ging: tijdens de rijopleiding krijg je deze wegsituatie nooit nagespeeld ( ja ik weet waar ik over praat ik heb voor alle categorieën mijn OGS ). Het rode kruis rijden en wetten die er zijn om te overtreden..... wat een hondenlul kan je zijn dat je dit met droge ogen kunt zeggen. Ik heb vele collegae verloren doordat mensen er zo over denken. Zelf ben ik op de A10 door zo'n Nederlandse sterchauffeur aangereden en heb daar het leven bijna door mogen laten. Echt je weet niet waar je het over hebt! Ook niet als excuus gaan gebruiken dat iemand gewend is aan het rijden met dit weer, want ook hij ziet een stuk staal niet liggen op een zwart wegdek en neemt dan anderen mee in zijn "ervaren" rijgedrag. Wat mij betreft moet men bij het rode kruis negeren het rijbewijs afpakken en omsmelten zodat het nooit meer teruggegeven kan worden. Wij gaan de weg op om anderen te attenderen op gevaarlijke situatie's, om hulpverleners een veilige werkplek te geven. Om te zorgen dat er nog wegen zijn om over te rijden, maar laat ons dan onze eigen broodtrommel thuis brengen aub. Voor de heren die de werkgevers de schuld geven, WvW art. 5 gaat nog steeds op voor de chauffeur en niet de werkgever. De chauffeur is verantwoordelijk voor de auto en de gedragingen uitgevoerd met de auto.
    10 points
  2. mischien dat er in NL iets te snel en vaak met code,s geel , oranje en rood rond gestrooid wordt terwijl er meestal niets aan de hand is , als er dan een keer echt een probleem is reageert niemand er meer op ? maar ook ik heb gereden gisteren ( Hema ) en ben om 5 uur vanuit Utrecht naar Hoofddorp vertrokken , eerste stuk op de A2 70 gereden , bij Breukelen voelde ik de auto al wegglijden en even verder nog 2 / 3 keer dus toen nog maar 60 maar dan komen ze je gewoon met 95 voorbij blazen , dat is er dus niet om vragen maar er om schreeuwen naar mijn idee en ik vind dat je van iemand die serieus met zijn vak bezig is je toch wel wat meer verantwoordelijkheid mag verwachten met materiaal , lading en mede weggebruikers en dan zal ik wel een oude zeikerd zijn maar zo heb ik mijn vak ooit geleerd , in de jaren 90 heel veel op Italie gereden en dan leerde je wel nadenken voor je wat deed wilde je niet in de problemen of erger komen , je reed niet zomaar ergens in als het niet duidelijk was waar je terecht kwam je ging eerst checken of navragen en je ging niet zomaar ergens langs de weg staan zonder je veiligheid te verzekeren en zo kan ik nog wel even doorgaan , tegenwoordig krijgen ze een rijbewijs , zetten een petje op en rijden als een blind paard in de rondte zonder ook maar nergens over na te denken
    5 points
  3. Bij ons op zaak hing laatst 'n mailtje van 'n auto mobilist die het onverantwoord vond dat hij op de N65 ingehaald werd. Het antwoord van de baas hing er bij : als u nou gewoon 80km rijdt en geen 65 km dan halen mijn jongens u niet in .
    3 points
  4. Ik vind dat jullie allemaal maar een klein pikje hebben waar hard op getrapt wordt Of je nou een truck rijdt ...of auto...of fiets Gebruik je gezond verstand, "lees" de weg en en rijdt dusdanig dat het nog veilig is Voor jezelf, maar ook voor je mede-weggebruiker En dat een of andere instantie zegt dat je onproffesioneel bezig bent...pfffff sowhat ! Als je voor jezelf weet dat je veilig en verantoord bezig bent, is dat toch al voldoende.... Laat je toch niet zo opnaaien
    3 points
  5. Als hij nou zijn raampje een beetje open had gehad en misschien zijn radio niet op stand 10 dan had hij kunnen horen dat het spekglad was. Mijn radio stond heel zacht en het raam iets los, en als het goed spettert dan weet je dat de weg nat is en er niet zoveel mis kan gaan.
    3 points
  6. Volgens onze zuiderburen (de Belgen) komt het grote aantal ongelukken in tegenstelling tot de aantallen in belgie die vandaag zijn gebeurd, te verklaren door het feit dat wij teveel ZOAB hebben in nederland waar water in blijft staan wat vandaag leidde tot de ijzellaag die daarin ontstond. Onze belgische vrienden hebben domweg geen ZOAB en dus minder ongelukken op zo een dag als vandaag, vond ik wel een interessante gedachtengang
    3 points
  7. Ik kan het fout hebben maar ! volgens mij staat hier 1 2 3 6 5 6 Die vrachtwagen chauffeur is gewoon een ASO maar dat kleine kut zwarte auto´tje is ook een galbak van het zuiverste water om al die tijd precies naast die trailer te blijven hangen , want uit eindelijk ging die toch grof in de ankers
    3 points
  8. Als er echt iemand beslist of "wij" de weg op mogen of moeten......... Dan is dat de opdrachtgever en/of de werkgever!!!!!!! En die hoor je nu dus even niet. En ik weet wel waarom!!!!!!!! Als zij nou eens hun verantwoording nemen?? Net als bij brandstof vervoer. En laat je ons rijden en er gaat iets mis dan moet geen van de partijen klagen of met een vingertje wijzen! Niemand dus..... Niemand heeft met dit weer de wijsheid in pacht. Immers op de ene weg is het glad en even verderop kan de weg weer goed begaanbaar zijn en niemand gaat van huis om brokken te maken
    3 points
  9. daarom zal ik ook nooit solliciteren bij bedrijven waarvan ik weet dat ze zulke grappen uit halen, t is naar mijn idee geven en nemen en niet alleen maar nemen
    2 points
  10. Ja da was ik Waar ik mee wilde zeggen dat als je midden in de nacht met zo goed als niemand voor je of achter je aan het geluid ( opspattend water ) kunt afleiden of het glad is of niet. Maaja misschien begin jij meestal niet voor 7.00 uur, want ja in jou cao staat dat je geen nachtarbeid hoeft te doen Dit werd jaren geleden toen ik nog een jongkie was door de ouderen geleerd, als je bv via Brussel ri Lux ( Ardennen ) ging kon er aan de ene kant van de bult niets aan de hand zijn en aan de andere kant was het spiegelglad.
    2 points
  11. Ja, denk het ook. Volgens mij werkt het in de pilotenwereld ook niet altijd zo.. Gezien de 'verhalen' die ik weleens lees over het werken bij de prijsvechters.. zal een, op verzoek door de piloot niet gestarte vlucht' bij zo'n maatschappij ook niet met applaus ontvangen worden..
    2 points
  12. Zo'n werkgever heb ik.Hij redeneert heel simpel. Nu weet ik wat het kost, bij ongelukken valt het nooit mee...... Die laat gewoon de hele zwik bij huis staan. Vorig jaar, de eerste week na de kerstvacantie schaatsten we hier in noord Nederland ook gewoon op de weg. Er waren klanten die wilde met alle geweld hun producten hebben. Geen probleem, kom ze maar halen. Dan is het opeens niet zo dringend meer....?
    2 points
  13. Allemaal levensmiddelen en vooral supermarktbevoorrading in het filmpje; misschien moesten we maar eens gewoon thuisblijven met dit weer? Dan eet men maar brood van de vorige dag en gele in plaats van bruine vla! Bovendien zijn de wegen dan vrij voor de Ãœbermenschen op winterbanden die zich onschendbaar wanen: rijd je lekker te barsten als je het zo goed weet!
    2 points
  14. Had het effe gevraagd daar , je was er nou toch !
    1 point
  15. Het beruchte Scholtenshuis , zat in de tweede wereld oorlog de SD in , zeg maar het martelhuis van Groningen , mijn grootvader heeft daar ook gezeten .
    1 point
  16. Ziu die vid man dan roch gelijk hebben?
    1 point
  17. En daar gaat vaak veel fout ik heb gelezen............ ik heb gehoord. Als jij het als chauffeur te gevaarlijk vind om te rijden rij je niet!!! Je probeert je goederen zo veel mogelijk op tijd te brengen met gezond verstand. Als er een computerstoring op een DC is dan komen de goederen ook met vertraging bij de filialen binnen. Dat heet overmacht.
    1 point
  18. Dat een chauffeur zelf kan bepalen werkt op papier misschien wel, maar of het bij sommige bedrijven in de praktijk ook gaat werken? Chauffeur wordt niet ontslagen, maar kan altijd nog de kl*te ritten krijgen, omdat hij/zei weigerde.
    1 point
  19. Wat denk je, nou rijden wij zelden op Zaterdag, maaaaaaar toevallig deze keer wel Ging eigenlijk wel lekker vandaag, om 3.00 vanuit Brabant naar Kollumerpomp la in 3 uur en 15 min ( 232 km ) A50 A28 A32 A7 Kollumerpomp>> Doetinchem lo in 3 uur A7 A32 A50 A12 A18. Nou de gladheid zat meer aan de westkant want kon lekker door rijen, Nog een geluk dat het Zaterdag was want dan geld het inhaalverbod niet en op de linkse baan kon je er goed de gang in houen Tja die 50 kmpu, daar moet ik eerlijk bekennen dat ik daar ook mee gezondigd heb
    1 point
  20. De VID krabbelt terug...... VID betreurt ophef onder vrachtwagenchauffeurs over uitspraken Patrick Potgraven LIJNDEN - Tegenover de NOS deed woordvoerder van de Verkeersinformatiedienst vandaag ongezoute uitspraken over de professionaliteit van de huidige beroepschauffeurs. Deze uitspraken schoten bij nogal wat vrachtwagenchauffeurs in het verkeerde keelsgat. Potgraven zei onder meer in een interview naar aanleiding van de vele geschaarde vrachtwagens vandaag vanwege de gladheid: "Het zijn toch professionele vervoerders. Je verwacht van iemand die voor zijn beroep rijdt, dat hij beter weet wat hij doet dan een niet-professionele bestuurder. Als er dan toch zoveel vrachtwagens van de weg raken, dan is die professionaliteit wat mij betreft ver te zoeken." De VID betreurt dat dit beeld is ontstaan, omdat zij iets anders bedoelde te zeggen. Het ging de VID om de professionaliteit van de gehele transportsector. "Het verbaast ons dat transportbedrijven het kennelijk normaal vinden dat zij chauffeurs de weg op sturen, terwijl tal van instanties met klem adviseren dat juist niet te doen. Beroepschauffeurs zijn dan misschien professionals, maar de gebeurtenissen van vandaag hebben laten zien dat je het daarmee niet altijd redt. Kennelijk is de maatschappij zo verknoopt met logistiek, dat er gemakkelijk aan voorbij gegaan wordt dat chauffeurs in deze condities feitelijk hun leven wagen", aldus de VID zaterdagavond. Eigen besluit De VID pleit ervoor dat binnen de transportsector een klimaat ontstaat waarin de chauffeur, in dit soort omstandigheden, zonder consequenties kan bepalen of hij/zij wel of niet rijdt. In de luchtvaartsector is dat vrij normaal: het is de piloot die besluit om te vliegen, de luchtvaartmaatschappij moet zich daarbij neerleggen.
    1 point
  21. Dit bedrijf is hier gevestigd, nog maar een paar jaar oud. De eigenaar schijnt nogal te schreeuwen tegen zijn chauffeurs.... http://menketrucking.com/ LLC staat voor, Limited Liability Company. Werk nooit voor zo een outfit. En wat ander spul. Een TMC truck, heel groot bedrijf met de langzaamste trucks.. Die rijden 55 MPH. https://www.tmctrans.com/ Je kunt er zo beginnen.
    1 point
  22. Die witte lichten zijn er ja.Vind ze zeer fel eigenlijk. Nou, nog wat fotoos. Auto transporters, open en dicht. http://www.edwardsautotransport.com/
    1 point
  23. Dus, Waar je ook maar rijd. regels zijn er voor niks, En hulpverleners / wegwerkers/ mensen die een ongeval hebben gehad moeten maar zorgen dat ze uit de voeten komen, omdat jij je met je 50tig tonner aan god of geen gebod wil houden? Je kan mij veel wijs maken mijnheer Road Train maar ik had jouw toch iets wijzer geacht. En dat erbij als ze uit het hoge noorden komen met 50tig ton zijn ze al eerder op de rit in overtreding geweest.
    1 point
  24. Fout. Tussen Zwolle zuid en afslag Ommen is hij dicht als het minder druk is.
    1 point
  25. Intussen heeft de NOS een verhaal erbij én een chauffeur kunnen spreken: Stel, je bent een vrachtwagenchauffeur en je moet op een dag als vandaag met een lading de spekgladde weg op. "Als het moet, dan moet het", zegt beroepschauffeur Ludo Vermeulen (25) uit het Zeeuwse Lewedorp. "Natuurlijk is er een flinke werkdruk in de transportsector, maar het gaat erom hoe je daar als chauffeur mee omgaat." Het draait volgens hem om bekwaamheid en je aanpassen aan de weersomstandigheden. Toch blijken ongevallen onvermijdelijk. http://nos.nl/artikel/2151959-trucker-je-wil-het-zo-goed-mogelijk-doen-ook-bij-gladheid.html Jammer (voor het verhaal en de ervaring) dat deze kerel nu net vandaag vrij was..
    1 point
  26. Hij of zij zal toch wel vooruit kijken en een keer in de spiegels?
    1 point
  27. Het blijft een moeilijke discussie ron,wat de een verantwoord vind,vind een ander gevaarlijk. Wat een berger net op het journaal zei de mensen moeten er weer aan wennen,net als met mist en de eerste regenbuien na een droge periode. En wat betreft de waarschuwingen ,het knmi zit er nog al eens naast. Persoonlijk vind ik ijzel en mist de twee slechtste weertypes wat je kan tegenkomen onderweg.
    1 point
  28. Waarom we toch de weg op gaan? Omdat het niet glad was met wegrijden zoals Pierre al aangaf? Omdat ijzel meestal plaatselijk plaatselijk en tijdelijk is? Omdat er goed was gestrooid? Omdat chauffeurs toch vaak ook weer naar huis willen ?
    1 point
  29. Voordat dit hier weer moddergooien naar elkaar wordt, en allerlei oud zeer uit de kast wordt getrokken lijkt het mij het beste dat een enkeling hier even tot 10 telt voor hij hier iets plaatst. Dit om te voorkomen dat dit hetzoveelste topic is wat wordt verziekt door de zelfde personen..... Als daarom ook dit topic op slot moet gaan er ook gelijk een paar accounts op slot.
    1 point
  30. Doe man in de zijk nemen is niet nodig maar hij vraagt er wel om...... Het was al van te voren aangekondigd: hoe vaan zit het weer er naast?? We hadden dan een dag van te voren in een hotel moeten gaan?? Niet echt een bijster slimme opmerking..... De wegbeheerders moeten maar niet meer aan gladheidsbestrijding doen?? Tja met dit soort oplossingen vraag je er natuurlijk wel om............ Dat er hetgeen en ander is misgegaan vandaag valt niet te ontkennen maar om zo te reageren? Kom dan ook met precieze cijfers hoe veel van de missers direct de oorzaak zijn welk soort automobilist.
    1 point
  31. Nee shompie, ik denk niet dat dit met mobieltje of onoplettendheid heeft te maken. Meer door onervarenheid met dit weer, en misschien overvallen worden door plotselinge gladheid op verschillende stukken of soorten wegdek. Als je van een goed gestrooide weg naar een spiegelgladde weg gaat, dan moet je toch eerst vaart minderen om stapvoets te kunnen rijden. Die mogelijkheid moet je wel hebben/ krijgen. Een oplegger met stuurassen kan raar doen als je een beetje bijstuurt met gladheid.
    1 point
  32. zonder teveel toeters en bellen vind ik ook wel aardig om te zien
    1 point
  33. Oude camera, betere fotoos vind ik.... Die stond bij de Wal Mart shopping center. Miss J had echt een haircut nodig... Een KW T660, zelfde als wat bij Emons rond rijd, maar dan compleet. Heeeee... Trieftol.... Ja ja... je wilde wat anders.....
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden