Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 15-04-18 in all areas

  1. 35 points
    Het is definitief: Het Chauffeursforum blijft bestaan! Er is de afgelopen week en weekenden veel overleg en PB- verkeer geweest, er zijn verschillende aanbiedingen geweest van leden om met name het 'eigenaarschap' op zich te nemen; dat was ook het moeilijkste punt... De financiën waren eigenlijk gelijk al meteen door meerdere leden toegezegd, de admins willen in ieder geval gedurende de overdracht aan blijven dus dat was het probleem niet. Er zitten toch wel wat haken en ogen aan het in eigendom hebben van een forum zo groot als dit, daarnaast was er de harde eis van Freddy en Wilbert dat er alleen een team van eigenaren een kans zou maken op overname. Het verdwijnen van het "Stop-topic" was eigenlijk al een teken aan de wand: er is een team van drie leden bereid gevonden hun nek uit te steken om de toko hier draaiende te houden. Zij nemen alle taken (inclusief de technische kant) op zich die bij het eigendom horen en wij als admins kunnen op de oude voet verder om hier qua inhoud de handel indien nodig wat bij te sturen. Nog niet alle taken zijn al verdeeld en alle poppetjes zitten nog niet op de juiste plek; er moeten nog veel details uitgewerkt worden. Tenslotte hebben Freddy en Wilbert besloten om het 'Admin Only' gedeelte leeg te halen en dat inmiddels ook uitgevoerd. Alle opgeruimde discussies, overleg tussen admins en eigenaren over de gang van zaken en bijvoorbeeld te geven waarschuwingen zijn verwijderd en dus niet meer in te zien. Zodoende is dit ook een start met schone lei. Zo hangt de vlag er nu bij, heel veel details moeten dus nog besproken en uitgewerkt worden maar Het Chauffeursforum blijft. Namens mezelf, maar ik denk ook wel namens de mede-admins bedank ik Freddy en Wilbert bij deze voor het genoten vertrouwen en wens de nieuwe eigenaren veel succes!!
  2. 28 points
    Soms heb je wel eens van die weken...dat je alles opeen rijtje zet en denkt; heb ik de juiste beslissing genomen ja of nee? Je doet ritten waar je voorheen enkel maar van kon dromen en komt op plekken die je tot nu toe alleen maar kende van horen zeggen. Dan kom je zelf daar en zie je met eigen ogen waar je het eigenlijk allemaal voor doet, gewoon puur genieten! Het blijft iets magisch hebben voor mij: de zee, het kolossale gebergte, de toppen met sneeuw... Afgelopen weken weer een paar ritten Frankrijk gedaan richting Pyrenëen en de Franse Alpen en mezelf weer opnieuw gezegd: dit had ik tien jaar eerder moeten doen.... Zomaar wat voorruitfoto's. Vanaf Toulouse naar Pamiers, richting Andorra. Pamiers gelost, en dan beginnen met het mooiste werk wat je in zuid-Frankrijk kunt doen, adresjes wijn ophalen bij de ontelbare Chateaus en Domaines die iedere streek rijk is daar.. Wat zeker zo leuk is aan dit werk is de gezelligheid 's avonds in de Franse routiertjes die overal te vinden zijn. Zeker wanneer een bekende uit de buurt geheel onverwacht en toevallig naast je komt staan... Ondanks alle gezelligheid in Narbonne moet er ook weer gewerkt worden de dag erna, en gaan we verder richting Spaanse grens om bij Perpignan in Rivesaltes de eerste twee te laden. Daarna nog een paar klantjes in de binnenlanden tussen Narbonne, Beziérs en Montpellier geladen, en zo komt er vanzelf weer een eind aan een week, waarvan ik er niet genoeg van kan krijgen. Na al die jaren begrijp ik nu mijn oud-collega's die voorheen in dit werk zaten, en prijs me gelukkig dat ik -ondanks alle misère in de transportwereld- dit toch nog mee mag maken, hoe lang het ook nog mag of zal duren. Alle goede dingen komen in drieën zegt men wel eens; de week ervoor al een rit eveneens naar de zuidkust gehad, deze week weer opnieuw en ik mag de volgende week beginnen met een rit Bretagne. Daar is zeker niks mis mee, maar mooi werk went snel, waarschuwde men al ooit... Never a dull moment bij KLG, en halverwege de week kan ik weer vertrekken met de volgende rit richting Grenoble wat compleet anders is als de zuidkust, maar zeker niet minder mooi. Hoeveel geluk kan een mens.. eehm chauffeur hebben. De 'Rhône-Alpes, de Alpe d'Huez, opnieuw kom ik ogen tekort, iedere keer weer... Fascinerend, mooi en gaaf, geweldig om het allemaal te mogen beleven. Soms overweeg ik wel eens om het verhalentopic opnieuw op te pakken, helaas rest me niet altijd alle tijd om hele verhalen te schrijven over alle belevingen van onderweg. Dan maar op deze manier; het zijn nogal wat foto's, en niet alleen maar voorruitfoto's, sommigen zijn te leuk om niet te plaatsen. Zie het daarom maar als een beknopt reisverslag waar ik jullie deelgenoot wil maken van de leuke en mooie dingen die nog steeds in ons beroep te vinden zijn. En nogmaals: spijt dat ik dit niet eerder ben gaan doen, maar dat was al geen nieuws....
  3. 25 points
    Vrijdagmiddag in ontvangst mogen nemen..... Geen stapelbak met splitter meer en steeds kabels aan de containers hangen maar met een haakarm lekker op de aitomaat cruisen....nu al zin in. Vandaag eerst maar ff oefenen en maandag voor het eerst op pad.
  4. 21 points
    Als je 3 zevens op de cabine hebt en wetende dat 7️⃣ in het algemeen als geluksgetal bekend staat. Dan prijs ik mij een gelukkig man met ons gister geboren derde kleinkind😊😊😊
  5. 21 points
    Ooit in een ver verleden mijn chauffeursdiploma gehaald via het SLW leerlingwezen, en dan moest je stage lopen als bijrijder,heftruckchauffeur,loods en magazijn medewerker en wat ze allemaal nog meer uitvinden om aan goedkope arbeidskrachten te komen. Daar is het ritselen en rommelen mij aangeleerd : Onderweg tanken als bijrijder,hang de slang er maar in slome,ik ga ff koffie halen en niet meer als 270ltr erbij gooien ? Chauffeur komt terug en ik krijg een mooie jas,hier slome hadden gij ook eens wat ! Nou bedankt het chauffeur,heb je dat gespaard met punten of zo,ge mot oe kop dicht houden jonge en blij zijn met wat ge krijgt lomperd ,snapte gij toch niks van slome ! Eerste keer naar Duitsland tankschein ff invullen bijrijder ! Eeeeuuuuu watte, ,,nou das een briefje waarop staat hoeveel diesel we bij hebben ok we hebben net getank dus vol he chauffeur ? Nee lul dan kost het onze baas geld !! En we hebben ronde tank en die kutmof snapte er toch niets van !! . Zo terug in de vrachtauto,aan de grens Bergh autobaan, zo heb je wel eens een schijf ingevuld,ik heel trots ja toevallig net geleerd op school haha,mooi zo vul maar eens in slome ! Met de naam van de baas bij de bestuurder (alleen de achternaam slome !!! Dan gaat een van de vier broers die containers wel ff opzetten in Emmerich. Aangekomen bij een klein container/spoor terminal in Emmerich hier heb je 5 mark geef die ff aan die kraandrijver,ok ik gedaan,5 min later komt het ventje aan gelopen en zegt jullie moeten eerst,want jullie hebben gevaarlijke stoffen en die bak mot eerst weg !! Ik zeg tegen chauffeur maar wij gaan toch keukens rijden ? Kop dicht slome en twislocks vastzetten, zo wij weg naar 5 min, komen bij eerste klant, hè slome rij jij ff de vrachtauto achteruit de dam op ! Ik sta daar te hannese met mijn 16 jaar met een schamelaanhanger,lukt niet natuurlijk loop naar binnen,chauffeur zit aan de koffie,hé slome staat hij er al ? Eeeeuuuuu nee lukt niet chauffeur,ge kunt ook niks hé slome ! Hij springt erin rijdt het hele spul zo naar achter,moet jij ook gaan leren slome, anders neem ik je niet meer mee !! Ok chauffeur,ik mezelf de pestpokke geschouwt. Zit weer op mijn stoel en krijg 22,50 in guldens van mijn chauffeur ik denk dat gaat goed,Eeeeuuuuu u chauffeur waar zijn die van ? Motte ze niet slome ? Jawel dankjewel, ik heb die vent/klant 50 gulden laten betalen want hij wilde zijn handel snel hebben,en ik heb gezegd dat kost 50 gulden om rap de container te krijgen bij de terminal ! Staan 's, avonds bij een groot chauffeur café in het oosten van het land ,ik sliep achterin de container (ja was heel gewoon want die KUT Renault had maar 1 bed en geen standkachel,dus het maakt toch niet uit waar je ligt zij die baas) en ik hoor de chauffeur zeggen tegen een andere chauffeur van ons bedrijf (die uit Hamburg kwam met een volle trailer hardhout en naast ons stond) ik mot die slome er wel bij betrekken want die ligt achterin te slapen,ik hoor de andere chauffeur nog zeggen maakt me geen zak uit ik heb 1 pak hardhout teveel geladen dus jullie Motte da meenemen snapte ! En die slome mot zijn bakkes mar dicht houden ! We zien wel nadat ik dat hoorde sloeg de andere chauffeur de stalen spanbanden om het hout kapot en met een vreselijk kabaal vielen er een dikke 40 hardhouten balken tussen de twee trucks,1 minuut later stonden er wel 10 chauffeurs alle wakker geworden van het kabaal mee te laden,tja ikan sliep op de hard houten balken die nacht,die loste we vrolijk ergens bij een bekende houtboer (archanelakade Amsterdam) en de slome kreeg ook 100 gulden ! Verkeerde schijven gingen vrolijk in het rolgordijn, met een passer werden er streepjes gezet op de schijf enz enz. Onderweg een gesprek die chauffeur was ook mijn Leermeester voor de opleiding,gij bent een goei ventje slome,gij krijgt van mij overal een tien voor als ge oe bakkes mar dichthoud.Oja bij de volgende klant staan we naast een stapel lege Euro pallets die motte er ff rap een stuk of tien ingooien dan ga ik wel ff de bon af laten tekenen ondertussen.Zo ook weer de man 25 gulden verdient. Veel gesproken met de chauffeur top weekje gehad en lekker gegeten en gedronken, en hij had ook nog een glazen fles met een krant erom met koude thee erin zij hij altijd die lag in het vak bij zijn deur,toen hij ergens binnen was en ik weer aan het prutsen om ergens achter in te komen,ff aan die fles geroken Eeeeuuuuu uur rare thee. Op donderdag avond staan we op het Haarlemmerplein in Amsterdam (naast de methadonbus ik nog nooit van gehoord natuurlijk en sliep achterin met de deur dicht gebonden,chauffeur riep als ze aan oe deur zitten gewoon mee oe DKV Klompen schuppe hé menneke) Maar sliep als een roosje want bij café Zus ging hij kaarten om bier en hij speelde altijd vals maar kon goed kaarten en daar zat ik dan met mijn 16 jaar naar 15 volie bierflesjes te kijken,kreeg van de kroegbaas wat guldens om te gaan piepen ! Luikje gaat naar beneden,en ik roepen godverdomme da zijn echte vrouwen,ja slome gij mot nog heul veul leren voor ge chauffeur bent !! Vrijdag morgen Eeeeuuuuu chauffeur ik moet mijn urenstaat invullen (school/stichting betaalde de overuren en transport bedrijf een vaste vergoeding aan de school) zo manneke en hedde nou al iets geleerd zo de eerste week,ikzelf ja veul sjouwen, da klopt slome kom maar eens hier mee oe dagstaat en vulde doodleuk 20 uur per dag in !!! Ik zeg chauffeur das toch veel te veel ,niks mee te maken slome,als die consulent van school komt zal ik ut hum wel ff uitleggen dat wij hier gewoon hard werken en weinig slapen (werd achteraf gewoon betaald want ging via een hoofdkantoor in Rijswijk) Hee slome het is nu vrijdag he, ge bent nou vanaf dinsdag mee geweest en zometeen kom je op de zaak in de middag he,wij niet zo vroeg hoor want er is toch bier zat in de kantine (daar werd echt elke vrijdag een pallet bier gehaald)en dan motte gij langs de boekhouder voor oe builtje mee nachtvergoeding, hoeveel nachtjes zij we weggeweest slome ? Eeeeuuuuu drie chauffeur want we zijn vier dagen weggeweest !! Slome die boekhouder is ladderzat om een uur of 5 ge zegt gewoon 5 nachten da hebben de meeste hier want die buitenland chauffeurs staan ook aan het loket ,bij die zuiplap,tja ik naar huis met een hele mooie zakcent en 5 nachtvergoedingen! Veel geleerd de eerste week,en de ritsellaar,rammelaar, en hoe. ...........loper was geboren zeg maar. Mooie tijd,die schijven tijd, en dichte grenzen en lekker vrijmaken in Italië enz enz toen kon er nog eens iets.
  6. 21 points
    ZO simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar Het is september in een dorpje aan de kust van de Zwarte Zee. Het regent en het dorpje lijkt verlaten. Het is een moeilijke tijd. De inwoners hebben allemaal schulden, en leven op krediet. Plots verschijnt een rijke toerist ter plaatse ... en stapt het enige hotel van het dorpje binnen. Hij legt een bankbiljet van €100 op de balie, en gaat naar de eerste verdieping om een kamer uit te zoeken. De hoteleigenaar pakt vlug de €100, en rent naar de slager om zijn schulden te betalen. De slager pakt die €100 aan, en gaat spoorslags naar de varkensboer om zijn schulden te betalen. Op zijn beurt rent die naar de verpachter, en betaalt zijn schulden af. De verpachter haast zich naar de enige prostituee in het dorp die, vanwege de crisis, haar diensten op krediet aanbiedt... en betaalt haar zijn schulden. De prostituee haast zich naar het hotel, en betaalt de hotelier de kamerhuur. De hotelier legt de €100 weer op de balie. Op dat moment komt de rijke toerist naar beneden, neemt de €100 van de balie, omdat hij niet tevreden is over de kamer. Niemand heeft iets verdiend, er is niets veranderd, maar het hele dorp is wel schuldenvrij… De wereldeconomie teruggebracht tot de basics. Moet je daar nu jaren voor naar de universiteit ! [emoji848]
  7. 20 points
    Vandaag verder overlegd met Wilbert en dit is er besloten : Het forum blijft in ons beheer (sorry). ECHTER.. er gaat hoop ik wel het 1 en ander veranderen. Wij zullen de komende maand(en) de tijd nemen op het forum op een stuk goedkopere doch minstens zo snelle VPS onderbrengen. Wij gaan op zoek naar 1 of 2 personen die het adminteam willen/kunnen versterken en in overleg met de huidige admins iemand hiervoor zoeken al dan niet door vragen of eigen aanmelding (wat de voorkeur geniet). Ook gaan wij op zoek naar iemand met een beetje technische kennis om het forum indien nodig weer van de nieuwste update te voorzien en eventuele plugins (bijv tapatalk) in stand te houden. De reclameblokken zullen een stuk minder worden en alleen nog wat adsense zal er komen (om in elk geval de kosten nog iets te drukken). Zowel Wilbert als ik zullen discussies niet of nauwelijks volgen en ook ingrijpen op uit de klauwen gierende topics zullen we ons zo weinig mogelijk mee bemoeien. Echter als men helemaal uit de bocht vliegt en er geen admin online is zullen wij op passende wijze zoals men van ons gewend is ingrijpen (met de botte bijl zeg maar). Even voor de duidelijkheid, zonder aansziens des persoons zijn wij in staat om iedereen van het forum af te gooien of de hemel in te prijzen. Dit deden we vroeger al en die lijn zal niet anders zijn. Verhalen als voortrekkerij of vriendjespolitiek of meer van dat soort vrolijke uitingen doen wij gewoon naar het land der fabelen verwijzen daar wij geen vrienden op het forum hebben maar het voor ons allemaal leden zijn.. niet meer en niet minder. Wat doen Wilbert en ik dan wel ? Zo weinig mogelijk. We zoeken nog steeds naar een manier om slapend rijk te worden, maar dat is zo langzaamaan wel een utopie geworden. Wij zullen ons zeer actief bezig houden met de VPS om die zo up to date mogelijk te houden en eventuele aanpassingen hierop te doen. Ook zullen wij al het mogelijke doen om de VPS zo veilig mogelijk te houden opdat criminelen er niet veel mee kunnen. We hopen zo wat duidelijkheid te hebben verschaft in de toekomst van het forum. Dan nog even over opgestapte leden.. Sommigen hebben verzocht hun account op te zeggen en ervoor gekozen om alles wat naar die persoon is te herleiden te verwijderen.. Hieraan voldoen wij uiteraard ten alle tijde, hetgeen niet direct betekend dat ook alle berichten verwijdert zullen worden. Meer willen we hier niet over kwijt en namen gaan roepen of plaatsen hebben wij ook geen enkel belang bij en die berichten zullen dus ook verwijdert worden met de eventuele nodige bijwerkingen voor de plaatser van deze namen. --== Freddy ==--
  8. 19 points
    Dokus bedankt voor je mooie bijdrage in deze, je raakt gelijk het punt waar het eigenlijk omgaat. Je moet Ron niet en je laat geen moment voorbij gaan om dat duidelijk te maken. Wat ik helaas niet begrijp is dat toen er werd aangegeven dat het forum zou worden gestopt, jij niet gelijk ben opgesprongen en had aangegeven bij Freddy dat je het forum wilde overnemen. Dan had je waarschijnlijk in deze Ron er direct afgegooid. Echter heb je dat niet gedaan, en heeft Ron dat wel gedaan, doet zijn prive geld er in voor de kosten te dekken, heeft duidelijke afspraken gemaakt over wie er bepaald wie een ban krijgt etc, ondanks dat hij nu al een tijdje uit de tent word gelokt, zijn vriendin erop aangesproken word inmiddels, hij alles moet accepteren, hij zelf dus niet ingrijpt, daarmee laat zien dat hij de afspraken respecteert. Het is een feit dat je nooit allemaal met elkaar overweg kan, maar het is wel van de gekke dat mensen niks deden toen de stekker eruit zou gaan, dat er dan een aantal wel wat doen, nu de eigenaar zijn en nu dagelijks uitgezogen worden door een aantal leden, die hopen dat ze een ban krijgen rechtstreeks van een van de eigenaren. Ik zeg alvast gaat jullie niet lukken, maar ik vind het echt beschamend hoe jij durft te schrijven dat je iets te triest voor woorden vind.
  9. 19 points
    Net zo een 10+ pagina's bij gelezen hier. Als iemand je niet aanstaat kun je toch gewoon verder scrollen. Of eventueel op de negeerlijst zetten. Als je in een cafe zit ouwehoer je toch ook niet met iemand die je niet mag? Ik laat me door niemand weg jagen.... Ben wel weinig aanwezig wanneer ik in NL ben, heb dan zoveel leuke dingen te doen. Maar nu weer thuis. Morgen miss Piggy ophalen en gewoon genieten van t leven.
  10. 19 points
    Nieuww tuut. Kunnen we weer 10 jaar vooruit.
  11. 19 points
    Ach vroeger,,,,,,,,,,,,,,,,, ik ben pas 50 dus wat is vroeger ! Maar ondanks dat ik begrijp wanneer je in een mooie superspacecab rond rijd in het mooie Frankrijk,op de meest idyllische plekjes komt en daarnaast gebruik kunt maken van snelle communicatiemiddelen mocht er iets zijn,en je s,avonds nog steeds een gezellig routiertje kunt vinden is er wat mij betreft niet zo heel veel veranderd Pierre ! Maar rijd je bijvoorbeeld in het natte NEEderland en heb je te maken met enorme file,s strakke computer planning en een adres of 15 op een dag met 450 kilometer. Dan kan ik me voorstellen dat je met weemoed denkt aan de tijd van 1 brienenoordbrug of knooppunt Deil met stoplichten,de berg af op de volgens mij toen N50 om bij gebr Meindel aan een houten hokkie een bal gehakt te halen,of dwars door Zevenbergsehoek om op de A16 te komen.Of lekker met de pont van Vlissingen naar Breskens. Bladgeveerde auto,s starre drieassige trailers,een stuurwiel zo groot als je reservewiel (heb ik nog steeds hoor) bevroren remmen waaronder je een vuurtje moest stoken,een versnellingbak die niet gesynchroniseerd was,een kachel die de voorruit met moeite schoonkreeg,diesel die nog wel bevroor,overuren in het zwart uitbetaald krijgen,bij terugkomst naar een week gewoon bier in de kantine,elke avond feest onderweg,analoge tachograaf,overal chauffeurscafe,s ,weinig communicatie middelen,en inderdaad als je een lekke band had stopte er gewoon een man of drie,grenzen waar je vrij moest maken,klanten waar je altijd eerst koffie moest drinken en waar je gewon over het terrein mocht lopen of door de fabriek,nu moet je eerst op cursus van een halve dag en zit je met een helm op in je auto hahaha. Nee ik ben geen azijnpisser ook geen zeurpiet ben gek van trucks en transport,maar vind het absoluut niet vreemd dat we geen chauffeurs meer vinden,romantiek avontuur en gezelligheid is echt minder en het salaris klopt mijn inzien nu ook niet als je het vergelijkt met andere beroepen. Geloof ook niet dat je nog NEEderlandse chauffeurs gaat vinden die een heel weekeind op de parkeerplaats gaan staan aan de snelweg !! Tja vroeger was een weekeind weg gewoon lekker wat uurtjes maken voor de €€€ (guldens) maar ook verzekerd zijn van een mooi plaatsje aan de kust of in het centrum van een stad waar je moest vrijmaken of zo. En waarom geen studiebeurs voor een aankomend chauffeur zodat het rijbewijs code huperdepup en adr eigenlijk gewoon betaald word door de staat,gezien dat er nu ook gewoon studieschuld word weggescholden en deze jongelui wel direct een goed betaalde baan hebben.En een beginnende chauffeur eerst zelf maar heel zijn rotzooi moet bekostigen. Tja ik ben echt blij dat ik hobbymatig wat rondrij,heb enorm veel respect voor een ieder die nu in het o zo mooie beroep werkzaam is en hoop dat ze elke dag genieten van hun werk. Maar als ik realistisch kijk naar de investering die de jeugd moet doen om een stuur aan te raken en wat ze er voor terug krijgen vind ik het absoluut niet vreemd dat er steeds minder mensen komen met een groot rijbewijs. En ja ik ga weer ff dromen over vroeger.
  12. 19 points
    Ik ben mama geworden dus vandaar dat ik ff uit de running was. Hopelijk ben ik na mijn verlof weer helemaal de oude en zie ik jullie weer onderweg! Groetjes
  13. 19 points
    Inderdaad is de overname nog een kwestie van kleinigheidjes (uitwisselen van inloggegevens en daadwerkelijk overhevelen van de VPS naar de nieuwe groep eigenaars). Wij zullen vragen van de nieuwe eigenaars uiteraard de komende tijd proberen te beantwoorden. Het is niet eenvoudig om een compleet besturingssysteem en forumsoftware zomaar van de 1 op andere dag aan de gang zien te houden. Wij willen de nieuwe eigenaren HEEL VEEL succes toewensen en hopen dat ze het met net zoveel plezier gaan doen als wij de afgelopen 15 jaar hebben gedaan. Ook willen wij de leden en oud-leden bedanken voor alle berichten en andere dingen die ze gedaan hebben om het forum te maken tot wat het is. Wij zullen als forumlid zo nu en dan ons gezicht nog wel eens laten zien. --== Freddy ==--
  14. 19 points
    ... ik een geweldige en onvergetelijk fijne en leuke week gehad heb met mijn ventje waar geen betaalde vakantie tegenop kan. Samen genieten van een rit Zuid-Frankrijk, samen lekker eten in de routiers, samen lachen, luisteren naar elkaars verhalen, samen een duik nemen in de Rhône... En beiden weer een hoop wijzer geworden. Hoop dat het snel weer schoolvakantie is, dit zijn dé momenten!
  15. 18 points
    Een tijdje geleden al besloten dat ik hier ook maar eens een eigen verhaal moest gaan schrijven. Heb er elke dag aan gedacht maar schijn van horen zeggen last van uitstelgedrag te hebben dus het elke dag weer vooruit geschoven. Nu is mijn werk eigenlijk helemaal niet spannend genoeg voor een verhaal maar goed dan hebben jullie in ieder geval weer wat te lezen. Vele van jullie hier of ik denk zelfs iedereen hier heeft geen idee wie ik ben dus zal me eerst eventjes voorstellen. Ik ben dus Lars Timmers, 27 jaar oud en woonachtig te Tilburg. Ik werk bij Colsters logistics met een vestiging in zowel middelbeers als in het voormalige oost-duitsland, Apolda om precies te zijn. Dit verklaard ook meteen het duitse kenteken, we hebben in totaal 9 wagens lopen waarvan 7 op duits en 2 op nederlands kenteken. Ons werk bestaat voor 80% uit het vervoer van oude kleding, dit wordt onder andere in Apolda gesorteerd en klaar gemaakt voor eventuele 2ehands/kringloop winkels of in balen geperst voor oost europa of afrika. Alles dat niet geschikt is voor verdere verkoop wordt verwerkt tot poetsdoeken of gaat de verbrandingsoven in. Ons werkgebied beslaat geheel duitsland met een uitschieter naar oostenrijk. Wij rijden met wisselbakken en hebben op dit moment op zo’n 90/100 locaties in duitsland 1 of meerdere bakken staan. Genoeg geluld zou ik zeggen en tijd voor een paar foto’s. De eerste foto is van vader en zoon bij autohof Berg, bekend van de serie asphalt cowboys. De tweede foto is tijdens een inzameling, dan zetten we meestal op zaterdag ergens de aanhanger weg en dan een paar dorpen verder de motorwagen en dan gedurende dag komen ze met busjes, tractoren en van alles en nog wat de zakken oude kleding brengen. Derde foto is een foto van de lading, alles behalve diefstal gevoelig😂
  16. 18 points
    Wij hebben duidelijken afspraken gemaakt zodat indien een admin dat wenst wij ook een ban kunnen ontvangen. Wij verwijderen en passen geen postingen aan daar hebben wij hele goede admins voor die veel tijd en energie in dit forum steken. Kwik Kwek en ik Kwak hebben het forum opgepakt anders was het weggeweest, alle kosten zijn door ons inmiddels gedragen zonder probleem van ons enkel en alleen om dit forum in de lucht te houden, en het zou mooi zijn als wij elkaars mening eens zouden respecteren in discussies, iedereen heeft een mening en die moet hij kunnen ventileren ongeacht wat een ander daar van denkt.
  17. 18 points
    Sinds deze week met deze, een Scania S730. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  18. 18 points
    Ik vandaag gehoord heb dat ik een nieuwe auto krijg en dat hij volgende week zaterdag in Zweden geproduceerd wordt? Het span gaat er zo uitzien. Sluiten
  19. 18 points
    Dat ik afgelopen maandag eindelijk de sleutels heb gekregen van mijn nieuwe huis. Dat dat huis een helft van een boerderij is incl 2 schuren en dat daarmee een levenslange droom uitkomt. Dat ik de komende 5/6 jaar mijn vrije tijd kwijt ben aan het klussen om het van deze tijd te maken maar dat heb ik er graag voor over Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  20. 18 points
    Uitslagen gehad godzijdank geen epileptische aanval, soort van tijdelijke black out geweest.. Gister onderzoeken naar ADHD gehad positief getest op hyperactief/impulsief maar die zag ik wel aankomen. Krijg ik medicijnen voor, proeffase van 2 weken om te kijken hoe me lichaam er op reageert en daarna op advies van de psycholoog rustig aan beginnen met 3 dagen in de week werken[emoji123] okdoei[emoji870]
  21. 18 points
    Mijn jongste zoon vandaag zijn scriptie heeft verdedigd met als cijfer een 8,en nu de titel MSC(master of science) mag voeren. Ik daar heel trots op ben[emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]
  22. 17 points
    Tja, al weer een poosje geleden dat er iets 'creatiefs' van m'n toetsenbord viel.......alhoewel viel.....(die puntjes hé) Heb al een hele tijd geleden niets gepost wat langer was als een duim, en meer als 5 zinnen. Dat heeft ook een reden (goh.....) Vorig jaar in mei thuis komen te zitten met wat de psychologe omschreef als 'overbelast' Heeft geduurd tot 31 september datzelfde jaar. Ontslag aangevraagd, en per 1 november (ja, zoveel dagen had ik nog) begonnen bij een andere werkgever. Als je met 64 lentes nog iets anders gaat beginnen is er echt iets mis. Kon niet meer tegen Antwerpen, het volk dat in die omgeving auto's bemand, en kreeg een gloeiende hekel aan eigenlijk alles wat er in de Bels gebeurd(e) Da's (was) mijn probleem, maar begon het thuis af te reageren. Als er iemand op deze aardkloot iets niet verdiend om op afgerekend te worden is het Rens, m'n steun en toeverlaat! Wel gebeurt, maar gelukkig weer OK!! Uiteindelijk bleek 'overbelast' niets minder te zijn als een burnout, iets wat je zelfs je grootste vijanden niet gunt. The voice of Holland was een reden om te janken, net als brothers in arms van direstraits, en poei, poei, poei van Hazes. Wat een gelul..........................yep.................wel gebeurd!!!! Geen idee of de huidige werkgever het toelaat, maar ben sinds 1 november 2018 werkzaam bij C.T.U. Theo Pouw groep (haaaiiiii Laura :- ) Ben in dienst bij de C.T.U, en dus geen chauffeur meer bij een transport bedrijf. De trucks zijn een 'service middel' en dat is best wel wennen. Nagenoeg iedere avond thuis is voor mij en Renske ook weer wennen, maar we kunnen er goed mee leven :- ) evenals het feit dat Groningen-Botlek een wereldreis is (OVLOV is Euro 5) Ben er nog steeds niet voor de volledige 150%, maar 99,9 is op mijn leeftijd ook niet slecht. En toen zei de oppersmurf dat hij en Wilbert er geen zin meer in hadden ()jaaaaaa, meerdere redenenenenenene.........awel) Mieter......snap het! De (onze) wereld is aan het veranderen op een snelheid waar mr. Spock jaloers op is. Bij alles waar iemand 'slachtoffer' lijkt te zijn is er altijd iemand (of meerdere lieden) die zulks in twijfel trek(ken)t, en slachtoffer ineens dader blijkt?????????????? De waarheid ligt mag ik hopen, altijd min of meer in het midden. Reuring (aso gedrag, uitdaging??) is voor sommigen spannend, en voor anderen stuitend/beledigend of anderszins niet conform hun hersensnelheid.........of zo. Feit blijft dat een toetsenbord, welke emotionele reactie hierop dan ook verwoord nooit de lading dekt om maar eens in het vak te blijven. Het is zo makkelijk om onder het genot van een bakkie.........................kleur de plaatjes en maak het verhaaltje zelf af (ja, gejat.....enne????) iets te posten. Het kan, maar moet/wil je dat?? Ben een emotioneel mens, en in deze totaal niet geschikt om leiding.......lijding (grijns)....te pogen geven aan welk forum dan ook. Moderator..............doe maar niet, de mensheid is van zichzelf al destructief genoeg. Maar toch, is de wereld zo verrot dat wij, piepeltjes die er voor zorgen dat de gemiddelde Nederlander kan: tanken, boodschappen kan doen, kamperen, vissen............nou, alles wat je niet per truck (alternatief voor het woord vrachtwagen omdat het wel heeeeeeel veel type werk wordt.........:- ) ) niet meer trots zijn op ons VAK!! Wij het maar accepteren dat lieden die ons haten, ons ook in levensgevaarlijke situaties brengen? Oh, dwaal af lees ik. U (en toen begon het gezeik) jullie mogen over bovenstaande een mening hebben...........................crap kwam dat er ff lullig uit! Ben er niet in geinterseerd, en heb ook liever dat er geen ellenlang verhaal/uitleg op komt. Denk dat dit, als het forum echt stopt, m'n laatste posting is. Heb mezelf nogal geëtaleerd, dus kwetsbaar..............................maar niet bang. Wens alle leden een lang, vruchtbaar maar vooral gezond leven. Dank aan al die personen die dit forum hebben doen ontstaan, in leven hebben gehouden, en laten groeien naar waar het nu is. Een monument houdt op, LEVE HET MONUMENT! Dank ook aan de leden, zonder wie we ook niet daar zijn waar we nu zijn, het ga jullie goed!
  23. 17 points
  24. 17 points
    Eén onzer collega-chauffeurs die er een eigen blog op Facebook nahoud, genaamd "Polleke" (klik>>>), heeft het ontstaan van de actie's van de Gilets Jaunes alsmede de heersende problematiek en frustratie onder o.a. onze beroepsgroep binnen Europa vlijmscherp beschreven op zijn blog. Ik maak graag van de gelegenheid gebruik om dit stukje hier te citeren. Voor iedereen die het nog niet gelezenhad, ondanks dat het inmiddels al meer dan 500 keer gedeeld is op Facebook. Het is een stuk tekst, maar beslist de moeite om het eens te lezen. Zoals ik hier al eerder gezegd heb, we staan aan het begin van een revolutie binnen Europa. Een massale opstand van het gewone volk tegen de gevestigde elite en hun graaicultuur. Het was voor iedereen afwachten waar en wanneer de vlam in de pan zou slaan, maar het moment is nu daar... "The Yellow Army" Diverse politici buitelen over elkaar heen om iedereen die in een geel hesje de straat op gaat zo snel als mogelijk in een hokje te trappen. De propagandamachine van De Staatsomroep draait overuren om vooral zoveel als mogelijk beelden van mensen in een geel hesje uit te zenden die tegen de plaatselijke ME staan te vechten, vooral beelden uit Parijs doen het bijzonder goed in het Hilversumse. De demonstranten krijgen het predicaat gewelddadig te zijn en elke schermutseling waarbij een overheidsdienaar bij gewond raakt wordt uitvoerig in beeld gebracht. Over duizenden plekken waar al dagenlang vreedzaam gedemonstreerd wordt, zowel in Frankrijk als België, daar krijgen we niet zoveel van te zien. Waarom niet? Dat past niet in het programma van de Brusselse elite. Juist deze arrogantie is de gewone man en gewone vrouw spuug maar dan ook spuugzat. De bancaire crisis is achteraf heel simpel uit te leggen. We hebben een bank, drie vriendjes van de bank en drie briefjes van €50. In de bonuscultuur kregen de drie vriendjes van de bank elk €50 en vervolgens ging de bank heel luid roepen dat ze hulp nodig hadden omdat ze anders in elkaar zouden storten. En dat kregen ze, miljarden overheidssteun om jarenlang wanbeleid en torenhoge bonussen weg te poetsen. Uiteindelijk kreeg de gewone man de rekening gepresenteerd en deze zag lijdzaam toe hoe deze dit door de strot heen kregen gestampt. Op allerlei manieren. Het moest liberaal en het moest vrije markt worden. Het zou allemaal beter voor de burger worden, de vrije marktwerking zou ervoor gaan zorgen dat de kosten voor de burger omlaag zouden gaan en de kwaliteit van de gekozen diensten zouden omhoog gaan. In de praktijk werd alles minimaal tweemaal zo duur en de kwaliteit van de geleverde diensten ging schrikbarend achteruit, met het functioneren van de huidige gezondheidszorg als absoluut dieptepunt. En de gewone man? Die draait als vanzelfsprekend voor de kosten en de gevolgen op. Decennia neoliberaal gebral in Europa heeft alleen er maar tot toe geleid dat de tent op zijn kop staat en dat er een selectief groepje ‘ons kent ons’ op schandelijke wijze haar eigen zakken hebben gevuld. Tot op de dag van vandaag. Landelijke politici hebben louter en alleen naar de pijpen van de aartsgevaarlijke Jüncker en Verhofstadt gedanst, alleen maar om te bewerkstelligen dat ze binnen onafzienbare tijd mee mogen komen graaien in het Brusselse Adelaarsnest. Europa die complete zwartgeldcircuits in de knoflooklanden aan het financieren is door onder andere schaamteloos €1400 miljard opgespaarde pensioengelden in Nederland kwam ophalen. Onder het mom van: het blijft van jullie maar wij op het Adelaarsnest bepalen wat we ermee gaan doen. Wie stonden erbij en keken ernaar? Precies, de gewone man en vrouw. Maar die blijven niet toekijken. De geschiedenis leert als het gepeupel last krijgt van grootheidswaanzin het volk ze op een bepaald moment naar de strot vliegt. En dat is nu precies waar we aan de beginavond van staan. De gewone man en vrouw staat heden ten dagen onder een enorme werkdruk zijn of haar job uit te voeren. De vrije marktwerking heeft ook met zich meegebracht dat er nog nooit zoveel mensen met burn-out klachten thuis zitten. Mensen worden als rijpe citroenen uitgeknepen en radicaal aan de de kant geflikkerd als ze niet meer super productief zijn. Iemand daar problemen mee? Dan werden er de laatste decennia een aantal Oost-Europeanen opgetrommeld die tegen allerlei (door Brussel gefaciliteerde) semi-criminele schijnconstructies voor een schijntje hier het werk kwamen uit voeren. Vaak tegen erbarmelijke omstandigheden en tegen haast criminele voorwaarden. Sociale uitbuiting in het kwadraat: voor de trouwe Nederlander die jarenlang in trouwe dienst is geweest tot de Bulgaarse werknemer die voor een schijntje staat te werken. Beiden werden en worden als een hond behandeld. En hoog in Het Adelaarsnest in Brussel zag men dat het goed was. Mensen werken zich achterover en de lonen stijgen al jarenlang niet mee met de kosten van zowat alles. Ziektekostenverzekeringen, dagelijkse boodschappen, sociale lasten en allerlei andere zaken worden in schrikbarend tempo als maar duurder. Een hard werkend gezin met twee kinderen moeten zaken gaan afwegen of er een abonnement op een sportclub of bepaalde boodschappen weggestreept moeten gaan worden want men krijgt het anders financieel niet meer rond gebreid. Chronisch zieken komen in de gigantisch financiële problemen omdat ze de eigen bijdragen voor de steeds duurder wordende medicatie niet meer opgehoest kunnen krijgen. De burger ziet overheden steeds minder doen tegen steeds groeiende files terwijl als men een fractie te hard rijdt er binnen 10 minuten volautomatisch een acceptgiro is uitgeprint door diezelfde overheid. De criminaliteit rijst de pan uit omdat de politie al jarenlang kampt met een structureel personeelstekort voortvloeiend uit bezuiniging op bezuiniging. Boten vol met economische gelukszoekers worden hier met open armen ontvangen en in de watten gelegd met zaken waar de hardwerkende burger bijna niet meer aan kan geraken, zoals een sociale huurwoning (wachtlijsten van 10 jaar zijn inmiddels normaal), steeds duurder wordende gezondheidszorg (voor vluchtelingen nagenoeg gratis) , vervanging van duurdere apparaten zoals wasmachines en ga zomaar door. Ook diezelfde burger leest de cijfers dat meer als de helft van alle vluchtelingen in een langdurige tot zeer langdurige uitkeringssituatie blijft zitten. Als men daar wat van zei dan werd er als een weerlicht de stempel racist op deze mensen geplaatst terwijl ze louter vast stelden wat al die onderzoekbureaus al jarenlang doen. Mensen zien hun pensioen verdampen waar ze bij staan, zien hun banen ingepikt worden door Oost-Europeanen omdat deze goedkoper zijn, om de levensstandaard van de afgelopen decennia te kunnen halen moeten steeds meer mensen zich in allerlei bochten wringen en steeds meer hardwerkende mensen krijgen het simpelweg niet meer voor elkaar. Dit is het resultaat van hoofdzakelijk twee zaken: 1) het één Europa door iedereen zijn strot trappen in een absurd korte tijd. Er moest in no-time genivelleerd worden met landen als Bulgarije, Roemenië en Polen. Op een schaal van 1 tot 10 waren dit ‘4’ landen terwijl Nederland een ‘9’ land was. Dit alles moest zo snel als mogelijk een gelijke ‘7’ worden en dan is het niet zo heel moeilijk wie er dan moet inleveren en dat zijn we nu fors aan het doen. 2) jarenlang wanbeleid door een politieke elite die puur gericht is op eigen gewin. Het ons kent ons gehalte. Ziekenhuizen vallen om door wanbeleid en de verantwoordelijke bestuurder krijgt bovenop zijn salaris van €200.000 een oprotpremie mee van een miljoen euro. Een verdieping lager staat een verpleegster met haar handen in het haar omdat ze het niet kan bolwerken en haar volgende patiënt is een oudere man die onnodig vroeg gaat sterven omdat hij de kosten van zijn medicatie niet meer kan betalen terwijl de ziektekostenverzekeraars alles bij elkaar zo’n €8 miljard hebben opgepot. Mijnheer Rutte, onder andere daarom trekken mensen een geel hesje aan om de straat op te gaan. Ze zijn er simpelweg klaar mee. Nog meer goedkopere ongeschoolde vrachtwagenchauffeurs uit het voormalig Oostblok de weg op omdat het meer oplevert, kost wel duizenden extra verkeersdoden in Europa maar dat is tijdens het grote graaien louter bijzaak. De werkdruk kan nog hoger zodat nog meer mensen uit het arbeidsproces vallen zodat er goedkoop Oost-Europees personeel kan worden ingevlogen en onder het mom van ‘dat Nederlanders dit werk niet meer willen doen’ politiek kan worden recht geluld. Nog meer bezuinigingen op politie en justitie zodat de criminaliteit welig tiert en als de gewone man een centimeter buiten het lijntje stapt dan zal deze nog genadelozer worden afgestraft. Nog een gejaagdere maatschappij, nog meer gegraai door ondeugdelijk bestuur, nog duurdere basisvoorzieningen onder de zogenaamde vrije marktwerking, nog een duurdere, ondeugdelijk functioneerde gezondheidszorg, nog verdere achteruitgang van de kwaliteit van leven… Al dit zijn de redenen waarom mensen in een geel hesje steeds massaler de straat op gaan heren Jüncker, Verhofstadt, Macron, Rutte en Frau Merkel. De grote zelfverrijkende Europese graaicarrousel krijgt de rekening gepresenteerd voor haar afzichtelijk wanbeleid van de afgelopen decennia wat louter gericht was op meer, meer én nog meer. De gewone man en de gewone vrouw die zich elke dag het schompes werken en op zo’n nette mogelijke manier trachten te leven, voelen zich door dit beleid steeds verder kopje onder gaan. Het volk pikt dit niet meer. The Yellow Army komt steeds meer naar buiten en verenigt zich tegen een schandelijke zelfverrijkende onderdrukker die met de dag arroganter wordt.
  25. 17 points
    Ik toch best eigenlijk wel trots ben op mijn oudste zoon. Dat hij met zijn 19 jaar een compleet transportbedrijf draaiend weet te houden. De planner gaat per 3 September elders beginnen. De afgelopen weken heeft hij eigenlijk door grote drukte op de auto gezeten en heeft mijn zoon alvast kunnen oefenen.
  26. 17 points
    Het mocht effe duren, maar dan heb je ook wat!
  27. 17 points
    Per vandaag is Murphy als admin toegevoegd aan het admin team. Wij allen hebben er het volste vertrouwen in dat we in Murphy een betrouwbare kracht hebben gevonden welke door iedereen ook gerespecteerd zal worden. Eddy veel succes in je nieuwe functie.
  28. 17 points
    Dat in mijn ontslag heb ingediend, en bij een andere werkgever langere afstanden ga rijden[emoji106][emoji16] Ik met veel plezier bij deze werkgever heb gewerkt! ([emoji106]Top mensen[emoji106]) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  29. 16 points
    Na 8 jaar als admin actief geweest te zijn op dit forum heb ik gemeend de keuze te moeten maken om deze functie op te geven, en weer gewoon lid te gaan worden. En voor mij is dat 1 mei geworden. Wegens drukte “thuis” kan ik steeds moeilijker de nodige tijd opbrengen om het een en ander afdoende te blijven volgen, zodat het steeds lastiger om afdoende actief mee te kunnen “adminnen”. En dat valt tegen als je steeds achter de feite aan loopt. Zeker met dat kinderachtige gedoe van de laatste week..... Al een poosje liep ik met deze gedachte rond maar een paar keer kwam er iets “tussen”. De laatste keer was het moment nadat Freddy aangekondigd had de stekker er uit te zullen trekken, mits er een opvolging zou komen. Op de vraag van een van de huidige eigenaren om aan te willen blijven als admin heb ik geantwoord dat zeker te willen doen, maar wel tot ergens in dit voorjaar. En dit moment is dus nu gekomen. Marotrans en Murphy hebben al aangegeven dat het modereren grotendeels door hun beide gedaan kan worden, maar dat het wel prettig zou zijn om er een derde admin bij te hebben, al was het alleen al vanwege een oneven aantal meningen tijdens het beslissen over lastige onderwerpen als toelating, moderatie, ban of nog veel lastiger/erger: het alom bekende zuigen....... Dus mocht iemand zich geroepen voelen om deze taak op zich te willen nemen, of meer informatie hier over, dan kan men dit melden bij @Marotrans of bij @Murphy Gezien de overweldigende reacties die er kwamen na het bekend worden dat het forum zou stoppen, en later het blijven bestaan omdat er nieuwe beheerders waren gevonden die er hun tijd en geld (en emoties 🤔) in wilden steken om de boel draaiende te houden verwacht ik dat er binnen de kortst mogelijke tijd meerdere aanmeldingen bij de heren admins binnen zullen komen.
  30. 16 points
  31. 16 points
    Netjes vragen...daar heb ik bijzonder slechte herinneringen aan.... Ik begon mijn carrière zo'n 20 jaar geleden bij Huybregts in Tilburg. De eerste week moest ik meerijden en werd ik ingewerkt door Piet. Ik noem even niet z'n échte naam, alhoewel mijn voormalige werkgever als ook de mensen die er gewerkt hebben waarschijnlijk wel weten om wie het gaat alsze dit verhaal lezen.. Piet was een ouwe rot in het vak, werkte zowat zijn leven lang al bij de firma, en had de bijzondere eigenschap maar beheerste tegelijkertijd de kunst om overal waar hij kwam wel iets los te peuteren. Of dat nou een pak koeken was, een fles wijn, een rol plakband of een balpen, het maakte allemaal niks uit, al was het maar gewoon voor de heb. Op de één of de andere manier lukte hem dat altijd, het 'schooien' had hij tot kunst verheven en hij kwam iedere dag wel met iets thuis...al was het maar een paar uur salaris extra omdat hij graag onderweg bij campingwinkels en autodealers ging rondkijken en zonder pardon een uur omreed om effe naar een nieuwe caravan te gaan kijken terwijl de boordcomputer gewoon op 'lossen Winterswijk' stond. Het GPS-volgsysteem hadden we nog niet, niemand die wat in de gaten had... Na een goeie week meegereden te hebben mocht ik alleen op pad en na gedane arbeid zitten we 's avonds met z'n allen in de kantine. "En..hoe-ist?" vraagt Piet aan mij, benieuwd naar hoe de dag was verlopen zo voor de eerste keer alleen onderweg. "Nou ja, prima" antwoordde ik. "En...waar moet je morgen naar toe?", want nieuwsgierig was Piet natuurlijk ook wel een beetje. "Nou, ik moet morgen beginnen in Epe, dan moet ik naar Raalte, dan naar Ommen en Zwolle en dan moet ik ook laden in Zwolle", antwoordde ik weer. "Oh, dan weet ik het al. Dan moet jij laden voor Birmingham. Dè is altijd op dinsdag, 10 pallets koek vur Engeland bij Bakker Boom in Zwolle" wist Piet op voorhand al te vertellen. "En dan zal ik jou nog een tip geven; als je daar nou morgen bent bij Boom in Zwolle en die heftruck begint jou te laden, dan moet je effe een paar keer goed snuiven en zeggen; "goh wat ruikt het hier toch lekker". Dan zegt die heftruckchauffeur vanzelf dat dat van hun koeken komt, en dan vraag jij gelijk; "heb je nog wat lekkers voor onderweg"? Dan krijg je altijd twee pakken met koek!". Ik zag dat hele verhaal niet zitten, gaan lopen schooien om een pak koeken en dus vertelde ik hem dat ik liever gewoon normaal naar de winkel ging als ik persé om koek verlegen zat in plaats van te gaan lopen bedelen. Verontwaardigd keek Piet mij aan en drukte me nog een keer op mijn hart dat ik gewoon moest vragen en men normaal gesproken altijd zonder problemen wat mee kreeg voor thuis. De volgende morgen hobbelde ik in m'n oranje Volvo FL7 op weg naar de eerste klant in Epe. Omdat ik altijd de goede raad van anderen ter harte neem bleef het verhaal van Pietje maar door m'n hoofd spoken; moest ik die vent vanmiddag nou serieus om koek gaan vragen? Ergens druiste het tegen mijn gewoontes in, want als ze iets weggeven oké en neem ik het aan, maar er zelf om gaan vragen? Nee, niet mijn ding... Maar van de andere kant; kom ik vanavond weer in de kantine en moet ik zeggen tegen Piet dat ik het niet heb 'gedurfd'. De dag vorderde en later in de middag kwam ik aan bij Bakker Boom in Zwolle. Ik meld me aan, zet m'n auto tegen de deur en de heftruck komt met het pompwagentje op zijn lepels richting mijn kant gereden. "Tien pallets voor Birmingham? " vraagt de beste man. "Ja hoor. Tien pallets voor Birmingham, inderdaad" antwoordde ik weer, en tegelijkertijd spookte het weer door m'n hoofd; moet ik het doen of moet ik het niet doen. Als ik het wil doen, dan moet ik het nu doen. Het 'uur U' was daar, het moment van de waarheid was aangebroken, en terwijl de heftruckchauffeur met zijn eerste pallet koek aan komt rijden, haal ik duidelijk zichtbaar een paar keer goed mijn neus op en zeg met aarzelende stem; "Verdorie wat ruikt het hier toch lekker zeg!" "Ja hé, dat is de gevulde speculaas die we aan het bakken zijn" zegt de heftruckchauffeur vol enthousiasme. Ik twijfel heel even, trek mezelf tegelijk -geheel tegen mijn gevoel- over de streep en zeg hem een beetje onnozel maar stiekem vol schaamte; "heb je misschien nog wat lekkers onderweg, of voor moeders thuis?", precies zoals Piet het mij had geïnstrueerd. Even kijkt die vent mij aan, zet zijn heftruck stil en zegt compleet verbouwereerd; "iets lekkers voor onderweg? Hier om de hoek bij Albert Heijn, daar hebben ze lekkers voor onderweg!".... Op dat moment had ik het liefst door de vloer van de trailer weg willen zakken, wat een blunder... Op voorhand wist ik al dat ik dit nooit had moeten doen omdat het tegen mijn gevoel in ging, maar omdat mijn collega en vooral leermeester zo stellig was in zijn verhaal met het vragen om koeken had ik het toch maar gedaan. Nul op het rekest, afgegaan als een gieter, het schaamrood op mijn kaken en met m'n bek vol tanden stond ik daar met m'n pompwagentje in m'n handen... Snel de rest ingeladen, m'n papieren opgehaald en de beste man een prettige dag gewenst ging ik terug naar Tilburg. En inderdaad, geheel volgens verwachting zat de kantine weer vol met chauffeurs die -toen nog- 's avonds na werktijd altijd even een bakkie deden voor men naar huis ging. Piet zat er ook... "En Pierke...bende bij Boom geweest? Hoeveul pakken koek hedde gekregen?" vroeg hij nieuwsgierig "Nou Piet, helemaal niks. En dit was gelijk de allerlaatste keer in m'n leven dat ik ooit nog ergens iets heb gevragen, wat een afgang..." Pietje reageerde serieus verontwaardigt dat ik niets had gekregen, want hij flikte het serieus iedere keer opnieuw om ook bij Boom Zwolle iedere keer weer met zijn zakken vol huiswaarts te keren. Afijn, een ervaring om niet te vergeten, en ik nam voor mezelf gelijk het besluit dat dit de eerste en de laatste keer was geweest dat ik ooit ergens bij een klant nog ergens om zou vragen. Nog voor ik m'n koffie op heb en aanstalten maak om naar huis te gaan vraagt Piet nog gauw even tussen neus en lippen door waar ik de volgende morgen naar toe moet; "Weet je al wat je morgen moet doen" "Ja" zeg ik; "morgen een ritje noord-Holland. Beverwijk, Velsen, Alkmaar, Egmond en Warmenhuizen". "Ooh" reageert Pietje direct; "die in Warmenhuizen, dat is Vezet. Daar moet jij pallets maïskorrels van Bonduelle lossen, let maar op" "Nou, dat zou best kunnen, ik ben er nooit geweest" zeg ik hem. Ik krijg een hele uitleg van hem, hoe wat en waar ik mijn twee pallets met blikken maïs moet lossen met de klep de volgende dag in Warmenhuizen, en tegelijkertijd alweer opnieuw zo'n goede tip van hem. "Als je nou morgen gelost hebt, dan rijd je de poort uit, en ga je de volgende poort linksaf het terrein weer op. Achter op het terrein staat een grote oude loods en daar loopt een Marokkaan rond . Dan ga je naar die Marokkaan en dan vraag je twee zakjes zuurkool voor Piet van Huybregts. En voor jezelf natuurlijk ook, voor thuis. Die vent is helemaal niet moeilijk, die krijg je zo van hem"... Of hij wel helemaal goed was geworden keek ik hem aan en heb hem vriendelijk edoch dringend verzocht om zelf maar op pad te gaan voor zijn zakjes zuurkool. De dag erop kwam ik Piet tegen vlak voor de poort in Warmenhuizen. Komende van de kant van Alkmaar en geheel uit de richting ging Piet ook 'even' naar Warmenhuizen. Niet om maïs te lossen, waarschijnlijk wél om een zakje zuurkool van fl 0,25 cent te halen....
  32. 16 points
    Vanaf volgende week maandag in deze.
  33. 15 points
    ...KNIP... Maar van mij mogen jullie het weten hoor voordat het een drama word. Ik ben een van de nieuwe eigenaren. Ik heb me er vanaf het begin hard voor gemaakt om het forum te behouden en heb geprobeerd mensen bij elkaar te brengen. Ik had toen zelf niet de intentie om het over te nemen. Toen bleek dat er eigenlijk geen animo was van mensen om er tijd in te steken ben ik dat gaan doen. Samen met 2 anderen die er ook geld en tijd in wilde stoppen. (Was een eis van Freddy) ... KNIP...
  34. 15 points
    Als je wat verdere ritten maakt,en dus dagen van 9 a 10 rijuren maakt,moet je,als je bij een goed restaurant komt nooit gelijk aan tafel gaan zitten en gaan eten,dat is zeer slecht voor je rug. Je moet dan met een aantal juiste collega's enige uren aan de bar gaan staan en de nodige aperitieven nemen.dat werkt goed tegen de stress en is ook goed voor je ruggegraat die zich dan weer kan strekken.
  35. 15 points
    Deze week hebben we weer een paar emails ontvangen over dit forum. Van de leden zelf. Het op de man spelen, welles nietes, de mijne is groter dan de jouwe etc etc is momenteel dusdanig irritant geworden dat wij als admins wel moeten gaan ingrijpen. Om de leesbaarheid te behouden, om de sfeer te behouden en niet geheel onbelangrijk: OM DE LEDEN TE BEHOUDEN!!! De laatste tijd zijn er teveel leden op non actief gegaan of hebben ons geheel verlaten om de eeuwige VETE'S tussen een aantal leden. Wij gaan geen namen noemen, diegene die zich aangesproken voelen, oordeel en handel hierna. Wij, als admins gaan sneller en harder optreden tegen dit kleuter gedoe. Jullie gaan te maken krijgen met moderatie of verwijdering. WIJ (de meesten leden )ZIJN HET ZAT!
  36. 15 points
    Nee, dat klopt. Het waren tussen de 10 en 20 man met zwarte truien, capuchons en bivakmutsen op. Dit zijn geen treurige gele hesjes demonstranten maar oproerkraaiers en relschoppers. En als rechtgeaarde Belg-uit-de-goot heb je dan natuurlijk iets tegen Nederlanders en zeker als het dan nog een vrachtwagenchauffeur is, een working-class-hero net als de meeste gele hesjes. Toen hij stopte werd zijn zijruit ingeslagen en vrolijk begon men aan zijn voorruit. Na verklaring van de gele-hesje 'we tikten met een sleutel op het raam'....... We tikten met een sleutel op het raam.... Nee, ze sloegen er een gat in! Dat is wat er gebeurde. Dan probeerde men ook nog een band tussen zijn wiel en instap te proppen. Je kunt je eigen voorstellen dat er een enorm gekrakeel om zijn auto gaande was. In dat krakeel ontgaan je dingen, je wordt bang en je instinct zegt dat je ervan tussen moet, weg uit het geweld. Dan springt er iemand voor die als heldendaad de truck wil stoppen of er valt iemand van de catwalk omdat hij erop klauterde om de slangen los te trekken. Wellicht trachtte men de schotel los te trekken en is diegene daarbij gestruikeld, immers reed de truck en is zo onder de trek-as gekomen. Het is waar, de meeste helden zijn dood. Voor wat? Omdat men zo graag die chauffeur wilde treiteren? Of zijn auto wilde vernielen? Ik begeer niemands dood laten we dat voorop stellen maar in dit geval moet ik toch wel heimelijk lachen, Roger, wat ben jij toch een nozem. Een stomme vernielzuchtige oliedomme dode demonstrant. Onderdeel van een treurige campagne. Halfdronken, verblind door geweld met zijn allen proberen een vrachtwagen te stoppen. Ik zeg: De eerste Darwin-award is gewonnen door Roger B. Chapeau!!!!!
  37. 15 points
    … Dat ik toch wel een beetje trots ben op mijn oudste zoon (25jr). Na bijna 5 jaar enkel Bergen - Ålesund gereden te hebben, nu het wilde werk is ingevlogen. De eerste 2 weken Bergen - Nord Norge met breed transport en vorig weekend te horen kreeg dat hij LEEG!!!! met een tautliner naar een dorpje tussen Clermont Ferrand en Toulouse kon rijden. Woensdagmiddag geladen en nu laat m'neer zich verwennen door opa en oma op Zuidwolde, maandag bijladen in Losser. Omrijden, ja, maar in overleg met zijn baas toegestaan….. Alternaftief was dat hij een hotel mocht opzoeken. Baas betaald de rekeningen, dus ja, ze zijn er nog: goede bazen! Bijgevoegd een meet and greet tussen 2 oude schoolvrindjes
  38. 15 points
    Vanaf afgelopen maandag is dit mijn wagen[emoji16][emoji106] Dus........ OPLETTEN allen!!![emoji16][emoji106] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  39. 15 points
    ... ik een gelukkig mens ben, en er nog effe twee extra dagen vakantie aan vast plak om vanaf woensdag eindelijk mijn nieuwe werkpaard te mogen bestijgen... "Under Construction"
  40. 15 points
    Niet klaar mee, absoluut niet. Wel klaar met het werk wat ik daar doe. Heb meerdere malen gevraagd of ik naar een andere groep kon en werd aan het lijntje gehouden, daar word ik niet vrolijk van en als je dan een heel erg mooi aanbod krijgt ga je twijfelen of je dat moet doen. Daar heb ik mijn hele vakantie over nagedacht en ik ben er wel uit.
  41. 15 points
    Verder van wat ooit een droom was... Vandaag m'n rij bewijs vernieuwd. Had natuurlijk een CDL, Commercial Drivers Licence, groot rij bewijs dus, met diverse "endorsments" Zoals double triple, tanker, en had ooit ook Haz Mat, aar dat vervalt iedere 2 jaar, en bij t laatste baasje vervoerden we dat nooit. Nou is t hier zo dat als je geen dokters verklaring hebt, dan krijg je dat CDL niet terug... Dus nu enkel 4 wheeler.... Zo gaat t leven. Maar ja, net in mijn pasport gekeken, ben al 12 keer naar NL geweest, ga volgende week dinsdag ochten vroeg weer, ben dan dinsdag middag op Schiphol. Heb ook al een kaartje voor eind september. Dat koste maar liefst 341 dollar.... retourtje dus. Eigenlijk heb ik t reuze naar m'n zin...
  42. 15 points
    slecht nieuws, maar t is goed. na de operatie was t 10%.... Dus toch verdubbeld. En ik lach iedere dag, ieder uur. Voel me gelukkig.
  43. 14 points
    De wijzen hebben besloten! Hierbij verwelkomen wij Doemijnbest (Sjaak) en schoenenreus (Lars) als nieuwe admins. AKA ... We hopen met beide leden op een prettige samenwerking. We hebben nog ff gediscuteerd over een even of oneven aantal admins, maar na beraad hebben we besloten dat wij zoooo in harmonie leven dat we tot nu toe nog nooit een ernstige aanvaring onderling hebben gehad over leden of topics die te ver gingen. Zodoende heeft het nieuwe CF nu de volgende leden als admin: Marotrans, Maarten Murphy, Eddy Doemijnbest, Sjaak Schoenenreus, Lars. Wij, Maarten, Jan (aftredend), de eigenaren en ik wensen de nieuwe admins veel wijsheid, volhouding en sterkte toe! Eddy
  44. 14 points
    Mij maakt me blij, dat vorige week m’n 2de gezonde dochter geboren is!
  45. 14 points
    Zeg dat wel, ben ook al thuis.👍 Maandag lossen in Potsdam, dinsdag wederom laden in Poznan voor Zweden. Donderdag weer terug in NL, vrijdag mijn nieuwe (oud) collega inwerken die op de Daf gaat rijden en de maandag erop met de V8 op stap.
  46. 14 points
    Niet gereden, toch een sneeuwfoto ( met dank aan mijn collega). Mocht het forum toch stoppen is dit de laatste die ik plaats , mocht het forum doorgaan, komen er ook niet zoveel meer. Wordt toch meer van het zelfde Bedankt voor de belangstelling
  47. 14 points
    Mooie verhalen allemaal, en zo kan ik er ook nog wel een paar vertellen. Maar toch, ergens krijg ik er op een bepaalde manier ook een dubbel gevoel bij en wil ik er een kleine kanttekening bijzetten. Ik lees allerlei prachtige en spannende verhalen in dit topic; 3 x per week op en neer naar Zwitserland en halfdood op je bed liggen, binnen 48 uur twee keer op en neer naar Nantes, stiekem diesel verkopen onderweg -waar m'n vader trouwens meester in was-, links en rechts een beetje teveel laden etc. Allemaal kwajongensstreken uit een tijd dat het misschien allemaal nog kon, en blijkbaar ook niets vreemds onder de forumleden hier, zo blijkt maar weer. "Het feest der herkenning" word zelfs opgemerkt. Misschien zijn de verhalen links en rechts iets of wat geromantiseerd, maar iedereen kan er smakelijk om lachen en ook ik en zal dan ook de laatste zijn die iets veroordeelt. Wat ik dan wel bijzonder vind, is dat op ditzelfde forum genoeg soortgelijke verhalen of nieuwsberichten van gelijke strekking te lezen zijn, waar schijnbaar -in algemene zin en niet persoonlijk- door de leden op dit forum met z'n allen verontwaardigt op gereageerd word en veel leden direct hun keiharde oordeel klaar hebben. Vertel iemand hier in een leuke anekdote dat-ie 'wel heel korte nachtjes' gehad heeft, dan is dat een doodzonde. Waarschijnlijk is er alcohol in het spel geweest, ondanks dat het woord drank of alcohol nooit nergens ter sprake is geweest. Niemand hier drinkt namelijk onderweg, iedereen is geheelonthouder behalve als wanneer ik ze ergens tegenkom... Is er stiekem een extra rondje gemaakt op iemand anders zijn pas omdat het effe niet anders kon, dan deugt de werkgever niet, is er concurrentievervalsing, regeert de rij-en rusttijdenwet boven alles en moet de chauffeur aan de hoogste boom hangen. Word er een knutselaar uit het Oostblok gepakt met een AdBlue-killer, dan is het nét goed voor hem, en hoopt men dat-ie een boete krijgt die hij de rest van zijn leven niet meer vergeet. Vertel iemand hier dat hij geheel reglementair twee keer in de week op en neer regio Bordeaux gevlogen is, dan is-ie niet goed wijs, zal er wel iets niets kloppen en is iedereen blij dat ze het kunst- en vliegwerk zelf niet hoeven doen. Niemand heeft stress en haast hier lijkt het soms wel, de praktijk onderweg doet mij dikwijls anders vermoeden. Manipuleert een chauffeur de tachograaf en word gepakt met een torenhoge boete dan is dat uiteraard geheel terecht en reageert men in jubelstemming, hoopt men dat naast de chauffeur ook de werkgever failliet gaat en worden er plots allerlei doemscenario's bij gehaald zoals hele gezinnen dood rijden etc. Want stel nou eens dat iemand slaap krijgt achter het stuur, iedereen slaapt namelijk minimaal 8-9 uur per nacht... En zo kan ik nog honderd voorbeelden geven.... Of het woord hypocriet op zijn plaats is, ik denk het niet. Omdat ik de schrijvers van de verhalen in dit topic nooit zelf met een wijzende en beschuldigende vinger heb zien wijzen naar anderen. Vandaar ook mijn opmerking 'de leden op dit forum in algemene zin en niet persoonlijk'. De Rij -en Rusttijdenwet is zo heilig als de Bijbel en iedereen houd zich keurig aan de regels, alleen blijkt de praktijk vaak anders te werken. Dat was vroeger, en is vandaag niet anders. Misschien in een iets andere vorm of op een andere manier, maar het rebelse karakter van ons beroep blijft voor sommigen toch nog steeds een uitdaging en blijft voor vele anderen altijd stof voor smakelijke gesprekken onderweg aan de toog of hier op het forum. Mooi daarom dat dit topic er is. Blijf vooral schrijven!
  48. 14 points
    Haha....mooi verhaal, een feest der herkenning! Ja, dat was nog eens een leerschool. Kom daar vandaag de dag maar eens om 🙂 Heb dat als kind al met de paplepel ingegoten gekregen van m'n ouwe heer, nog in de tijd van de werkboekjes i.p.v. tachoschijven. 's Nachts niet harder dan 60km/u om diesel uit te sparen, vervolgens tanken en een kwitantie voor het gebruikelijke bedrag. (alles werd onderweg nog contant afgerekend en de chauffeur kreeg cash geld mee om onkosten te kunnen betalen) Altijd een Agio sigaar in cellofaan als smeermiddel voor diverse hand en spandiensten, almede aanmoediging om de andere kant op te kijken. Die ouwe had ontdekt dat een sigaar in de meeste gevallen een veelvoud van de z'n waarde vertegenwoordigde... Pakken koffie mee naar Duitsland om te verkopen bij kneipies en kleine restaurantjes. (was toen peperduur in D), pornoboekjes mee retour uit Scandinavie. Per ongeluk wat meer laden dan de bedoeling was en vervolgens onderweg weer verpatsen. Als de voorman langs kwam om te controleren stuurde die ouwe me de trailer op om te tellen met de vraag "staan er al 14 pakken op?".....dan antwoorde ik als onschuldig jochie "nee pa, 13" en de voorman zag dat e.e.a. in betrouwbare handen was. Hoe het nou precies zat met de tankscheine ben ik nooit helemaal achter gekomen, maar volgens mij had die ouwe een bepaald systeem uitgedokterd om het zelfde document meerder malen te kunnen gebruiken (recycling, beter voor het milieu zouden we nu zeggen). Voor pissen werd nooit gestopt. Toen werd de melk nog in flessen verkocht, dus in de lege fles pissen, raam open en direct leeg gieten. De houten kleppen werden aldoende rustiek geloogd grenen. Heb het er zo af en toe nog wel eens over met die ouwe onder het genot van een alcoholische versnapering en dan zie ik die ouwe weer lekker schuddebuiken 😙 Hij vertelt me altijd dat als hij een week had onder de 1000 gulden hij er de pest in had. We praten hier over 40-50 jaar geleden he, de tijd dat de huur van de woning fl 10.50 in de week was! Wekelijks kwam de huisbaas langs om de huur cash te incasseren en als er iets gerepareerd moest worden aan het huis gaf mn moeder 'm 7.50 met de mededeling dat hij terug mocht komen voor de rest als het mankement verholpen was. De ploertendoder lag standaard boven op de kapstok in de hal binnen de draaicirkel van moeder en dat had de huisbaas al proefondervindelijk ervaren. Ja, dat was nog de VOC mentaliteit! Gele hesjes werden toen standaard ingebakken in het DNA, geen enkele reden om voor schut te lopen met zo'n vod. Was is het dan een saaie bedoeling geworden vandaag de dag...zucht. Gelukkig zijn er hier in N.Amerika nog een paar dingetjes die contant door de chauffeur voorgeschoten worden en dan komt die "opleiding" weer zeer wel van pas 🤑
  49. 14 points
    Ik heb wel eens wat geoefend. [emoji23][emoji23] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  50. 14 points


×
×
  • Nieuwe aanmaken...