Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 22-06-17 in all areas
-
4 points
-
3 points
-
Daar is een 4e bijgekomen. Reële vestigingDe onderneming moet kunnen beschikken over een reële vestiging in Nederland. Dit betekent dat er sprake moet zijn van een werkelijke en duurzame vestiging. Zodra de Eurovergunning is verleend, moet het bedrijf de beschikking hebben over minimaal één voertuig. http://www.niwo.nl/pagina/211/aanvragen/wegvervoer/eurovergunning.html2 points
-
Op de eerste foto kijk je tegen de achterkant van een spiegel aan, links van de uitstroom opening. Die is ook vanuit je cabine te zien, via je spiegel. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat een voorganger de lengte van zijn auto niet goed ingeschat heeft. Die band loopt wel zo hard dat jij niet echt veel tijd hebt om er rustig bij te gaan kijken, laat staan om boven op de auto te gaan staan. Dan ben je zeker te laat...... Ongeveer 10 ton per minuut stroomt er uit. Deze put zit "achter" de benzinepomp bij De Wijk.2 points
-
Oke, bij het begin beginnen........ *Je bent bijna 18. *Je rijdt veel ...........Wat is veel? *Je rijdt met de auto omdat je nog geen 18 ben rij je samen met je vader........... nu is een vrachtwagen C+E iets anders dan een auto. En alleen rijden is ook iets anders dan met paar extra ogen er naast die je wanneer nodig aanwijzingen kan geven. Zeker als je in gebieden komt waar je nog nooit bent geweest. Had je verwacht dat je meteen aan de opleiding had kunnen beginnen zonder maar 1 km zelfstandig te hebben gereden? Tja zou kunnen hoor, ik weet het niet. Wat dat betreft een goede vraag, Wie niet waagt, die niet wint toch? Nogmaals zoals Ger ook al aan geeft, je laat zo veel kansen voorbij gaan.n Niet alle bedrijven hebben een magazijn en laten ze je eerst in het magazijn rondhangen. Ik snap dat je dat niet voor ogen hebt. Maar we geven een aantal tips die je dus meteen weg streept onder het mom van ik wil niet meer met STL in zee. Naar mijn mening ligt dat niet aan STL zelf maar aan de werkgever die jou de mogelijkheid bied om zonder veel kosten chauffeur te worden. Nogmaals, er zijn meer werkgevers die je dat aanbieden. Zoek eens verder en neem dingen van ervaren mensen aan. Niets is gratis in het leven, wees blij dat er zoiets als STL bestaat die je zonder te veel kosten de kans geeft deze dure opleiding aan te bieden. . Maar ik wens je veel succes. Overigens kun je vaak bij deze bedrijven ook via BBL aan het werk. Er zijn je er meerdere bij Peter Appel voor gegaan2 points
-
2 points
-
Maar gauw terug naar de echte trucks..... Paar KW, sommige met de studio sleeper. En enkel lucht rondom zie je hier ook. Het is gewichts besparend, maar met een lekke band sta je stil.2 points
-
@*Ger* fijn dat jij naar aanleiding van een paar berichten van iemand op internet ook precies weet hoe iemand is ? @Marotrans dankjewel Voor je reactie! Daar heb je ook helemaal gelijk in, zo had ik het nog niet helemaal bekeken. Ik ga er nog eens over na denken.2 points
-
Dat krijg jij niet henk met dat strafbladje van defensie.[emoji2] [emoji2] [emoji2] [emoji481]2 points
-
die kapitaalseis dient wel even door een registeraccountant op papier worden gezet kosten rond de 300 euro1 point
-
1 point
-
Hallo mede forumgebruikers, Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en hoe ik mijn vraag moet stellen, maar ik doe mijn best. Ik wil graag vrachtwagen chauffeuSE worden, dit is een 'droom' van mij die ik graag wil verwekelijken. Ik ben bijna 18 en heb mijn B rijbewijs ook al bijna 1 jaar, een nette rijder die oog voor de veiligheid heeft en geen schade heeft gereden ondanks dat ik erg veel rijd (met een van mijn ouders erlangs natuurlijk ;-) ) Ik wil de opleiding chauffeur wegvervoer masterclass gaan volgen te Eindhoven, en ik werk via STL bij een bedrijf ongeveer 2 maanden nu als orderpicker in het magazijn. Nu ben ik erg terug gekomen van STL, ze hebben alles mooier laten lijken dan het werkelijk is, en zo nog enkele dingen waar ik niet van gediend ben. Ik ben nu dus aan het nadenken of er nog bedrijven zijn die in (jonge, gemotiveerde) mensen willen 'investeren' dus die ze een C/E rijbewijs willen laten halen. (mijn huidige werkplek doet dit niet) Voor mij is het absoluut geen probleem om een vast contract te moeten tekenen, dit heb ik juist graag. Ik werk hard, geen probleem om vies te worden, en uren maken mij ook niks uit. Ik snap dat je bij een bedrijf 'onderaan' begint, maar orders picken de hele dag is NIET wat ik zoek! Het is ook niet zeker dat ik dat zou willen, maar ik ben gewoon is benieuwd of er nog bedrijven zijn die dit doen, en zo ja of die ook hier in omgeving Eindhoven te vinden zijn. Ik hoop dat zo een beetje een duidelijk verhaal is ;-) en ik stel jullie antwoorden enorm op prijs! Edit: als ik verder ga met het traject dat ik nu volg moet ik nog zeker 1 jaar in het magazijn werken voordat ik de vrachtwagen op zou mogen, dit was niet wat ik voor ogen had, maar dus verkeerd geïnformeerd... Groetjes ApplePapple.1 point
-
NOU![emoji16] Deze houd z'n poot wel stijf[emoji106][emoji16] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Je moet ook niet vergeten dat STL de werkgever veel administratie en andere rompslomp uit handen neemt wanneer deze iemand twee jaar lang gaat opleiden... Dat scheelt hem/haar ook veel tijd en geld! Ik denk dat je gewoon even door de zure appel heen moet bijten; vergelijk het maar met 't CBR. Als jij rijexamen wilt doen kun je alleen daar terecht1 point
-
@lientje dat klopt daar heb je gelijk in, maar hoe Stl te werk gaat en met mensen om gaat staat mij gewoon niet aan. @*Ger* ook daar gaat het weer via Stl wat ik dus niet wil...... Bij alles vis Stl is eigen bijdrage "maar" 10%, heb ik nu ook maar het Stl staat mij echt niet aan....1 point
-
Niet elk bedrijf die via Stl werkt heeft een magazijn om je als orderpicker aan het werk te zetten, dus verkijk je daar niet op. Het werk zal per bedrijf wel anders zijn, net voor welke opdrachtgever ze rijden. Maar waarom zal een bedrijf de kosten zelf financieren als ze op een andere manier een berg subsidie kunnen vangen denk je?1 point
-
1 point
-
@lientje Dankje, maar peter Appel doet dit Ook via Stl en dat is hetgeen waar ik juist vanaf wil... @ELZEN106 bedankt, bij hun is er dus een kans dat ze dit doen "financieren" ?1 point
-
Klopt, ik heb de huurder ook wel gevraagd of hij aan de BZM heeft gedacht en dat had hij. FF gebeld toen ik jouw berichtje zag.1 point
-
1 point
-
Je bent net te laat https://www.stlwerkt.nl/werken/2000-chauffeurs-gezocht/altijd-al-chauffeur-willen-worden Maar probeer Peter Appel Transport eens. Of een ander bedrijf wat voor AH Tilburg of Jumbo rijdt.1 point
-
Wel lekker snel werken zo denk ik. Maar hoe weet je dat je een stukje naar voren moet om alles te verdelen, of loopt die band zo langzaam dat je erbij kan staan? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk1 point
-
Volledige zelfbediening. In de container staat een pc, waarin je invoert voor wie, waarheen, hoeveel en welke van de 14 soorten zand je wil hebben, en daarna start de band automatisch. Wanneer laden klaar is komt vanzelf de bon uit de printer. Alleen jammer dat niet iedereen de lengte van zijn voertuig kent.1 point
-
Ik kwam gistermorgen je (ex) bots TGA nog tegen tussen Wol-vegas en Oldeberkoop. Ik kan niet anders zeggen dat de bestuurder (ster) er een stuk beter uit ziet....1 point
-
1 point
-
1 point