Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 16-01-17 in all areas

  1. En we kunnen er weer doorrrrrrrrrr mooi licht van binnen. Toegestane doorrijhoogte 4.10 optisch lijkt het heel laag......
    2 points
  2. Dank voor het meedenken allemaal! Ik denk dat ik heb onderschat in welke mate het problemen op kan leveren. Inmiddels ben ik bezig met een oude partybus (hoeveel veiliger een bus uit begin jaren 80 is ten opzichte van de combinatie van een moderne trekker met een oplegger waar je zelfs met een Range Rover geen gat in rijdt mogen jullie me uitleggen, maar goed). Natuurlijk kan een oplegger scharen en omslaan, maar dat kan met een bus ook. En dan kan ik met een oude bus nog een veelvoud aan aanrijdingen en ellende verzinnen waar ik in een oplegger niet bang voor ben. Ik moet van Leiden naar Utrecht, met een bierfiets is dat net zo goed verboden. En de partybus vind ik toch écht een mindere oplossing, omdat ik die niet zelf aan kan kleden (en het argument dat je ziek wordt van de plotselinge bochten was eerlijk gezegd één van de redenen om dit te doen). Helaas, wat ik wil kan niet, ik zal me netjes in een bus laten vervoeren!
    2 points
  3. Hobby gebakje Volkswagen T3 bus uit 1983,ex mareschaussee bus omgebouwd in `89 naar camper. Nu een jaar of 7 in bezit, inmiddels uitgelaten in Luxemburg, Duitsland, Zweden, Noorwegen en afgelopen jaar in Tjechië
    2 points
  4. Dank je wel. Als er toch zo over, onder andere mij, word gedacht, kan ik nu toch net zo goed die zak gelijk uit het raam gooien. Dan wordt jouw beeld van de gemiddelde oostblokker ook niet verpest. En je het het over de levensstandaard van een oostblokker. Natuurlijk is dat overal daar hetzelfde, Estland en Bulgarije, allemaal èèn pot nat, allemaal arme sloebers zonder normen en waarden, met allenaal maar èèn 'oostblok-cultuur'. #sarcasm off.
    1 point
  5. Zo gemakkelijk is t natuurlijk niet;je vertrekt ergens en het is nog niet glad of mistig,verderop word de mist dikker of ligt er wel ijs op de weg. Dan ga jij als chauffeur beslissen en heeft de planner daar niks in te brengen. Is er dan eigenlijk wel mogelijkheid om te parkeren daar op dat moment? je kunt bij mist of gladheid je wagen niet eenvoudig op de vluchtstrook zetten. Er is dan geen enkele instantie die de beslissing neemt,behalve de chauffeur,en dat heeft niks met angst voor planners te maken of dat je niet doorbetaald krijgt. Als je brandstoffen laadt en de portier bij de raffinaderij zegt dat je niet uit mag rijden is t gemakkelijk,maar als je klant waar je laad dat niet zegt ,moet je zelf de verantwoording nemen,en die verantwoording word je,behalve in de brandstoffen dan,niet uit handen genomen.
    1 point
  6. Anders huur je een bierfiets; kun je zelf ook lekker mee trappen.
    1 point
  7. Eigenlijk zou deze discussie niet gevoerd moeten worden. Een of ander artikel (art 5 dacht ik) in de wet (schiet mij maar lek welke wet) spreekt toch over het in gevaar brengen van jezelf of anderen? Onveilig rijgedrag..... Dus als een situatie zich voordoet dat een chauffeur niet durft te rijden (om rededenen van veiligheid) zou hij/zij zich kunnen beroepen op dat artikel. Weet overigens niet hoe dit in jullie CAO is geregeld..... (loonbetaling bij overmacht)
    1 point
  8. Volgens mij gebruiken ze daar geeneens "lucht"... silo loopt leeg in electrisch aangedreven worm die naar een elektrische menger gaat. Dan wordt het met hydrolische pomp door slangen naar de hydrolische boormachine gebracht. Daarmee worden damwanden verankerd.....
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden