Ik zie niet in waarom ik geen 12 nachten achter elkaar in de cabine zou kunnen slapen. Als ik het 1 nacht kan, dan kan ik het ook 5, 10 of 20. Die bedden slapen prima, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Dat koken op een Campingaz ding, daar heb ik ook vrij weinig moeite mee. Als ik dat 14 dagen naast mijn tent op Texel kan, dan kan ik dat ook 14 dagen naast mijn vrachtwagen langs een Europese snelweg.
Ben het wel met je eens dat een standairco verplicht zou moeten zijn voor het internationale verkeer en dat er iets moet gebeuren aan de sanitaire voorzieningen.
Persoonlijk zie ik daarom vrij weinig om de weekeindrust in de cabine te verbieden. Ik zie er meer in dat de vrachtrijder in kwestie verplicht is om zijn weekeindrust te maken op een truckparking met alle voorzieningen. Daar zijn alle benodigde voorzieningen aanwezig, staat de vrachtwagen veilig, kan de vrachtrijder bij zijn voertuig (en lading) blijven en verdient de eigenaar van de truckparking er in het weekeinde ook nog iets aan.