Laten we er het op houden dat mijn mening over vakbonden heel dicht bij die van @shompie komt. En dat ik een broertje dood heb aan die vakbondsrakkers die niet voor zichzelf kunnen zorgen, Als je vakman bent weet je wat je waard bent en ben je geen bond nodig om je te verkopen, in welk ambacht ook. Een vakbond is opgericht voor de mensen die net tussen wal en schip vallen en eigenlijk het woord vakman niet mogen dragen.
Niet alleen bij payroll constructie hoor,zelfs ik,met mijn(bijna) 70 jaar, krijg ziekengeld als ik ziek word en mijn 0 uren contract niet uit kan voeren.
Dat heet rechtsvermoeden van arbeids overeenkomst
https://werkwacht.nl/artikel/rechtsvermoeden-van-arbeidsovereenkomst/
Bij mij wel ja, is zo simpel, een oude baas vond dat het pondje Nieuw Bijerland/Spijkenisse ook onder de onkosten vergoeding viel, prima omrijden kost een klein uurtje, en de laatste klant mee naar huis ivm uren, kreeg de keer daarop al vooraf munten mee.
Goh, wat een gelul weer zeg, is die auto van jou of van de baas? Baas betaald of ik tuf naar de gouden leeuw, bel een taxi die ik wel zelf betaal en ga naar huis en kom nooit meer terug. Onkosten vergoeding is voor persoonlijke onkosten en ongemakken omdat je niet huis bent.
Ja, in principe wel ja. Als je veel overnachtingen hebt ben je spekkoper, maar anders is het behelpen. Daarom zeg ik hier ook wel eens dat die CAO-beroepsgoederenvervoer helemaal zo slecht nog niet is.
Ook als werknemer in dienst van een transportbedrijf hoef je in principe niets bij te houden (je bent een rund als je het niet doet ), dus hier kan ik geen voordeel voor een werknemer in vinden.
Het nadeel is dat je in dienst bent van de payrollorganisatie en je opdrachtgever kan zeggen dat hij je niet meer nodig heeft. Een payrollorganisatie an sich heeft niks aan een chauffeur dus dan houdt het voor jou ook op.
Da's gelijk het voordeel voor de opdrachtgever: wel de lusten, niet de lasten.
Je info klopt niet helemaal.
De routiers moeten juist betalen om lid te mogen zijn van les routiers volgens mij.
Die organisatie verplicht hun leden ook een maximaal repas prijs te hanteren.
Het is niet voor niks dat steeds meer routiers geen lid meer zijn van les routiers.
Frankrijk is op italie na mijn favoriete land om heen te rijden, maar het eten is er niet vergelijkbaar met het eten hier in NL.
Ik vraag me ook altijd af hoe ze die prijzen zo laag kunnen houden. Ga maar eens boodschappen doen in een franse supermarkt.
Die prijzen zijn nagenoeg hetzelfde dan hier in nl.