Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 06-12-17 in all areas

  1. Leuk klusje achter de rug. Mocht gisteren laden in Etten-Leur, 5 grote ruiten/deuren voor een schuifpui/wand Eerst werden de ruiten naar buiten gereden op het glasbusje en kon ik ze buiten pakken met de glaszuiger en ze een slag draaien (toppen) Daarna op de bok. En vanochtend werd ik gelost en werden ze gelijk geplaatst
    4 points
  2. Mwa die zullen eerder stoppen juist voor de zekerheid
    3 points
  3. Jullie hebben over die minuut meer of minder allemaal gelijk. Maar ik pak die minuut extra altijd. En het voorbeeld van de Belg is al een goeie, maar leg dat maar eens aan zo een van de Gendarmerie uit. Dat zijn flikkers en die trekken je het vel over de oren. Dan zwijgen we nog over de Italianen of de Spanjaard. Als je daar normaal nooit komt spreek je die taal meestal niet, en hun vertikken het om ook maar 1 woordje Engels te spreken. Al dat gezeik met die lui voorkom ik liever, op de meeste plekken doen ze al lastig genoeg. De meeste Zwitsers zijn ook niet te genieten trouwens, ik kreeg het vorige week nog aan de stok met een of andere idioot die een hekel had aan vrachtwagens. Die vertelde me gewoon dat ze in Zwitserland geen volk als ons nodig hadden. Ik ben geen boos persoon, maar na al zijn gedoe koste het me toch wel wat moeite om rustig te blijven.
    2 points
  4. Het is allemaal vrij simpel. (Ik heb de vdo dtco 1381) 1. Als je 2 chauffeurs hebt moeten beide pasjes er ten alle tijden inzitten. (Geen out of scope of een pasje eruit laten dus!) 2. Je rijtijd moet je induvidueel bekijken dus beide chauffeurs mogen 2X 10 uur maken en de rest 9 uur. Maar je werktijd is in totaal 30 uur, in deze 30 uur moet je je 9 uur pauze hebbben zitten! (11 uur maken is niet nodig voor 2 chauffeurs) Dus ik ben vanmorgen begonnen om 07:00 u en mag dus werken tot morgenvroeg 04:00u en dan moet ik stilstaan om die 9 uur te maken. Zelf schrijf ik de start tijd altijd op doe daar 24 uur bij en tel er weer 3 af dan weet je wanneer je moet stoppen. 3. Het pasje dat in sleuf 2 zit staat tijdens het rijden bij de tacho die jij hebt automatisch op "beschikbaarheids tijd" je hoeft hier niks aan te veranderen behalve wanneer je de 9 uur pauze gaat maken. Zoals iemand hierboven al zei hoef je geen 45 min meer te nemen tussen door. Als de 2e pas 45 min beschikbaarheid heeft gehad kun je gewoon weer wisselen en mag die chauffeur dus weer 4 1/2 uur rijden. 4. De pasjes wisselen spreekt voor zich maar vergeet niet de vragen in te vullen. En je moet pasje 1 laten lezen tot dat je een soort torentje langs het activiteiten symbool hebt staan.(links onder in het scherm, dit tekentje betekend dat de pas gelezen/geladen is) Dan moet je pasje 2 invoeren en de vragen invullen, bij Mercedes hebben ze me verteld dat ik dan gewoon kan rijden. Je ziet dan voor pas 2 (rechtsonder in het scherm) een streepje staan voor het activiteitensymbool. (Dit betekend dat de tacho het pasje aan het lezen is) Na 4 uur en 15 min rijden krijg je een melding van de tacho om je an je 45 min pauze te herinneren. Wanneer je dan de wissel doet geeft het de tacho het weer aan als die pasje 2 eenmaal heeft uitgelezen, dit is geen probleem en je kunt gewoon op "ok" klikken. 5. Controleer altijd hoeveel pauze zowel pasje 1 als 2 hebben gehad, dit moet dus 09:00 uur zijn (pak minimaal 1 a 2 min meer, want agenten kunnen hier moeilijk over doen) Vaak verschilt de pauze tussen de 2 pasjes met 1 min (terwijl ik altijd beide pasjes gelijk op pauze zet) Staat pasje 2 bijvoorbeeld op 08:59 en pas 1 op 09:00 en jij start je werktijd dan ben je dus op pas 2 in overtreding! (Beschikbaarheids tijd telt niet als pauze voor de 9 uur rust!) Ik rij zelf al 2 1/2 jaar dubbelbemand en word vaak gecontroleerd in Zwitserland met de grens over gaan. Minimaal 1 keer per 1 a 2 maanden. Iedere keer krijg ik te horen dat alles netjes in orde is kwa pasjes en de Zwitser is niet de gemakkelijkste. Voorheen moest je inderdaad 45 min pauze maken puur voor de Frans man maar dit hoeft nu ook niet meer. Rij nooit met 2 pasjes als je alleen bent zelfs niet voor 1 keer. Als de politie je aan de kant zet en die daadwerkelijk 2e bestuurder is nergens te vinden, zeggen ze gewoon dat je altijd op 2 pasjes aan het rijden bent. En die boetes kun je maar beter vermijden. Extra tip in de pauze aandocken is niet makkelijk met 2 pasjes. Met name omdat pasje 2 snel van de pauze af springt, vergeet je 30 sec maar want die heb je niet echt. Het beste kun je eerst 2 terug op pauze zetten en dan pas 1. Zo doe ik het wanneer het nodig is en dat werkt voor mij.
    2 points
  5. Ben het ook helemaal met jullie eens, alleen die Belg vond het van niet, koste mij toen ruim een half uur en de werkgever een taxi voor mij naar huis omdat ik niet meer thuis kon komen. Dus ja 45 minuten is 45 minuten, geen spelt tussen te krijgen, maar om die Belg daarvan te overtuigen was best lastig, hij begon met 700 euro. Maar even ter info, de nieuwe tacho kan al na 31 seconden op 1 minuut springen, als je minder dan 30 seconden wat anders hebt gedaan, rijden of werken.
    1 point
  6. Precies. De tachograaf spring ook pas op 1 minuut als je 60 seconden stil staat. Dus als die "teller" op 15, 30 of 45 minuten staat heb je je pauze voltooid en kan je gewoon gaan rijden.
    1 point
  7. Verstandig advies. Alleen, volgens mij mag het 1e uur van een dubbelbemande rit de 2e bestuurder afwezig zijn (opstappen op een andere locatie). Of de kaart dan al wel in de auto moet zijn (in sleuf 2) weet ik niet zeker.
    1 point
  8. Tja, leg dat de Belg dan maar uit, om de discussie daar te voorkomen blijf ik altijd 1 minuut langer staan.
    1 point
  9. IK heb,als antwoord op een vraag van mij aan de ILenT, een zwart op wit antwoord dat dit pertinent onjuist is: Zodra de tachograaf 45 minuten , 9 uur of 11 uur aan geeft is deze tijd ook daadwerkelijk voltooid. ©Geachte heer De tijds-vermelding wordt iedere minuut gecumuleerd. Dat betekent dat na 45 minuten deze minuten zijn 'voldragen' en er een aanvang kan worden gemaakt met activiteiten. Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact met ons op. Met vriendelijke groet, Meld- en Informatiecentrum Inspectie Leefomgeving en Transport Postbus 16191 | 2500 BD | Den Haag 088 489 0000 (lokaal tarief) www.ilent.nl © Het mag natuurlijk wel 1 of 2 minuten langer blijven staan,als jij je confortabeler voept daardoor moet je het doen, Maar er is totaal geen noodzaak voor. Dier agent kan daar niet moeilijk over doen;die steekt jouw pas in zijn computer en die geeft precies aan hoe lang je stilstaat,en als dat precies 9 uur is ben je wettelijk volkomem in orde . Wat anders kan t zijn met een schijvenauto,daar kan de discussie wel optreden hoe lang je precies stil hebt gestaan.
    1 point
  10. Nee : Die willen onze centjes, en liefst zoveel mogelijk Om er dan weer mee te strooien, aan allerlei hulp organisaties
    1 point
  11. “”schuldeisers die bij faillisement erbij in zijn gegaan zijn alleen de grote brandstof leveranciers en de belastingdienst. “”als je nog schulden heb ergens netjes afspraken ermee maken en dat weer gladtrekken. zo denk ik erover En? Alles terugbetaald? De belastingdienst zijn nm ook onze centjes.
    1 point
  12. Beste Collega's, Hartelijk bedankt voor het meedenken en alle goedbedoelde adviezen op mijn vraag. Heb om sommige reacties smakelijk gelachen, blij dat de humor nog leeft bij jullie. Ik mag aan het werk bij een transportbedrijf uit Giessen waar ik de verschillen zelf mag gaan ondervinden, dus dat vind ik wel super hoor. Nogmaals bedankt en tot horens in de toekomst. Met vriendelijke groet, Jaapo.
    1 point
  13. Ik ook niet veel te veel werk dús nú voor mij bulk trailer lekker met je handen in zakken dr bij staan kijk maar naar roadtrain
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden