Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 08-12-17 in all areas

  1. Ben nu net bij de nieuwe Truckparking Venlo geweest. De eigenaren zijn dezelfde als Heierhoeve. Bediening was zelfs een meid die ook op Heierhoeve werkt(e). Het menu is vrijwel hetzelfde als Heierhoeve ook heeft. Een keurig menu. Mijn keuze smaakte ook goed. De parkeerplaatsen zijn ruim. Niet te smal, niet te breed. Parkeert iedereen in het midden van zijn vak, kan iedereen fatsoenlijk de deuren open en dicht doen. De verlichting is ook erg goed voorzien: Er zijn geen donkere hoeken aanwezig. Naast het restaurantgebouw (vanaf de parking gezien rechts) staat een sanitairgebouw, waar je naar de wc kan als het restaurant gesloten is. In het restaurantgebouw zelf zijn de toiletten ruim voorzien, en erg netjes en schoon. Douchen kan alleen tijdens openingstijden van het restaurant (5:00-23:00). Keuken sluit circa 30 minuten voor sluitingstijd voor warme gerechten. Gezien de 220 parkeerplaatsen die het terrein bied, is er voorlopig nog voldoende keuze. Heierhoeve stond rond 20u al overvol, deze nieuwe stonden ca. 30 trucks. Om half 10 waren dat er echter al een stuk of 100, waarvan een groot deel buitenlander (/Oostblokker). Restaurant zat niet vol, maar de doorloop was er goed. Het was ook niet leeg, en volgens het vriendelijke personeel valt het totaal niet tegen. Ja, voor herhaling vatbaar is het zeker.
    3 points
  2. Over de tweede sleuf gebruiken schrijft de wet het volgende. Let vooral op de definitie van het woord bestuurder. ALS ONDERDEEL VAN ZIJN VERPLICHTINGEN.
    2 points
  3. Gefeliciteerd Grunneger met je 28e verjaardag! Nog vele gezonde jaren gewenst
    1 point
  4. Geen zorgen, @Pierre Het gebeurt iets vaker als Harm het wil doen geloven......
    1 point
  5. 1 point
  6. De software kunnen en of willen ze niet terug zetten aldus de garage. Normaal ga ik inderdaad met losse trekker naar de garage, maar ik ben ook al 3 keer de avond van te voren er naar toe gegaan met trailer en een zware reefer erop. Het is heel gek ik had het eens op Dinsdag ochtend, toen stond ik daar Dinsdag avond. En Woensdag ochtend was er geen vuiltje aan de lucht, terwijl de weersomstandigheden hetzelfde waren. Het niet in de versnelling willen zetten heeft vermoed ik iedere bak wel eens. Maar het opnieuw starten helpt bij mij helaas niet. Ik wou hem in het weekend thuis even verzetten, nou ik heb hier 30 minuten op zitten klooien! Bij een vorige Scania (R440 zonder adblue van 2010) had ik ook problemen met de versnellingsbak na een update. Niet zo erg, maar was ook niet op te lossen.
    1 point
  7. Als je het zo leest als jij Rob Dan rijd hij zelf ook niet zo´n jonkie meer : 1945 Maar toen in die tijd hadden ze denk ik nog nooit gehoord van een automaat, alleen meer van bommen en granaten Maar ruil dat ding in met zo´n kilometerstand, en koop een echte auto, een DAF of zo
    1 point
  8. Precies. Gelijk hebben is, in sommige landen, niet direct 'gelijk krijgen', denk ik. Ik kan mij best voorstellen dat een bedrijf ervoor kiest om dan maar het zekere voor het onzekere te nemen, om te zorgen dat werknemers die voor hun op pad zijn ten alle tijde de bestuurderskaart kunnen tonen.. ook al zijn ze met de PKW onderweg naar Frankrijk om een aflossing te doen ofzo..
    1 point
  9. Het zijn gewoon geen makkelijke situaties. En zoals ik dat eigenlijk eerder al zei, mocht je nooit in Spanje komen dan zul je die taal ook niet spreken als je er eens 1 keer bent.(mocht je hier vaak komen dan ga je die taal sowieso leren zodat je makkelijker kunt communiceren daar) Ik dacht trouwens ook dat je in landen als Frankrijk direct moet betalen of je mag aan de ketting. Maar ook dit kan ik mis hebben hehe
    1 point
  10. Nee...ik snap ook dat die gasten het verkeerd hebben. Ben een uur aan het lullen geweest om het duidelijk te maken. Stond op het punt dan maar te betalen en later wel weer te zien....alleen maar om naar huis te kunnen Bedenk jij dan ook wel eens dat het soms wel heel erg veel geld gaat kosten om in het buitenland naar de rechtbank te gaan om je gelijk te halen ??? Soms is het beter maar je knip te trekken. Wetende dat JIJ gelijk hebt.....maar ja (en nou niet gaan schreeuwen dat jij dat nooooooit zou doen )
    1 point
  11. Welnee. De stille vennoot of investeerder wilde z'n geld terug en daardoor is de tent omgevallen. .
    1 point
  12. De ondernemer die dat niet doet, is dom. Les 1 financieel management is over het scheiden van privé en zakelijk. In die les leer je ook dat je nog zo goed je werk kan doen en afspraken maken met opdrachtgevers en -nemers of overheid, maar dat je aan de gratie van hen bent overgeleverd of je het haalt of niet. Opdrachtgever=> betalingen dienen eigenlijk na uiterlijk 30 dagen te worden voldaan. Maar door wetgeving kan/mag je pas een incassobureau inschakelen na 60 dagen. Als jij dan twee klanten niet kunt betalen binnen hun 60 daags termijn kunnen die twee een faillissement aanvragen. Opdrachtnemer=> Daar spreek je een betalingstermijn mee af, maar als hij daarna je aan de wettelijke bedingen wil houden kan hij dat gewoon doen. Dat betekend dus ook dat hij een andere factuurdatum kan aanhouden dan wanneer hij de goedkeuring voor het opstellen van de factuur krijgt. Dit kan soms 14 tot 21 dagen verschillen. Gevolg, zie "opdrachtgever" Overheid=> 1=> Als klant is de overheid het moeilijkste orgaan om je geld van te krijgen. Of je er nou voor hebt gewerkt of gelden via subsidie of belasting terug krijgt maakt niet uit. Gemiddeld is het betalingstermijn van de overheid 75 tot 90 dagen. Voor de rest zie het gevolg bij "opdrachtgever" 2=> De overheid is star en gaat er standaard vanuit dat men wil frauderen. Elke fout wordt ook met een boete afgestraft, de belastingdienst is standaard 100% van het te innen bedrag, de rest heeft een staffel. Door de starheid van de overheid is er ook niet normaal mogelijk voor een ondernemer om een betalingsregeling af te spreken. Als je daarbij optelt dat sommige bedragen die men wil hebben 100% de omzet van een bedrijf in een jaar zijn kun je de wiskunde zelf uitrekenen. Ik werk in de wegenbouw, een sector waar het betalingsgedrag van klanten erg grillig is en heb bovenstaande allemaal meegemaakt. Mijn redding is geweest dat ik de belastingdienst heb genegeerd en gewoon ben gaan betalen ( wat ik overigens later terug kreeg ) met kleine bedragen ook al zou het betekenen dat ik pas na 15 jaar alles zou hebben betaald. Als je maar betaald naar kunnen is er geen rechter die de belastingdienst in haar gelijk stelt, rechters zijn heel gecharmeerd van het laten zien dat je wil betalen en ook naar kunnen.
    1 point
  13. Dus jij trekt dan je knip maar gelijk en rekent af? Komt t wel eens bij je op dat betreffende buitenlandse controleur er ook geen verstand van heeft? Jaren terug werd er door de autobahn polizei op de A3,bij Asschaffenburg gecontroleerd op de "zesde diensttijd"als je meer dan 6 keer een diensttijd aangevangen had werd je bekeurt,volkomen onterecht. Een collega zei dat hij maar een "protokoll"moest schrijven ,dan betaalde hij wel een sicherheits leistung en liet hij het voorkomen. "und schreiben sie den herr staatsanwalt das ich mein geld mit zinsen wiederhaben woll: voegde hij er nog aan toe. De heren gingen even weg en hebben blijkbaar de BAG gebeld,collega kreeg zijn papieren terug en werd gute reise gewenst.
    1 point
  14. Dat is het antwoord van de ILenT.....maar daar heeft een belgische/Franse/Italiaanse politie verder weinig boodschap aan en bekeurd je alsnog ! Lang leve 1 Europa zeg maar
    1 point
  15. Op elke fabriek wordt bemonsterd bij binnenkomst. Maar "in het verleden" , ruwweg vanaf het moment dat men in Nederland met 2 fabrieken is gaan werken (dus na de overnamen van CSM door Cosun) is men afgestapt van het GOR. En werkt men dus nu met minimale voorraad, om alleen op de zondag overdag (10 uur ongeveer) geen aanvoer te hebben. In dat verleden werd door de week een voorraad aangelegd om ongeveer 36 uur door te kunnen daaien zonder aanvoer. Deze bieten kwamen in een grote hoop te liggen waar zich in de loop van de week flink wat warmte ontwikkeld doordat de bieten wel ademhalen, en dus suiker verbranden. Bij temperaturen boven het vriespunt verbrand een biet ongeveer 0,1 % suiker per week. Als dit na het bemonsteren is, zijn de kosten voor de fabriek. Dus een verliespost. Als de bieten nog bij de boer op het land liggen zijn deze kosten voor de teler, die er overigens een kleine bewaarvergoeding voor krijgt om dit verlies te compenseren.
    1 point
  16. Leuk klusje achter de rug. Mocht gisteren laden in Etten-Leur, 5 grote ruiten/deuren voor een schuifpui/wand Eerst werden de ruiten naar buiten gereden op het glasbusje en kon ik ze buiten pakken met de glaszuiger en ze een slag draaien (toppen) Daarna op de bok. En vanochtend werd ik gelost en werden ze gelijk geplaatst
    1 point
  17. Daar waren nogal wat mensen op tegen, Die zeiden, dat deden de Duitsers al in 1945, dat hoeft niet nog een x. Vanaf de a7
    1 point
  18. Even ervoor gezorgd dat den Oever droge voeten houdt in het buitengebied
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden