Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 12-03-18 in all areas

  1. 7 points
    Ja, die hebbben we hier op het forum ook. Mensen die makkelijk genoeg vergeten waardoor ze het nu zo goed hebben. Die nu leven met een minimale hypotheek. Die zomaar een nieuwe auto kunnen halen bij de dealer voor moeder de vrouw. Alles omdat ze voorheen lekker geld konden verdienen. Maar nu ze spijt hebben van hun keuzes vroeger. Nu ze zich beseffen dat ze vroeger beter naar hun moeder hadden geluisterd en 'een vak' hadden geleerd. Nu ze zijn vergeten waar hun 'rijkdom' vandaan komt. Nu 'gunnen' ze een ander niet diezelfde luxe. Niet datzelfde werkplezier dat zijzelf hadden. Nee, nu moeten 'de regels' aangepast worden om hen zelf te accomoderen. Het is jou van harte gegund hoor Leeuw, als jij veel thuis wilt zijn. Het recht op parttime werk is ook al heel lang opgenomen in onze CAO. Werkgevers zijn gedwongen om mee te werken als je minder of alleen op bepaalde dagen wilt werken. Bijzonder goed in mijn ogen. Maar waar ik zwaar op tegen ben is als mensen, die zelf geheel uitgeblust zijn, voor de rest gaan beslissen 'wat goed voor ons is'. Die 'ons' dwingen meer thuis te zijn. Omdat het 'onmenselijk' is om meerdere dagen achtereen van huis te zijn. Gun het mij ook om 'later' wat te zeiken te hebben...
  2. 3 points
    Planner was niet helemaal goed te verstaan, maar dacht toch iets van "een rijdag, Vitrolles en Grasse" gehoord te hebben...
  3. 3 points
  4. 2 points
  5. 2 points
    Je schrijft onzin, ik maak nu meer uren als vroeger, toen maakte ik er hooguit gemiddeld 10 pd, nu 12-13. Kom nu niet dat je nog maar 48 uur mag werken, je kunt uren maken zoveel je wil
  6. 2 points
    tsjah om heel eerlijk te zijn is het ook gewoon een domme actie natuurlijk. je weet dat je in nederland maar 80 mag met de vrachtwagen dus rijd je dan toch bewust 90 moet je ook niet jammeren om de gevolgen. If you can't do the time, then don't do the crime.
  7. 2 points
    In mijn beleving 'siert' het je als chauffeur om gewoon de ritten voor de voet te pakken zoals je ze aangeboden krijgt. Niet gaan lopen bedelen, gewoon rijden met die hap. Alhoewel een leuke rit tussendoor wel de werkvreugde op peil kan houden, dat ervaar ik zelf ook zo. Maar als het de spuigaten uitloopt en het zijn steeds dezelfden die met het mooie of leuke werk gaan lopen, dan kan een persoonlijk gesprek nooit geen kwaad en misschien duidelijkheid scheppen waarom één en ander zo geregeld is. Daar ben je jou collega's en verders niemand enige verantwoording voor schuldig....
  8. 2 points
    Handhaving in Rotterdam het geld bij de Oostblokkers gevonden heeft? Er zijn er een aantal die illegaal geparkeerd hebben voorzien van een wielklem toen ze niet vertrokken, en een aantal hebben een bekeuring gekregen en konden de weekendrust onderbreken voor een legale parkeerplaats En dat op Zondagmiddag
  9. 1 point
    Morgen 3 adresjes Engeland en met een beetje geluk kan ik dan net de boot nog halen terug naar hoek van Holland.
  10. 1 point
    Variabel, ergens tussen hoek van Holland en harwich
  11. 1 point
    De oude tacho's blijven inderdaad aangeven dat je zonder kaart rijd de nieuwe niet, die geeft onder het rijden ook gewoon aan dat je rijd en als je stilstaat staat er "OUT". In mijn TGA bj. 2006 staat "rijden zonder kaart" en is lampje "T" op dash aan. In mijn Crafter bj. 2008 staat "Rijden zonder kaart" en is het lampje "T" op dash uit. In de TGL bj. 2014 staat er of "OUT" of het stuurtje dat je rijdt en is het lampje "T" op het dash uit.
  12. 1 point
    Je zou het haast denken met zulke bedragen[emoji848]
  13. 1 point
    container afzetten Antwerpen was niet geboekt, 09:15 geregeld. Toen ging Dormagen niet meer door. Nu eindelijk een overrijder doen en dan zien we wel weer
  14. 1 point
    7 km te hard wesley[emoji20]
  15. 1 point
    Jazeker. Staat ook gewoon zo beschreven op blz. 22 Hoofdstuk VI, artikel 16: Loon bij arbeidsongeschiktheid. In tegenstelling tot het bij moeten betalen van vakantietoeslag, het gemiddelde van de overuren, ploegentoeslag, zaterdag- en zondagtoeslag, vuilwerk -en koudetoeslag en nachttoeslag voor ééndaagse nachtritten wanneer je een gewone normale snipperdag à 8 uur opneemt. Dat ben ik n.l. nog niet eerder ergens tegengekomen in de CAO beroepsgoederenvervoer....
  16. 1 point
  17. 1 point
    Eerst even naar jou voorbeeld hierboven: kun jij ook aantonen of er vóór die procedure al afspraken gemaakt waren over die mooie ritten en nieuwe auto's? Of zou het zomaar kunnen zijn dat men juist die mensen iets terug gegeven heeft als blijk naar de rest dat het nu eenmaal niet altijd gewaardeerd word om steeds maar een vakbond in te schakelen of een rechtszaak aan te spannen voor iedere scheet die dwars zit? Ik weet helemaal niet waar het in jou verhaal precies over gaat, maar het zou zomaar kunnen dat het een zelfde soort situatie betreft die in dezelfde lijn ligt zoals ik die eerder heb beschreven, waar chauffeurs écht denken dat alles gewoon vanzelfsprekend is en men voor het gemak overal maar gaat lopen dreigen met vakbond en procedures In mijn eerdere voorbeeld: al staan ze 5 uur voor 2 palletjes bij de klant zonder pauze, al staan ze drie kwartier aan de pomp voor 150 liter of doen ze een uur over een trailer aankoppelen...niks normering, niks pauze, gewoon iedere minuut betalen! Dat soort geneuzel, ofwel wartaal van een stel hersenlozen en ongeletterden uit de laagst mogelijke arbeidersklasse zoals ik het ook wel eens noem. Dat zelfde soort volk staat dan ook direct op hun achterste poten wanneer ze -voor zover ze hun urenstaat begrijpend kunnen lezen- constateren dat ze links en rechts (terecht) wat uren missen. Samen met hun lotgenoten en de vakbond bekonkelen ze een zaak, want het leven bestaat voor hun enkel uit pakken, nemen en krijgen, een keer verlies nemen komt natuurlijk niet voor in het vocabulair. Een proces word aangespannen, echter een klein deel van de chauffeurs krijgt bij nader inzien toch een dubbel gevoel bij de onacceptabele eis waarmee ze hun broodheer met de rug tegen de muur gaan zetten en haken even later af. De rest zet door en word later afgewimpeld en op hun nummer gezet door de rechter, het kleine deel wat niet meedeed aan deze onbezonnen en kansloze actie krijgt een nieuwe auto en mooi werk, als sneer door de werkgever naar de rest die het vuur eerder aan zijn schenen legden en dachten iedere cent te kunnen claimen. Maar goed, lang verhaal kort wat betreft jou collega's: dit enkele gevalletje in jou voorbeeld en wat je dus zelf in je eigen nabijheid hebt meegemaakt is dus kenmerkend of maatstaf voor de rest van de chauffeurs in transport-Nederland? Mijn collega's haakten af => chauffeurs in Nederland hebben geen ruggegraat? Zo'n beetje hetzelfde als; mijn werkgever schrapt af en toe een half uurtje => alle transportbazen zijn oplichters'? Klinklare onzin dus Leeuw... Ik heb 18 jaar lang in hetzelfde wereldje rondgelopen als waar jij je nu in bevind, daar hoorde ik ook 5 dagen per week en 12 keer per dag dit soort geneuzel vandaar dat ik dit afdoe als stamtafelgelul ofwel 'DC-wachtruimte gezever', misschien dat het beter te begrijpen is nu. Ondanks je over het algemeen welbespraakte en inhoudelijke reacties neem ik je deze dan ook niet kwalijk, we reageren allemaal wel eens minder sterk.
  18. 1 point
    Bij ons had de man van de garage een speciale pas hier voor En als de wagen bij de dealer was geweest, en er out of scope mee gereden was lag er altijd een formulier met gegevens en stempel in de cabine
  19. 1 point
    Je krijgt dan toch geen restrictie op jouw kaart, Vóór je jouw kaart erin steekt bevestig je toch de melding"rijden zonder kaart"door op OK te drukken en vervolgens steek je pas jouw kaart erin.
  20. 1 point
    Ik dacht dat de 'grote baas' jouw irritatiepunten weggenomen had?
  21. 1 point
    Allemaal[emoji387][emoji387] [emoji4] groeten Wesley
  22. 1 point
    Mijn dafje nu ook maar weer eens naar de dokter moet. Start problemen... Als hij het weekend stil staat de diesel terug loopt waardoor die niet wou starten... Motorem hortend en stotend werkt.... En uitlaat storing. De drukgroep van de koppeling vervangen moet worden. En nog wat punten. 600.000 gelopen nu. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  23. 1 point
    ... ik ondertussen verhuisd ben naar Erica (Emmen)
  24. 0 points
    Dat ik een boete krijg heb ik niet zo'n moeite mee ,alleen die 9 euro administratie kosten vind ik overdreven.[emoji848] Ik rijd normaal meestal 83 heb misschien net ff ingehaald.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...